Ved ikke om jeg synes PM har været en kæmpe skændsel. Vi har vel kvalificeret os hver gang? Det er mere end mange store lande har gjort.
Men fejler vi her, hænger fejlen på ham.
Vi har også haft nogle ekstrem nemme puljer, fordi ÅH leverede resultater som danne basis for gode seedninger.
Forløbet omkring fyringen af ÅH var uskønt. PM hældte en ubesejret træner ud med badevandet, fordi han ville være mere ambitiøs i spillet med bolden.
Den første tid under Hjulmand var god. Spillemæsdigt og resultatmæssigt. Men fra Qatar og frem døde begge dele, og vi var pivringe. Hjulmand fik lov til at sidde alt for længe, hvor han på ingen måder leverede til de spillemæssige ambitioner, han var blevet ansat til. Hernæst fik Hjulmand selv lov til at definere, om han ville vedblive med at være landstræner, og han fik lov til at træffe sin beslutning på et fuldstændigt håbløst tidspunkt. Møller agerde mere som pedel end som chef i det forløb.
Det resulterede i, at Møller måtte panikansætte Hjulmands assistent i rollen som chef, på trods af, at han aldrig har haft succes som chef. Det holdt i ca. fem minutter, så var han gået ned med stress.
Frem mod ansættelsen af Riemer, havde Møller malet sig op i et hjørne ved at proklamere, at man ville ansætte en dansker.
Brian Riemer har hafy enkelte gide kampe som landstræner, men overvejende har det været ret dårligt. Og Møller har lige forlænget med ham midt i en middelmådig kvalifikationskampagne, hvor VF nærmest ene mand har båret Danmark.
Jeg tror, vi kunne have fået væsentligt mere ud af materialet efter Qatar. Og jeg synes, Peter Møller har været decideret pinlig og heldig i sine dispositioner. I enhver dansk klub var han blevet fyret for længst.