New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Superligaen 2025/2026
Last edited:
Nu kunne jeg provokerende påpege, at der måske er en grund til Peter Sørensen er gået fra at være et stort trænertalent til skrigeballon på Viaplay men det skal jeg nok undlade 😎 .
Riddersholm med hans Djøf retorik ødelagde meget omkring proces men det er nu engang sandt, at alle klubber befinder sig i en proces. Spørgsmålet er mere, hvor i processen en klub befinder sig og deraf hvilke krav der kan stilles.



Det vil jeg have det helt fint med, hvis sæsonen bliver brugt på at få JPs ideer under huden og gennemført et generationsskifte, altså meget af det du efterlyser. Forskellen på du og jeg fornemmer jeg ligger i, du samtidig kræver top 6 resultater, måske endda mere.



Bygge på år efter år er blevet lidt en fodboldfloskel. Fodbolden er jo ikke lineært, der vil altid være oppe og nedture samtidig med ingen kan se ind i fremtiden. Ledelsen havde tydeligvis ikke kunne forud se, Vejlby blev så en stor økonomisk kolos om benet også selvom de faktisk advarede om, det blev en dyr omgang, samt færdiggørelsen af det nye stadion er blevet udskudt et par gange og sikkert ikke for sidste gang.

Pointen er, jeg vil hellere se på, hvor vi står lige nu og her og forventningsafstemme ud fra det, fremfor hvad der blev sagt engang, hvor vores verden så anderledes ud.

Men meget af denne diskussion vil være nemmere, hvis vi vidste, hvordan klubben selv så på situationen og deres forventninger til sæsonen og med det vil jeg slutte med sige, det nok er bedst at blive enige om at være uenige :)
Det er vi enige om 🤣.
Jeg vil altid forvente, at vores placering som udgangspunkt afspejler vores økonomi.
Tror ledelsen er meget tilfreds med, at flere tilhængere gerne nøjes med mindre flere år i træk 😉. Den gik ikke ude på det almindelige arbejdsmarked 😜.
 
Der er så mange ting som er forkerte med din argumentation at det er svært at starte...

Nummer 1. Det er ikke Uwe som styrer spiller indkøb og salg...

Nummer 2. Lad os kigge på spillere solgt under Uwe.

Uwe har været træner siden sommer 22. Har noteret egen avl med en stjerne:

Zach Duncan (Louisville)
Kurminowski (Lubin)
Ihler* (blev lejet ud første gang i det vindue Røsler ankommer. Røsler henter ham retur hurtigt. Bliver solgt sommer 23 til Landskrona bois i næst bedste svenske række. Ikke mange minutter for AGF. )
Grønbæk* (blev solgt i det vindue Røsler ankommer)
Gadegaard* (spiller i Esbjerg)
Bisseck (solgt sommer 23. Spiller under Uwe)
Daghim (solgt sommer 23 uden at have spillet meget for AGF)
TK* (Bliver solgt sommer 23 efter at have spillet hele sæsonen under Uwe indtil hans knæskade)
Benjamin Hvidt* (spiller i Esbjerg)
Bjur (Esbjerg)
Sauer* (spiller i Egersund, næstbedste liga i Norge)
Anker (Sirus Allsvenskan)
Mikkel Kristensen* (spiller i Hobro (ikke fast))
Hausner* (spiller i Horsens)
Asger Beck* (spiller i VFF. Bliver solgt Jan 23 til Kolding og får ok med succes i 1 div)

Ikke en eneste spiller har vi ladet gå til en anden klub som er landet på en højere hylde end AGF uden et stort salg for os.

Jeg kan ikke se hvor det er Uwe har fejlet. Eneste som jeg undrer mig over ikke spillede mere er Adam Daghim.

