New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Jeg synes at have bemærket at NP kommer lidt mere med frem og i perioder forsøger lidt flere fremadrettede afleveringer, men man kan vel konstatere at det på den ene side klæder ham, men på den anden side også lidt udstiller hvor han har en stor mangel. Jeg synes nu egentlig NP var udmærket defensivt i dag og han fik da brudt en del angreb, men hvis vi skal spille 3-5-2 ville det hjælpe meget med to spillere der er mere boks-til-boks og har lidt mere bold i sig. Der skal tænkes hurtigt fremad. En Amini-type der straks fører bolden fremad måske, eller en Stage der kan agere helt fra den lille boks til den lille boks.

Kampen i dag fortæller vel ikke det store om Brandhof, nu skal han lige rigtig i gang efter skaden osv, men som type kan han godt blive et fint bidrag til midtbanen.

Mon ikke Stig Inge Bjørnebye har fået en opgave med at begynde at kigge efter træneremner?

Det er bekymrende lige pludselig at være helt væk i forhold til FCK, det er OK at tabe til et bedre hold, men der er jo ikke noget spilsystem længere, ikke nogen defensiv struktur og ingen udvikling fra kamp til kamp.

Hvis det ser ligeså perspektivløst ud efter Viborg kampen, så kan SIB nok være tvunget til at handle. Det bliver vanskeligt at finde en ny træner efter DN, men det nytter ikke noget at være handlingslammet, fordi DN var god i 2020.

Altså selv når det går godt skal man jo gøre sig overvejelser om hvem man skal hente hvis træneren forsvinder og man skal gøre sig overvejelser om hvad der er bedst på den længere bane. Jeg tror nu DN har en hel del snor endnu, dels fordi man jo også i klubben er klar over de ting der har givet ham vanskelige forhold, det er jo ikke DN’s skyld vi har misset et transfervindue og haft en syndflod af skader, og dels fordi han selv forsøger at ændre noget som man er nød til at give lidt tid. Selvfølgelig skal der være forbedringer i løbet af efteråret, men vi har haft vanskelige perioder før og vundet ved at stå fast og jeg tror heldigvis der skal en del til før man vakler.

Mon ikke Stig Inge Bjørnebye har fået en opgave med at begynde at kigge efter træneremner?

Det er bekymrende lige pludselig at være helt væk i forhold til FCK, det er OK at tabe til et bedre hold, men der er jo ikke noget spilsystem længere, ikke nogen defensiv struktur og ingen udvikling fra kamp til kamp.

Hvis det ser ligeså perspektivløst ud efter Viborg kampen, så kan SIB nok være tvunget til at handle. Det bliver vanskeligt at finde en ny træner efter DN, men det nytter ikke noget at være handlingslammet, fordi DN var god i 2020.

Det kan han da godt, men det ville da være en typisk ting man gjorde før JN, hvis man påtænker en fyring.

Da ikke DNs skyld at han mister alt med kvalitet og ikke har fået det tilsvarende ind.

Iøvrigt er det helt sort at skrive det efter et nederlag til fck.

En 3 + 4 plads, den bedste træner vi har haft i 25 år.

Det kan han da godt, men det ville da være en typisk ting man gjorde før JN, hvis man påtænker en fyring.

Da ikke DNs skyld at han mister alt med kvalitet og ikke har fået det tilsvarende ind.

Nu taler jeg ikke nødvendigvis om en fyring af David Nielsen, men om at SIB kigger efter træneremner. Hvis det offensive spilkoncept er Morten Karlsens ansvar, så har han ikke leveret et godt nok stykke arbejde i hele 2021, ikke bare i kampen mod FCK.

Man kan godt have tålmodighed, men men kan ikke have ubegrænset tålmodighed, når det ikke ser ud til at der er nogen udvikling offensivt overhovedet.

Havde vi et skud på mål i åbent spil i dag?

Men i sidste ende er det selvfølgelig DNs ansvar at Karlsens offensiv ikke fungerer.,

DN skal stadigvæk have snor til at få AGF på rette spor, men jeg er faktisk i tvivl om AGF har det rette hold omkring DN og måske kan DN ikke udvikle AGF til andre spilsystemer. Håber DN kan og bliver i AGF, men fodbold er kynisk og FC Larne skandale kampene, samt et AGF i klart nedadgående resultat/spillemæssig kurve i hele 2021, da er det bare træneren som får sparket.

Hvorfor glemmer folk at det jo bestemt ikke gik særligt godt for DN i starten, så fik han en assistent fra Spanien og det helt gik fremad og opad.
Han forlod klubben og straks gik det den gale vej, det har det så gjort lige siden.
Jeg har ingen holdning til David Nielsen men jeg kan ikke få øje på at han har udviklet holdet, tvært imod.

Hvorfor glemmer folk at det jo bestemt ikke gik særligt godt for DN i starten, så fik han en assistent fra Spanien og det helt gik fremad og opad.
Han forlod klubben og straks gik det den gale vej, det har det så gjort lige siden.
Jeg har ingen holdning til David Nielsen men jeg kan ikke få øje på at han har udviklet holdet, tvært imod.

