New posts

Gæt opstillingen Ajax Amsterdam - AGF, træningskamp 12/7-2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 208
  • Views Views: Views 10K
Gæt opstillingen Ajax Amsterdam - AGF, træningskamp 12/7-2025
Der er selvfølgelig meget, at tænke over med El Cambio, men de påpegede jo også at de satser på lidt mere uskolede spillere der kan noget helt andet end det d nuværende U17 spillere kan rent taktisk.

Når det kommer til Gyamfi, så skal det jo også vurderes om han tilpas mange gange kan drible 2-3 spilelre og skabe en chance til andre eller selv skabe en målschance, kontra hor dårlig er han om 2-3 måneder rent taktisk.

Det er - alt andet lige - sværere at træne en spiller op i at afdrible 2-3 mand end det er, at bede en spiller forstå pres og opdækning.
Det tror jeg helt sikkert også har været tanken: han kommer med færdigheder på nogle områder der ikke bare kan trænes frem og værdien af dem mener man kan kompensere for nogle mangler man så skal prøve at forbedre. Det er vigtigt at man accepterer at der er den slags huller og er villig til at se på det samlede billede, men det er klart at hullerne kan være for store og de stærke sider ikke så unikke at de rimeligvis kompenserer for det. Det er lidt svært at vurdere hvor han står, man kunne forestille sig at den størrelse huller Uwe accepterer er mindre end den JP accepterer, men sætter JP ham også på tribunen er det måske ikke der problemet er, måske er det af forskellige årsager bare meget svært at få gjort de huller små nok.

Last edited:
Der mener jeg , at det er en risiko, vi skal tage. Det nytter ikke noget, hvis vi virkelig mener det med talentudvikling at vi ikke har den nødvendige tålmodighed og have livrem og seler på.
De fleste talenter bliver aldrig en god salgscase, mange bliver dårligt nok Superligaspiller men klubben og især fanbasen bliver nød til at acceptere tingenes tilstand, at spildprocenten er meget høj men til gengæld er der enorme beløb at hente hos de få, som slår igennem, mere end rigeligt til at holde butikken kørende og endda udvikle.

Jeg er så heller ikke bekymret med CV ved roret men jeg ved allerede nu, at der vil komme en masse postyr fra fanbasen, hvis Callø og Emmery ikke med det samme viser niveauet.
Det eneste vi skal huske er, at de to akademier vi kan se op til og sammenligne mest med vores eget (altså hverken FCM eller FCN) er FCK og BIF, og de har altså “kun” 1-2 spillere under 20-21 år fra egne rækker der spiller regelmæssigt.

Så er der engang imellem 1-2 som bliver længere og bliver en etableret støttespiller i en tidlig alder (Kvistgaarden osv).

Jeg tror egentlig ikke vi kan forvente flere minutter end de klubber. Vi kan dog forvente flere spillere at vælge imellem i den aldersgruppe.

Der mener jeg , at det er en risiko, vi skal tage. Det nytter ikke noget, hvis vi virkelig mener det med talentudvikling at vi ikke har den nødvendige tålmodighed og have livrem og seler på.
De fleste talenter bliver aldrig en god salgscase, mange bliver dårligt nok Superligaspiller men klubben og især fanbasen bliver nød til at acceptere tingenes tilstand, at spildprocenten er meget høj men til gengæld er der enorme beløb at hente hos de få, som slår igennem, mere end rigeligt til at holde butikken kørende og endda udvikle.

Jeg er så heller ikke bekymret med CV ved roret men jeg ved allerede nu, at der vil komme en masse postyr fra fanbasen, hvis Callø og Emmery ikke med det samme viser niveauet.

Når der er spillere der ikke slår igennem i klubben med det samme, tænker jeg altid tilbage på Aron Johansson. Som jeg husker det, spillede han det meste af et kalenderår uden at score nævneværdigt. Hvorefter gennembruddet kom.
Det skal der være tålmodighed til i klubben og hos fans, hvis vi mener vores talentsatsning alvorligt.
Jeg er enig i at hvis han viser samme indstilling som f.eks. Aron Johansson og Gift Links, så skal man have tålmodighed med ham. Hvis han derimod er utålmodig, og mener han er den bedste allerede nu, og skal spille hver gang, så er det ikke sikkert man kan få ham forløst.

Uwe udtalte, temmeligt overraskende, at han og SIB havde været nød til at forholde sig til en hel masse snak fra Gyamfi’s agent, og havde brugt en del energi på at finde en lejeaftale til ham, fordi han ville spille og ikke mente at det ville ske i AGF.

Ikke for at gøre Uwe til et sandhedsvidne i forhold til talentudvikling, for han var bestemt ikke den førende træner på det område, men hvis der er noget om snakken, så skal Gyamfi nok til at vise en anden indstilling, hvis han skal have succes.