Men kom gerne med argumenter..
Af hjertet tak..
Man ser jo tydeligt, at Uwe fejlede Big time - fuck en klovn 😜
 
Last edited:
Der er ikke noget “BASHING”, det er lidt ærgerligt at være nød til at forfalde til ynkelige floskler, for at forsøge at få ret. Det er dokumenteret med data, at Uwe Rösler førte AGF langt væk fra talentudvikling, de tørre tal er så tydelige så det i højere grad er “BASHING” at blive ved med at fornægte fakta - “SANDHEDSBASHING”.

Inden han kom til klubben blev der udviklet talenter, og allerede her kort efter han er væk, er talentudviklingen ved at komme tilbage igen - men i de 3 Uwe år, var talentudviklingen et stort sort hul, som kommer til at koste AGF en formue. Viborg har f.eks. lige solgt spillere for 70 mio kr. hvis den udvikling fortsætter, så går der ikke længe før de også stryger forbi AGF
Vi er ikke enige, men argumentet er også fremført - noget mere afdæmpet - af fx @Martin Hansen

Det bedste vi kan håbe på er nok enighed om fakta og en forståelse for variationer i fortolkning.

I min bog er facts, at Uwe fortsatte udviklingen af de talenter han overtog og havde stort held/dygtighed med at få mange af spillerne gjort bedre.

Der er ikke rigtigt kommet nogen talenter igennem i Uwes tid. Der er heller ikke nogen af de fravalgte, der har markeret sig andetsteds, ikke uden at have brugt længere tid på lavere niveau først.

Jacob Andersen kom ca fra nul og blev bragt ind på holdet. Du vil sige han fik debut tidligere og derfor må regnes som etableret. Det er jeg meget uenig i.

Af de talenter vi nu har en 1-1 sammenligning på, Emmery, Callø og Gyamfi, ser det meget ens ud. JP benytter hverken Callø eller Gyamfi, og begge trænere har givet ham (Emmery) regelmæssige indhop.

Min tolkning er, at Uwe er dygtig til at udvikle spillere med et vist bundniveau, men også at han er krævende og måske kan virke negativt på nogen unge spillere. Omvendt tilskriver jeg de manglende talenter på førsteholdet at der ikke har været nogen med kvalitet at vælge af - ikke at de er blevet fravalgt.
 
Hov, hov. Jeg ville have større forventninger, hvis Uwe stadig var træner med den samme spille stil 😏

I øvrigt, tak for en god og saglig diskussion. Været en fornøjelse.

Jeg har forventninger til at vi kommer i top 6, mindst.

Jeg kan jo ikke have andet når budgettet er i top 5 og ledelsen ikke har meldt andet ud. Jeg går ikke ud fra at man bytter et mål om top 6 fra sin hidtidige 5 års plan ud med en lavere målsætning.

Brugte lige dit indlæg som afsæt 😊
 
Last edited:
Jeg har forventninger til at vi kommer i top 6, mindst.

Jeg kan jo ikke have andet når budgettet er i top 5 og ledelsen ikke har meldt andet ud. Jeg går ikke ud fra at man bytter et mål om top 6 fra sin hidtidige 5 års plan ud med en lavere målsætning.

Brugte lige dit indlæg som afsæt 😊
Klubbens målsætning har vel været top-6 i alle de sæsoner hvor der har været top-6, det er ligesom uvægerligt sådan det må være. Jeg kan nu heller ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne være med i den kamp, det bliver måske bare lidt mere tæt og risikoen for at ende udenfor er lidt større. Det baserer jeg også på at holdet bliver forstærket, så man kan bedre bedømme det når man har trupperne på plads og så vil der selvfølgelig også være spillet nogle flere kampe.
 
Jacob Andersen kom ca fra nul og blev bragt ind på holdet. Du vil sige han fik debut tidligere og derfor må regnes som etableret. Det er jeg meget uenig i.
Jeg er meget enig, men mht Andersen var min, og jeg tror en del andres, indstilling at han kunne stå overfor sit store gennembrud i foråret. Det spolerede skaden så og ovenpå sådan en langvarig en vil han også skulle bruge lidt tid på at komme helt op i omdrejninger. Forhåbentlig kan vi på samme tid om et år tale om at han er etableret (man kunne evt sige han var etableret i truppen før.)
 
