New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Den Viborgkamp og trænerteamets mulige fejldisposition med at overraske Viborg med et 4-mands forsvar har da i den grad sat gang i debatten herinde. Hold da helt ferie hvor er der mange, der går bananas over strategien og hvad fanden der nu skal ske.

Helt seriøst, så tror man da for helvede ikke, at hele trænerstaben og Bjørnebye er smeltet sammen, og ikke aner deres levende råd i forhold til taktik og transferstrategi? Det lyder som om, nogle medfans i ramme alvor spekulerer på, om Bjørnebye overhovedet har vidst, om der skulle hentes kanter eller ej, og hvilke typer vi har brug for.

Det er jo ikke Football Manager en sen nattetime efter en bytur det her. Selvfølgelig er der en plan, som vi følger. Vores problem er, at vi ikke kender alle mellemregningerne, og derfor bruger vores frustration og ventetiden mellem kampene (og informationerne vi kan stykke sammen) på at spekulere os ud på et eller andet overdrev. Giv nu ledelsen noget slack, og mon så ikke brikkerne falder på plads? Selvfølgelig skal der være plads til at diskutere hver eneste lille detalje, men når man mangler så meget information, så er der efter min mening altså hjørner af debatten, man ikke behøver at bevæge sig ud i.
Men nu kan vi jo kun debattere uden at kende alle mellemregninger, og jeg synes i den grad det ser ud til at man slingrer meget i forhold til strategi og taktik. DN har jo selv sagt, at man få kampe inde i sæsonen måtte konstatere at den tidligere taktik var død, og man nu skulle prøve noget andet, men alligevel er man tilbage til den gamle taktik efter få kampe. Det er da en slingrekurs der vil noget.

Hvis man før sæsonstarten var låst fast på, at 4-3-3 var den primære taktik, så kan man da i den grad stå undrende tilbage i forhold til at der ikke hentet en kantspiller, når nu vi kun har to i førsteholdstruppen, hvoraf ihvertfald den ene fortsat ikke helt har niveauet til at være førstevalg.

Jeg kan slet ikke se en afstemt og bare nogenlunde strømlinet strategi.

Så jeg ville have valgt ligesom SIB og kigge på kanterne til sidst i vinduet. At det så lige nu kan se ud som om vi kan være ved at afvikle kanterne, kan selvfølgelig også have noget at gøre med at vi ikke har hentet spillere der.
Jeg går da virkelig ud fra at man evner at arbejde på flere emner og positioner på samme tid og ikke behøver at færdigforhandle med én spiller før man kan gå videre til næste. Det samme gør sig gældende mht. positioner. Det kan da godt være at backs og målmand var mest presserende, men de offensive pladser var nu næsten lige så presserende. Derfor antager jeg også, at det er fordi man stadig ikke helt ved hvad man vil.

Den Viborgkamp og trænerteamets mulige fejldisposition med at overraske Viborg med et 4-mands forsvar har da i den grad sat gang i debatten herinde. Hold da helt ferie hvor er der mange, der går bananas over strategien og hvad fanden der nu skal ske.

Helt seriøst, så tror man da for helvede ikke, at hele trænerstaben og Bjørnebye er smeltet sammen, og ikke aner deres levende råd i forhold til taktik og transferstrategi? Det lyder som om, nogle medfans i ramme alvor spekulerer på, om Bjørnebye overhovedet har vidst, om der skulle hentes kanter eller ej, og hvilke typer vi har brug for.

Det er jo ikke Football Manager en sen nattetime efter en bytur det her. Selvfølgelig er der en plan, som vi følger. Vores problem er, at vi ikke kender alle mellemregningerne, og derfor bruger vores frustration og ventetiden mellem kampene (og informationerne vi kan stykke sammen) på at spekulere os ud på et eller andet overdrev. Giv nu ledelsen noget slack, og mon så ikke brikkerne falder på plads? Selvfølgelig skal der være plads til at diskutere hver eneste lille detalje, men når man mangler så meget information, så er der efter min mening altså hjørner af debatten, man ikke behøver at bevæge sig ud i.

