New posts

Champions League 2021/22

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 92
  • Views Views: Views 8K
Champions League 2021/22
Så er den galt igen med hooligans og pyro som kastekysts denne gang mellem franske og tyske "fans". Jeg er træt af, de voldsparate ødelægger min sport. Jeg er gammel nok til at huske 80ernes hooliganisme og det niveau er vi ikke på...endnu.
Noget skal gøres, hvad ved jeg ikke, men jeg tror dialog vejen er for længst overstået.

Så er den galt igen med hooligans og pyro som kastekysts denne gang mellem franske og tyske "fans". Jeg er træt af, de voldsparate ødelægger min sport. Jeg er gammel nok til at huske 80ernes hooliganisme og det niveau er vi ikke på...endnu.
Noget skal gøres, hvad ved jeg ikke, men jeg tror dialog vejen er for længst overstået.

UEFA må begynde at mande sig op. Lars den vold har jo ikke haft en skid konsekvens i årevis.

Rigtig udelukkes af fans, ikke som når man i racisme sager blot lukker børn ind, men kampe med 0 tilskuere.
Klubber som bliver smidt ud osv.

Problemet er dog nok større end blot at være et fodbold problem. En del af den højredrejning vi har set vokse gennem de sidste par år går desværre ofte hånd i hånd med mange af de hooligan grupperinger vi ser nu.

Når fællesskabet siger fra. Bravo.

Ja, det er godt st se, men der klippes så også lige inden en af dem vender tilbage for pande en eller anden ned? Det er vigtigt resten af fangruppen siger fra i samlet flok så det måske minimerer den risiko, men det er svært at overlade det til selvjustits når problemet er vokset til en hvis størrelse og et af problemerne med fx Brøndby er vel også at man som fredelig fan nok ikke rigtig føler at hverken klubben eller de officielle fangrupper tager det så tungt og er klar til at gøre så meget ved dem der laver ballade. Så føler man sig endnu mindre motiveret til at sige fra.

problemerne med fx Brøndby er vel også at man som fredelig fan nok ikke rigtig føler at hverken klubben eller de officielle fangrupper tager det så tungt og er klar til at gøre så meget ved dem der laver ballade. Så føler man sig endnu mindre motiveret til at sige fra.
Det skal nemlig komme indefra og det har haltet gevaldigt i Brøndby. Som du skriver virker det lidt som om de ikke vil gøre noget ved det.
Jeg hører dog flere og flere Brøndby fans der debatterer det og opfordrer til der bliver taget hånd om problemet - måske klubben fanger budskabet på et tidspunkt.

På vegne af bestyrelsen vil jeg derfor gerne sende et klart og tydeligt budskab til dem, der ødelægger det for os andre.

"Vi er et utroligt rummeligt fællesskab, og I skal vide, at der altid vil være plads til jer, der bevæger sig hen imod fællesskabet og væk fra balladen og hærværket. I skal vide, at I er ønsket i fællesskabet, men der er ikke plads til dem, der søger volden og ødelæggelsen. Vi står med udstrakte arme, men det er nu, vi skal se handling og forandring. Det er nu, I skal vise, at viljen til fællesskabet og kærligheden til klubben er det, der betyder noget, for det hjælper ikke, at dialogen kun går den ene vej."

Spændende at se om der så kommer konsekvenser, eller om det er varm luft. Jeg tror ikke på ledelsen i Brøndby før jeg ser noget konkret. De har haft SÅ lang tid til at kunne både a- og reagere.

På vegne af bestyrelsen vil jeg derfor gerne sende et klart og tydeligt budskab til dem, der ødelægger det for os andre.

"Vi er et utroligt rummeligt fællesskab, og I skal vide, at der altid vil være plads til jer, der bevæger sig hen imod fællesskabet og væk fra balladen og hærværket. I skal vide, at I er ønsket i fællesskabet, men der er ikke plads til dem, der søger volden og ødelæggelsen. Vi står med udstrakte arme, men det er nu, vi skal se handling og forandring. Det er nu, I skal vise, at viljen til fællesskabet og kærligheden til klubben er det, der betyder noget, for det hjælper ikke, at dialogen kun går den ene vej."

Spændende at se om der så kommer konsekvenser, eller om det er varm luft. Jeg tror ikke på ledelsen i Brøndby før jeg ser noget konkret. De har haft SÅ lang tid til at kunne både a- og reagere.

Der sker ikke en skid, de tør ikke. Det er vigtigere for dem at have en fyldt langside.

