New posts

Landsholdet - Den store VM 2026-tråd

• Thread starter Thread starter Winther
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 495
  • Views Views: Views 27K
Landsholdet - Den store VM 2026-tråd
Trupsammensætningen var igen igen fuldstændigt vanvittig.

I forsvaret udtager man Høgberg, Provsgaard og Viktor Bak. Ingen af dem kommer til at spille en nævneværdig rolle. Man har ingen alternativer til Mæhle og Bah som begge lige er kommet tilbage fra skade og som ender med at skulle spille 120 minutter i går. Det er grotesk.

På midten har man til gengæld taget Jesper Lindstrøm og Narteybrødrende med. Ingen af dem kommer til at spille en rolle. Udtagelsen af Lindstrøm er i sig selv helt på månen, idet han ikke spiller fodbold til dagligt, men det ville nok også have været smart at tage et par rigtige backs med i stedet for Nartey-brødrende, når man nu alligevel ikke turde bruge dem. I går sætter man Anders Dreyer ind i en helt låst kamp. Manden har ikke en individuel aktion i sig. Noah Nartey derimod, han bør kunne åbne et forsvar. Det giver ingen mening for mig, at man har ham i truppen og så ikke bruger ham i en situation som i går, hvor hans kompetencer er helt oplagte. Så han man spildt en plads i truppen.

I angrebet kan man sige det samme om Osula - hvorfor kan han ikke få en rolle i at forsøge at ændre kampen, nu han er udtaget.

Det virker som om, at Riemer i Høgberg, Provstgaard, Bak, Lindstrøm, N Nartey, N Nartey og Osula har taget spillere med til fremtiden snarere end til den pågældende kamp. Og det har for mig at se været et gennemgående tema ved flere af Riemers udtagelser. Der er simpelthen blevet spildt udtagelser på spillere, man alligevel ikke har turdet stole på, når behovet var der.

Og så et par gamle travere. Dreyer og Mathias Jensen. Dreyer er ikke god nok, selvom han gør det godt i USA. Jeg er med på, han slår en god dødbold i går, som vi udligner på. Men herudover har han været anonym i alle sine optrædende, når modstanderen har været bare lidt go. Han gør absolut ingen forskel, heller ikke i går, og han bør ikke være kvalificeret til at spille på et hold, der i den grad savner indviduelle spidskompetencer.

Mathias Jensen gør det fremragende i Brentford for tiden, så isoleret set er udtagelsen okay. Han har bare spillet 30 landskampe uden at være god, hvad han heller ikke var i går. Jeg begriber ikke, at man på den ene side bygger så meget op omkring Froholdt og på den anden side udtager Mathias Jensen frem for Jens Stage, som i langt højere grad kan det, Froholdt kan (og som i øvrigt kan spille alle pladser på banen).

Jeg synes, Riemer er en mindre skandale som landstræner. Han udtager kontinuerligt trupper med en 8-10 mand, han alligevel ikke rigtigt tør spille, og så er han nødt til at skifte Mathias Jensen og Anders Dreyer ind.

Med lidt konspirationsteoretiske briller på, så ser det altså mystisk ud det hele..

USA som vært.. DBU hyrer Brian Riemer, som slet slet ikke har erfaring eller taktisk forståelse som gør, at han burde være relevant.. Riemer udtager en trup som ikke giver mening, og man taber til Belarus.. Man taber så også mod Skotterne, for til sidst at tabe til Tjekkiet - se blot valgte af straffesparksskytterne i går, samt den måde de gik til bolden på..

Er det hele en subtil måde at holde sig væk, uden at blive tildelt yderligere straf af FIFA i form af karantæne fra deltagelse? At man ikke har boykottet, men blot “undladt at gøre sig gode”?

Jeg synes i hvert fald, at det landsholdet har leveret har været SÅ RINGE, at det, hvis man tænker “Dan Brown”, godt kunne være en bevidst strategi… For SÅ dårlige må Danmark ALDRIG være..

