Ny Ceres Park
Littbarski
Well-known member
Jeg faldt lige over de nye illustrationer af det renoverede Odense Stadion
obstemmer.dk
Det er egentlig fascinerende, hvor forskelligt man kan angribe en stadionopgave i Danmark.
I Aarhus bygger vi et arkitektonisk vartegn. En bølge i landskabet. Et moderne fodboldtempel i Kongelunden, hvor detaljegraden er så gennemført, at man næsten får lyst til at købe sæsonkort alene for at beundre facaden.
I Odense har de valgt en anden tilgang.
Det ligner lidt en forvokset udgave af Cepheus Park Randers – bare i XL-format og med samme “det skal kunne spules med en haveslange”-æstetik.
Man må sige, at de holder fast i traditionerne. Det ligner noget, der er designet med ordene:
“Det skal kunne holde til regn og en 0-0 mod Sønderjyske.”
Bevares – deres regning bliver også noget mere beskeden. Vores projekt koster jo omtrent otte gange så meget.
Men helt ærligt… efter årtier med løbebane, sidevind og en stadionoplevelse, hvor man skulle bruge kikkert for at se feltet, så er det vel også fair, at vi én gang for alle bygger noget, der rent faktisk er lavet til fodbold.
Hvis man alligevel skal rette op på 20+ års arkitektonisk mellemregning, kan man lige så godt gøre det ordentligt.
Hold nu op, hvor bliver det godt i Aarhus.

Store planer: Her er modellen for fremtidens Odense Stadion - Stemmer fra Ådalen
Odense Kommune og Odense Sport & Event har i dag offentliggjort en række billeder og en video, der skal fungere som visualisering af [...]
obstemmer.dk
Det er egentlig fascinerende, hvor forskelligt man kan angribe en stadionopgave i Danmark.
I Aarhus bygger vi et arkitektonisk vartegn. En bølge i landskabet. Et moderne fodboldtempel i Kongelunden, hvor detaljegraden er så gennemført, at man næsten får lyst til at købe sæsonkort alene for at beundre facaden.
I Odense har de valgt en anden tilgang.
Det ligner lidt en forvokset udgave af Cepheus Park Randers – bare i XL-format og med samme “det skal kunne spules med en haveslange”-æstetik.
Man må sige, at de holder fast i traditionerne. Det ligner noget, der er designet med ordene:
“Det skal kunne holde til regn og en 0-0 mod Sønderjyske.”
Bevares – deres regning bliver også noget mere beskeden. Vores projekt koster jo omtrent otte gange så meget.
Men helt ærligt… efter årtier med løbebane, sidevind og en stadionoplevelse, hvor man skulle bruge kikkert for at se feltet, så er det vel også fair, at vi én gang for alle bygger noget, der rent faktisk er lavet til fodbold.
Hvis man alligevel skal rette op på 20+ års arkitektonisk mellemregning, kan man lige så godt gøre det ordentligt.
Hold nu op, hvor bliver det godt i Aarhus.
