New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 295K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg tror du undervurderer Callø meget, han har taget lidt samme talentfulde, som Thomas Kristensen, og er klar nu, til at vise hvad han er i stand til i denne sæson, han bliver en profil i i ligaen “Mark My Words”.
Det håber jeg da. Men med de ekstra kampe, så var der, selv hvis vi havde beholdt Dalsgaard og Beijmo, behov for mindst en ny type som f.eks ham der slår igennem.

Personligt tror jeg han er tæt på Jensen-Abbew og jeg er spændt hvem der vinder den konkurrence

Hvis (når) vi sælger Links, synes jeg, vi skal kigge på Elliot Strout, der har kontraktudløb i Mjallby om et halvt år. Alternativt har Mads Pedersen angiveligt fået fripas til at finde en ny klub i Augsburg. Casper Højer er naturligvis også interessant, men han er nok ikke så hurtig længere. Og vi kommer til at mangle noget fart i holdet med afgangen af Links.

Scenarie: Links, Bech og Arnstad sælges.

Systemet spejles, så Emmery spiller en bred 10'er i siderne, mens Højer spiller en mere balanceret WB. Anderson (eller Jørgensen, hvis man ikke er til MA) spiller en højre 10'er der opererer mere i halvrum og Carstensen på WB.

Noget i den stil?
Ja det kunne være et af scenarierne. Udover jeg ikke tror at både Arnstad og Bech forsvinder. Tror måske endda man kunne håbe på Bech ville forlænge. Jeg er ikke sikker på han har travlt med at komme afsted.
Hvis Yakob var en af dem der blev solgt, så kunne jeg også godt se Arnstad rykke tilbage på en 6/8´er position som den kreative der også Emmery som bred 10´er.

Er der nogen, der ved, om Rasmus Carstensen og Jacob Andersen har erfaringer som højre back i et firemandsforsvar? Man skulle jo tro, at de begge kan spille positionen, men har de gjort det systematisk før?
Tænker også Andersen kunne være interessant. Mere def. orienteret og ikke så meget off. output som Carstensen...og mere fysisk stærk end Carstensen...Ikke dumt

Hvis Links ryger ville en 4 back kæde bestemt være mulig, også med Kahl som back.
Når vi angriber spiller han jo nærmest back alligevel, da vi skævvride meget, og Links ryger langt frem.

Så er spørgsmålet om man skal tænke evt. Hvis vi skal spille 4-2-3-1 at skulle tænke i at en af de to 6ere, eller den mest defensive af dem, ligger i venstre.

Men JP har snakket meget om at det ikke handlede om tal, men om udtrykket.

Edit. Og så glemte jeg at nævne at med en 4-back kæde med Kahl og Carstensen på hver deres back, kunne Carstensen sættes fri offensivt.

Carstensen spillede det i Silkeborg i deres 4-3-2-1.
Ja, men det endte de tit med 3 måske 4 dybt i restforsvaret. Således f.eks 6’eren lå mellem stopper og som så blev lidt bredere, og så havde de endnu to af de tre midtbanespillere der lå foran de tre bagerste.

Jeg kan ikke huske deres hold dengang, men mener Engel og Carstensen lå bredt, begge var tidligere kanter. Og så lå Vallys og Jørgensen (som Arnstad og Bech) bag Helenius.

Så både han og Andersen kan sagtens spille den, kræver nok bare et anderledes udtryk på den defensive midtbane, hvilket det vil nærmest uanset hvad man ender med.

Carstensen hvis han kommer, er omskolet wing - så han er også bedst på en wingback.
Carstensens bedste sæson var for Silkeborg....som højre back.
Hvis (når) vi sælger Links, synes jeg, vi skal kigge på Elliot Strout, der har kontraktudløb i Mjallby om et halvt år. Alternativt har Mads Pedersen angiveligt fået fripas til at finde en ny klub i Augsburg. Casper Højer er naturligvis også interessant, men han er nok ikke så hurtig længere. Og vi kommer til at mangle noget fart i holdet med afgangen af Links.
Han tager aldrig til AGF. De tider hvor vi kan være med på de bedste i Sverige + Norge er ovre.

I det her marked kan både Emmery og Bogere lynhurtig blive mange penge værd og dernæst Hamza og TK. Pipelinen har aldrig været så god men det kræver, JP bliver ved med at tro på talenterne og i sidste ende de naturligvis griber chancen.

