New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 132K
Jeg var kort på fredensvang igår. Anderson løb rundt for sig selv i al den tid jeg var der. Min tanke var mere at han var på skånekost end at han var enligt skadet. Det skal dog siges at træningen, mens jeg var der, udelukkende bestod af løb men hvor resten af holdet løb 2 - 3 omgange og holdt pause så løb Anderson "bare" rundt.
Tak for update og det lyder ikke som en spiller der er langtidsskadet! Men det viser stadig at vi har brug for én mere gode offensiv spiller, da både MA og Duelund har en tvivlsom historik med skader. Det er ikke nok kun med Bech som alternativ.

Meh, mangler rigtige meget, og nej tak🤷‍♂️
Det er noget anderledes typer, især Huagen er ikke rigtig et Anderson/Duelund-alternativ. Der skal være mere teknik og flair, Haugen er mere til at sætte ind i en lidt anden opstilling. Det kan blive interessant at se om Uwe kan justere noget så han får en større rolle, måske i et alternativ med to angribere igen, men umiddelbart kommer han nok lidt i klemme ved at der ikke er en position til ham og det kan ikke være helt nok.

Det er noget anderledes typer, især Huagen er ikke rigtig et Anderson/Duelund-alternativ. Der skal være mere teknik og flair, Haugen er mere til at sætte ind i en lidt anden opstilling. Det kan blive interessant at se om Uwe kan justere noget så han får en større rolle, måske i et alternativ med to angribere igen, men umiddelbart kommer han nok lidt i klemme ved at der ikke er en position til ham og det kan ikke være helt nok.
JEg ser kun Haugen fungere i et to-mandsangreb. Det betyder at han formentlig kun kommer på banen sidst i kampene for at få noget energi, eller hvis vi kun har én offensiv midtbane til rådighed, så vi er tvunget til at spille med to angribere. Jeg tror kun han fortsætter i klubben fordi vi ikke får nogle tilfredsstillende bud på ham. Men jeg håber da virkelig at han starter ud som lyn og torden og scorer et par mål, så han kan få noget selvtillid. Jeg vil så gerne at jeg tager fejl.

JEg ser kun Haugen fungere i et to-mandsangreb. Det betyder at han formentlig kun kommer på banen sidst i kampene for at få noget energi, eller hvis vi kun har én offensiv midtbane til rådighed, så vi er tvunget til at spille med to angribere. Jeg tror kun han fortsætter i klubben fordi vi ikke får nogle tilfredsstillende bud på ham. Men jeg håber da virkelig at han starter ud som lyn og torden og scorer et par mål, så han kan få noget selvtillid. Jeg vil så gerne at jeg tager fejl.
Folk sagde det samme om Junker inden han havnede i Bodø

Og med rette. Ingen i verden kunne forudse at han ville score så mange mål. Nogle gange skal der bare det rette match til både klub og ligamæssigt. Haugen ligner en overmatchet mand i top-6 på samme måde som Junker gjorde det.
Begge to har nogle spidskompetencer. Det kræver klubber med en spillestil, der bringer dem i spil - og så den nødvendige tillid.

Begge spillere har i AGF lidt under, at vores spillestil i for høj grad har forudsat kompetencer, de ikke har -> Duncan-bolden for Junkers tilfælde og en spillestil centreret omkring Mortensen for Haugen. Hvis Haugen skal lykkes i AGF, så skal vi gå vej fra at spille på Mortensens styrker og i stedet spille på Haugens styrker - og holde fast i denne tilgang længe nok til, at det kan nå at virke.

Begge to har nogle spidskompetencer. Det kræver klubber med en spillestil, der bringer dem i spil - og så den nødvendige tillid.

Begge spillere har i AGF lidt under, at vores spillestil i for høj grad har forudsat kompetencer, de ikke har -> Duncan-bolden for Junkers tilfælde og en spillestil centreret omkring Mortensen for Haugen. Hvis Haugen skal lykkes i AGF, så skal vi gå vej fra at spille på Mortensens styrker og i stedet spille på Haugens styrker - og holde fast i denne tilgang længe nok til, at det kan nå at virke.
Jeg har svært ved at se Haugens spidskompetencer, ud over at han arbejder hårdt. Hvad er de helt præcist? Jeg ser ham heller ikke som værende synderligt meget hurtigere end andre, og selvom han er hurtig på en stikning, så hjælper det ikke vildt meget, når han er så utrolig uskarp foran målet.

