Jeg kan personligt godt se igennem fingre med alt hvad der måtte være af problemer og mangler med tag, superwood, dronebilleder, kameravinkler, temu sammenligninger, forsinkelser, og what have you, fordi jeg stadig har lidt svært ved at fatte at vi rent faktisk får et nyt stadion.
Efter alle de år hvor jeg har siddet og forsøgt at se hvad der skete heeeelt nede i den anden ende af banen, eller været ude af stand til at høre Brøndbys fans (en blessing in disguise) pga den latterlige løbebane, efter alle de gange jeg kun har kunnet høre Unterschlag som en fjern skratten i de gamle højttalere, og fået spulet hænderne med iskoldt vand efter toiletbesøg (uden sæbe eller mulighed for at tørre hænderne)... Så er jeg faktisk tilbøjelig til at tilgive nærmest hvad som helst i den her byggeproces. Jeg ved godt at nyhedsværdien er long gone, men jeg er stadig der, hvor jeg har svært ved at forstå at vi rent faktisk endelig får et nyt stadion, efter vi har drømt om det i så mange år. Nej det kommer ikke til at ligne renderingerne 100%, og der kommer til at være fejl, mangler og forsinkelser, men det kommer til at stå der! Vi kommer til at gå ned af Stadion Allé til Århus walk og rent faktisk se det NYE stadion, vores NYE hjemmebane, som vi næsten mistede troen på, vi nogensinde skulle få at se (vores støttebeviser har vist snart 10 år på bagen). Resten af fodbolddanmark har grinet af vores gamle stadion, vores drømme om et nyt stadion, den langsommelige proces, budgettet, og alt muligt andet... Men fuck det, vi får endelig et nyt stadion
I må gerne kalde mig en naiv jubeloptimist, men for mig falmer ALLE problemerne med den her proces, når jeg bare husker at vi endelig, ENDELIG får et rigtigt fodboldstadion.