Jeg tror, at du fejllæser kritikken eller blander den sammen med, hvad EB og andre ævler om i forhold til "basale taktiske mangler".

Der er da helt sikkert en plan og ubekendte mellemregninger, men bundlinjen (de 94 min i Viborg) indikerer jo helt åbenlyst, at beslutningerne der træffes er forkerte. Alene de mange udskiftninger i pausen viser jo, at trænerteamet kan se, at den er helt gal med de beslutninger som man træf inden kampen.

Bedst illustreret ved den håbløse højre side med to backs. Det skulle have været en defensiv konsolidering på bekostning af offensivt output, men gjorde kun holdet dårligere såvel offensivt som defensivt.

Pointen er ikke, at den sportslige ledelse er novicer. Pointen er, at de pt. træffer dårlige beslutninger eller i hvert fald beslutninger som ikke hjælper AGF ud af problemerne.

Synes det kan være okay med po og np - hvis ellers begge kanter kommer som raketter og de 3 foran er vilde. Men vil foretrække np hopper ud, eller PO bliver 10er og vi får Brandhof ind centralt ved po

Ja HVIS vi vil spille med kanter, så er det vel åbenlyst for enhver at Jon+Links til 2 pladser ikke er nok, og ikke er godt nok samlet set. Og vi har måske kun råd til at købe 1 rigtig god kant, og så en mellemvare (med mindre Ekselinen og Jevtovic ikke når at komme ud).

Men altså når David siger at vi SKAL spille med 3 centralt når vi ikke har "kanter der kommer løbende",og han talte om at vores tideligere stil var død med de Larne-kampe, så kan jeg ikke tyde det anderledes end at vi ikke skal spille med kanter igen førend vi får hurtige + gode kanter igen.

Svaret på det hedder måske at hente Bundu. Det ville give mulighed for at gå tilbage til at spille med fart over kanterne. Både med 4-1-4-1 som i 19/20, og med 4-3-3.
Jeg ser dog helst AGF spille 3-5-2 på lidt længere sigt. Så altså hvis Kurminowski kan spille sig god over det næste år, og ham og Bundu kan danne angreb sammen, så ville jeg synes det ville være fantastisk.

Nå tilbage til NP/PO:
I efteråret scorede vi masser af mål, og både Blume og Albert scorede også centralt. Men altså der blev scoret mange flotte solo-mål som man ikke scorer når det ikke kører. PM udefra fra feltet, Højers hammer er væk, og Albert med langskud også.

Men for mig at se er det kun Viborg-kampen der gør det.
For jeg var af den klare overbevisning at man ventede med at skifte til 3-5-2 til Patrick Mortensen var tilbage. Så man spillede sin første 3-5-2 kamp med PM tilbage i start 11. Så kan du give et argument for at vi ikke spillede det samme mod Viborg?
Det er lige præcis min pointe: jeg har simpelthen ikke informationer nok til at kunne give dig et godt argument for at spille den Viborgkamp på den måde. Min reaktion var stort set den samme som din, da det gik op for mig, hvordan vi stillede op. Kæmpe skuffelse.

Men mit problem er, at jeg ikke ved, hvilke af de her grunde, der kan have været i spil og i hvor høj grad:
  • At ville overraske Friis (David brugte selv dette argument, men jeg ved ikke, om det var en sideeffekt af nogle nødvendige ændringer)
  • At Hausner var skadet, og at han af en eller anden grund ikke kunne undværes i den kæde mod netop Viborgs angreb (lidt bekymrende i så fald)
  • At vi gerne vil kunne skifte mellem forskellige systemet fra kamp til kamp og under kampene (men det lød tidligere på ugen som om, netop det gamle system var begravet)
  • At de startende 11 var udvalgt mere pga deres parathed til kampen og de hårde betingelser pt, og at de bedre kunne opstilles i den her formation (og her er jeg i tvivl om, hvilke spillere der egentlig kvalificerer sig til den her hardcore gruppe - åbenbart ikke TK og Juelsgaard hvis det var udslagsgivende for om vi kunne stille med 3 i forsvaret)
Og så længe jeg er så langt fra at kende svarene på de her spørgsmål, så synes jeg det ville være for useriøst at gribe til argumenter imod Bjørnebyes strategi, Davids taktiske formåen, assistenternes kvalitet, bestyrelsens rettidige omhu, eller hvad vi ellers har set af mere eller mindre frådende kritik de sidste dage (og det er selvfølgelig ikke møntet på dig).

