New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 479K
Nyheder om andre klubber
Men hvem har retten til, med fx et 'gab' at lukke eler flytte en debat? kan man som en slags emeritus svare 'gab' et par gange i cykeltråden og få den til at dø ud?

Jeg har nævnt 4-back og Vestergaard et par gange. Vil et 'gab' fra en tilfældig debattør tvinge mig til at oprette en separat tråd for '4-back' og 'aldrende, meget tvivlsomme emner til forstærkning'?

Debatten kører i ring når der ikke er det store andet at tale om. Måske skulle man se om man kunne definere det positivt end negativt hvad debatten skal handle om? Jeg har set et par behjertede forsøg på at bringe nye emner op, når en debat kører i ring. Det virker heller ikke altid.

Og ellers har selv cirkulære debatter det med at finde frem til en eller anden konklusion

Vi snakker om andre klubber, på baggrund af en nyhed om andre klubber, i en tråd om andre klubber. Hvis man ikke vil læse om andre klubber, så behøver man ikke læse i en tråd om andre klubber 😉
Det handler imø ikke om temaet, det handler om en cirkulation af gentagelse på gentagelse af argumenter, tilsyneladende mere i et forsøg på at få ret, mere end at blive klogere.

Og den med at råbe “forumpoliti” hver gang der stilles spørgsmål til eller kommenteres på det, der foregår …
… Gaaaab!

Det handler imø ikke om temaet, det handler om en cirkulation af gentagelse på gentagelse af argumenter, tilsyneladende mere i et forsøg på at få ret, mere end at blive klogere.

Og den med at råbe “forumpoliti” hver gang der stilles spørgsmål til eller kommenteres på det, der foregår …
… Gaaaab!
Det handler lige så meget om, at det ikke er nogens job at vurdere hvad der er en interessant diskussion og hvornår den kører i ring. Der sker intet for tiden ud over glædens forventning til næste kamp, så hvis vi er nogle, der synes det var en diskussion, der var værd at fortsætte, så behøver du ikke deltage eller påpege over for os, at du synes den er for lang eller bør tages andet steds. Den holder sig inden for trådens rammer og emne og det er helt frit at deltage. Det tager sekunder at scrolle forbi.

Jeg tror heller ikke der er nogen forumregler der siger, at når et emne har afstedkommet X antal beskeder, så skal den flyttes til en anden tråd.

… Gaaaab!

Det er derfor, der er et moderator team. Hvad får dig til tro, det er DIG, som skal bestemme, hvornår en diskussion er kørt for langt? Tror du, vi får et bedre forum, hvis vi alle skal tilkendegive, når vi synes en diskussion ikke hører sig til?

Det er netop at lege politi.

Det er derfor, der er et moderator team. Hvad får dig til tro, det er DIG, som skal bestemme, hvornår en diskussion er kørt for langt? Tror du, vi får et bedre forum, hvis vi alle skal tilkendegive, når vi synes en diskussion ikke hører sig til?

Det er netop at lege politi.
Hehe - jamen hvad i alverden får dig til at tro, at jeg ønsker at bestemme noget som helst?
Jeg har dog lige så meget ret til at udtrykke min synsninger og holdninger som enhver anden.
Hvem leger politi nu?

Og ellers har selv cirkulære debatter det med at finde frem til en eller anden konklusion
😳😳….absolut ikke sket endnu😉…..jeg skal nok lade være med at komme med et “gab” igen, men I er en 4-5 skribenter der kører rundt i ring med forskellige hypoteser og tanker ift opstilling og hvilken position en given spiller kan spille eller ikke. Det er vi nogen, der kan komme til at gabe over….men indrømmet: Værre er det heller ikke…

Last edited:
😳😳….absolut ikke sket endnu😉…..jeg skal nok lade være med at komme med et “gab” igen, men I er en 4-5 skribenter der kører rundt i ring med forskellige hypoteser og tanker ift opstilling og hvilken position en given spiller kan spille eller ikke. Det er vi nogen, der kan komme til at gabe over….men indrømmet: Værre er det heller ikke…
Jeg var selv inde og sige at debatten var irriterende.

Dit 'gab' var glimrende til mit eksempel, derfor brugte jeg det. Jeg har intet imod en venlig tilkendegivelse af man ser nogen kører i ring, som dit gab. Jeg mener bare ikke man skal tillægge sig selv nogen ret/autoritet til at stoppe en debat. Det skrev du, så vidt jeg husker, heller ikke noget om.

Det var implikationen af at når nogen skrev fx 'gab', skulle en debat ophøre eller flytte til en tosse-tråd med det samme.