Der sker ikke en skid, de tør ikke. Det er vigtigere for dem at have en fyldt langside.
Det skal i hvert fald følges på med konkret handling, før jeg helt tror på det. Men samtidig er det også det tydeligste signal jeg har set dem sende. Skulle bare være kommet for et par år siden. Jo ikke ligefrem en ny problemstilling, som på en eller anden måde er accelereret siden corona-nedlukningerne.

Ja, det er da helt latterlige scener vi ser rundt omkring. Men udgangspunktet i debatten herinde, er trods alt AGF.

Jeg har observeret debatten herinde, som er koncentreret om de “tabere”, der fyrer romerlys af i Århus.
Jeg erindrer virkeligt ikke at pyro har været brugt som et “våben” i århus. Ej heller, erindrer jeg mange farlige scener. Fra starten af 00’erne til 10’erne var jeg i stemningsafsnittet, såvel ude som hjemme hvergang. Og jeg har oplevet én gang, at et romerlys var nær at brænde en skosnude af.
Aldrig har jeg oplevet at AGF fans har kastet mod hverken bane eller tribune.

Det var min empiri. Hvad har du? Udover at “huske 80’erne?”. Sådan helt ærligt. Har du nogensinde set en AGF kamp fra et stemningsafsnit? Såvel ude som hjemme?.

Det lort vi ser rundt omkring har intet med pyro at gøre. Deres “våben” kunne være hvad som helst. Sæder, pyro osv.

Det lort vi ser rundt omkring har intet med pyro at gøre. Deres “våben” kunne være hvad som helst. Sæder, pyro osv.
Og for os der slet ikke gider den slags - skal vi så ikke bare have det stoppet? Lige nu er det i de andre klubber men går det som det plejer og man ikke gør noget, så skal det nok brede sig. Få nu stoppet de få idioter som ikke kan styre det og gerne ved hjælp af at den resterende fangruppe samt klubben tager endegyldigt afstand fra det.

Pyro vil være fint (i min verden), hvis det er på løbebanen under ordnede forhold. Alt det andet gider jeg faktisk ikke og ønsker ikke at medbringe familien til. I den henseende skal jeg undskylde men jeg er blevet så gammel, at jeg elsker at have familien med og min teenagedatter elsker at komme på stadion.

Tror ikke vi skal så langt tilbage før vi så en bus der blev angrebet i Aarhus - så der er ikke kun englebørn i vores klub....

Og for os der slet ikke gider den slags - skal vi så ikke bare have det stoppet? Lige nu er det i de andre klubber men går det som det plejer og man ikke gør noget, så skal det nok brede sig. Få nu stoppet de få idioter som ikke kan styre det og gerne ved hjælp af at den resterende fangruppe samt klubben tager endegyldigt afstand fra det.

Pyro vil være fint (i min verden), hvis det er på løbebanen under ordnede forhold. Alt det andet gider jeg faktisk ikke og ønsker ikke at medbringe familien til. I den henseende skal jeg undskylde men jeg er blevet så gammel, at jeg elsker at have familien med og min teenagedatter elsker at komme på stadion.

Tror ikke vi skal så langt tilbage før vi så en bus der blev angrebet i Aarhus - så der er ikke kun englebørn i vores klub....
Fint. I så fald er der også omtrent 17000 andre pladser på stadion, hvor man er totalt isoleret, fra den mikroskopiske risiko, der er for at komme i karambolage, med pyro på Århus stadion.

Den episode du referer til er til, er noller, men hvis man er på tribunen i Århus, vil man vide, at de de typer, absolut ingen dominans har - som ellers er tilfældet i FCK og Brøndby.

Et lille eksempel til jer, der aldrig ser en kamp live; i Odense for en måneds tid siden, appelerer capo’er til at folk synger med. En smule aggressivt. Han bliver af øvre del af tribunerne mødt af folk, der griner og latterliggør ham. Hvilket vel er fair nok - ingen skal diktere hvordan man opfører sig.

Det er mit problem i den debat, der er rejst herinde.

Brøndby og - i mindre grad FCK, har alvorlige problemer med deres fans. Det har vi altså ikke i AGF. De unge drenge, der har en latterlig elefanthue på, skal nok klare sig bedre end flertallet herinde. Så is på med de nedgørende adjektiver.

