New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 280K
Nyheder om andre klubber
Lidt om at slå igennem og hvor meget tvivl der kan være om et talent. Både hos klubben og for talentet selv.

Fra at overveje om der skulle ske et klubskifte, til en professionel kontrakt og nu 3 startpladser i træk. Det kan gå hurtigt, når de unge først byder sig til.

13. juni annoncerede Brøndby så, at Mathias Jensen var klar til førsteholdsfodbold, og siden er det gået stærkt med debut under Frederik Birk i sæsonåbneren mod Silkeborg, og nu holder han under Steve Cooper rutinerede og store navne som Daniel Wass og Benjamin Tahirovic ude af start-11'eren.

- Det er svært at sige, om jeg havde regnet med at stå her nu. Men da jeg fik min professionelle kontrakt, så jeg bare fremad og ville gøre alt for at arbejde hårdt og komme tættere på. Det er nok gået hurtigere, end jeg havde forventet, men det er jeg bare glad for, siger Mathias Jensen.

Det er også interessant med medaljer og europæisk. Et af de større talenter i en årgang vil måske se på et AGF der spiller 'talentstrategi' med Wahlstedt, Badji, Tchamche og konststere det er godt der er tid til talenterne. 'Men om der var eller ej, skulle JEG nok få spilletid alligevel. Så er det federe at bryde igennem i Bodø, hvor jeg vinder og spiller europæisk, eller en af de andre klubber der også vinder noget'.

Så har det også været svært at tilvælge AGF de senere år. Ikke rigtig mulighed for at komme på holdet som talent og nærmest ikke eksisterende Europæiske kampe. Den kombi har ikke gjort det nemt for de større talenter at tilvælge klubben😞

Forhåbentlig går begge dele i den rigtige retning i denne sæson🤞🤍💙

Lidt om at slå igennem og hvor meget tvivl der kan være om et talent. Både hos klubben og for talentet selv.

Fra at overveje om der skulle ske et klubskifte, til en professionel kontrakt og nu 3 startpladser i træk. Det kan gå hurtigt, når de unge først byder sig til.

Jeg var ved at få et chok, da jeg læste, at han er Jesper Hansens søn.

Heldigvis var det dog ikke dén Jesper Hansen, men i stedet den Jesper Hansen, der har vundet et par OL-medaljer - senest i 2021 - i skydning. Anyway, det er stadigt et spøjst fact, og havde Jensen ikke været Brøndby-spiller havde jeg også fundet ham et spændende bekendtskab.

Selvom de andre har flere penge og det er tæt på 40 år siden sidst man blev mestre, så kan det altså lade sig gøre - nu i Norge:

For norsk fodbold og Bodø/Glimt i særdeleshed er det så ærgerligt at man sikkert misser en direkte plads i CL-puljespillet næste år.

Selvom de andre har flere penge og det er tæt på 40 år siden sidst man blev mestre, så kan det altså lade sig gøre - nu i Norge:

For norsk fodbold og Bodø/Glimt i særdeleshed er det så ærgerligt at man sikkert misser en direkte plads i CL-puljespillet næste år.
Overraskende mestre i både Sverige og Norge indtil videre. Lad os tage DK med👍😁

Der er så ingen hold i Norge, der bruger 300 mio på deres fodboldhold😅 Bodø Glimts budget er vel på størrelse med vores.

Jeg er godt nok spændt på, hvad der sker med Bodø Glimt, hvis/når Kjetil Knutsen tager videre.

Han ER Bodø Glimt, og det bliver den klart største test for dem som klub.

Det lyder på dem som om, at de nærmest forventer, at de kommer til at forsætte med at sælge for samme beløb, som de gjorde i sommers. Og der solgte de for næsten 200 mio. Sådan lød de i hvert fald, da de præstenterede deres årsrapport.

At det så er ekstremt naivt med deres nuværende trup taget i betragtning, er så en anden ting. Men det var jo også JBA og GFH, der mente, de ville blive kongerne af dansk fodbold og blive en ny magtfaktor i Europa med en engangsinvestering på beskedne 220 mio kroner, så det overrasker jo ingen.

Deres eneste salgsbare spillere er Nartey, Ambæk og så måske ham den nye Jensen. Og Nartey og Ambæk har begge korte kontrakter. Ikke én eneste af de 3 ryger for 75+ mio, medmindre Nartey og Ambæk får nye og længere kontrakter, hvilket nok er pænt tvivlsomt.
De er også næsten nød til at sige at de kan blive ved med at lave de salg og samtidig noget europæisk ligaspil, alternativet er jo at sige at de skal låne flere og flere penge. Det er ikke rigtig holdbart overfor resten af aktionærerne eller sponsorerne, men i længden nok heller ikke overfor ejerne. Det hjælper dem lidt at Ambæk kommer ind, men så skal han sælges og den næste skal allerede stå klar. Når det nuværende overforbrug ikke giver bedre sportslige resultater bliver det svært, jeg tror de skal ramme et par jackpots på transfermarkedet i til -og afgang de næste par vinduer, ellers skal der nok skrues lidt ned. Måske er de endda begyndt at reducere fordi det jo ikke kan gøres fra den ene dag til den anden og den her tilbagebetaling er så ét skridt hvor der reduceres nogle renteudgifter.

• Like
Reactions: cph
Der er så ingen hold i Norge, der bruger 300 mio på deres fodboldhold😅 Bodø Glimts budget er vel på størrelse med vores.

Jeg er godt nok spændt på, hvad der sker med Bodø Glimt, hvis/når Kjetil Knutsen tager videre.