Med lidt konspirationsteoretiske briller på, så ser det altså mystisk ud det hele..

USA som vært.. DBU hyrer Brian Riemer, som slet slet ikke har erfaring eller taktisk forståelse som gør, at han burde være relevant.. Riemer udtager en trup som ikke giver mening, og man taber til Belarus.. Man taber så også mod Skotterne, for til sidst at tabe til Tjekkiet - se blot valgte af straffesparksskytterne i går, samt den måde de gik til bolden på..

Er det hele en subtil måde at holde sig væk, uden at blive tildelt yderligere straf af FIFA i form af karantæne fra deltagelse? At man ikke har boykottet, men blot “undladt at gøre sig gode”?

Jeg synes i hvert fald, at det landsholdet har leveret har været SÅ RINGE, at det, hvis man tænker “Dan Brown”, godt kunne være en bevidst strategi… For SÅ dårlige må Danmark ALDRIG være..
Har Italien så boykottet det 3 gange i streg? Man kunne sikkert finde samme typer "argumenter" for deres kvalifikationer, trupper, trænere og måden at spille på.
Nej, det er for langt ude.

Brian Riemer er en vatnisse. Landsholdet er fuldstændig som David Nielsen siger blevet et theselskab, hvor alle sidder som den rene Emma Gad og peger med lillefingeren.

Jeg så ingen, som i INGEN kaste sig efter bolde inde i feltet i forsøg på at skabe en chance ud af ingenting.

Jeg gider ikke mere forklar mig røv - jeg vil sgu se noget appel!

Og den der forestilling om at fysisk indsats står i modsætning til smukt spil køber jeg ikke.

Det er som at se Keld og Benny forsøge at gøre Egon kunsten efter - de endte også kolde, uden gevinst med at sidde og fryse i Gefion springvandet!

Har Italien så boykottet det 3 gange i streg? Man kunne sikkert finde samme typer "argumenter" for deres kvalifikationer, trupper, trænere og måden at spille på.
Nej, det er for langt ude.
Det er nu heller ikke fordi jeg tror på det i virkeligheden - men synes virkelig at det har været en kval under al kritik! Så synes da det er nærliggende ;)

Men nu skal vi tilbage til det der virkelig betyder noget - AGF ♥️

Det så ud til Riemer havde fundet noget af en løsning mod Nordmakedonien og i dele af kampen i går. Det gav stor kreativitet med Nørgaard i bagkæden, men det turde han ikke mod Tjekkiet. Alligevel dominerede Danmark det meste af kampen, men uden reelt at være farlige.

Det er meget sigende at der blev scoret 4 på dødbolde. Samme billede var det vist mellem Tjekkiet og Irland. Man kan være lidt trist over Tjekkiet får held med at komme til VM på den baggrund - og det siger jeg neutralt, fordi som Danmark spillede er det svært at sige man kommer til at savne dem til sommer. Men jeg er ikke i tvivl om Danmakr kan gøre en større forskel ved slutrunde, end tjekkerne kommer til at gøre.

DK kan levere en vis strukturel integritet, selvom defensiven ikke har imponeret nogen de seneste mange kampe. Der er også generel kvalitet i holdet, selvom man mangler game changers.

Tør man tror på Riemer endelig har famlet sig frem mod noget han kan bygge videre på? Jeg mener en fyreseddel er mest oplagt, og så må man give jobbet til Thomas Nørgaard, der også sendte en implicit ansøgning afsted her for ikke så længe siden. Eller Nees, hvis han er interesseret.

Det handler primært om at fastholde en vis tro på at man SKAL kvalificere sig, når talentmassen er som den er ift en historisk overkommelig vej til kvalifikation. Og Riemer eller Møller skal ikke stå som en anden Troels Lund og fejre noget historisk ringe som en sejr.

