Det har if?lge loven ingen betydning, om en spiller har et gult i forvejen, n?r dommeren skal vurdere, om en tackling er til gult. I praksis vil mange dommere n?jes med en pegefinger anden gang, hvis tacklingen kun er "p? gr?nsen". Nogle vil ogs? v?re lempeligere, hvis f?rste advarsel var for brok. Dommerens sk?n er efter lovens bogstav ikke afh?ngig af tidligere h?ndelser, men i praksis vil mange lade sig p?virke. Is?r n?r det drejer sig om brok, fordi der b?de i dansk og international fodbold har udviklet sig en brokkekultur, hvor stort set alle dommerkendelser bliver modsagt af "synderen" - og af og til af en til flere medspillere. Hvis dommeren slavisk holder sig til lovens bogstav, vil det f?re til en kaskade af gule kort, som s? efterf?lgende udl?ser gult/r?dt til en eller flere spillere. Jeg har en enkelt gang som nysl?et dommer fulgt lovens bogstav, hvilket f?rte til 11 gule, 4 gul/r?de og 1 direkte r?dt (i serie 5). Konsekvensen var, at alle 4 d?k p? min bil var flade, da jeg skulle k?re hjem. S? l?rte jeg det!!