Du har ingen holdning til David Nielsen, men det er pga en assistent fra Spanien at det hele blev godt, og du kan ikke se at David har udviklet holdet i de år han har været her...

Jeg synes at have bemærket at NP kommer lidt mere med frem og i perioder forsøger lidt flere fremadrettede afleveringer, men man kan vel konstatere at det på den ene side klæder ham, men på den anden side også lidt udstiller hvor han har en stor mangel. Jeg synes nu egentlig NP var udmærket defensivt i dag og han fik da brudt en del angreb, men hvis vi skal spille 3-5-2 ville det hjælpe meget med to spillere der er mere boks-til-boks og har lidt mere bold i sig. Der skal tænkes hurtigt fremad. En Amini-type der straks fører bolden fremad måske, eller en Stage der kan agere helt fra den lille boks til den lille boks.

Kampen i dag fortæller vel ikke det store om Brandhof, nu skal han lige rigtig i gang efter skaden osv, men som type kan han godt blive et fint bidrag til midtbanen.
Ja enig - og også bemærket han er helt oppe og forsøge assists til PM.

Lad os håbe han kan mere end vi har set i agf, husker der var et år hvor han havde 5 (!) assists i randers. Også nogle år hvor han lavede et mål eller to.

En hurtig zach eller fb vil pynte centralt - og bare nogen af de de 10 mål og 5 ass FB lavede forrige sæson i Viborg. FB kunne også være en spændende wingback. Spændende om han kan tage skridt op.

Alle møder jo modgang i livet, også fodboldspillere og trænere, vi lærer jo heller ikke vores børn at håndtere modgang ved at kaste håndklædet i ringen eller rive alle mure ned.

Nu har vi skiftet halvdelen af start11 og er der kommet 7-8 nye ind ish? Ny assistent træner og sportschef, ny spillestil. Vil være tosset ikke lige at se hvor det bærer hen. Så længe vi ikke slutter ringere end nr 8 en enkelt sæson, så er DN min mand. Jeg tror stadig vi kan blive nr 3-6, kun fck og fcm der er markant bedre end alle andre. FCN er pt favorit til 3. pladsen, og var det også hos nogen inden sæsonen. bif og agf ser lidt svækket - men dog hentet okay nye ind. RFC kunne godt ligne en top6 igen, men en af dem kan blive snydt af fx AaB eller andre tænker jeg.

Du har ingen holdning til David Nielsen, men det er pga en assistent fra Spanien at det hele blev godt, og du kan ikke se at David har udviklet holdet i de år han har været her...
Jeg ved ikke om jeg ville sætte det helt så firkantet op, men jeg er enig i at DN har brug for at bevise at han kan lykkes uden Ruben Selles eller Thomas Nørgaard. Jeg tror ikke Dave Reddington og Morten Karlsen er på deres niveau, og så kan det godt være David Nielsen løber hurtigt tør for løsninger.

Jo det er da tydeligt at David Nielsen har skabt løbe mønstrer som spillerne virkeligt forstår at udnytte. Det er da også tydeligt at han har fået luget ud i de begynderfejl i forsvaret som skiftende spillere leverer. Han er da også virkelig lykkedes med at integrerer PO og at lægge spillet om så det gav mening at hente ham. Hvordan kan det være at den ENESTE angriber der bliver serviceret ordentligt er Patrik? Når han så ikke har været med i jeg ved ikke hvor lang tid så skal afløserne have deres svagheder udstillet fordi ingen magter at servicerer deres stærke sider.
Jeg har ingen holdning til David Nielsen men jeg har en holdning til træner posten i AGF, jeg synes at alt for få har fået lov til at gøre tingene færdige. David Nielsen er den træner der har haft de bedste spillere at arbejde med men har han forløst noget?
Jeg kan ikke se pointen i at fyre træneren, det galdt også Glen MEN hvor jeg godt kunne se hvad Glen ville med holdet så kan jeg virkelig ikke se det med David men hey jeg har ikke forstand på fodbold, jeg er bare træt af at vi har en NO BULSHIT træner i pressen og så smider vi point til dårlige hold der bare vil det mere.

Jo det er da tydeligt at David Nielsen har skabt løbe mønstrer som spillerne virkeligt forstår at udnytte. Det er da også tydeligt at han har fået luget ud i de begynderfejl i forsvaret som skiftende spillere leverer. Han er da også virkelig lykkedes med at integrerer PO og at lægge spillet om så det gav mening at hente ham. Hvordan kan det være at den ENESTE angriber der bliver serviceret ordentligt er Patrik? Når han så ikke har været med i jeg ved ikke hvor lang tid så skal afløserne have deres svagheder udstillet fordi ingen magter at servicerer deres stærke sider.
Jeg har ingen holdning til David Nielsen men jeg har en holdning til træner posten i AGF, jeg synes at alt for få har fået lov til at gøre tingene færdige. David Nielsen er den træner der har haft de bedste spillere at arbejde med men har han forløst noget?
Jeg kan ikke se pointen i at fyre træneren, det galdt også Glen MEN hvor jeg godt kunne se hvad Glen ville med holdet så kan jeg virkelig ikke se det med David men hey jeg har ikke forstand på fodbold, jeg er bare træt af at vi har en NO BULSHIT træner i pressen og så smider vi point til dårlige hold der bare vil det mere.