Det kan også godt være at JP er manden for at få det bedste ud af Gyamfi, og det der er sket indtil nu i opstarten, er en del af en målrettet plan, for at få ham til at lykkes. Så skal man selvfølgelig bare blive ved, og holde snuden i sporet. Jeg er dog ikke sikker på at f.eks. endnu en udlejning til en 1. Divisionsklub er vejen frem, det så ikke ud til at flytte en skid da han var i Hobro senest. Så enten skal han til en væsentligt større adresse end Hobro, så han kan se hvad der forventes af ham, for at han kan bryde igennem som profil, eller også skal man kappe båndende nu og tage det tab det må betyde.

Når der er spillere der ikke slår igennem i klubben med det samme, tænker jeg altid tilbage på Aron Johansson. Som jeg husker det, spillede han det meste af et kalenderår uden at score nævneværdigt. Hvorefter gennembruddet kom.
Det skal der være tålmodighed til i klubben og hos fans, hvis vi mener vores talentsatsning alvorligt.
Det her er noget jeg har forsøgt at komme frem med en mia gange - men vinklet lidt modsat af din pointe.

Hvis AGF skal udvikle på / forløse et talent, skal vedkommende være god nok til at give spilletid. Det må godt have en lille tendens til favorisering af et talent, men må ikke blive en gave i form af ufortjent spilletid.

Gyamfi er en spændende case, men hvordan skal AGF udvikle på ham, når han ikke er i nærheden af god nok til at komme på holdet?

Jeg er så heller ikke bekymret med CV ved roret men jeg ved allerede nu, at der vil komme en masse postyr fra fanbasen, hvis Callø og Emmery ikke med det samme viser nniveauet.
Måske rigtigt - jeg har selv peget i samme retning. Men der er dog en væsentlig forskel på om Emmery bringes lidt til sidst uden forventninger, som i foråret hvor det ikke har givet påstyr. Og så her i efteråret hvis han dækker en rolle der forventes at bidrage.

Det her er noget jeg har forsøgt at komme frem med en mia gange - men vinklet lidt modsat af din pointe.

Hvis AGF skal udvikle på / forløse et talent, skal vedkommende være god nok til at give spilletid. Det må godt have en lille tendens til favorisering af et talent, men må ikke blive en gave i form af ufortjent spilletid.

Gyamfi er en spændende case, men hvordan skal AGF udvikle på ham, når han ikke er i nærheden af god nok til at komme på holdet?
Det er jeg enig i. Men kvaliteten og potentialet på talenterne skulle meget gerne øges med de penge vi poster i vores ungdomssetup.
Det er klart, at vi skal have en grundlæggende tro på, at spillerne vi giver spilletid kan slå igennem. Men vi skulle også gerne få flere vi tror på fremadrettet.

Og det hører også med, at Aron Johansson spillede muligvis en del fordi der ikke var de store alternativer på det tidspunkt.

Måske rigtigt - jeg har selv peget i samme retning. Men der er dog en væsentlig forskel på om Emmery bringes lidt til sidst uden forventninger, som i foråret hvor det ikke har givet påstyr. Og så her i efteråret hvis han dækker en rolle der forventes at bidrage.

Du og jeg er grundlæggende på hver sin skala, når det gælder talentudvikling. Jeg er lodret uenig i, et talent udvikler sig bedst gennem skraldeminutter.
Bevares, alle cases er forskellige men grundlæggende tror jeg ikke på, få minutter gør nogen som helst forskel hverken teknisk, taktisk, relationer og selvtillid. Især det sidste tror jeg, det har den stikmodsatte virkning.

I andre klubber kan de sagtens give væsentlig flere talentspilleminutter uden (og det er bevidst sat på spidsen) klubbens ve og vel sættes over styr.

Jeg synes, foråret beviste, at det er mindst lige så risikabelt at køre med profilstrategien, det er vitterligt næsten umuligt at præstere et ringere slutspil selv med et talenthold men vi 2 bliver aldrig enige og det er også ok.

Enig

Bedste mand spiller. Tchamche er et god eksempel.

Det må - hvis der skal gives tjenester - været Sportsdirektøren der gør det. Altså skaber en trup hvor der f.eks kun er to venstre backs på hhv. 19 og 20, så træneren er tvunget til at spille ungt.

Det er jeg enig i. Men kvaliteten og potentialet på talenterne skulle meget gerne øges med de penge vi poster i vores ungdomssetup.
Det er klart, at vi skal have en grundlæggende tro på, at spillerne vi giver spilletid kan slå igennem. Men vi skulle også gerne få flere vi tror på fremadrettet.

Og det hører også med, at Aron Johansson spillede muligvis en del fordi der ikke var de store alternativer på det tidspunkt.
Aron kom frem til rigtigt meget, så på den front var han god nok. Men holdet var svagere, så det var til dels også lettere dengang.

Latest posts

Back