Altså havde vi mødt PSG kunne det måske give mening med en højreback som kan, eller hvis alle var skadet, eller hvis det var en målfarlig fyr som Diks, men Alberto der ikke har scoret siden Anderlecht u19 for ca 8 år siden (måske et mål i Charleroi). Den går ikke - håber også DN indser det.

Manglende mål
Havde gerne set to fra start til offensiven, men jeg synes det var ok man har hentede en til en start, og ser tiden an - både hvad mangler vi og hvad dukker op sidst i vinduet.

FB kan også tælle med som en til offensiven, oprindeligt var han tænkt som afløser for Bror på fremskudt 8er.

Så reelt har vi hentet to. Plus fået ST tilbage efter skade og så havde man vel håbet Milan fik gang i den efter at få kampe i bentøjet

Jeg gætter på at Davids dilemma før Viborg-kampen var, om vi skulle fortsætte implementeringen af 3-5-2 uden Kurminowski og Hausner, eller om han hellere ville lave en opstilling, hvor han sendte de 11 bedste spillere han havde til rådighed på banen fra start. Begge beslutninger ville man kunne stille spørgsmålstegn ved bagefter, men den valgte løsning var i hvert fald ingen succes. Da jeg umiddelbart så startopstillingen i søndags gættede jeg faktisk på at han ville spille 3-5-2, hvor Jon så bare var rykket op til PM og Munksgaard var i et 3-mands centralt forsvar. Den justering kunne man jo også have valgt at lave allerede midt i 1. halvleg hvis man ville. Men det virkede jo mest af alt, som om der var nogle spillere der ikke rigtig var til stede.

ja enig startede super, blev ordinær pga Glen og sluttede faktisk fint - og fik også tilbudt kontrakt til sidst, men for sent, der havde han valgt norsk fodbold.

Jeg fik i sommeren hvor DAP skiftede lejlighed til at snakke med PC, og han fortalte en lidt anden historie. DAP forsøgte at mele kagen lidt større af flere omgange, og det fik AGF tilsyneladende nok af. Så derfor blev kontrakten ikke forlænget og DAP måtte så finde et andet sted at spille. DAP spillede højt spil, for han fik jo heller ikke kontrakt i DK, men måtte en tur til Norge. Hvad han fik for at spille der, melder historien ikke noget om. :)

JN er stadig i klubben, og jeg vil være overrasket hvis DAP ender i AGF, men i fodbold kan alt jo ske.

PC lød dengang bare ikke super imponeret over forløbet.

/Aske

Jeg fik i sommeren hvor DAP skiftede lejlighed til at snakke med PC, og han fortalte en lidt anden historie. DAP forsøgte at mele kagen lidt større af flere omgange, og det fik AGF tilsyneladende nok af. Så derfor blev kontrakten ikke forlænget og DAP måtte så finde et andet sted at spille. DAP spillede højt spil, for han fik jo heller ikke kontrakt i DK, men måtte en tur til Norge. Hvad han fik for at spille der, melder historien ikke noget om. :)

JN er stadig i klubben, og jeg vil være overrasket hvis DAP ender i AGF, men i fodbold kan alt jo ske.

/Aske
Den del blev også meldt rimelig klart ud i pressen. Til sidst var AGF jo ude at sige der lå et tilbud til DAP men hvis han ville blive ved med at trække tiden - så faldt det bort.
Det var så netop det der skete og der var også en del diskussioner på forum om hvorfor man ikke ville forlænge den (når han nu ikke fandt noget andet). Men man skal heller ikke finde sig i alt som klub - det var et tydeligt eksempel på en meget dårlig forhandlingsprocess.

Bortset fra det tror jeg ikke DAP er manden der kan løse vores problemer men jeg har heller ikke fulgt ham oppe nordpå. Jeg tror dog heller ikke det er relevant, så længe JN sidder for bordenden - så bliver det ihvertfald til en favorabel pris for AGF.

