New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 925
  • Views Views: Views 77K
Fodbold på tv
Et lille indspark til andre udlandsdanskere. Hvis man bor i udlandet, så kan man se alle AGF's kampe på bet 365, sålænge man bare har penge på kontoen. Hvis man caster det til et tv, så kommer det i fuld størrelse. Ingen kommentatorer godt nok.
Men i kampen mod FCK cuttede de signalet da dommeren fløjtede af. Pænt frustrerende, men stadig bedre end diverse pirat streams.
Det er sgu egentlig ret vildt at man kan det...
ALLE kampe i hele superligaen? Og bare så lange man har 1kr stående?

Det er da lige før jeg vil overveje det.

Til gengæld - og det har længe undret mig - er det ganske enkelt ikke muligt i udlandet at købe sig adgang til superligakampe. Det er ikke engang bare dyrt, det kan slet ikke lade sig gøre.

At Superligaen er så dårlig til at sælge sig selv både til udenlandske tv-kanaler og andre seere i udlandet er altså mærkeligt. Man kan (bør!) grine af FC Nordsjællands engelsksprogede annonceringer, men hvis de kan være med til at ændre den udvikling, så har det da medført noget positivt.

Det der taler imod, hvis noget gør, er at de har 0 ekstra-udgifter på at køre support på folks udstyr som viaplay/netflix jo kører samme model på. Du står selv får det samme som der. Og tjenesten enten virker eller virker ikke :D Hvis du har internet, og tjenesten er oppe, så er du på. (Kan man da håbe) :D

Men ingen tvivl om, at der kommer en masse tovtrækkeri. Viasat kan jo hive deres aftaler med nuuday (dem der ejer yousee/youtv) tilbage så man ikke kan vælge viaplay længere som tjeneste for sine bland-selv point.

Men så kan man vælge det hos telenor og andre steder. Og hiver de alle de samarbejdsaftaler tilbage, så mister de jo sindssygt mange kunder. Om de er villige til det? Sikkert. Sker det lige foreløbigt, og uden der kommer til at ske andre ting? Dont know.

Men hvis man bare vil se det sport som viasat og discovery sender, så er det faktisk blevet billigere nu (318kr sammenlagt for eurosportplayer og viasats sportskanaler hos youtv). Og ja, så kan man give telenor 89kr ekstra på et tlf-abonnement, og så har man viaplay/TV2play med) og slutter i 407kr, som stadig er mindre end bare viaplay sport nu her, og du får endda TV2play og lidt andet godt med samtidig.
Det er jo rettighederne - der skal betales af stadig færre brugere - og ikke den tekniske platform, der er dyr

YouTV bliver mit næste. Som yousee bland selv, bare uden udstyr (alt på stream)
Hvordan virker det konkret? Jeg har kigget lidt på deres hjemmeside, og det ser sgu OK ud. Men hvis nu man gerne i ny og næ vil have en kamp på TV'et (jeg ser de fleste kampe på min computer efterhånden, så fruen stadig kan se sit på TV), er der så en app installeret på Playstation (som med HBO, Netflix, Viaplay), eller hvordan fungerer det?
Jeg kan godt se, at det er muligt at komme til at spare lidt mønt her, nemlig...

Hvordan virker det konkret? Jeg har kigget lidt på deres hjemmeside, og det ser sgu OK ud. Men hvis nu man gerne i ny og næ vil have en kamp på TV'et (jeg ser de fleste kampe på min computer efterhånden, så fruen stadig kan se sit på TV), er der så en app installeret på Playstation (som med HBO, Netflix, Viaplay), eller hvordan fungerer det?
Jeg kan godt se, at det er muligt at komme til at spare lidt mønt her, nemlig...
For mig er det interessante, om det "blot" er live-udsendelser der streames, eller man kan klikke frem og tilbage i en udsendelse eller se noget der blev sendt i går. F.eks. hvis man vælger TV2 i et mix og opsiger TV2-play. Jeg har ingen interesse i at gå tilbage til "Flow-tv", for bortset fra AGFs kampe, så ser jeg nærmest intet når det bliver sendt "live".

Til gengæld - og det har længe undret mig - er det ganske enkelt ikke muligt i udlandet at købe sig adgang til superligakampe. Det er ikke engang bare dyrt, det kan slet ikke lade sig gøre.

At Superligaen er så dårlig til at sælge sig selv både til udenlandske tv-kanaler og andre seere i udlandet er altså mærkeligt. Man kan (bør!) grine af FC Nordsjællands engelsksprogede annonceringer, men hvis de kan være med til at ændre den udvikling, så har det da medført noget positivt.

Jeg har da gennem årene set AGF på beværtninger i både Bulgarien, Cypern og Thailand, så på en eller anden måde må det da kunne lade sig gøre?
Derudover kan man jo altid se streamingtjenesterne med dansk vpn.

