New posts

AGF K generelt

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 47
  • Views Views: Views 2K
AGF K generelt
Det er godt nok vildt at se den deroute kvinderne har haft i foråret.

Jeg mangler at se en helt tydelig plan for hvad man vil med kvindeholdet, der var endelig kommet fremdrift i holdet, så sælger man træneren og Sundahl, og holdet går igen lodret ned af bakke fordi man ikke erstatter trænere og spillere ordentligt.

Til sommer mister de et af deres største talenter nogensinde, fordi hun spiller højre back, det har AGF fået fortalt af DBU er hendes bedste mulighed for at komme på landsholdet- til gengæld gider spilleren ikke længere den plads, og flyver nu et sted hen hvor hun får den plads hun vil.

Jeg blir ikke overrasket hvis 1-2 spillere af de bedre flytter klub til sommer, og så kommer ASA op og ender højere end AGF.

Det er godt nok vildt at se den deroute kvinderne har haft i foråret.

Jeg mangler at se en helt tydelig plan for hvad man vil med kvindeholdet, der var endelig kommet fremdrift i holdet, så sælger man træneren og Sundahl, og holdet går igen lodret ned af bakke fordi man ikke erstatter trænere og spillere ordentligt.

Til sommer mister de et af deres største talenter nogensinde, fordi hun spiller højre back, det har AGF fået fortalt af DBU er hendes bedste mulighed for at komme på landsholdet- til gengæld gider spilleren ikke længere den plads, og flyver nu et sted hen hvor hun får den plads hun vil.

Jeg blir ikke overrasket hvis 1-2 spillere af de bedre flytter klub til sommer, og så kommer ASA op og ender højere end AGF.
Det er jo ikke fordi de er blevet rundbarberet, men det sidste har åbenlyst manglet når man ser på resultaterne. Det har nok baret lidt skrøbeligt og svært at håndtere de afgange uden at det koster sportsligt. Det er naturligvis vigtigt med cheftræneren og man skal have den rette ind der.

Det er skidt hvis man har ladet sig styre af DBU ift en spiller, men generelt handler det nok mere om at AGF's økonomi er for lille ift nogle af de andre hold. Så smutter profilerne og de største talenter selvfølgelig hurtigt når de kan få langt mere et andet sted. Måske er kvinderne der hvor herrerne var for fem-ti år siden, så gælder det bare om hurtigst muligt at rykke længere op i hierarkiet når man er kommet ind i Vejlby osv.

Der var forresten også denne som handler om Fck's kvinder og den mulighed de har for at geare op vs. det de har gjort. Eksperterne bruger gerne pengene men når nu både AGF & Fck har meldt ud det skal være bæredygtigt, så er det vel ok at forfølge den strategi.

Jeg har fuld forståelse for (Fck's) kvinder gerne vil have nøjagtig samme muligheder som herrerne, når det gælder fysisk træner, mentaltræner, analytiker mv. men de har altså spillet nede i divisionerne og der er ikke samme økonomi som der er på herresiden. Hvis de får skabt den, så tænker jeg det bliver nemmere.

Når det er sagt, så rykkede Fck op som nr. 2 efter den klub hvor jeg snørede mine første fodboldstøvler - det er sku mange år siden 😁Umiddelbart tænker jeg ikke de har alle de ting til rådighed men nu er det længe siden jeg har været forbi træningsanlægget.

1780406129163.webp

Jeg tror fx ikke, at Vejlby er vejen frem. Hvis byen skal tage holdet til sig, skal det føles så meget som det AGF, vi kender, som muligt - og det spiller for enden af Stadion Allé. Jeg har før plæderet for en løsning med noget stof, der kunne trækkes for de øverste rækker, så det ikke føles så tomt. Ret beset skal der vel "bare" sættes en skinne op i taget. Sammenlign med Friends Arena i Stockholm til de fleste af AIKs kampe, eller stadion i Vancouver. En hybridbane skulle gerne kunne holde til det, tænker jeg. Ellers må Vejlby benyttes som aflastning.

Jeg tror fx ikke, at Vejlby er vejen frem. Hvis byen skal tage holdet til sig, skal det føles så meget som det AGF, vi kender, som muligt - og det spiller for enden af Stadion Allé. Jeg har før plæderet for en løsning med noget stof, der kunne trækkes for de øverste rækker, så det ikke føles så tomt. Ret beset skal der vel "bare" sættes en skinne op i taget. Sammenlign med Friends Arena i Stockholm til de fleste af AIKs kampe, eller stadion i Vancouver. En hybridbane skulle gerne kunne holde til det, tænker jeg. Ellers må Vejlby benyttes som aflastning.

For mig personligt kommer jeg ikke til at tage noget til mig, der er bygget op på samme måde som FCK ved at være en overbygning på tre klubber.
Det kan godt være klubben ikke havde et kvindehold, men så kunne de have startet et, gjort det aktraktivt at spille der og taget vejen op.
Det skal dog ikke lyde som om, at jeg havde været fast gænger til kvindeholdet i en ægte konstruktion, for det vil også være en løgn.

Svært ikke at have noget sympati for ASA, når det gælder kvindefodbold i Aarhus. Sådan skal det gøres.