Det virker som om du har en holdning til David 😁

At du mener at David intet har forløst i de år vi har fået 3 og 4 plads stiller jeg mig uforstående over.

Jeg mener klart vi skal give DN meget lang snor, han er den vildeste repræsentant for alt det vi gerne forbinder med AGF. Lige nu skal han have spillet det meste af et nyt hold og et nyt system ind - det tager tid... og det håber jeg Århus giver ham, så vi ikke skal ind i endnu en omgang håbløse trænerrokader. Personligt håber jeg bare at vi overlever i år - selvfølgelig gerne uden at have været i nedrykningsfare! Men lige nu tror jeg ikke på top 6.

Det virker til, at når vi har dygtige assistenter, så kører spillet. Og når de er knap så dygtige (som det øjensynligt er tilfældet nu), så kører spillet ikke ligeså godt. Og dertil kan man jo så stille sig undrende over for, hvad David Nielsens rolle egentlig er i det hele:

Vores spil har under David været baseret på en stor aggressivitet og tilhørende arbejdsindsats. Og det betyder desværre også, at når vi ikke kan komme med den aggresivitet som for tiden, så fremstår vi som et ganske ordinært hold. Det må helt sikkert falde tilbage på David, at vi er så dårlige i pasningsspillet, at vi nærmest ikke kan sætte 3-4 afleveringer sammen uden at miste bolden. Eller at vi ikke kan spille os til chancer uden lange bolde. Eller at vi er elendige på dødbolde. Hvad er det egentlig helt præcis, vi er gode til for tiden?

Jeg synes det er for letkøbt at sige, at han heller ikke har et særligt godt materiale at arbejde med. Ja, enig, Oliver Lund er selvsagt ikke dygtig nok - men det er 100 % sikkert David selv, der har ønsket ham. Jeg tænker ikke, at Oliver Lund var på Stig Inges radar. Men derudover er spillerne altså ikke ringere end de gøres til.

Det er også for letkøbt at tale om, at vi har manglet Patrick Mortensen. Ja, spillet er blevet bedre, efter han er kommet tilbage. Men så må David sgu da sørge for at lægge en taktik baseret på de spillere vi har til rådighed - også jf. punktet ovenfor. Det kan godt ske, de ikke er dygtige nok til lige præcist det, David vil, da dette er baseret på meget specifikke typer. Men så man han sadle om og tilgodese deres kompetencer.
Man har jo for helvede ikke købt Kurminowski på baggrund af en intelligenstest, der viste, at han er meget lærenem og derfor kan lære en ny spillestil. Man har købt ham, fordi han har nogle kompetencer, man vil bruge. Dem forsømmer man dog bare fuldstændigt at bruge. Ja, han virker som blind passager. Men han får jo absolut heller intet at arbejde med udover umulige bolde i dybden.

For tiden virker David både meget stædig og taktisk hæmmet. Og det må meget gerne snart vende, hvis det kan det.

Ja ok, det er måske ikke SÅ stædigt at holde Jevtovic og Juelsgaard helt uden for truppen, eller at sætte Munksgaard af. Men når det kommer til de mere etablerede, er der ALT for lang snor. Det er tydeligt, at Nicolai Poulsen ikke befinder sig godt i den nuværende spillestil. 3 forsvarsspillere skulle sende ham lidt længere frem på banen. I stedet har han placeret sig nærmest oven i forsvarsspillerne eller vist sin inkompetence i det tekniske, når han selv har bevæget sig frem. Jeg sad virkelig og håbede på et gult kort til ham, så han kan være i karantæne i næste kamp, så vi kan få prøvet noget nyt.

NP må lade livet hvis vi skal spille 5-3-2. Det bliver for negativt og vi får slet ikke nok spillere med frem. Han har kun sin berettigelse hvis vi spiller med 4 i bagkæden. Hvis det stod til mig, så må SIB tage arbejdshandskerne på, og finde 1-2 gode fløje, så vi igen kan gå tilbage til 4-3-3. Gerne en central midtbanespiller også med lidt mod på det fremadrettede spil og noget teknik, men det er nok for meget at kræve. Vi har trods alt et væld af midtbanespillere. Problemet er bare at NP og PO er udroppelige. Det ville klæde os umådeligt meget hvis vi fik en boldspiller ind på NP's plads. Så ville vi naturligvis miste noget af galskaben, men vi slap for utallige frispark og boldtab og alle de gule kort som alligevel hæmmer hans spil. Når vi har bolden bringer han alligevel absolut intet til bordet. Er der virkelig ikke en assistent der kan fortælle DN det, når han tilsyneladende ikke selv kan se det. I forsvaret må Hausner også gerne komme på bænken. Han laver alt for mange fejl. "Tacklingen" ved FCK's tredje mål var blot endnu en i rækken.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back