New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 782K
Noodle, på det billede du viser er den yderste del af taget transparent, men det blev sparet væk. Det er i øvrigt ret svært at holde sådan et gennemsigtigt tag rent da det ofte blir fyldt med skidt og alger
Det var en ærgerlig besparelse, fordi det ville have givet noget passiv solvarme på stadion, og bedre vækstbetingelser til banen, jeg mener ikke at vedligeholdelsen ville være specielt omfattende, da taget ligger sø højt så der ikke falder blade og andre plantedele ned på det fra omkringstående træer. Det er primært et problem på tage der er placeret noget lavere.

Men med alle de andre besparelser der har været i projektet, så er det her nok et af de mindre trods alt.

Det var en ærgerlig besparelse, fordi det ville have givet noget passiv solvarme på stadion, og bedre vækstbetingelser til banen, jeg mener ikke at vedligeholdelsen ville være specielt omfattende, da taget ligger sø højt så der ikke falder blade og andre plantedele ned på det fra omkringstående træer. Det er primært et problem på tage der er placeret noget lavere.

Men med alle de andre besparelser der har været i projektet, så er det her nok et af de mindre trods alt.
I en gammel youtube video forklarede JN at de referencer de havde på stadions med den slags tag var at det slet ikke var besværet og omkostningerne værd. Det gav intet målbar på vækst, der var ekstra omkostninger på vedligehold og TV hadede det ekstra lysniveau, så det var noget af det første der røg.

Tror det var ennaf de besparelser de lavede helt i starten. Det var vist begrænset hvor meget det betød for banens vækstbetingelser. Som jeg lige husker det..

Noodle, på det billede du viser er den yderste del af taget transparent, men det blev sparet væk. Det er i øvrigt ret svært at holde sådan et gennemsigtigt tag rent da det ofte blir fyldt med skidt og alger
Men hvorfor ligger de billeder så stadig under "her er det nye stadion"? Jeg er sgu lidt skuffet over man ikke tilpasser renderingerne efter hvad der besluttes. Så må de omdøbe det til "vinderprojektet som det var præsenteret" eller fjerne det så menigmand, der ikke følger med i alle ændringe ikke føler sig snydt (ja, jeg tager det personligt 😉). Lige nu virker det som falsk varebetegnelse (læs: Temuløsning).

“Undertaget af trapezplader”.. kommer der noget ovenpå?

Tænker også, at der kommer en meter mere at noget klart materiale uden på de der sidste stænger, der stikker ud.
Der kommer et kalzip aluminiumstag ovenpå, som vist bliver fra uge 15.

Jeg må indrømme at jeg er en lille smule overrasket over, hvor effektive de er med taget, og hvor meget de har fået lagt på bare i dag. I perioder er de synlige forandringer begrænsede eller næsten til at overse, og andre ting batter bare anderledes meget.
Jeg tænker den næste tid bliver spændende at følge med i.

Jeg kan personligt godt se igennem fingre med alt hvad der måtte være af problemer og mangler med tag, superwood, dronebilleder, kameravinkler, temu sammenligninger, forsinkelser, og what have you, fordi jeg stadig har lidt svært ved at fatte at vi rent faktisk får et nyt stadion.

Efter alle de år hvor jeg har siddet og forsøgt at se hvad der skete heeeelt nede i den anden ende af banen, eller været ude af stand til at høre Brøndbys fans (en blessing in disguise) pga den latterlige løbebane, efter alle de gange jeg kun har kunnet høre Unterschlag som en fjern skratten i de gamle højttalere, og fået spulet hænderne med iskoldt vand efter toiletbesøg (uden sæbe eller mulighed for at tørre hænderne)... Så er jeg faktisk tilbøjelig til at tilgive nærmest hvad som helst i den her byggeproces. Jeg ved godt at nyhedsværdien er long gone, men jeg er stadig der, hvor jeg har svært ved at forstå at vi rent faktisk endelig får et nyt stadion, efter vi har drømt om det i så mange år. Nej det kommer ikke til at ligne renderingerne 100%, og der kommer til at være fejl, mangler og forsinkelser, men det kommer til at stå der! Vi kommer til at gå ned af Stadion Allé til Århus walk og rent faktisk se det NYE stadion, vores NYE hjemmebane, som vi næsten mistede troen på, vi nogensinde skulle få at se (vores støttebeviser har vist snart 10 år på bagen). Resten af fodbolddanmark har grinet af vores gamle stadion, vores drømme om et nyt stadion, den langsommelige proces, budgettet, og alt muligt andet... Men fuck det, vi får endelig et nyt stadion 🤩

I må gerne kalde mig en naiv jubeloptimist, men for mig falmer ALLE problemerne med den her proces, når jeg bare husker at vi endelig, ENDELIG får et rigtigt fodboldstadion.

Latest posts

Back