Med afgangen af både Beijmo, Dalsgaard og NPs skade er det en no brainer, hvis han har niveauet. En god måde at kompensere for et lavere budget er at have spillere der kan dække flere pladser.
Jo mere jeg læser - desto mere tænker jeg "skriv med Jønne asap!".
Jeg tænker også tilbage på dengang, vi signede Dalsgaard og hvor jeg deltog i hylekoret der syntes, det var uambitiøst med en spiller i den alder. En monumental fejlvurdering man skal lede på Christiansborg for at finde magen til.
Skat er lige glad, hvor du holder ferie i den her sammenhæng. Forskerordningen gælder, at du ikke må have været skattepligtig i Danmark i 10 år. (og med det menes indkomst - ikke ejendom)
Jeg er ikke skatte-ekspert, men tror det er solidt gæt, at Skat vil anse ham for skattepligtig i Danmark fra det øjeblik hans kontrakt udløber i Grækenland, HVIS han reelt har boet i Danmark siden midt juni, har trænet med AGF lige siden og indgår en aftale med dem efterfølgende (også selvom den først gælder f.eks. 1. september).
Skat er lige glad, hvor du holder ferie i den her sammenhæng. Forskerordningen gælder, at du ikke må have været skattepligtig i Danmark i 10 år. (og med det menes indkomst - ikke ejendom)
Det er jeg helt med på. Jeg tror, at skat vil mene, at JJ er bosat - og dermed skattepligtig - i AGF i juli og august, hvis han træner med i klubben i 2,5 måned, før han skriver under. Også selvom han eventuelt stadig har adresse i Grækenland.
Så det er muligt, at JJ teknisk set ville kunne komme på forskerordning. Men jeg tror, det ville være en sag, skat ville tage op. Og jeg er ganske overbevist om, at JJ og AGF ville tabe den, fordi det helt åbentlyst er en omgåelse af reglerne.
Jo mere jeg læser - desto mere tænker jeg "skriv med Jønne asap!".
Jeg tænker også tilbage på dengang, vi signede Dalsgaard og hvor jeg deltog i hylekoret der syntes, det var uambitiøst med en spiller i den alder. En monumental fejlvurdering man skal lede på Christiansborg for at finde magen til.
Jeg har hele tiden set det som spændende at kunne tilknyttet en tidligere superligaprofil efter mange år i udlandet. Det var lidt usikkert med hans niveau, men når det ikke er et problem, skal den kontrakt bare underskrives, og det er den på onsdag.
Det er spændende hvad der sker med andre oplagte, som Højer og Anderson. Er der stille fordi det er ved at være afklaret, eller fordi der ikke har været yderligere dialog?
Det er jeg helt med på. Jeg tror, at skat vil mene, at JJ er bosat - og dermed skattepligtig - i AGF i juli og august, hvis han træner med i klubben i 2,5 måned, før han skriver under. Også selvom han eventuelt stadig har adresse i Grækenland.
Så det er muligt, at JJ teknisk set ville kunne komme på forskerordning. Men jeg tror, det ville være en sag, skat ville tage op. Og jeg er ganske overbevist om, at JJ og AGF ville tabe den, fordi det helt åbentlyst er en omgåelse af reglerne.
Når han selv skriver at han er parat til at opgive forskerordningen, så må det næsten også være den konklusion han selv er nået til.
Lige her er det en ulempe at være offentlig fodboldspiller.
Os andre noboyds havde nok nemt kunne kringle den forskerordning hjem, så tæt på mål.
Når han selv skriver at han er parat til at opgive forskerordningen, så må det næsten også være den konklusion han selv er nået til.
Lige her er det en ulempe at være offentlig fodboldspiller.
Os andre noboyds havde nok nemt kunne kringle den forskerordning hjem, så tæt på mål.
Præcis. Min personlige holdning er dog også, at det er helt grotesk, at fodboldspillere skal være på forskerordning. Så jeg synes også, det er stærkt sympatisk, hvis dobbelt-J er klar til at droppe den så tæt på mål.
Sidder til Stiftens live arrangement, og de er ret overbevist om det ender med en aftale til JJ. - Angivelig har han ekstremt højt niveau til træning, og Polle ude min. et par måneder.
Det er jeg helt med på. Jeg tror, at skat vil mene, at JJ er bosat - og dermed skattepligtig - i AGF i juli og august, hvis han træner med i klubben i 2,5 måned, før han skriver under. Også selvom han eventuelt stadig har adresse i Grækenland.
Så det er muligt, at JJ teknisk set ville kunne komme på forskerordning. Men jeg tror, det ville være en sag, skat ville tage op. Og jeg er ganske overbevist om, at JJ og AGF ville tabe den, fordi det helt åbentlyst er en omgåelse af reglerne.
SKAT ser også overraskende lidt på formuleringer i en kontrakt og mere på de faktiske forhold. (Som også kan være afspejlet i en kontrakt.)
Hvis JJ træner med på lige fod med de øvrige og forventes at møde ind på samme tid, vil han være at anse som ansat uagtet hvilken måned, lønnen begynder at komme.
Må man overhovedet spille som amatør for en professionel Superligaklub?
Uanset er det heller ikke sikkert det er et stort økonomisk tab for Jønsson at tage til AGF og opgive at komme på forskerordning hvis alternativet er en mindre klub i Grækenland som måske ikke betaler lige så meget i løn. Der kan også være en bonus for kvalifikation til europæisk ligaspil osv. For AGF er den tilgang naturligvis også en hel del mere interessant tidligt end sent i vinduet.
Må man overhovedet spille som amatør for en professionel Superligaklub?
Uanset er det heller ikke sikkert det er et stort økonomisk tab for Jønsson at tage til AGF og opgive at komme på forskerordning hvis alternativet er en mindre klub i Grækenland som måske ikke betaler lige så meget i løn. Der kan også være en bonus for kvalifikation til europæisk ligaspil osv. For AGF er den tilgang naturligvis også en hel del mere interessant tidligt end sent i vinduet.
Det har historisk været meget normalt at nogle var professionel mens andre ikke var, så med mindre der er lavet andre regler, kan jeg ikke se hvorfor. Der kan være noget omkring forsikring.
+ @Winther
Det må man også gerne. Superligaholdet eller A/S, eller hvad end vi kalder elite-delen af klubben, spiller på 1880s licens, så spillercertifikaterne ligger i samme pulje, hvad end du er Jesper Hansen eller Jesper med handskerne på serie 3-holdet.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.