New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Superligaen 2025/2026
Last edited:
Det handler vel ud fra ny praksis ( lovregel? ) at når bolden har retning mod mål og bremses af arm, er der straffe? I gamle dage var det “ uforsætligt “, men den regel er vel stendød idag?
Jeg tror det handler om at han aktivt forsøger at blokere bolden med kroppen, og så er der bare ingen undskyldning for ikke at have styr på armene. Han kaster sig selv ind foran bolden - den kommer ikke til ham.
 
Tror vi ender med en "kedelig" topstrid i år. Når FCK lige kommer igang tror jeg de bliver vilde. FCM er lidt en stor joker, nogle gange er det rigtige transfervindue ikke at gøre noget. Og de har nogle vilde profiler i Francolino, Osorio og Simsir, kan de forløse dem bliver de også vilde.

Enig.. tænkt at have den luksus at kunne skifte Cornelius, Leager, Mattson, Meling og Claesson ind. Uagtet hvad men mener om dem hver i sær, så er det stærkt på en bænk.
 
Dommerformanden forventer ikke det store pga denne “nye” regel men det er måske fordi han ikke vil bede dommerne dømme derefter.
Målmanden må max have bolden i hænderne i 8 sekunder og går tiden udover det, får modstanderne hjørnespark.

Gid de ville dømme efter det, så vi fik noget flow i spillet.

 
Dommerformanden forventer ikke det store pga denne “nye” regel men det er måske fordi han ikke vil bede dommerne dømme derefter.
Målmanden må max have bolden i hænderne i 8 sekunder og går tiden udover det, får modstanderne hjørnespark.

Gid de ville dømme efter det, så vi fik noget flow i spillet.

Med vores evner på hjørnespark kan det blive en god regel for os, hvis dommerne håndhæver at dømme hjørne, når en målmand holder bolden mere end 8 sekunder.
 
Med vores evner på hjørnespark kan det blive en god regel for os, hvis dommerne håndhæver at dømme hjørne, når en målmand holder bolden mere end 8 sekunder.

Jeg håber de vil dømme efter den og for min skyld må de gerne starte nedtællingen med det samme - gad godt slippe for at se på de målmænd der griber en nem bold og efterfølgende smider sig ned over den, for at trække tiden mest muligt. Det ser bare dumt og usportsligt ud.
 
Synes de har en fin start 11 Vejle.

Hvis de kan holde dem alle klar, ser det spændende ud med Duelund, Hjulsager, Gammelgaard og Faghir foran
Idag i 1 halvleg manglede Vejle virkelig en afslutter, alt opbygning fint indtil sidste aflevering/afslutning, Randers derimod virker stadig lidt ferieramte i deres spil. Vejle må gerne tage point fra Randers :)
 
Idag i 1 halvleg manglede Vejle virkelig en afslutter, alt opbygning fint indtil sidste aflevering/afslutning, Randers derimod virker stadig lidt ferieramte i deres spil. Vejle må gerne tage point fra Randers :)
Vejle startede i hvert fald bedst og jeg kom til at ønske mig Duelund på vores 10er, men han og Vejle faldt lidt ud som halvlegen skred frem. Men det er også sindssygt varmt nede på banen.

Randers ligner ikke helt den velsmurte maskine uden Nordli og Storch i målet ser heller ikke så sikker ud som Izzo. Der skal ikke mange skader/fravær til, før Randers falder i niveau. Søren P. udtalte før kampen at han forventer at Nordli-skiftet til Rosenborg falder på plads i den kommende uge. Nu er jeg godt tilfreds med at vi møder Randers så tidligt i sæsonen.
 

Latest posts

Back
Top