Han ER Bodø Glimt, og det bliver den klart største test for dem som klub.
Norge er bare den vildeste outlier på dette punkt i sammenligning med alle andre lande i Europa. Klubber som Molde og Bodø kommer fra små flækker i forholdsvis befolkningsfattige dele af landet. Og tilsvarende er Oslo-klubbernes elendige præstationer over tid et mysterium, udefra set.

Det er helt anderledes i selv Mjällby-Sverige, hvor de fire store (Stockholm x 3 + Malmö) tager langt de fleste top-3-placeringer over tid.

Mine penge er på, at hverken Bodø eller Molde vil kunne holde kadencen på længere sigt. Norsk fodbold MÅ blive normaliseret. 😁

Norge er bare den vildeste outlier på dette punkt i sammenligning med alle andre lande i Europa. Klubber som Molde og Bodø kommer fra små flækker i forholdsvis befolkningsfattige dele af landet. Og tilsvarende er Oslo-klubbernes elendige præstationer over tid et mysterium, udefra set.

Det er helt anderledes i selv Mjällby-Sverige, hvor de fire store (Stockholm x 3 + Malmö) tager langt de fleste top-3-placeringer over tid.

Mine penge er på, at hverken Bodø eller Molde vil kunne holde kadencen på længere sigt. Norsk fodbold MÅ blive normaliseret. 😁
Bodø Glimt har den fordel, at de vel er det første hold siden Rosenborg, der nu har en seedning, som gør, at de næsten hver sæson som minimum vil kvalle ind i Europa League og potentielt Champions League, hvis de vinder mesterskabet. Og da Rosenborg var der, var pengene slet ikke nær så store som i dag.

Især når Norge stadig er så langt bagefter ift transferindtægter, så kan det have en kæmpe værdi, hvis man hvert år kan budgettere med 100 mio i indtægter fra Europa.

Men jeg tør også godt påstå, at hvis de mister den europæiske seedning - fx hvis Kjetil Knutsen smutter eller UEFA for en gangs skyld gør noget ved det forbandede konkurrenceforvridende plastikunderlag - så er Bodø færdige.

Bodø Glimt har den fordel, at de vel er det første hold siden Rosenborg, der nu har en seedning, som gør, at de næsten hver sæson som minimum vil kvalle ind i Europa League og potentielt Champions League, hvis de vinder mesterskabet. Og da Rosenborg var der, var pengene slet ikke nær så store som i dag.

Især når Norge stadig er så langt bagefter ift transferindtægter, så kan det have en kæmpe værdi, hvis man hvert år kan budgettere med 100 mio i indtægter fra Europa.

Men jeg tør også godt påstå, at hvis de mister den europæiske seedning - fx hvis Kjetil Knutsen smutter eller UEFA for en gangs skyld gør noget ved det forbandede konkurrenceforvridende plastikunderlag - så er Bodø færdige.
Bodø fik trods alt over 100 mio for Grønbæk, så de norske priser er vel ikke så langt efter igen.

Man har gjort meget i Norge for at understøtte hele landet, det kræver geografien også i særlig grad der, men det er selvfølgelig lidt usædvanligt at have en klub et sted som Bodø der dominerer i en årrække. Det store spørgsmål er så om det at det er klubber fra de store byer der dominerer langt de fleste steder er af historiske grunde og man efterhånden vil se andre dukke frem rundt omkring, økonomisk baseret på spillersalg og europæiske kampe, eller det stadig bare er næsten umuligt at opretholde en "landsbyklub" i toppen over tid. Der er heller ikke så langt fra Herning til Århus, men det er vist faktisk heller ikke ofte forstadsklubber der dominerer andre steder, men dem inde i byen. Det er dog også klart at Holck Povlsen uden videre kan holde FCM i toppen uanset alt andet.

Så fik vi endnu en sjæleløs multiklubforretning i Danmark. At FCK også gerne vil have reservehold i divisionerne undrer ingen. Lad os bare ødelægge dansk fodbold i jagten på at det skal være lidt nemmere at være FCK.
Jeg hørte lidt af Medianos interview med FCK's direktør i går. Jeg måtte stoppe, da han stolt og helt uden skam proklamerede, at FCK's fordel er, at de kan licensere deres metodik til andre klubber og lande. What the fuck. Hvis jeg som 7-årig havde vidst, at konkurrencen i dansk fodbold delvis skulle afgøres af, hvem der er bedst til at licensere sine metodikker i søsterklubber i andre lande, så ville jeg dels ikke have fattet en skid, dels ville jeg måske ikke have fået det ekstremt romantiske og stærkt emotionelle forhold til min klub og til sporten. Det stopper jo aldrig det her. Business management har overtaget store dele af fodbolden helt koldt og kønsløst som var det markedet for læskedrikke eller vvs-reservedele.

Så fik vi endnu en sjæleløs multiklubforretning i Danmark. At FCK også gerne vil have reservehold i divisionerne undrer ingen. Lad os bare ødelægge dansk fodbold i jagten på at det skal være lidt nemmere at være FCK.
Men du skal jo forstå at det er bedst for fodbold-Danmark, at det skal være nemmere for FCK.

Største øjebæ siden Bohrs tårn
:(
Det var heller ikke så pænt før - de må have et ældre et i arkiverne der er pænere - men nøj, jeg ville brænde sammen som fan hvis andre stemte igennem at man bare skulle være reservehold for en klub fra et andet land og at den status oven i købet skulle brændemærkes på trøjerne. Mon ikke også den "klub" bliver hadeobjekt blandt andre klubbers fans, også langt udover Malmø FF's.

Back