Lige en melding på dagens trænings-update og generelt:
En lille smule er interne informationer. Hvis det ellers passer ind i diverse aktiviteter, svinger jeg selv forbi nogle af de åbne træninger. Både lynsmut og nogle gange lidt hængen ud på lægterne, hvis tiden er til det.
Og så kender jeg nogle andre “tossehoveder” der også kigger derud, da de har samme interesse eller bor tæt på og får lidt nyt fra dem.
Og som “Top” skriver, er det kun til indvortes brug for os selv og ikke for vores modstandere, som kigger forbi her for at få tips og tricks og startopstillinger

. Der må hjernen lige slåes til, selv om det nogen gange er svært og man må bide sig i tungen for at holde kæft, når der en sjælden gang er en afgørende ændring i trup eller start 11.
Nogen gange går klubben for langt i unødvendige hemmelighedskræmmerier, og af og til bliver det helt grotesk, når man f.eks. udtager en nærmest død mand til en trup på 21. Fint nok ikke at være en taktisk “åben bog”, men overdrivelse minder for meget om blå briller, skæg og mindreværdskomplekser, og det gider vi ikke i en klub som AGF.
Dagens træning var mest 6 mod 6 på store mål med kort afstand og så ellers en teknikbane-øvelse på skift, for at få benene godt i gang igen.
Så at Akoto godt kan tage 5 på foden og Tobias Bech er en flink og høflig mand, som godt kan hilse uopfordret og venligt på en tilskuer, samtidig med han gør det, er nok ikke de vildeste news. Sjovt nok lød det gang på gang fra trænerteamet: “Good Toby“ til Bech. Den har de vist ikke tænkt længe over, med mindre de er ude på at gøre Mølgaard top forvirret

.
Haugen og Duncan viste, at de vil gøre opmærksom på sig selv, og TK hamrede en bold op i hjørnet i 6 mod 6, som om han havde luret Bisseck og Duin af ude fra bænken

. Godt med kamp om pladserne, selv om vi er flere, der regner med, at den bliver meget større i løbet af de næste uger. Det er jo i år vi vil gøre det fornuftigt i Europa, påny tage kampen op om medaljer i ligaen, og så vil jeg ellers bare glæde mig til igen at komme til pokalfinale i Parken. Det er for længe siden

.