De tre missede matchbolde og den forfærdelige straffesparkskonkurrence sætter spørgsmål ved holdets mentale styrke. Man mangler de fandenivoldske typer man havde i tidligere generationer (Lerby, Tøfting, Gravesen), som kunne hanke op i holdet/midtbanen, når der var brug for det. Lige nu virker der til at være lidt for mange, der er bange for at turde vinde. Men det er jo også en mentalitet, som træneren skal komme med og udstråle. Bedst illustreret ved AGFs transformation fra foråret sidste år til denne sæson. AGF har dog også spillerne der naturligt har det i sig, som NP, Beijmo og Tingager. Det er vigtigt at have den ærgerrighed og vilje på sit hold, selvfølgelig bakket op af den rigtige spillestil.

Jeg synes i øvrigt at de to succesfulde danske landshold ved EM 1992 og EM 2021 også manglede de typer. Ved 1992-holdet gav det sig udslag i at man faktisk missede kvalifikationen. Mentalt gjorde det så bare, at de kunne spille helt frit, da de fik pladsen på et afbud. I 2021 oplevede vi igen en mental forløsning efter chokket med Eriksen.

Altså jeg synes det er en smuk tanke 🫠

Trods overskriften er jeg ikke sikker på at Peter Møller er i gang med en selverkendelse. Men det er jo også andre der skal vurdere, om han selv er god nok til at bestride sit job.

Vi er åbenbart ikke gode nok,' siger fodbolddirektøren og freder landstræneren
Det er absurd at påstå, at Danmark ikke er gode nok til at være med til VM. Det har aldrig været nemmere at komme med og vi har bunker af spillere i de bedste ligaer.

Riemer virker som en meget sympatisk fyr, der desværre er totalt overmatchet som landstræner. Tror han er typen der fungerer klart bedst som assistenttræner. Og så hjælper det ham ikke, at han har et par assistenter som nok ikke kan bidrage med det store (ser virkelig ikke det store lys i Agger).

Last edited:
Altså Riemer tjener vist ca. 7 mil om året og kontrakten blev i vinter forlænget til sommeren 2028. Og Peter Møller er sikkert også godt deroppe af. Så vil DBU betale 20-25 millioner for at udskifte de to. Umiddelbart nok ikke. DBU er hjernedøde lønninger en parkeringsplads for afdankede brøndbyfolk.

Jens Stage kunne have gjort en forskel i går. Men det er så indspist det landshold

Det er absurd at påstå, at Danmark ikke er gode nok til at være med til VM. Det har aldrig været nemmere at komme med og vi har bunker af spillere i de bedste ligaer.

Riemer virker som en meget sympatisk fyr, der desværre er totalt overmatchet som landstræner. Tror han er typen der fungerer klart bedst som assistenttræner. Og så hjælper det ham ikke, at han har et par assistenter som nok ikke kan bidrage med det store (ser virkelig ikke det store lys i Agger).
Faktisk en god refleksion.
Det virker som om man er nået frem til, at når vi ikke kan få én kompetent træner, har vi taget tre-fire assistenttyper i stedet.
De stod også og snakkede ti minutters tid på sidelinjen i går imens vi var bagud.
På det punkt var Hjulmand i det mindste mere nærværende.

Faktisk en god refleksion.
Det virker som om man er nået frem til, at når vi ikke kan få én kompetent træner, har vi taget tre-fire assistenttyper i stedet.
De stod også og snakkede ti minutters tid på sidelinjen i går imens vi var bagud.
På det punkt var Hjulmand i det mindste mere nærværende.
Ja, de var totalt handlingslammede. Tiden gik bare mens vi var bagud uden der blev gjort noget og spillerne virkede totalt rådvilde ift. hvordan de skulle spille sig forbi de pænt trætte tjekker. Lignede ikke der var en plan for nogen faser af spillet overhovedet.

Latest posts

Back