New posts

1 Division 21/22

• Thread starter Thread starter Tom
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 184
  • Views Views: Views 16K
Jeg synes bare ikke helt det hænger sammen. De sendte nogle spillere ned og træne med U19 og begrundede det med noget sportsligt. Hvis det var nok begrundelse for dem, behøvede de jo ikke samtidig have en træner til at terroriserede spillere og folk omkring truppen.
Det startede jo med terror, bl.a. beskrevet i medier for flere uger siden. Træneren ville f.eks. ikke hilse på spillerne på første arbejdsdag. Man har vel så afventet, hvem der sagde fra, hvilket naturligvis var lederne af hierakiet. Dem satte man så på U-19 og håbede på at det så var enden på det. Men måske har man helt kynisk tænkt, at alle der sagde fra overfor en bullish træner var potentielle uromagere, som man ville have ud foran en genstart af klubben. Men det viser mest af alt at man ikke forstår mekanismerne på det danske arbejdsmarked. Alle er ikke sig selv nok, selv i sådan et konkurrencemiljø.

Det ligner en magtkamp som jeg tidligere har været inde på. Den nye ledelse vil have vist, at det er dem der bestemmer hvem der er træner og ikke spillerne.
Planen var sikkert at komme af med de mest besværlige spillere (og et par af dem har sikkert en løn i toppen af hierakiet), for efterfølgende at få "sat" deres eget hold. De nye ejere vil en ny retning for EFB og de vil i denne forbindelse have sikret hvem der vil i samme retning som dem. Men de er nok lidt overraskede over, at der er 21 ud af de 34 spillere i truppen som står sammen - der havde de nok ikke forventet den danske mentalitet og sammenhold.
Tja, den der med at forsøge at presse spillere ud, typisk de lidt løntunge, har man jo set mange gange. Der var vist også en ung eller to der blev sat udenfor, men de kan selvfølgelig også være de er blevet identificeret som nogle der skulle ud. Den sædvanlige (men vist ikke helt lovlige) måde er vel bare at sætte dem ned på U-holdet, men det må så samtidig handle om at man vil have noget kæft, trit og retning ind. Altså man mener at den manglende oprykning sidste sæson skyldtes dårlig disciplin, måske ført an af nogle bestemte spillere, men man har formentlig forregnet sig med Hyballa og troet man fik “almindelig” tysk disciplin og ikke en psykopat. Samtidig har man bragt sig i en situation hvor man ikke kan omgøre det valg uden at underminere det mål man havde om at få fortalt spillerne at de bare skal rette ind. Så altså lige en forestilling om at man har hyret Hyballa til at være netop som han åbenbart er, tror jeg ikke helt på, det ville virkelig være en gigantisk skandale.

man har formentlig forregnet sig med Hyballa og troet man fik “almindelig” tysk disciplin og ikke en psykopat. Samtidig har man bragt sig i en situation hvor man ikke kan omgøre det valg uden at underminere det mål man havde om at få fortalt spillerne at de bare skal rette ind. Så altså lige en forestilling om at man har hyret Hyballa til at være netop som han åbenbart er, tror jeg ikke helt på, det ville virkelig være en gigantisk skandale.
Jeg er ikke vild med begrebet psykopat, men når jeg kigger begrebet efter i sømmene kan jeg jo godt se ligheden.
  • De er charmerende, kan tale med alle mennesker, gestikulerer ofte og virker meget målrettet. Men han eller hun er blottet for empati – dvs. evnen til at leve sig ind i, hvad andre tænker og føler.
  • De overvurderer sig selv, udnytter andre mennesker, manipulerer med dem og føler absolut ingen skyld, når nogen lider på grund af dem. De er ofte upålidelige og løgnagtige.
  • De kan ikke overskue konsekvenserne af egne handlinger. Psykopater forlader rask væk uddannelse eller job, hvis noget eller nogen går dem imod, stifter gæld – også på andres vegne – og er ikke sjældent at finde i rækken af voldelige ægtemænd.
  • De kan tilmed ikke erkende, at de har et problem, hvilket gør det meget vanskeligt at behandle dem.

Jeg tror at Hyballa ryger i løbet af denne måned, simpelthen fordi fravalget af så mange spillere vil gøre at de ikke får nogen resultater. Men det kunne vel være et drømmejob for Peter Sørensen at tage over?

