New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 713K
Transfervindue Sommer 2026
AGF gav 2 millioner euro for Mikael Anderson for fem år siden. Siden er transferpriserne eksploderet endnu mere, og AGFs økonomi *burde* være bedre gearet til at håndtere dyre(re) indkøb. Hvad der er sket, er dog indtil videre, at AGF handler flere og flere spillere til (ret) præcist den pris i stedet for, at loftet løbende øges.

Det kan være tilfældigt, det kan være mestendels symbolsk (€2m som transfermarkedets svar på 999,-), men på et eller andet tidspunkt begynder jeg også at spekulere på, om der er noget i klubbens eget setup (fx hvad nogen har råderum til at beslutte uden ekstraordinære processer), der kan være en del af forklaringen?

Det kan selvfølgeligt også være, at loftet bare brydes i dag - gerne endda to gange til både en forsvarsstyrmand og en 9er - men efterhånden vil jeg gerne se det, før jeg tror på det.

Samme pris som Hyseni..

Hyseni var dyrere (19,5 i fast og 3 mio kr. bonus) og hvem siger, at AGF ikke har forsøgt tidligt i processen? Det er bestemt ikke mærkeligt, hvis Hyseni har valgt BIF til (tilhørsforhold mv.). Dermed ikke sagt, at det ikke var et godt køb af BIF.

Jeg kan isoleret set ikke se 15+4 mio. kr for en formstærk offensiv profil på 27 år være andet end meget fornuftigt. Jeg havde troet, at SIF ville forlange noget mere fra AGF.

Udfordringen er trupsammensætningen. Vi må se, hvad planen er.

Hyseni var dyrere (19,5 i fast og 3 mio kr. bonus) og hvem siger, at AGF ikke har forsøgt tidligt i processen? Det er bestemt ikke mærkeligt, hvis Hyseni har valgt BIF til. Dermed ikke sagt, at det ikke var et godt køb af BIF

Jeg kan isoleret set ikke se 15+4 mio. kr for en formstærk offensiv profil på 27 år være andet end meget fornuftigt. Jeg havde troet, at SIF ville forlange noget mere fra AGF.

Udfordringen er trupsammensætningen. Vi må se, hvad planen er.
Jeg synes det er en høj pris.

7? Hvis Emmery tælles med, så har jeg altså endnu til gode at se ham spille den position under JP. Vi må også antage at Bogere’s dage som 10’er er talte.
Realistisk er det vel:
Arnstad, Anderson, Jørgensen, Bech, McCowatt (omend andre af de unge kan spille pladsen).

Og det er nok 1-2 for mange. Så inden i morgen aften har vi formentlig sagt farvel til enten Arnstad eller Bech. Håber inderligt, vi beholder nordmanden.

Realistisk er det vel:
Arnstad, Anderson, Jørgensen, Bech, McCowatt (omend andre af de unge kan spille pladsen).

Og det er nok 1-2 for mange. Så inden i morgen aften har vi formentlig sagt farvel til enten Arnstad eller Bech. Håber inderligt, vi beholder nordmanden.
For mange?

Arnstad ryger tit med på midten og så er det to til hver plads. Det er vel okay. Med Kritjannson der også kan komme ind.

Så vurderer du ham nok dårligere end jeg. Når jeg ser priserne rundt omkring i markedet, er det meget fint i min bog.
Ja måske. Jeg vurdere ham ikke som en sikker starter. Ikke hvis både Arne og Bech bliver i klubben. Samtidigt er der også Jørgensen og Anderson. Men måske han skal spille som 10’er i stedet for Arne, der tager Kevins plads

Jeg tænker, at tilgangen af McCowat ligesåvel kan være fordi Yakobs skade trækker ud, og Arne skal mere permanent ned på midten. Det vendte i vist også i går.

Jeg synes ikke, det er oplagt Bech bliver solgt. Hans præstationer i 2026 har ikke været voldsomt iøjnefaldende (han har ikke score mange mål/assists) og den bruger, der meldte ham på vej væk ud fra kilder, har siden skrevet, at den plan er faldet til jorden.

Arnstad tror jeg ikke er på rampen. Det vil være helt vildt mærkeligt at gøre ham til anfører, hvis man ikke er enige om, at han som udgangspunkt bliver. Og jeg synes ikke han har leveret på et niveau, der skulle tiltrække exceptionelle klubber.

Jeg kan ikke vurdere McCowat som spiller. Men ud fra, hvad jeg kan læse mig til, synes jeg dog det virker som en fornuftig eventuel erstatning for enten Bech eller Arne, skulle jeg tage fejl.

Vi mangler dig fortsat som minimum den 9er, CV.

Tyder ikke på en handel her

Jeg læser den lidt anderledes:

"Jeg håber helt vildt på en handel og har gjort klubben opmærksom på Jeg gerne vil afsted. Men jeg er naturligvis ikke et pattebarn som Magnus Jensen og giver 100% for Haderslev, så længe jeg er i klubben".

Det er ikke tegn på han har en kontrakt til underskrift/ et lægecheck indenfor de nærmeste timer, enig. Men jeg vil kun tolke det som 'ikke lige oppe over', og på ingen måde som 'ikke aktuelt'

Så vurderer du ham nok dårligere end jeg. Når jeg ser priserne rundt omkring i markedet, er det meget fint i min bog.
Hvis han var blevet solgt for 10 mio til en anden klub havde jeg nok spekuleret over hvorfor de var nød til at sælge ham så billigt. Alderen holder selvfølgelig også prisen lidt nede, men han må vel være Silkeborgs største profil. Jeg er reelt lidt overrasket over at vi kan købe ham.

Der var noget snak om hvad Hyseni egentlig gik for. Jeg mener SJF’s sportschef, Daather, var ude at sige at det var mere end der først blev rapporteret, men mere end om McCowatt skulle være for dyr synes jeg stadig nærmere at Hyseni bare gik for mindre jeg ville have gættet på med de 20+6 mio. Det er faktisk interessant at Nürnberg og Holstein, der skulle have været interesserede, kun vurderede ham til 1,5-2 mio euro,selvom hans udvikling vist var lidt svingende, men igen også alderen taget i betragtning. Hyseni selv ville nok også bare gerne med Nørgaard og lønnen følger også med i Brøndby, men jeg tror heller ikke vi overhovedet overvejede det, dels pga økonomien, dels fordi han skulle spille noget andet end wing og dels fordi vi har andre talenter til de pladser han så skulle spille. Jeg tror McCowatt er lidt nemmere bare at sætte ind på holdet i AGF.

Så fik vi den forstærkning som havde CV havde lovet, det passede også med at han slipper for at arbejde på vinduets sidste dag - alt er perfekt.

Så må vi se om det bliver Anderson eller McCowatt der skal omskoles til central forsvarsspiller.
Hvad er dit behov for at skrive at så slipper CV for at arbejde på den sidste dag?
Bortset fra at der er 2 dage tilbage og der kan sagtens ske en del i dag og så er der stadig i morgen.

Latest posts

Back