New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 271K
Gevinsten er det han lever af: kliks. Hans påstand kan jo ikke verificeres nogen steder. Det hænger bare ikke sammen at vi giver Hedenstad en kontraktforlængelse hvis vi vil hente en ny målmand samtidig med at vi også har Jesper Hansen et år mere. Jeg kan til nød tro at man har spurgt Andreas Hansens agent om han kunne være interesseret i at skifte til AGF, men har så alligevel besluttet at det bedste var at give Hedenstad en længere kontrakt end det år han har tilbage. Det giver vitterligt ingen mening at forlænge den kontrakt hvis man gerne vil have en helt ny førstemålmand. Med mindre Jesper Hansen noget overraskende alligevel går på pension den her sommer.
Jeg tror meget afhænger af, hvor man lægger vægten.

Jeg antager at Farzam taler sandt og har kilder i orden og at AGF derfor har været nogenlunde reelt interesserede i AH.

Det fører jeg tilbage til, at der må have været tvivl om Hedenstad. Jeg er enig i han ikke skal forlænges, hvis der ikke er en plan med ham som starter.

Spørgsmålet er, om Hedenstad har spillet kostbar eller AGF har luret på noget bedre. Og jeg kan ikke se 'kostbar'-scenariet spille sig troværdigt ud. Hvis AGF har haft Hedenstad som førsteprioritet er der alligevel alder og transfer der taler for at kunne give ham den rigtige kontrakt, fremfor at købe AH.

Så enten har AGF valgt at nøjes med Hedenstad, eller også har der været reel interesse for Hedenstad udefra, der nu er afklaret med han bliver i klubben. Jeg tror klart mest på det første.

Hvis man i stedet antager at Farzam taler usandt for at generere kliks mens han deltager i en AGF-podcast, så behøver AGF ikke have kigget andre steder hen. Men hvorfor først forlængelse nu, og hvorfor ikke bare en lang kontrakt i vinters? Er det CV som krejler, der trækker den længst muligt for at have styr på alle muligheder?

Vi kan af gode grunde ikke gøre andet end at spekulere og vurdere hvilket scenarie der virker mest troværdigt.

Hvis man i stedet antager at Farzam taler usandt for at generere kliks mens han deltager i en AGF-podcast, så behøver AGF ikke have kigget andre steder hen. Men hvorfor først forlængelse nu, og hvorfor ikke bare en lang kontrakt i vinters? Er det CV som krejler, der trækker den længst muligt for at have styr på alle muligheder?

Vi kan af gode grunde ikke gøre andet end at spekulere og vurdere hvilket scenarie der virker mest troværdigt.
Det kan jo også sagtens være Hedenstad selv, som har haft forbehold. Han har været vant til at spille fast og var lige rykket op igen i Norge. Han har sikkert også fået at vide, at han ikke blev hentet for at gå direkte ind som starter (JH havde lige modtaget det gyldne bur), så forudsætningen for ham var nok, at han ville få chancen i denne sæson. Og forlængelsen tyder på, at man har givet hinanden håndslag på det. Nu er det så op til Hedenstad at gribe chancen. Med måske 50+ kampe i år, tænker jeg også at der bliver spilletid til begge målmænd. Pokalturneringen bliver nok prioriteret anderledes, især her i efteråret. Nogle europæiske kampe kan også lægge op til at vi spiller med reserver.

Jeg vil dog godt lige se, at man sætter Hansen på bænken til den første kamp (CL-kval), inden jeg helt tror på at der kommer et skifte nu. JH er en af de få på holdet med europæisk erfaring.

Tvivlen har vel gået på, om Carstensen faktisk deltager de første 14 dage af den nye sæson, da lejemålet sikkert gælder til den 30. juni. Omvendt er der ingen der forventer at se Beijmo, Dalsgaard og Mortensen til træning i AGF nu.

Kom faktisk til at tænke på, at kontraktudløbet for Beijmo og Mortensen vel er 30. juni - men hvad betyder det dels for deres mulighed for at træne med i FCK og Brøndby. Alt andet lige så er de jo principielt først frie af deres kontrakt med AGF den dag og kan ikke skifte før. Alternativt at de opgiver krav om løn hos AGF fra den første træningsdag i de to klubber, og AGF dermed kan fritstille dem. Faktisk kunne jeg godt se grund for AGF til at stoppe udbetalingen af løn til de to fra den dato hvor de blev præsenteret, fordi de så repræsenterer en anden klub. Nogen der ved, hvordan det forholder sig.

Husker at JN stædigt holdte fast i PC indtil hans kontraktudløb forud for skiftet til FCK - og jeg elskede JN for at være så stædig!

Der er jo ikke nogen med klubskifte, som bliver bedt om at møde op til sæsonstart i deres gamle klub. Det gælder universelt.
Carstensen er bare en anderledes case, men mon ikke han er i Köln til deres træningsstart, når den indtræffer. Lad os håbe på en snarlig afklaring.

En joker kan selvfølgelig være, at skaden stadig driller.

Nej, det er jeg helt med på - men kan det passe, at AGF fortsat er forpligtet til at betale løn, mens deres tidligere spillere går på arbejde for en anden arbejdsgiver?
AGF kan ikke opsige dem, men kan selvfølgelig vælge at blive uvenner med dem og med de andre klubber (samt ødelægge sit ry for kommende klubber som en klub der behandler sine medarbejdere ordentligt) for noget, der er decideret ligegyldig. Grundet opsigelsesvarsler kan der ikke gøres noget hverken den ene eller anden vej, så det er noget, der skal forhandles om - og så er spørgsmålet, hvor små sko, man ønsker at gå i...

Det er da fint, at Jønsson er "til prøvetræning" på ubestemt tid. Så kan man jo få afprøvet, hvordan formen ser ud og måske også, om han kan give mening som forsvarsspiller. Han er jo også et eksempel på en spiller der har en kontrakt (i Grækenland) frem til den 30. juni.

Nu “viser” de ham selv frem men skriver det er mens han har sommerferie. Det kan man så tolke på🧐

Transfervinduet åbnede i går. Det er oplagt at parterne er blevet enige om at overføre kontraktrettighederne allerede fra 15. Juni, så Beijmo og PM er ansat i hhv FCK og BIF fra i går. Dermed er de på lønningsliste og forsikret mm. i deres nye klubber.

Hvis parterne ikke er enige, må PM og Beijmo naturligvis ikke træne med i deres nye klubber og AGF skal betale lønnen.

Det kan i øvrigt sagtens være aftalt at kontrakten udløber slut maj. Det giver generelt mening (for AGF), når der ikke er noget behov for spillerne fra 1/6.

Latest posts

Back