Klubbens målsætning har vel været top-6 i alle de sæsoner hvor der har været top-6, det er ligesom uvægerligt sådan det må være. Jeg kan nu heller ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne være med i den kamp, det bliver måske bare lidt mere tæt og risikoen for at ende udenfor er lidt større. Det baserer jeg også på at holdet bliver forstærket, så man kan bedre bedømme det når man har trupperne på plads og så vil der selvfølgelig også være spillet nogle flere kampe.

Jamen det går jeg da også ud fra. Indtil videre synes jeg bare ikke vinduet indikere det, men igen, jeg ved det jo ikke for klubben har intet meldt ud.

Vi har nu leveret ringe siden oktober sidste år, og jeg ser ikke en trup som er blevet forstærket endnu, så måske man bare satser på at komme igennem på en 8 plads i år?
 
Jamen det går jeg da også ud fra. Indtil videre synes jeg bare ikke vinduet indikere det, men igen, jeg ved det jo ikke for klubben har intet meldt ud.

Vi har nu leveret ringe siden oktober sidste år, og jeg ser ikke en trup som er blevet forstærket endnu, så måske man bare satser på at komme igennem på en 8 plads i år?
Det er jo en vurdering ud fra kvalitet og potentiale i truppen, som den slags forudsigelser nødvendigvis må indbefatte. Vi har ikke set nok til de to nye endnu og jeg ved ikke hvad der ellers kommer, men der er kommet ny træner efter at de nok var kørt surt i det med Uwe og det er ikke altid der skal så meget til for at flytte en hel del. Der behøver selvfølgelig heller ikke være så stor forskel på om man ender i bunden af top-6 eller toppen af bund-6 efter man måske lige ender det ene eller andet sted efter grundspillet.
 
Jeg elsker, når Brøndby er i krise, og medierne synes også gerne at ville lege med, fx med denne fra i dag: https://sport.tv2.dk/fodbold/2025-0...ger-broendbys-fem-stoerste-problemer-netop-nu

Uanset hvor kriseramt klubben måtte være, så virker det imidlertid sandsynligt, at de i aften ligger nummer 1 i superligaen. Det siger muligvis mere om ligaen end om Brøndby, men det er da lidt paradoksalt.

Det vil i øvrigt også gøre det svært at skifte træner uden at ligne en klub, hvis vigtigste fokus er Galehusligaen.
 
Jeg elsker, når Brøndby er i krise, og medierne synes også gerne at ville lege med, fx med denne fra i dag: https://sport.tv2.dk/fodbold/2025-0...ger-broendbys-fem-stoerste-problemer-netop-nu

Uanset hvor kriseramt klubben måtte være, så virker det imidlertid sandsynligt, at de i aften ligger nummer 1 i superligaen. Det siger muligvis mere om ligaen end om Brøndby, men det er da lidt paradoksalt.

Det vil i øvrigt også gøre det svært at skifte træner uden at ligne en klub, hvis vigtigste fokus er Galehusligaen.
Brøndby er nød til at prioritere den kamp du skal spille mod Reykjavik midt i ugen over dagens kamp imod Vejle, og Vejle har lige slået OB 4-0, så jeg ser ikke 3 sikre point til BIF i dag.
 
Last edited:
Vild situation i FCM kampen.

Fredericia spiller header bolden på en FCM spillers hånd i FCMs felt. Derefter løber FCM ned og scorer men dømmes offside..

Dommeren bliver kaldt ud for se på hånden på bolden. Den afviser han og offsiden er forkert så FCM får mål..

Det kan man kalde kamp afgørende!

Er der strafbar hånd på? Det varierer fra dommer til dommer...
 