Du ved, hvor bekymret jeg har været men jeg ser lyset for enden af tunnelen :love:

Det kan de men forhåbentlig skal de lige have efterårssæsonen med. Som vi så med ham den unge fra Sverige- så kan der pludselig stå klubber med store beløb (det kræver så de leverer meget højt inden vinduet lukker).
Jeg forventer dog vi står bedre økonomisk nu - dengang havde vi noget der skulle bevises med salg og have midler i kassen. Det er forhåbentlig knap så presserende nu og mon ikke CV kan strække det lidt over nogle vinduer🤞🏻

Jeg tror CV og JP fortsætter i samme retning og giver plads til de unge som nok skal få spilletid. Der er forhåbentlig også en del flere kampe at gøre med.

Men du har helt ret - det ser lysere ud end længe og træneren tør pt give de unge chancer💪💪
Jeg er noget spændt på Emmery og Bogere i den kommende sæson. Men der er også Kristjansson der spillede fantastisk sidst og Callø der er kommet tilbage - gid de alle sammen tager et spring fremad og vi løser nogle af udfordringerne den vej. Vi kan hurtigt blive numerisk udfordrede hvis der kommer et par salg.

Carstensens bedste sæson var for Silkeborg....som højre back.
Han tager aldrig til AGF. De tider hvor vi kan være med på de bedste i Sverige + Norge er ovre.
Jeg synes nu også, at denne sæson var god for ham. Ligesom hans lejemål med Koln var godt, hvor det bl.a blev til 23 kampe.

Men måden man spillede på i Silkeborg var bare markant anderledes end det jeg hører om man argumentere for her. Altså her skulle de været en 4-3-3 med brede kanter. I Silkeborg havde han jo nærmest kanten for sig selv, som i vores nuværende system.

Men ja, med en større omlægning af vores forsvar, midtbane og restforsvar, så kan han sagtens blive en stor profil på højre back i en 4’er.

Jeg synes nu også, at denne sæson var god for ham. Ligesom hans lejemål med Koln var godt, hvor det bl.a blev til 23 kampe.

Men måden man spillede på i Silkeborg var bare markant anderledes end det jeg hører om man argumentere for her. Altså her skulle de været en 4-3-3 med brede kanter. I Silkeborg havde han jo nærmest kanten for sig selv, som i vores nuværende system.

Men ja, med en større omlægning af vores forsvar, midtbane og restforsvar, så kan han sagtens blive en stor profil på højre back i en 4’er.

Jeg ville se og håbe det som en 4-3-3 hvor carstensen som det bredde punkt til højre, og så bech der trækker ind som ekstra 9er fra sin position fra højre. Modsat med emmery som det bredde punkt.

Så kunne eet være Arnstad som den offensiveste af de 3 på midten foran Yakob og Knudsen.
Så kahl, tingager og en 3. Mand som forsvaret

Jeg ville se og håbe det som en 4-3-3 hvor carstensen som det bredde punkt til højre, og så bech der trækker ind som ekstra 9er fra sin position fra højre. Modsat med emmery som det bredde punkt.

Så kunne eet være Arnstad som den offensiveste af de 3 på midten foran Yakob og Knudsen.
Så kahl, tingager og en 3. Mand som forsvaret
Så har vi ikke ret meget bredde på den centralt midtbane. Så ligger de tre meget centralt. Modsat hvordan vi spillede under Uwe og David, modsat af Silkeborg. Det vil sige man efterlader virkelig meget siderum bag de to brede punkter.

Det ville så stille enormt enormt stort defensivt løbearbejde defensivt af hhv Carstensen og Emmery, her tror jeg sidstnævnte vil komme lidt til kort.

Jeg foretrækker klart selv en 4’er. Jeg tror bare timingen til at skifte slet ikke er der. Tingager, Kahl, Links, Carstensen og måske endda Callø og AJ hvis de er aktuelle er bedst i en 3’er med wingbacks. Jeg synes egentlig også vi er gode med kanten der rykker ind i banen (Arnstad og Bech) og efterlader siderum til vores wingbacks.

Jeg kan ikke rigtig se hvem et skifte virkelig vil gavne, udover måske Emmery, der dog nok ikke må forventes at være fast mand i denne sæson

Latest posts

Back