New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 30
  • Views Views: Views 2K
Transfervindue Vinter 2025/2026
Så fik vi overstået sommerens transfervindue, og kan nu se frem mod det kommende transfervindue, som selvfølgelig er vinterens transfervindue.

Hvad tænker du vi har brug for, selvfølgelig uden at kende efterårets slutstilling? Nogle synes truppen er meget smal, andre synes den er som den skal være - men faktum er, at CV har mulighed for at handle.

Det er svært at vide, hvad der er brug for men skulle der være nogle presserende positioner, så bliver jeg vred, hvis ikke CV får en god pose penge. MEM pengene skal squ ikke dække et hul.

Men pt. er der brug for en central midtbanespiller, en konkurrent til Links og måske også JH. Det vil dog være naivt at tro, der kommer mange ind, dertil er tilgængelige spillere indenfor vores rækkevidde noget mindre i januar vinduet end til sommer.

Jeg er fortsat enig i, ledelsen ikke kan give los pga. den økonomiske usikkerhed men altså der skal heller ikke gå Joachim von And i det.

Har skrevet det flere gange.

Der er 8 spillere med udløb om 9 måneder.
Her tænker jeg det er givet at 3-5 ikke forsætter efter næste sommer.

Der er ikke nogen U19 spillere der står på spring i efteråret.

CV ville gøre klogt i at finde langsigtede afløsere for fx Hansen, Dalsgaard, Poulsen og Mortensen. De fire er svære at erstatte i et sommer vindue, samt jeg er i tvivl om fx Beijmo vil forlænge.

Last edited:
Jeg hæftede mig på AGFs hjemmeside over følgende citat fra Carsten V. Jensen

- Vi er godt med på transfersiden i forhold til vores budget og det vi har planlagt for året.

Der er ganske rigtigt 8 spillere med udløb, og jeg er ret overbevist om at Jesper Hansen, Henrik Dalsgaard og Patrick Mortensen nærmer sig pensionsalderen.

Jeg kan - sagtens - læse for meget ind i det citat (mener også der var et andet hvor han mere specifikt nævner vinterens vindue), men det kan betyde at vi allerede i vinterens transfervindue henter erstatninger for Jesper Hansen og Patrick Mortensen. Jeg tror det samtidig betyder, at Leopold Wahlstedt skifter (det er trods alt det store vindue i Sverige og Norge), ligesom Serra eller Badji kan være på rampen. Carsten V Jensen har tidligere været god til, at give afløsere et halvt års tid til at lære det hele at kende, før end de bliver kastet for løverne.

I forsvaret kommer det meget an på, hvor langt Jacob Andersen er. Vi har virkelig alt for mange højre wingbacks/backs hvis han er klar igen. Så der kunne jeg godt se man solgte Felix Beijmo, såfremt han ikke vil forlænge. Vil han gerne forlænge, lugter det af, at man ikke erklærer optionen på Rasmus Carstensen. Ligeledes er AJ også på vej imod 11 kampe, hvor han simpelthen skal gribe chamcen hvis ikke AGF begynder, at lytte til nogle af de bud der er på ham.

Er Kevin Yakob oppe i gear, sker der ikke noget på den centrale midtbane, er han ikke op i gear, så tror jeg man kigger på den plads igen. Vælger man ikke, at forlænge med Nicolai Poulsen, så er det nok endnu mere vigtigt at kigge her.

På venstre wingback kan vi også sagtens kigge igen, men det kommer an på hvordan Gift Links er kommer igennem efteråret og, om en 4-back kæde bliver testet i løbet af efteråret.

Jeg tror virkelig vinduet afhænger meget af, hvordan det ser ud mht forlængelser af Beijmo, Kahl og Poulsen. Jeg tror det er de tre spillere som Carsten V Jensen gerne vil beholde, men ønsker de af forskellige årsager ikke, at forlænge så kunne vi sagtens se ind i et vindue med 3-4 tilgange.

Slutteligt så hæfter jeg mig også ved, at både Carsten V Jensen, og Jakob Poulsen udtalte at vi numerisk var hvor vi skulle være - Jakob Poulsen nævnte også at vi var lidt smalle - hvorefter vi mister 3 spillere og kun henter 1 på deadline day. Det betyder, som jeg ser det, at vi i hvertfald henter én spiller mere end vi mister.

Hvad tænker folk; skal GF forsøge at hente Casper Højer retur (hvis muligt)?
Ikke rigtig. Til januar er han 31 og jeg kan ikke rigtig se ham komme tilbage for at være reserve for Links til en reserveløn. Men altså, hvis han kommer transferfrit og lønnen er tilpas, så vil han da sikkert være en fin konkurrent til Links, men jeg ser hellere midlerne blive brugt på en yngre konkurrent med fart i stængerne.