Jeg er ikke vild med begrebet psykopat, men når jeg kigger begrebet efter i sømmene kan jeg jo godt se ligheden.
Ja, man skal passe lidt på med at kalde alt og alle psykopater og det er selvfølgelig ikke en lægefaglig vurdering, men der skulle jo være ganske mange der falder ind under kategorien - en søgning giver lidt forskellige tal, men måske op mod 5% af befolkningen - og det virker som om han passer ind i nogle af indikationer man kan se efter. Måske kan der være andet mere momentært galt.
Jeg tror at Hyballa ryger i løbet af denne måned, simpelthen fordi fravalget af så mange spillere vil gøre at de ikke får nogen resultater. Men det kunne vel være et drømmejob for Peter Sørensen at tage over?
Han er også kendt for at kunne være lidt hård, men det er jo noget helt andet og jo, han lyder da som en oplagt mulighed. Jeg er som sagt forundret over at Hyballa stadig er træner i Esbjerg og jeg tænker også de må lede efter en udvej hvor de ikke taber for meget ansigt og det bliver nok efter en række dårlige resultater, eller måske når de har den interne undersøgelse (den 11.?) Uanset om de faktisk er ved at få den lavet eller den er lavet på en valid måde, kan de vel bruge den som begrundelse for at afskedige ham.

Ja, man skal passe lidt på med at kalde alt og alle psykopater og det er selvfølgelig ikke en lægefaglig vurdering, men der skulle jo være ganske mange der falder ind under kategorien - en søgning giver lidt forskellige tal, men måske op mod 5% af befolkningen - og det virker som om han passer ind i nogle af indikationer man kan se efter. Måske kan der være andet mere momentært galt.

Han er også kendt for at kunne være lidt hård, men det er jo noget helt andet og jo, han lyder da som en oplagt mulighed. Jeg er som sagt forundret over at Hyballa stadig er træner i Esbjerg og jeg tænker også de må lede efter en udvej hvor de ikke taber for meget ansigt og det bliver nok efter en række dårlige resultater, eller måske når de har den interne undersøgelse (den 11.?) Uanset om de faktisk er ved at få den lavet eller den er lavet på en valid måde, kan de vel bruge den som begrundelse for at afskedige ham.
ja begrebet er også afskaffet og gjort mere nuanceret omkring personlighedsforstyrrelser. Svært at sige mht Hyballa, men en lidt speciel type er han da. Men mange trænere er også ind i en kultur der er noget anderledes end en alm arbejdsplads, læg dertil tysk kultur.

Seneste fra EfB-føljetonen: Vi ved jo fra ledelsen, at det kun er nogle få, ældre spillere som står bag utilfredsheden og brevet med 21 underskrifter. Ejeren Conway har endda været så sikker i sin sag, at han har udtalt at alle utilfredse spillere kan få ophævet kontrakten.

Det har deres meget talentfulde målmand, Mads Kikkenborg nu valgt at gøre:

Tilsyneladende har det ligeledes store kanttalent Patrick Egelund også bedt om at få ophævet, men nu begynder ejerne måske at ryste lidt på hånden:

• Like
Reactions: Tom
Ja både EFB’s tidligere førstemålmand, 21 årlige Mads Kikkenborg, og deres meget talentfulde fløj 19 årlige Patrick Egelund er da spillere som SIB også godt må byde sig til hos.

Jeg tænker at Eskelinen er på vej videre, og så er der kun 2 målmænd i truppen. Desuden har kanterne vel hele sæsonen været der AGF er dårligst besat.

Bør SIB holde med nogle EFB spiller, eller evt de to fritstillede? Er det nogle vi kan bruge? Spørger da jeg ikke ser Esbjerg så meget.
Kikkenborg er en 21-årig målmand, som blev kåret som årets spiller sidste år. Meget populær hos fans. Patrick Egelund er ligeledes 21 år og en hurtig kant/angriber. Jeg ved dog ikke om hans niveau er godt nok til at kunne komme i betragtning på kort sigt. Tvivler jeg måske lidt på. Men han er ung, kant og "gratis", så det kunne da være et forsøg værd.

Jeg så ikke hele første halvleg, men Esbjerg (med Hyballa stadig hjemme pga sygdom i familien) var heldige med at slippe med 0-5 ude mod Lyngby. Det er ingen skam at tabe ude til Lyngby, der må være største favorit til oprykning, men det var klart top mod bund. Det var interessant lige at se Kaastrup der diskede op med lidt lækkerier, selvom heller ikke altid helt lykkedes. Det var måske også på en lidt billig baggrund, men der må komme flere muligheder for at brillere lidt på et hold der nok vil være bedst i de fleste kampe.

Jeg er tilbage ved konspirationsteorierne omkring oprydning i klubben. Flere spillere er allerede fritstillet i Esbjerg og nu skiller de sig af med Ankersen, der formentlig er den mest løntunge i truppen.

Mon ikke de har fået frigivet lønkroner og nu kan begynde at hente nye spillere. Når transfervinduet lukker, tror jeg Hyballa overgår til en nogenlunde normalt fungerende træner.

Latest posts

Back