Når det er sagt, så rykkede Fck op som nr. 2 efter den klub hvor jeg snørede mine første fodboldstøvler - det er sku mange år siden 😁
Også jeg - og Tøfting. Hvis jeg boede i Århus ville jeg da næsten være nød til at se en kamp der. AGF har i øvrigt snuppet deres træner til en anden stilling. Normalt er det selvfølgelig også mere et samarbejde mellem dem, men det er interessant om ASA så kan gøre sig på topplan hos kvinderne og konkurrere med klubber som AGF. Superligaklubberne er jo også blevet tvunget lidt ind i det og på længere sigt er det måske også en fordel for udviklingen, men der er nok forskel på hvor dedikeret det er og indtil videre er ligaen da ikke bare domineret af de hold.

Det legendariske Vejlby stadion :) Det må have nogle fordele at de har noget der er mere deres eget, selvom VSK også spiller der, som kan udbygges over tid. Tilskuertallene er vist meget langt fra at gøre det nye stadion andet end meget tomt, det meste skal jo dækkes af stod så, men hvis de tal stiger meget kommer de måske derind også (forhåbentlig er forpagtningsaftalen ikke skruet sådan sammen at økonomien forhindrer det.)

Også jeg - og Tøfting. Hvis jeg boede i Århus ville jeg da næsten være nød til at se en kamp der. AGF har i øvrigt snuppet deres træner til en anden stilling. Normalt er det selvfølgelig også mere et samarbejde mellem dem, men det er interessant om ASA så kan gøre sig på topplan hos kvinderne og konkurrere med klubber som AGF. Superligaklubberne er jo også blevet tvunget lidt ind i det og på længere sigt er det måske også en fordel for udviklingen, men der er nok forskel på hvor dedikeret det er og indtil videre er ligaen da ikke bare domineret af de hold.

Det legendariske Vejlby stadion :) Det må have nogle fordele at de har noget der er mere deres eget, selvom VSK også spiller der, som kan udbygges over tid. Tilskuertallene er vist meget langt fra at gøre det nye stadion andet end meget tomt, det meste skal jo dækkes af stod så, men hvis de tal stiger meget kommer de måske derind også (forhåbentlig er forpagtningsaftalen ikke skruet sådan sammen at økonomien forhindrer det.)
Men hvor meget "stadion" bliver det i vejlby når vi tager afsted, tænker ikke nogle af de tribuner på nogen måde kan godkendes til mere end midlertidig brug, skal der bygges en enkel tribune på den ene langside eller hvad er planen for ceres park vejlby når vi er færdig med det

Men hvor meget "stadion" bliver det i vejlby når vi tager afsted, tænker ikke nogle af de tribuner på nogen måde kan godkendes til mere end midlertidig brug, skal der bygges en enkel tribune på den ene langside eller hvad er planen for ceres park vejlby når vi er færdig med det
Der bliver plads til 2000 tilskuere, og de beholder desværre ikke den fine bane derude, men skal istedet spille på kunst

Det er i forvejen meget tomt, at se på... Så var gratist-kampene på det gamle stadion faktisk bedre, tror jeg.
Det nye stadion? Lige nu er der ikke mange tilskuere... Jeg er ikke helt med, men jeg tror ikke det er så dårligt hvis der er et anlæg man kan udvikle lidt mere til deres behov. Måske er mulighederne ikke så store som jeg håber, men jeg tror det kunne være en stor styrke i at have et anlæg med mere fokus på kvinderne og hvor de også kan spille kampe. Mon ikke der kommer kampe på stadion og hvis der så kommer mange tilskuere kommer der måske lidt flere kampe. Af hensyn til banens beskaffenhed bliver det nok aldrig alle deres kampe.

Den er dyrere at anlægge, men når den først er det burde det være det samme, da den jo ohså holder bedre sammen på græsset.
Vi snakkede om det der med at FCN og deres talenter trænede ofte på Farum stadion og det er sikkert også en afgørende faktor her at både AGF's kvinder og VSK's herrer skal spille der og den skal nok også bruges som træningsbane. Er det ikke også samtidig er slags "andet stadion" i byen, så andre kan spille kamp der hvis deres egen bane ikke er brugbar? Til det formål skal det næsten være kunstgræs.

Vi snakkede om det der med at FCN og deres talenter trænede ofte på Farum stadion og det er sikkert også en afgørende faktor her at både AGF's kvinder og VSK's herrer skal spille der og den skal nok også bruges som træningsbane. Er det ikke også samtidig er slags "andet stadion" i byen, så andre kan spille kamp der hvis deres egen bane ikke er brugbar? Til det formål skal det næsten være kunstgræs.
Kunstgræs og kvindefodbold er desværre opskriften på korsbåndsskader. En af mine gode venners niece (som spiller på AGFs junior-kvindehold) ødelagde sit knæ i efteråret. Kan ikke huske det præcise tal, men kunstgræs som underlag var ifølge ortopædkirugen voldsomt overrepræsenteret, når det kommer til kvinder og korsbåndsskader i fodbold. Tror det var noget i retning af 80% af korsbåndsskaderne, der skete på kunstgræs.

Det er klart, men altså burde der ikke være det? Vi har hybrid på Fredensvang
jeg ønsker fremdrift og udvikling i kvindefodbold, men den grimme økonomiske sandhed er også at det er langt mindre profitabelt, hvis ikke faktisk en underskudsforretning, og af den grund er der bare mindre tilbøjelighed til at smide penge efter det.

Latest posts

Back