Jeg har da gennem årene set AGF på beværtninger i både Bulgarien, Cypern og Thailand, så på en eller anden måde må det da kunne lade sig gøre?
Tidligere og måske stadig, fandtes der nogle services der via parabol antenner kunne gengive signalet i visse dele af verden. Da jeg undersøgte det for 5-8 år siden, virkede det kun hvis man kunne bouncer signalet - da jeg bor tæt på diametralt modsat af DK, så var det dengang ikke en mulighed.
I dag findes der streaming services, men indtil videre klarer jeg mig fint med bet 365 (og det virker ganske rigtigt ikke i DK)

For mig er det interessante, om det "blot" er live-udsendelser der streames, eller man kan klikke frem og tilbage i en udsendelse eller se noget der blev sendt i går. F.eks. hvis man vælger TV2 i et mix og opsiger TV2-play. Jeg har ingen interesse i at gå tilbage til "Flow-tv", for bortset fra AGFs kampe, så ser jeg nærmest intet når det bliver sendt "live".
Det virker som en kombination af TV-pakkernes "webudgave" ift live TV, og arkiv, og så hvor viaplay/HBO og de andre film/serie streamingtjenester er indbygget i det.
Det kører her nu på mit apple_tv, og på min mobil, og i google-chrome på min iMac. (De anbefaler google-chrome, og understøtter ikke 100% safari endnu).

Så altså når du åbner det, så kan du vælge at se en oversigt over hvad der kører på dine valgte TV-kanaler lige nu, eller vælge ud fra film/serier (hvor både det fra viaplay, HBO og tv-kanaler ligger SAMLET).

Så det er sgu meget fedt at man ikke skal ud/ind af forskellige apps hele tiden.
Jeg har adspurgt deres kundeservice om, hvorvidt der kun sendes i 720p HD, eller om de kommer på 1080p, og det sker efter nuværende plan i 3.kvartal i år, og ham der svarede mig har ikke hørt om, at det skulle være noget man skulle kunne vælge, eller tvinges til at betale ekstra for. Men det var for tidligt at sige. Og med udviklingen lige nu kunne det med 3.kvartal godt ske hurtigere.

720p er rigeligt fint til en laptop/mobil, ipad, men i fuld skærm på min 5K-iMac-skærm og på mit store TV, der kan man godt se at det ikke er fuld HD endnu. Så kommer lidt an på ens behov/brugeradfærd.

Jeg vil gerne give det en chance. Jeg sparer penge, og får faktisk mere indhold, og så er det samlet et sted altsammen. Hvis så TV2 køber discovery's rettigheder, så kan jeg opgradere til 10 ekstra point for 100kr, og vælge indholdet direkte her, og droppe mit eurosportplayer-abonnement til 119kr/md. Så bliver det endnu en tak billigere, og jeg har point nok til at få HBO med oveni.

Så det kan faktisk ende helt godt det her.
Her i huset kommer vi til at køre 299kr-pakken hos youtv, hvor vi vælger TV2, 3x TV3 sportkanaler, samt viaplay (film/serier). Og så har vi eurosportplayer og netflix ved siden af som nu). Så man kan sige at vi har beholdt det samme som nu, men skiftet 339kr viaplay ud med 299kr youtv. Så vi sparer 40kr, og får TV2+Xee etc med alligevel.

Altså, ja, der findes da metoder... :-) Men det er enten meget besværligt, på kanten af reglerne, eller gratis. Det virker ikke som den optimale forretningsmodel.

449,- - det er 5388 om året.

Hvis man har Viaplay udelukkende for at kunne se AGF, så er der til et sæsonkort
og så er der omkring 4000 kroner til at dække indgang+transport til 16 udekampe. 250 kroner per kamp.
Det er tæt på at kunne lade sig gøre.

Jeg ved godt det ikke er et realistisk scenarie for alle, ligesom regnestykket er meget forsimplet, men det er da alligevel betænkeligt.

Eller et sæsonkort + besøg på værtshus til hver kamp incl øl

Nu har jeg ikke haft en TV-pakke i mere end 5 år, så jeg ved faktisk ikke hvad webudgaven tilbyder, men jeg læser det som at der er en arkiv-funktion, så man kan se programmerne efterfølgende.
Nej de har også hele LIVE_delen på deres webudgave. Det havde jeg selv hos Boxer, og tidligere hos yousee.
Og så længe de har det, så er der den mulighed også. Men når det er ren streaming-tjeneste, som hos youtv, så kan du have internet hos Ewii eller andre, og så "TV" hos youtv. Der har TV-selskaberne ofte en restriktion om, at du skal have internet gennem dem for at få deres TV-pakke leveret via internettet. Du kan godt bare have coax-fjernsyn hos yousee, men har du dit TV gennem fiber hos dem, så har du jo også dit internet hos dem eksempelvis. Og her i huset har vi ofte arbejdsgiver-betalt internet. Så der er en løsning der ikke er bundet op på også at betale for at have internet hos dem jo det eneste relevante.

Men har de on-demand?

Altså kan jeg starte programmet forskudt og spole henover reklamerne hos f.eks. Onside?
Det er ligesom hos viaplay og youtv, hvor du kan se programmerne 48 timer efter de er sendt. Men så længe udsendelsen er i gang er der flere af udbyderne der kun lader dig starte forfra. Det gør youtv tilsyneladende også. Men hvis du ser det efter udsendelsen, så kan du pause, ligesom med film/serier og andet. Jeg ser OFTE programmer som onside/offside og fodboldmagasinet flere timer efter det er sendt eller dagen efter.

Jeg var meget glad for at kunne spole i live-udsendelser dog. Men det koster altså.

Latest posts

Back