New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: AGF - FC Fredericia, søndag d. 31.08. kl. 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 213
  • Views Views: Views 12K
Added to Calendar: 31-08-25

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    70
  • Poll closed .
Kamptråd Kamptråd 25/26: AGF - FC Fredericia, søndag d. 31.08. kl. 14.00
Jeg stiller mig ikke op og klapper af en AGF'er der skifter til FCK. Aldrig nogensinde.
Jeg kan sagtens stille mig op og klappe af en der har leveret for AGF og hylde ham/hende for tiden i klubben, uanset hvor vedkommende skal hen derefter.

Det er helt cool!

Jeg bliver hverken mere eller mindre AGF-fan, hellig eller sexy at at være ... skal vi sige forstående, ligesom det samme gælder for dem der er ... skal vi sige passionerede.
Jeg anser mig selv for at være radikaliseret. Men det tror fanden efter alt det man har været igennem.

Jeg anser mig selv for at være radikaliseret. Men det tror fanden efter alt det man har været igennem.
Dengang vi solgte Stage overvejede jeg at brænde mit eget hus ned. Så deprimeret var jeg.
Men jeg syntes allerede dengang, at det var i overkanten at sætte ild til hans hjem. Det må jeg sgu' sige. Det var ikke i orden.

Jeg kan sagtens klappe af en spiller der rykker ud af landet eller tager et skridt ned (Duelund eks). Men fandme om jeg går på knæ og hylder at en spiller vælger en "større" dansk klub herfra. Stage var den sidste hvor jeg kunne forstå og acceptere.

Som skrevet andetsteds så kan jeg kun acceptere MEM til FCK hvis det ender med vi de facto haler ind på FCK på handlen hvilket vil betyde på den anden side af 40 af de lange!

Kan ikke rigtig være sur på MEM.
Han er jo ikke en Aarhusdreng, der har lovet byen troskab. (Som Stage mere eller mindre gjorde)
Hvis nogen skulle være sure, så var det vel Silkeborg fans, da han skiftede til os.

Præcis.

Der er ingen grund til at hylde ham for et skifte og uanset hvad skal der ikke chikane hverken på sociale medier eller i dagligdagen. Men det er ikke den samme case som med Jens Stage.

Last edited:
AGF har en xG på 12,7 og scoret 11 mål, så holdet skylder 2 mål. Hvrimod Fredericia har 7,1 i xG og score 11 mål, så har overpræsteret på den konto. Fredericia har en xG imod på 9 og lukket 10 mål ind. AGF har en xG imod på 8,3 mål og lukket 6 mål ind. Målt på xG virker AGF til at have bedre individualister defensivt, og Fredericia bedre individualister offensivt.

Giver de her tal nogen mening? Måske er det bare mig der bliver lidt træt. Jeg forstår godt at tallene kan bruges vejledende på at måle en angribers afslutningsevne, men selv der tænker jeg at må være bedre redskaber. Som f.eks. bare video.

Den væsentligste detalje jeg husker fra Vejle-kampen er den gigant-chance vi forærer dem i overtiden. Forfærdelig forsvarsaktion og en totalt fri chance foran mål. Men vi er enige om at den gav 0.00 i xG, ikke?

Tobias Bech har gennem tiden også haft flere chancer på kanten af det lille felt, hvor dårlig teknik har gjort at han ikke har ramt bolden eller den har ramt hans støtteben og således ikke er blevet til en afslutning. Den slags lige-ved chancer i feltet er der jo masser af. xG er en af flere måder at måle på, men lad os nu ikke gøre det til mere end det er.

Giver de her tal nogen mening? Måske er det bare mig der bliver lidt træt. Jeg forstår godt at tallene kan bruges vejledende på at måle en angribers afslutningsevne, men selv der tænker jeg at må være bedre redskaber. Som f.eks. bare video.

Den væsentligste detalje jeg husker fra Vejle-kampen er den gigant-chance vi forærer dem i overtiden. Forfærdelig forsvarsaktion og en totalt fri chance foran mål. Men vi er enige om at den gav 0.00 i xG, ikke?
Tallene siger noget om, hvor mange chancer vi skaber og hvor mange vi giver væk. Det er ikke perfekt (som med Vejles chance), men en rigtig god rettesnor, når man kigger over flere kampe.

xG er altid bedst over flere kampe og formålet er at xG er en god rettesnor for om et hold er på rette vej, præsterer som de skal eller overpræsterer.
Det er derfor, jeg ikke gik i panik i de første 3 kampe, fordi xG viste positive tendenser mens FCM har fået nogle flere point end spillet egentlig berettiger. Jeg tænker, det er en meget stor årsag til TT blev fyret, for hvis jeg ikke husker helt forkert, så overpræsterede de også i sidste sæson og få hvis nogen hold kan konsekvent overpræstere på xG.

Tak for tippet !

Vi plejer at holde ved Tech, men det der skal da prøves.

Har du en fornemmelse af hvornår før kampstart, at Næringen løber tør for P-pladser ?
Der er masser af plads langs vejen og helt op til Børnenes Friskole og Jakobskolen.. Ville nok uanset hvad være der minimum 45 min før, da indgang til stadion kan være en smule bøvlet, afhængig af hvor du har plads

Back