Hvad tænker folk; skal GF forsøge at hente Casper Højer retur (hvis muligt)?
Som vi spiller nu, så kan jeg ikke rigtig se det ske. Flytter vi lidt om på brikkerne, og spiller mere med rigtige back'er, så måske - han har jo stadig en vidunderlig indlægsfod.

Hvis det skulle være nu, og i dette system, skulle det næste været i stedet for Kahl, hvis han ikke forlænger

Mit ideelle transfervindue til vinter​

På dette tidspunkt håber jeg, at klubben har forlænget kontrakterne med Eric Kahl, Felix Beijmo og Nicolai Poulsen.

Målmand
Her bør vi finde en løsning på den nuværende udfordring. Mit forslag er at sælge Leopold Wahlstedt og i stedet hente en stabil målmand i en god alder (midt/slut 20’erne).

Forsvar
Der bør tilføjes en forstærkning i bagkæden. Jeg har tidligere argumenteret for en venstrebenet midtstopper, men måske Camara kan udfylde den rolle? I så fald ville det glæde mig, hvis klubben i stedet hentede en afløser for Dalsgaard – en spiller, der kan dække både højre stopper og midterforsvaret. Erfaring og rutine vil være en fordel, da vi må formode, at klubben fortsat har tillid til Callø og muligvis også Camara, såfremt rygterne om en kontrakt viser sig at være korrekte. Hvis det samtidig medfører et farvel til Jensen-Abbew (eller Dalsgaard) ved tilgangen af en stærk stopper, vil det være acceptabelt.

Midtbane
Jeg har længe ment, at vi er for smalt besat på den defensive midtbane (6’eren). Dette bør efter min mening adresseres. Derudover ville det være hensigtsmæssigt at tilføje en konkurrent eller afløser til Gift Links, forudsat at systemet fastholdes.

Angreb
Her kunne man med fordel gennemføre samme øvelse som på målmandsposten: finde en reel afløser for Patrick Mortensen og samtidig sende Serra videre. Det kan endda være relevant også at afhænde Badji, hvis CV - som han nævnte - ønsker at give Tchamche en reel chance som 9’er.

Ovenstående indebærer en omfattende udskiftning og derfor næppe er fuldt realistisk, min prioriterede rækkefølge vil være:
  1. Venstre wingback (forudsat at systemet forbliver uændret)
  2. Defensiv midtbane (6’er)
  3. Målmand
  4. Angriber
  5. Midterforsvar

Kan han ikke spille wb?
Jeg synes ikke, at han bringer ret meget andet end skud og indlæg, og den måde vi spiller på er vores wingbacks mere typer der kan lidt mere på egen hånd, specielt i venstresiden og også mere Carstensen end Beijmo, men stadig kan de alle tre godt sætte en spiller. De fungere nærmest som wings når vi har bolden.

Han er mere en relations spiller

Jo mere jeg lige tænker over det, så tror jeg faktisk han kunne være fedt på en venstre stopper.

Jeg synes ikke, at han bringer ret meget andet end skud og indlæg, og den måde vi spiller på er vores wingbacks mere typer der kan lidt mere på egen hånd, specielt i venstresiden og også mere Carstensen end Beijmo, men stadig kan de alle tre godt sætte en spiller. De fungere nærmest som wings når vi har bolden.

Jo mere jeg lige tænker over det, så tror jeg faktisk han kunne være fedt på en venstre stopper.
Tak for fine svar til en taktikmæssig analfabet som undertegnede👌
Og jeg vil gerne se ham i klubben igen!

Enig, jeg tror også at Casper Højer ville fungere godt på Kahls plads, men det gør Mo Camarra måske også (hvis han bliver tilknyttet permanent)?

Jeg kan - sagtens - læse for meget ind i det citat (mener også der var et andet hvor han mere specifikt nævner vinterens vindue), men det kan betyde at vi allerede i vinterens transfervindue henter erstatninger for Jesper Hansen og Patrick Mortensen. Jeg tror det samtidig betyder, at Leopold Wahlstedt skifter (det er trods alt det store vindue i Sverige og Norge), ligesom Serra eller Badji kan være på rampen. Carsten V Jensen har tidligere været god til, at give afløsere et halvt års tid til at lære det hele at kende, før end de bliver kastet for løverne.
Jeg sakser lidt i nogle interessante betragtninger.

Vinduet er fortsat åbent i bl.a. Tyrkiet, Grækenland, Portugal og Saudi Arabien. Man kan vel ikke helt afvise at CV kan finde et lejemål til Serra eller Badji, i en af de lande? Det virker som om en af dem får meget lidt spilletid, og alligevel står i vejen for Tchamche.

Back