New posts

Ny Ceres Park

  • Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 703K
Last edited:
Er det iøvrigt besluttet om det område for vore stemningsfans bliver lige bag målet på vest eller om det som det gamle bliver mere ud mod det ene hjørne?
Her er en oversigt over, hvor de forskellige zoner kommer til at være.. Så ja, De stående fans kommer til at være på Vest-tribunen, og away-zonen cirka placeret samme sted som de er placeret på Ceres Park Vejlby i forhold til Hjemme-stemning :)
 

Attachments

  • IMG_4731.webp
    IMG_4731.webp
    40.3 KB · Views: 75
Jeg udtrykker mig lidt klarere....det nye stadion får plads til 24.000 i Superligaen, heraf 2000 ståpladser....så langt, så godt.
HVOR på Vesttribunen kommer der ståpladser...vides dette? Det mest logiske er vel at der bliver plads til 1000-1500 på Vesttribunen bag ved målet/straffesparksfeltet...og så yderligere måske en del ståpladser på udebaneafsnittet? Har ikke læst noget sted om den fordeling....men måske lige en my for tidligt?
 
Jeg udtrykker mig lidt klarere....det nye stadion får plads til 24.000 i Superligaen, heraf 2000 ståpladser....så langt, så godt.
HVOR på Vesttribunen kommer der ståpladser...vides dette? Det mest logiske er vel at der bliver plads til 1000-1500 på Vesttribunen bag ved målet/straffesparksfeltet...og så yderligere måske en del ståpladser på udebaneafsnittet? Har ikke læst noget sted om den fordeling....men måske lige en my for tidligt?
Der kommer i alt 4000 ståpladser, hvoraf ca. 3000 bliver bag målet på vesttribunen, og de resterende 1000 på udebaneafsnittet.
 
Men kan der virkelig kun være 3000 tilskuere på endetribunen, hvis det er ståpladser?

Jeg kan ikke lige få matematikken til at gå op? 6000 på endetribunerne i alt, og så altså 18.000 på de to langsider samlet? Er en langside virkelig 3 gange større end enderne?
Jeg tror kun det er et område - for hjemmefans - der et ståpladser. I siderne på den endetribuen er der vist også siddepladser f.eks fra de tårne man går op fra, så til højre og til venstre er der siddepladser. I midten er så ståpladser.

Tror det minder meget om Allianz i Torino, mht tårne osv, uden at have studeret hvordan fans er fordel på vores nye stadion.

Banen er ikke anderledes dimensioneret
 
Men stadig - 3.000 på den ene endetribune, og så vel 1.000 i away-zonen, og så sæder på resten af dén ende - så skal de to langside-tribuner alligevel være MEGET store og kunne rumme enormt mange mennesker, hvis der kun kan være 3.000 på en stå-tribune på endetribunen?
Eller kommer det kun til at være centralt at der er ståpladser på endetribunen, og så sæder rundt om?
 
Men stadig - 3.000 på den ene endetribune, og så vel 1.000 i away-zonen, og så sæder på resten af dén ende - så skal de to langside-tribuner alligevel være MEGET store og kunne rumme enormt mange mennesker, hvis der kun kan være 3.000 på en stå-tribune på endetribunen?
Eller kommer det kun til at være centralt at der er ståpladser på endetribunen, og så sæder rundt om?
Jeg tror det er centralt.
 
Her er en oversigt over, hvor de forskellige zoner kommer til at være.. Så ja, De stående fans kommer til at være på Vest-tribunen, og away-zonen cirka placeret samme sted som de er placeret på Ceres Park Vejlby i forhold til Hjemme-stemning :)
Jeg tror det billede er outdated mht. awayafsnit.

Projektlederen fortalte i en video, at awayafsnittet bliver i det nordøstlige hjørne. Altså samme hjørne som på det gamle stadion.
 
Men stadig - 3.000 på den ene endetribune, og så vel 1.000 i away-zonen, og så sæder på resten af dén ende - så skal de to langside-tribuner alligevel være MEGET store og kunne rumme enormt mange mennesker, hvis der kun kan være 3.000 på en stå-tribune på endetribunen?
Eller kommer det kun til at være centralt at der er ståpladser på endetribunen, og så sæder rundt om?
Jeg mener at have læst at det bliver ståpladser i midten og sæder rundt om.
Samlet kapacitetet i superligaen bliver over 5.000 pladser på endetribunen, hvis jeg husker rigtigt.
 
Men stadig - 3.000 på den ene endetribune, og så vel 1.000 i away-zonen, og så sæder på resten af dén ende - så skal de to langside-tribuner alligevel være MEGET store og kunne rumme enormt mange mennesker, hvis der kun kan være 3.000 på en stå-tribune på endetribunen?
Eller kommer det kun til at være centralt at der er ståpladser på endetribunen, og så sæder rundt om?
Du kan jo regne lidt baglæns.
Vi ved allerede, at kapaciteten er 24/22000.

Så 2.000 sæder er lig 4.000 ståpladser.
Så hvis der skal være 3.000 ståpladser på AGF tribunen, skal der fjernes 1.500 af de i alt 5.000 sæder
 

Latest posts

Back
Top