New posts

AGF sange

Personen der skrev teksten kaldte sig 'Koller', jeg mener han skrev teksten og postede den på det gamle Fæstningen da der var en der linkede til en video med et italiensk hold der brugte melodien.
Det var nemlig Koller. Den levede på Fæstningen og på Galehusets sang-forum i ret lang tid blandt os "sang-nørder" uden der skete noget. Der var meget langt fra forum til tribuner dengang.

I al ubeskedenhed skete der først noget da jeg satte lyd og tekst sammen i en rigtig skramlet video og uploadede den til en eller anden obskur hjemmeside (pre youtube).

Jeg har tænkt meget på Koller siden. Jeg mener han på et tidspunkt skrev noget med en kræftsygdom. Håber meget han er her endnu og får lov at opleve det kulturelle fænomen hans sang er blevet.

Nu vi er i gang med historien:

Kan nogen ikke give lidt historie på "Flere Stjerner på Trøjen".

Eller måske et step videre - historien om Galehuset!

Jeg husker det som en brydningstid hvor fanklubben på stadion var mellem 50-100 halvsløj typer (mig selv inklusiv) og så kom det her bæst Galehuset. Der var ud af det blå samme mængde på tribunen over, der var en helt anden ung energi, der var uofficiel merch på vestergade, der var Flere stjerner, der var fede bannere på tribunen, der var romerlys, der var en hjemmeside med forum, der var Tizzers K(l)umme, der var Hansens 62kg rent had.

Jeg ved der er flere af skaberne på det her forum! Endulge me!

Nu vi er i gang med historien:

Kan nogen ikke give lidt historie på "Flere Stjerner på Trøjen".

Eller måske et step videre - historien om Galehuset!

Jeg husker det som en brydningstid hvor fanklubben på stadion var mellem 50-100 halvsløj typer (mig selv inklusiv) og så kom det her bæst Galehuset. Der var ud af det blå samme mængde på tribunen over, der var en helt anden ung energi, der var uofficiel merch på vestergade, der var Flere stjerner, der var fede bannere på tribunen, der var romerlys, der var en hjemmeside med forum, der var Tizzers K(l)umme, der var Hansens 62kg rent had.

Jeg ved der er flere af skaberne på det her forum! Endulge me!
Den her er jeg godt nok også spændt på at høre lidt om!
I 90’erne mener jeg at de stemningsaktive hed “Det Hvide Brøl” (?), som stod på Ebeltoft, og senere i Barcelona-hjørnet indtil nedrivning og opbygning.. Men Galehuset - var det ikke først efter første nedrykning, at AGF blev kaldt et galehus? Eller var det inden da?
Jeg selv stod på stemning hver gang fra omkring 2002, men jeg husker ikke at der var noget Galehus dér, udover de vanvittige White Pride.. Dengang var tumult på stadion enormt hyppigt.. Jeg kan ikke huske hvornår Galehuset og Tossehjørnet kom til, men jeg kan godt huske at der pludseligt kom nogle flere uhøjtidelige og enormt humoristiske sange og tilråb, som jeg personligt satte kæmpe stor pris på - jeg savner virkelig humor og selvironi i Stemningsafsnittets sange - (men de gør det fuldstændig forrygende alligevel)

Jeg er spændt på hvad der graves frem om Galehusets opståen!

Den her er jeg godt nok også spændt på at høre lidt om!
I 90’erne mener jeg at de stemningsaktive hed “Det Hvide Brøl” (?), som stod på Ebeltoft, og senere i Barcelona-hjørnet indtil nedrivning og opbygning.. Men Galehuset - var det ikke først efter første nedrykning, at AGF blev kaldt et galehus? Eller var det inden da?
Jeg selv stod på stemning hver gang fra omkring 2002, men jeg husker ikke at der var noget Galehus dér, udover de vanvittige White Pride.. Dengang var tumult på stadion enormt hyppigt.. Jeg kan ikke huske hvornår Galehuset og Tossehjørnet kom til, men jeg kan godt huske at der pludseligt kom nogle flere uhøjtidelige og enormt humoristiske sange og tilråb, som jeg personligt satte kæmpe stor pris på - jeg savner virkelig humor og selvironi i Stemningsafsnittets sange - (men de gør det fuldstændig forrygende alligevel)

Jeg er spændt på hvad der graves frem om Galehusets opståen!
https://agf.dk/nyheder/2023/november/tossehjornet

Tossehjørnet havde 30 års jubilæum i 2023.
Vi lider lidt under forholdene lige nu, men har dog fundet en sø i Vorrevangsgaarden

Latest posts

Back