Hvis det er tilfældet blev David bare tværet endnu mere ud taktisk af sin tidligere assistent. Umådeligt dumt sagt af DN når det fejlede så eklatant.
Jeg havde faktisk ikke en gang set det her citat fra David Nielsen (fra stiften.dk efter kampen mod Viborg):

Og ordene efter det europæiske exit mod Larne, hvor cheftræneren altså erklærede sin egen spillestil død, skal man måske tage med et gran salt, for den slags kommentarer kan nemlig sagtens være en del af et andet spil.
- Når jeg siger det, så handler det også lige så meget om, at få modstanderen til at forberede sig på at vi skulle spille et andet system, så nogle gange må I måske have mig undskyldt for at sige den slags, kommer det med et glimt i øjet fra cheftræner David Nielsen.

Det sætter jo vores diskussion i et endnu mere abstrakt lys. Vi kan stort set ikke tage noget for gode varer. Citater fra David skal man åbenbart ikke lægge alverden i (hvad med det her?!), og når vi skifter taktik, så er det åbenbart både fordi, vi (desperat?) leder efter løsninger og for at forvirre modstanderen.

Det er ikke en artikel, der gør mig mere tryg ved situationen, det må jeg indrømme. Men forhåbentlig har vi samlet så meget data og så mange svar fra de her kampe, at vi nu nærmer os nogle løsninger, der kan give point. Men det er da dybt frustrerende, at vi ikke er i stand til at skifte ud på holdet (jeg ved godt, der har været mange udskiftninger), uden at vi skal i gang med at afprøve otte forskellige opstillinger og 3-4 forskellige formationer for at finde vores spil.

Meget har skyldtes skader og formdyk, men hvor er det ærgerligt, at det skal koste så meget.

Jeg havde faktisk ikke en gang set det her citat fra David Nielsen (fra stiften.dk efter kampen mod Viborg):

Og ordene efter det europæiske exit mod Larne, hvor cheftræneren altså erklærede sin egen spillestil død, skal man måske tage med et gran salt, for den slags kommentarer kan nemlig sagtens være en del af et andet spil.
- Når jeg siger det, så handler det også lige så meget om, at få modstanderen til at forberede sig på at vi skulle spille et andet system, så nogle gange må I måske have mig undskyldt for at sige den slags, kommer det med et glimt i øjet fra cheftræner David Nielsen.

Det sætter jo vores diskussion i et endnu mere abstrakt lys. Vi kan stort set ikke tage noget for gode varer. Citater fra David skal man åbenbart ikke lægge alverden i (hvad med det her?!), og når vi skifter taktik, så er det åbenbart både fordi, vi (desperat?) leder efter løsninger og for at forvirre modstanderen.

Det er ikke en artikel, der gør mig mere tryg ved situationen, det må jeg indrømme. Men forhåbentlig har vi samlet så meget data og så mange svar fra de her kampe, at vi nu nærmer os nogle løsninger, der kan give point. Men det er da dybt frustrerende, at vi ikke er i stand til at skifte ud på holdet (jeg ved godt, der har været mange udskiftninger), uden at vi skal i gang med at afprøve otte forskellige opstillinger og 3-4 forskellige formationer for at finde vores spil.

Meget har skyldtes skader og formdyk, men hvor er det ærgerligt, at det skal koste så meget.
Nej, jeg bliver heller ikke ligefrem betrygget. Og da slet ikke fordi man lige er blevet udspillet af en oprykker, i en kamp hvor man tilsyneladende prøvede at være smart. Friis havde jo totalt overhånden.