Fint. I så fald er der også omtrent 17000 andre pladser på stadion, hvor man er totalt isoleret, fra den mikroskopiske risiko, der er for at komme i karambolage, med pyro på Århus stadion.
De pladser bliver også valgt, blandt andet på baggrund af det. Lidt ærgerligt men sådan er livet engang imellem. Basalt set kan jeg bare ikke se baggrunden for at fyre noget forbudt af men nu er jeg også (oftest) af den type der følger reglerne.
Den episode du referer til er til, er noller, men hvis man er på tribunen i Århus, vil man vide, at de de typer, absolut ingen dominans har - som ellers er tilfældet i FCK og Brøndby.
Nej - de har ikke dominans men de findes og skal ikke inspireres til at gøre mere. Det er bedre at få dem lukket ned med det samme og det sker ikke med stiltiende accept i miljøet. Der ser vi netop i Brøndby hvordan det går.

Brøndby og - i mindre grad FCK, har alvorlige problemer med deres fans. Det har vi altså ikke i AGF. De unge drenge, der har en latterlig elefanthue på, skal nok klare sig bedre end flertallet herinde. Så is på med de nedgørende adjektiver.
Forstår ikke hvad du mener - er det ordet idioter eller englebørn du ikke kan lide? Beklager men jeg syntes ikke det er særlig klogt at bruge hverken pyro eller sæder som våbaen. Generelt er det egentlig dumt at bruge våben.
Bortset fra det vil jeg betvivle din påstand. Tror ikke på at folk der har behov for at løbe rundt med elefanthuer og lave ballade, kommer til at klare sig bedre i livet end størstedelen af brugerne herinde ;) Men måske det kræver en definition af at klare sig bedre:oops:

Btw jeg har set min del af kampe live igennem tiden og ja - det virkede noget værre for 20 år siden. Der kunne man godt være i tvivl om de personer man stod ved siden af og en stor del af dem, var ikke guds bedste børn.

For 20 år siden ville jeg være nervøs for at tage mine børn med på stadion. I dag ville jeg ikke skænke det en tanke.

Det er så roligt nu i forhold til den gang. Ja der er pyro nu, men da jeg var ung for 20 år siden var der slåskampe, på stadion, WP som slog folk ned både inde og udenfor stadion. Der blev kastes med det ene og det andet. Racistiske råb konstant.
Det var en krigszone når man skulle ned af stadion Allé efter en kamp mod bøf.

I dag er der intet, nada. Udover pyro.

Ja, det er da helt latterlige scener vi ser rundt omkring. Men udgangspunktet i debatten herinde, er trods alt AGF.

Sludder og vrøvl. Indlægget er placeret i en tråd som ikke omhandler AGF specifikt i et underforum som er beregnet til at diskutere andet end AGF ligesom cykeltråden og andre.
Heldigvis kan vi også godt diskutere andet end hvor udgangspunktet er AGF

Men ellers har Martin så fint redegjort hvorfor den øgede hooliganisme og brug af pyro som våben skal have fokus selvom, vi pt. heldigvis ikke er ramt af det.

Sludder og vrøvl. Indlægget er placeret i en tråd som ikke omhandler AGF specifikt i et underforum som er beregnet til at diskutere andet end AGF ligesom cykeltråden og andre.
Heldigvis kan vi også godt diskutere andet end hvor udgangspunktet er AGF

Men ellers har Martin så fint redegjort hvorfor den øgede hooliganisme og brug af pyro som våben skal have fokus selvom, vi pt. heldigvis ikke er ramt af det.

Du undgår belejligt at svare på det relevante spørgsmål om, hvad din baggrund egentlig er for at ytre dig så skråsikkert om det farlige ved romerlys. Jeg hører stadig gerne svaret.

Er det kun mig der ikke forstår dem, som både har rent mel i posen og som samtidig ikke ønsker et registreringsværktøj, så vi kun lukker de folk ind på stadion, der virkelig vil se fodbold?

For personligt vil jeg intet problem have med at lade mig registrere som rigtig fan, hvis det kan holde de evnesvage idioter ude fra stadion.

Er det kun mig der ikke forstår dem, som både har rent mel i posen og som samtidig ikke ønsker et registreringsværktøj, så vi kun lukker de folk ind på stadion, der virkelig vil se fodbold?

For personligt vil jeg intet problem have med at lade mig registrere som rigtig fan, hvis det kan holde de evnesvage idioter ude fra stadion.

Det er jo en helt separat diskussion. Men jeg kunne omvendt spørge, hvorfor det skulle være nødvendigt at registrere tusindvis af mennesker weekend efter weekend for at fange et fåtal, som ikke kan opføre sig ordentligt. Noget med gråspurve og kanoner…

Latest posts

Back