Brøndby er nød til at prioritere den kamp du skal spille mod Reykjavik midt i ugen over dagens kamp imod Vejle, og Vejle har lige slået OB 4-0, så jeg ser ikke 3 sikre point til BIF i dag.
Og så kan de passende ryge ud til Vikingur alligevel i næste uge. De kan omvendt ligge nummer et og være gået videre i Europa efter torsdag og så vil der nok være en smule mere ro igen. Det er dog svært at se at de skulle kunne slå Strasbourg ud hvis det lykkes at gå videre og så er jeg lidt spændt på om fx en ny angriber, eller en på højt niveau, er afhængig af europæisk gruppespil.
 
Vild situation i FCM kampen.

Fredericia spiller header bolden på en FCM spiller. Derefter løber FCM ned og scorer men dømmes offside..

Dommeren bliver kaldt ud for at hånden på bolden. Den afviser han og offsiden er forkert så FCM får mål..

Det kan man kalde kamp afgørende!

Er der strafbar hånd på? Det varierer fra dommer til dommer...
Det lignede en der tidligere ville være blevet dømt, men måske ikke efter de justerede hands-regler. Det straffe FCK fik i sin tid efter at tiden var udløbet eksempelvis, men også andre sidenhen. Bolden er lange undervejs og er headet ind på forsvarerens arm der er lidt ude fra kroppen, men grundlæggende synes jeg det er udmærket at der ikke så let begås straffespark i den slags situationer.
 
Vild situation i FCM kampen.

Fredericia spiller header bolden på en FCM spillers hånd i FCMs felt. Derefter løber FCM ned og scorer men dømmes offside..

Dommeren bliver kaldt ud for se på hånden på bolden. Den afviser han og offsiden er forkert så FCM får mål..

Det kan man kalde kamp afgørende!

Er der strafbar hånd på? Det varierer fra dommer til dommer...
Nej. Der er aldrig straffe i den situation med de nuværende regler for hands. Arm under skulderhøjde, bold spillet fra meget kort afstand. Arm i naturlig position i forbindelse med hovedstød. Kommentatorerne kaldte det også før han blev sendt ud for at se på den.
 
Det lignede en der tidligere ville være blevet dømt, men måske ikke efter de justerede hands-regler. Det straffe FCK fik i sin tid efter at tiden var udløbet eksempelvis, men også andre sidenhen. Bolden er lange undervejs og er headet ind på forsvarerens arm der er lidt ude fra kroppen, men grundlæggende synes jeg det er udmærket at der ikke så let begås straffespark i den slags situationer.
Det straffe var med gamle regler og en arm over skulderhøjde. Der var korrekt dengang og det er korrekt ikke at dømme det i dagens kamp
 
Det var benzin på Neestrups kritik. Hvis der var straffe til Viborg, er der straffe til Fredericia her. Bolder havde tilmed retning mod mål. Dog mere spids vinkel.
Nej. For dommeren i Viborg-kampen vurderer (fejlagtigt), at Delaney gør sig bred. Her har spilleren ryggen til bolden og forventer ikke en afslutning, han kan gøre sig bred til. (Delayney forventer tydeligt en afslutning og flytter hænderne pga af det, men har armene så tæt på kroppen, at det ikke burde være dømt)
 
Det var benzin på Neestrups kritik. Hvis der var straffe til Viborg, er der straffe til Fredericia her. Bolder havde tilmed retning mod mål. Dog mere spids vinkel.
Har lige set VFFs straffespark og det mener jeg er ret tydeligt. Delany kaster sig ud i bolden med ryggen til og hånden lidt væk fra kroppen. Det er sku ikke naturligt
 
Nej. For dommeren i Viborg-kampen vurderer (fejlagtigt), at Delaney gør sig bred. Her har spilleren ryggen til bolden og forventer ikke en afslutning, han kan gøre sig bred til. (Delayney forventer tydeligt en afslutning og flytter hænderne pga af det, men har armene så tæt på kroppen, at det ikke burde være dømt)
Ah hva? Bolden har retning mod mål og rammer Delaney på hånden. Han kan stikke hånden om bag ved ryggen hvis den ikke skal rammes.
 

Latest posts

Back
Top