• At ville overraske Friis (David brugte selv dette argument, men jeg ved ikke, om det var en sideeffekt af nogle nødvendige ændringer)
  • At Hausner var skadet, og at han af en eller anden grund ikke kunne undværes i den kæde mod netop Viborgs angreb (lidt bekymrende i så fald)
  • At vi gerne vil kunne skifte mellem forskellige systemet fra kamp til kamp og under kampene (men det lød tidligere på ugen som om, netop det gamle system var begravet)
  • At de startende 11 var udvalgt mere pga deres parathed til kampen og de hårde betingelser pt, og at de bedre kunne opstilles i den her formation (og her er jeg i tvivl om, hvilke spillere der egentlig kvalificerer sig til den her hardcore gruppe - åbenbart ikke TK og Juelsgaard hvis det var udslagsgivende for om vi kunne stille med 3 i forsvaret)

- At overraske modstanderen bør være forbeholdt de hold man på papiret er underdogs imod. Som da vi overraskede FCK i Parken i 4-2 kampen, og faktisk også i 3-3 kampen i 1.halvleg, og mod FCM i Herning dengang med 3-1 sejren, hvor man pludselig stillede med Amini/Duncan som vekslende 6'er/8'er selvom man normalt spillede 4-1-4-1 (og ikke gjorde det der)

- Man har i Bisseck en spiller som kan løbe de fleste angribere op. Hvis man skal have både Tingager/Bisseck/Hausner klar før man spiller 3-5-2, så skal man hente en ny forsvarsspiller mere af en kvalitet og til 3-5-2 meget snart!

- At kunne skifte mellem systemerne tror jeg er meget rigtigt. Og altså man kunne mod Viborg jo gå fra at spille 4-3-3 til at spille 3-5-2 ved at sætte Albert som PMs makker i angrebet, og Jon som 10'er, og lave 4-backkæden om ved at skubbe Alberto ned, og Munksgaard ind som "Hausner". Det er præcis det jeg ikke fattede man ikke gjorde i 2.halvleg. Og selvom vi fik bedre fat i 2.halvleg, så var det jo på en billig baggrund, da Viborg løb lidt tør, kunne leve på omstillinger foran 2-0 var havde i den grad et resultat værd at beskytte. Alternativt kunne man sætte Ammitzbøl ind som PMs makker. Eller Jon som PMs makker, selvom det så ville være 2 langsomme angribere som ikke passer til 3-5-2.

- Og den del hører jeg, men altså når dem der spiller ikke er "parate" i præstationerne, så er det jo bare sådan lidt.... suk.. Altså Grønbæk er på bænken og kommer ind og gør det godt, Brandhof ditto. Skal det ikke tælle ift næste kamp? Eller er det kun til træning man viser det? Fair hvis man skal vise det til træning for at spille. Det tror jeg alle kan blive enige om. Men en ting er at være parat til træning, og noget andet "parat" til at vise det i kamp.

Og det var præcis det han også sagde i foråret da han sagde vi kom til at skifte ham etc. At nu var det ikke sådan at vi aldrig kom til at spille på den gamle måde igen. Fair nok. Men altså at sige "den gamle stil er død med Larne-kampene" var et "tydeligt signal" for os der lyttede med. Internt så måske ikke.

I en artikel for 7-10 dage siden understreger David, at vi spiller på x måde så længe vi ikke har hurtige kanter.
Han refererede bl.a. til AaB kampen hvor vi jo spillede 3-4-3, og var meget tomme på den centrale midtbane med kun PO/NP. Så altså der ligger jo også i de ord, at HVIS/når vi får nye kantspillere, så kan/vil han spille 3-4-3 med kanter, 3-backkæde og eneangriber.

Anderlecht vil have Thorsteinsson, vi kan bruge Bundu.
Do it!

Og så længe jeg er så langt fra at kende svarene på de her spørgsmål, så synes jeg det ville være for useriøst at gribe til argumenter imod Bjørnebyes strategi, Davids taktiske formåen, assistenternes kvalitet, bestyrelsens rettidige omhu, eller hvad vi ellers har set af mere eller mindre frådende kritik de sidste dage (og det er selvfølgelig ikke møntet på dig).

Jeg tror i øvrigt også man bliver nødt til liiige at putte et filter på inden man med afstand til de mange kommentarer efter sådan en Viborg-kamp, som var 4. nederlag på stribe (noget vi ellers ikke har prøvet siden Davids ankomst). Altså ja folk skriver det de gør med alt for skarp pen, men når folk lige får trukket vejret, og der er gået et par dage, så lander man i en mere nuanceret debatform som nu.

