Talentarbejdet i AGF
Martin Hansen
Experienced member
i kan ikke udlåne spillere vi bare gerne ønsker bliver gode. Vi skal udlåne spillere som Callø - der allerede havde spillet for førsteholdet - og vil være rigtig gode for dem.
Ja, naturligvis men det ændrer stadig ikke på, Fremad tager spilletid fra egne spillere og talenter. Det kan absolut give mening, som jeg også skriver men jeg får indtrykket af vi bare kan sende en spiller til Fremad, det er egentlig min pointe.
Derfor vil der være en usikkerhed om vi kan kan udlåne spillere også fra ECA, når vi ikke har en formel aftale med Fremad om de skal modtage X-antal spillere hver sæson.
Der er da en masse fordele for dem.
Se blot Fredericia, de har 3 spillere rendende rundt hvert år fra FCM, der er helt uden for deres økonomiske rækkevidde normalt.
Det vil sige at nærmest 25-30% af startopstillingen er på et niveau over hvad de ellers kunne hente. Så kan de i stedet bruge flere midler andre steder.
Jeg siger ligesom ingen steder, Fremad ikke får fordele, selvfølgelig gør de det ellers havde de sagt nej til Callø. Ellers se svaret overfor.