Last edited:
Jeg har elsket den tegning siden jeg så den første gang, hvilket må være 15-20 år siden (tiden er lidt usikker, 3 måneder og 30 år er ca det samme i bakspejlet).

Den rammer godt, bortset fra jeg har tilføjelsen.

"Someone is not exactly right on the internet". Så kan det næsten ikke blive dummere.

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum men nu prøver jeg. Jeg ser Horsens -BIF og jeg kom til at tænke på den tendens der er ved hjørnespark med at man skal lægge bolden så tæt mod målet som muligt og helt ude på kanten af kridtet så den kun lige rører. Er der nogen som helst evidens for at sandsynligheden for at situationen bliver farlig er større hvis bolden ligger de 5 centimeter tættere på målet? Jeg synes det virker underligt.

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum men nu prøver jeg. Jeg ser Horsens -BIF og jeg kom til at tænke på den tendens der er ved hjørnespark med at man skal lægge bolden så tæt mod målet som muligt og helt ude på kanten af kridtet så den kun lige rører. Er der nogen som helst evidens for at sandsynligheden for at situationen bliver farlig er større hvis bolden ligger de 5 centimeter tættere på målet? Jeg synes det virker underligt.
Jeg har ikke data, men jeg kan ikke forestille mig andet end, at det er undersøgt og der er statistik på stort set alle forandringer der er kommet i fodbold.

PSG spiller ofte en kort bold ud på en teknikker, der kommer løbende ud, og så skaber de et indlæg fra det. Det virker succesfuldt, uden jeg har talt på det. Hvis det er tilfældet, så ser vi også det i superligaen snart. Specielt i AGF hvor flere af vores spillere ikke er store, men teknisk dygtige og kan skabe noget på kanten

Last edited:
Men hvem har retten til, med fx et 'gab' at lukke eler flytte en debat? kan man som en slags emeritus svare 'gab' et par gange i cykeltråden og få den til at dø ud?
Hmmm... emeritus.... cykeltråden.... muligvis ikke tilsigtet, men jeg føler mig alligevel pludselig fedtet ind i en metadebat. Nå, jeg må videre for at se andre spøgelser.

Jeg har altid bare tænkt at det er for at komme så langt væk fra hjørneflaget som muligt. Det har næppe noget med afstanden til målet at gøre.

I min korte karriere var det på grund af afstand til hjørneflaget at man/jeg placerede den så langt ude som muligt - og i visse tilfælde også på grund af græssets tilstand derude (på knap så velholdte seriebaner ;))

I min korte karriere var det på grund af afstand til hjørneflaget at man/jeg placerede den så langt ude som muligt - og i visse tilfælde også på grund af græssets tilstand derude (på knap så velholdte seriebaner ;))
Søren Lerbys far brækkede engang en tå da han kom til at losse ind i hjørneflaget. Jeg tænker på gamle Kaj hver gang jeg selv sparker hjørne og sørger for længst mulig afstand.

“Dommer, udvis ham med halstørklædet” skulle Kaj Lerby angiveligt ha’ råbt …

En gang i sidste sæson stod jeg på udebane hvor en af deres spillere lagde bolden så langt ude at hele afsnittet råbte og skreg. Tror det skete 2 gange hvor han tredje gang lagde den tydeligt langt inde på banen hvor dommeren gjorde opmærksom på det og spilleren vendte sig om og klappede ud mod os med et kæmpe smil på læben 😁 totalt irrelevant men hold kæft det var sjovt

https://bold.dk/fodbold/klubber/soenderjyske/nyheder/sonderjyske-bekraefter-jacob-steen-christensen

Flot lejemål af tyskerne. Skader har ødelagt meget for ham og ellers kunne han måske have været aktuel for et hold som vores.
Jeg synes han er en vidunderlig spiller.

Men jeg har det lidt med ham, og er par af de andre spillere der har været i FCN, at han også er en type der er så ekstremt FCN skolet, at hans niveau ikke kan flyttes videre over i et andet koncept. Dermed ikke sagt han er dårlig, blot at han ekstremt god i FCN.

Mikkel Kofoed lidt samme type, omend bedre. Men utrolig mange små pasninger, meget spil på tredjemand, mange korte pasninger tilbage i banen mens man suger pres til sig og generelt meget tålmodig på bolden.

Der er svært generelt, men naturligvis lettere på en kunstvane. Det kræver også et hold der spiller sådan.

Men som type, elsker jeg den slags spillere. En lille “bande” som medspillerne kan sparke den ind i når de har suget presset til sig.

Latest posts

Back