Efter kampen mod Viborg var jeg meget modløs. Ikke ift det helt lange ridt, men for sæsonen, for Davids situation ift omverden, presse fans og andet, og for den bølgedal som vi har været i siden medaljespillet 2021. Så lang en nedtur er "ny" for os ift tiden med David. Og det er svært at være i FORDI det ikke kun er pga. sæsonstarten+ECL, men jo netop også var store dele af foråret. At man blev slået ud af Randers i pokalen og glippede en pokalfinale på hjemmebane gjorde absolut ikke noget godt for det billede heller. Kampen mod AaB i playoff, og kampene mod FCN og Randers hvor vi sikrede 4.pladsen viste dog, at alt ikke bare har været nedtur (selvom playoff jo faktisk var få minutter fra netop fiasko, og blev reddet pga. et sent straffespark, som man end ikke får fra i år af pga. regelændringer). Omvendt var vi måske stadig med i bronzekampen der i foråret hvis Hvidts straffespark ikke var dømt i Parken, og vi så kunne køre videre på nogle energi-reserver som lod til at være meget svære at finde. Energi som mentalt overskud, forstås. Selvtillid, feel-good, tro på tingene.

At vi slutter af mod BIF i grundspillet med at spille 2-2 selvom BIF er nummer 1, på hjemmebane og kæmper om et mesterskab, og vi har haft meget svært ved at score, og så faktisk spiller en skide god kamp, selvom vi har vores to bedste 6'ere ude (NP+Duncan), og klarer os med Diks der, og Grønbæk shinede på højrekanten (som fik Blume til at shine i den gamle rolle igen) viste jo også bare, at vi er og var et fodboldhold, som har meget mere fodboldmæssig kvalitet i os, som bare for ofte ikke bliver vist/kommer frem.

Det peger bl.a. på træneren, og det peger også på faktorer omkring et selvtillidsforladt hold etc etc.
Nu er store dele af start-11 så skiftet, og problemerne fortsætter i offensiven, hvor hele midtbanen jo er den samme. Vi får ikke mange flere chancer IMOD, men indkasserer nærmest mål på personlige fejl hver kamp, eller hveranden i hvert fald. (Hausner x2, Bisseck x1, Tingager x1, Kahl x1), og ligger så dertil, at Randers scorer på et mål der bliver rettet af 2 gange undervejs lige efter vi flot har fået udlignet.. Det var sgu ren udtur..

Og altså mod BIF rammer Lund stolpen på et flot hovedstød på hjørne. TK2 er tæt på at afgøre kampen i Farum til sidst med et hovedstød på hjørne der går 50 cm forbi hvor målmanden ellers er væk.

Der skulle ikke meget til at de 3 første kampe var endt med sejr mod BIF, uafgjort minimum mod Randers, og så en sniger-sejr i Farum.
At det ikke gjorde det hælder jo på følelsen af, at intet går vores vej, og at vores fejl bare koster hele tiden.

Og vi skal jo fandme bare også til at straffe modstanderens fejl. So what at Hausner laver den dumme aktion ved 1-1 hvis vi selv laver 2-3 mål. Vi holder jo BIF flot fra fadet i kampen. So what at Randers får et heldigt 2. mål, såfremt vi selv laver 2-3 mål og det giver point. Ja så var den måske sluttet 2-2 og man kunne gå hjem og ærgre sig over deres held. Men det kan man ikke når vi selv ikke udnytter vores chancer. Og chancerne er sgu også for få.

Men det er ABSURD at vi ikke scorede i hverken kampen mod AaB eller Viborg. PM, Tingager, Kurminowski, NP har alle store chancer i Aalborg, og mod Viborg brænder vi jo også nogle store muligheder i Viborg, især den kæmpechance til PM.

Vi skal score mere, og skabe mere. Ganske enkelt. Vi skal ikke forsvare os ud af det her, eller gå "back to basics og bygge op nedefra". Vi skal arbejde med offensiven synes jeg.
Scorede vi 1-2 mål konsekvent per kamp, så kunne man arbejde med at lukke af, og sikre mange 1-0 og 2-1 sejre. Men altså når man selv scorer 0 mål, så skal man spille en perfekt defensiv kamp for at få 1 point, og taber ellers... Og vi er IKKE der hvor vi spiller fejlfrit. Så jeg synes vi skal slippe tøjlerne lidt, og spille mere fremad så der er "plads til fejl".

