Du må uddybe, hvad du mener?
Jeg vil vædde på langt de fleste fans ikke havde haft samme tålmodighed hos enhver anden butik.
Jeg synes ærlig talt, AGF og Craft har fået meget lang tid til at få styr på processen.
Når der sker ekstraordinære ting, så har jeg måske bare lidt mere fleksibilitet end gennemsnittet. Forholder mig måske lidt mindre til hvad lovgivningen siger, og lader tvivlen komme folk til gode. Jeg bliver ikke gladere (eller en trøje rigere) af, at brokke mig over en situation jeg hverken helt forstår eller kan ændre.
Brøndby lavede Aldrig Alene trøjen, og jeg mener det tog en 4-5 måneder, at leverer de sidste. De forventede at sælge 4-5000 og solgte 30-35000.
AGF forventede at sælge omkring 3000 Mestre trøjer. De solgte også 30000+ trøjer. Så da jeg hørte det, forventede jeg nogenlunde det samme.
Jeg har ikke grundlag for, at vurdere om 2 måneder er meget eller lidt.
Jeg har ikke erfaring med detailhandel, og derfor ved jeg ikke hvordan deres lagerstyringsstystemer virker. Så jeg ved ikke, om deres systemer kan håndtere den ekstraordinære mængde der kom på en gang. Eller der kunne snige sig fejl ind om lagerstatus, fordi man ikke har et system som i f.eks H+M eller Uniqlo - da der åbentlyst ikke er behov for det i dagligdagen.
Jeg tror dog fuldt at fast på, at der kan ske masser af fejl i en proces hvor AGF taler med en Craft repræsentant i Danmark, der skal tale med Hovedkontoret i Sverige, der skal tale med 2-3 leverandører i f.eks Rumænien, og Tyrkiet. Der har muligvis været kassevis af trøjer med MSTRE på maven el.lign.
Derudover tror jeg også, at alle i Craft og alle i AGF kommunikerer og behandler folk efter bedste evne og med bedste intentioner.
Jeg var med min kone og børn inde og se Frederik blive Konge. Der var 325.000 mennesker i stedet for de 250-275.000 mennesker man forventede (sagde en sød betjent vi talte med), og der så jeg hundrede, hvis ikke tusindevis af færdselsforseelser, foran betjente som blev ignoreret. Ugen efter fik jeg selv en bøde på 1000 kroner for at besvare et opkald på min cykel, noget der var helt ok 10 dage før. Så 9/10 gange gør de som loven påskriver, og en sjælden gang gør de deres bedste i den givne situation. Det her jeg fuldt respekt for.
Har AGF ageret som man kunne ønske, og loven måske kræver? Nej
Har AGF gjort noget bevidst for at skuffe folk, og ikke gjort deres bedste? Nej, det tror jeg heller ikke.