I mine øjne mangler han spilforståelse, teknik, styrke og koldblodighed. Og når du mangler de ting, så er der altså langt til succes i toppen af Superligaen.

Last edited:
Der var fuld skrald på træningen i dag, hvor alt der kunne krybe eller gå deltog. All the usual suspects plus hele ungdomsgruppen plus nyindkøbene samt hjemvendte Ihler og Duncan. Desuden var der en stor tredie målmand med, som på afstand godt kunne ligne Mikkel Andersen, som lige er stoppet i VFF. Om tanken er en vennetjeste eller hvad, er jo ikke til at vide. Alt i alt vel ca. 28 spillere, så alle får da lige en chance fra start.
Hvidt, Yakob og Anderson deltog af gode grunde ikke. Anderson skulle ifølge forlydender være klar til at indgå igen om en lille uges tid.
Bliver spændende at høre fra 1. træningskamp i morgen.

Der var fuld skrald på træningen i dag, hvor alt der kunne krybe eller gå deltog. All the usual suspects plus hele ungdomsgruppen plus nyindkøbene samt hjemvendte Ihler og Duncan. Desuden var der en stor tredie målmand med, som på afstand godt kunne ligne Mikkel Andersen, som lige er stoppet i VFF. Om tanken er en vennetjeste eller hvad, er jo ikke til at vide. Alt i alt vel ca. 28 spillere, så alle får da lige en chance fra start.
Hvidt, Yakob og Anderson deltog af gode grunde ikke. Anderson skulle ifølge forlydender være klar til at indgå igen om en lille uges tid.
Bliver spindende at høre fra 1. træningskamp i morgen.
Tak for update. Jeg sætter stor pris på de opdateringer du kommer med (y)
Har du fået et indtryk af hvilken type spiller Akoto er?

Bliver spindende at høre fra 1. træningskamp i morgen.
Er du tit personligt ude at se træningerne?

Lige en melding på dagens trænings-update og generelt:
En lille smule er interne informationer. Hvis det ellers passer ind i diverse aktiviteter, svinger jeg selv forbi nogle af de åbne træninger. Både lynsmut og nogle gange lidt hængen ud på lægterne, hvis tiden er til det.

Og så kender jeg nogle andre “tossehoveder” der også kigger derud, da de har samme interesse eller bor tæt på og får lidt nyt fra dem.

Og som “Top” skriver, er det kun til indvortes brug for os selv og ikke for vores modstandere, som kigger forbi her for at få tips og tricks og startopstillinger 😂. Der må hjernen lige slåes til, selv om det nogen gange er svært og man må bide sig i tungen for at holde kæft, når der en sjælden gang er en afgørende ændring i trup eller start 11.

Nogen gange går klubben for langt i unødvendige hemmelighedskræmmerier, og af og til bliver det helt grotesk, når man f.eks. udtager en nærmest død mand til en trup på 21. Fint nok ikke at være en taktisk “åben bog”, men overdrivelse minder for meget om blå briller, skæg og mindreværdskomplekser, og det gider vi ikke i en klub som AGF.

Dagens træning var mest 6 mod 6 på store mål med kort afstand og så ellers en teknikbane-øvelse på skift, for at få benene godt i gang igen.
Så at Akoto godt kan tage 5 på foden og Tobias Bech er en flink og høflig mand, som godt kan hilse uopfordret og venligt på en tilskuer, samtidig med han gør det, er nok ikke de vildeste news. Sjovt nok lød det gang på gang fra trænerteamet: “Good Toby“ til Bech. Den har de vist ikke tænkt længe over, med mindre de er ude på at gøre Mølgaard top forvirret :ROFLMAO:.

Haugen og Duncan viste, at de vil gøre opmærksom på sig selv, og TK hamrede en bold op i hjørnet i 6 mod 6, som om han havde luret Bisseck og Duin af ude fra bænken :cool:. Godt med kamp om pladserne, selv om vi er flere, der regner med, at den bliver meget større i løbet af de næste uger. Det er jo i år vi vil gøre det fornuftigt i Europa, påny tage kampen op om medaljer i ligaen, og så vil jeg ellers bare glæde mig til igen at komme til pokalfinale i Parken. Det er for længe siden;).

Latest posts

Back