BIF sidste sæson var for mig at se et godt eksempel. De laver fejl, og de indkasserer en del mål. Men de scorer selv bare mere.

Last edited:
AGF forventer sorte tal på bundlinjen i regnskabsåret 2021/22. Der skal simpelthen være råd til en offensiv profil så.
Det er jo ikke en ny udmelding. Selvfølgelig har vi store sorte tal på bundlinjen efter salg af Bundu, en ekstra tv-udbetaling i seneste regnskabsår (=10 mio) og to slutplaceringer over budgettet i de to turneringer vi har afsluttet i regnskabsåret. Alle vores nyindkøb til denne sæson hører til næste års regnskab - som til gengæld allerede begynder at se faretruende rødt ud.

Edit: Hov, jeg kan se at du omtaler indeværende regnskabsår. I den pressemeddelelse jeg har set er kun 2020/21 omtalt (med forventet overskud på 20 mio). Men jeg kan godt se, at bold.dk omtaler en forventning på mellem 0 og 20 mio i år.

Edit 2: Jeg fandt det. Man har simpelthen lavet to pressemeddelelser. Et nul i den indeværende sæson vil være et flot resultat som jeg ser det. Men så skal vi nok også snart igang med at bevæge os opad i tabellen. Om 5 runder er der 1. afregning på baggrund af bl.a. placering.

Last edited:
AGF forventer sorte tal på bundlinjen i regnskabsåret 2021/22. Der skal simpelthen være råd til en offensiv profil så.
Man skriver i hvert fald "mellem 0-20 mio kr"

Så altså da den udmelding skulle forfattes, der vidste man ikke hvad vi ville ende med at købe for.
Og det afhænger jo altså også om, hvorvidt AGF kommer i top 6 som vi sportsligt har som målsætning, mens jeg mener det er top 8 der er den økonomiske målsætning, hvilket en glippet top 6 altså ikke ville umuliggøre.

Man skriver i hvert fald "mellem 0-20 mio kr"

Så altså da den udmelding skulle forfattes, der vidste man ikke hvad vi ville ende med at købe for.
Og det afhænger jo altså også om, hvorvidt AGF kommer i top 6 som vi sportsligt har som målsætning, mens jeg mener det er top 8 der er den økonomiske målsætning, hvilket en glippet top 6 altså ikke ville umuliggøre.
Udmeldingen er jo udsendt i dag. Og inden man slap den ud vidste man da i hvert fald at vi har brugt i omegnen af 20 mio på Kahl, Kurminowski og Hansen. Så det er en ret bemærkelsesværdig udmelding, synes jeg.

Jeg tror godt at du kan regne med at den økonomiske målsætning er top-6 jf. vores strategi om top-6 hvert år i fem år.

/Aske
Ja også det jeg mellem linjerne forsøgte at sige ;-) og det var faktisk noget halv-vrøvl jeg skrev, det var nemlig sådan (som du siger) at da han endelig spillede godt var løbet kørt for en forlængelse, fordi AGF ikke ville gå med på DAPs krav og han derfor tog til Norge (og skattefordele). Man havde nemlig som du siger forhandlet hele foråret. Og istedet havde man kig på Guira. Bagefter nemt at sige vi skulle have beholdt DAP.

Udmeldingen er jo udsendt i dag. Og inden man slap den ud vidste man da i hvert fald at vi har brugt i omegnen af 20 mio på Kahl, Kurminowski og Hansen. Så det er en ret bemærkelsesværdig udmelding, synes jeg.

Jeg tror godt at du kan regne med at den økonomiske målsætning er top-6 jf. vores strategi om top-6 hvert år i fem år.

Hvor ser du det? Den erklærede økonomiske målsætning var top 8 sidst jeg så det, mens den sportslige var top 6+

Men det var som jeg husker det i sidste 5-årsplan.
Så måske med den nye der har som sportslig målsætning at skulle i top 6 hvert år har ændret det til en økonomisk målsætning med top 6 også. Det ville være oplagt.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back