New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 925
  • Views Views: Views 77K
Sidst opdateret: 30. juni 2020
Et forbehold for ændringer i abonnementet skal være formuleret klart og tydeligt. Du skal have et varsel om ændringerne i rimelig tid, før de træder i kraft.

Et forbehold om ændringer i fx mobil- eller avisabonnementet skal være udformet klart og tydeligt. Du skal have et varsel om ændringerne i rimelig tid, før de træder i kraft. Hvis det er væsentlige ændringer, skal du kunne komme ud af abonnementet, før ændringerne får betydning for dig. Det gælder fx for væsentlige prisstigninger.
Nogle ændringer kan være så væsentlige, at der i realiteten må indgås en helt ny aftale mellem parterne. Er ændringen klart til forbrugerens fordel – fx en prisnedsættelse – kan ændringen gennemføres uden at varsle forbrugeren.
Hvad er “rimelig tid” defineret som?

Last edited:
Mon ikke de regulerer prisen efter de nye satser eller tror (ved) du om de har en langsigtet aftale?
Aner det ikke. Ingen gør.
Men det der gør mig fortrøstningsfuld, trods alt, er at YouTV nu er et reelt streaming-tilbud (fra samme ejere som YouSee), men hvor man ikke skal have udstyr etc, og det hele kører via det setup jeg allerede har, uden at man bare skal benytte den browser-udgave som YouSee tilbyder sammen med deres udstyr (som man jo betaler for selvom man ikke benytter det).

Og så er der alligevel gjort klar til, at man kan vælge TV2s kanaler til, såfremt de køber rettighederne fra Discovery. Pt koster hele superligaen 199kr hos YouTV for de 3 viasat-kanaler (plus det man ellers får med), og så 119kr hos eurosportplayer = 318kr. Sammen med Netflix som vi har her, så har vi vores behov dækket til lidt 397kr (417 hvis man skal have netflix til 99kr med flere brugere etc).

Hvis/når TV2 køber discovery's superligadel også, så kan jeg afbestille eurosportplayer (119kr) og opgradere YouTv til 299kr i alt + netflix. Der sparer jeg faktisk lidt mere til den tid.

Og altså hvis jeg kan få hele lortet for 399kr, med både viaplay, sportskanalerne fra viasat/TV2 til den tid, og et par ekstra kanaler, og alt på stream, så er vi STADIG ikke oppe på de 449kr viaplay vil have om lidt...
-------------

Vi starter med 199kr hos YouTV for viasats sportskanaler til 3 point, og det der følger med. Og så har hustruen Telmore, hvor vi opgraderer hendes abonnement fra 150 til 349kr (199kr ekstra) så hun får Netflix, viaplay (film/serier) HBO og TV2Pplay med der. Og så har vi Eurosportplayer ved siden af til 119kr.

Så altså 517kr for hele lortet, og på stream, og med ekstra tjenester. Vi kunne sagtens undvære lidt af det, men det har vi ikke lyst til.

Og man kan sige at vi så giver 199kr for YouTV + 199kr ekstra i hendes tlf-abonnement for at få viaplays serier/film og det sport jeg skal bruge til 398kr i stedet for de 449kr det bliver. Alene der er der sparet 51kr. Men med oven i følger ekstrakanalerne hos YouTV (dem man får med i alle pakkerne), samt HBO, Netflix og TV2Play som vi så får med i prisen, og sparer så netflix-prisen derefter.

Så faktisk ender det her med at være 517kr i alt vs de 537kr vi gav før. Og vi får HBO+TV2Play oven i hatten.
Kommer aldrig tilbage til viaplay som isoleret produkt så længe det er som nu.

Men næste skridt bliver at de trækker viaplay ud af mulighederne hos yousee, youtv, telmore og de andre sikkert.
Og så undværer jeg de serier/film, og nøjes med at købe deres TV-kanaler. Hvis de så også blokerer dem, så ved jeg ikke hvad jeg gør :D

449,- - det er 5388 om året.

Hvis man har Viaplay udelukkende for at kunne se AGF, så er der til et sæsonkort
og så er der omkring 4000 kroner til at dække indgang+transport til 16 udekampe. 250 kroner per kamp.
Det er tæt på at kunne lade sig gøre.

Jeg ved godt det ikke er et realistisk scenarie for alle, ligesom regnestykket er meget forsimplet, men det er da alligevel betænkeligt.

Hvis man har Viaplay udelukkende for at kunne se AGF, så er der til et sæsonkort
og så er der omkring 4000 kroner til at dække indgang+transport til 16 udekampe. 250 kroner per kamp.

Jeg ved godt det ikke er et realistisk scenarie for alle, ligesom regnestykket er meget forsimplet, men det er da alligevel betænkeligt.
Det er en del år siden jeg har haft Viaplay sidst, men det er lige før det bedre kan betale sig for mig, at købe et sæsonkort og så tage toget fra København til Århus og se kampene...

Nuvel, jeg har Eurosport Player og ser de kampe der kommer der. Det er alligevel en del - og så kan jeg se en ordentlig røvfuld cykelløb samtidig.

Fuck yeah...!

Lad os sige 125kr for en billet til de stadion der skal besøges, og du er i bil så det "bare er benzinen" = 100kr i snit (du kører måske med til nogle kampe et par stykker sammen). Der er trods alt mange kampe i jylland. = 225kr i snit x 16 udekampe = 3.825kr, og 1.788kr til sæsonkort.

Jeg tillader mig at dele dette perspektiv på twitter. Det er godt tænkt.

Nu er luften for alvor gået af tv-ballonen.. de må vel sætte prisen yderligere op for at dække deres tv-rettigheder, når de mister abonnenter i hobetalImens påpeger storsponsoren AL Bank hver uge, at tv tallene for sldk er uacceptabelt lave.

jeg tvivler på at de danske tv rettigheder kan afsættes til samme rater næste gang.

Men faktisk er YouTV bare et skide godt timet produkt, og de kommer jo til at skovle kunder ind på det her.

Den billigste måde at se alle superligakampe nu er:
Eurosportplayer til 119kr
YouTV med 3 sportskanaler til 199kr (inkl Xee, paramount+, DRs kanaler og FOX+)

I alt: 318kr.

Så hvis man bare vil se Superliga og Premier League og det andet som viasat/discoverys sportskanaler viser, så er det faktisk blevet billigere nu. Så det er sgu egentlig meget fedt. Tak til Viaplay for at give mig skubbet til at droppe dem.

Jeg ville hjertens gerne skifte, konen og jeg ser bare for mange serier på Viasat til at vi vil droppe dem (lige nu) :D
Altså der er mange måder at få de serier+film med på.

YouTv lader dig jo vælge viaplay med som tjeneste for deres point, ligesom hos søsterselskabet yousee.

Så vælg den til 299kr, så har du 10 point.
TV3 sport
TV3 +
TV3 Max
+ en ekstra TV-kanal af eget valg
+ viaplay streaming-tjeneste (film/serier) (6pt)

= 10 point.

Her i huset vælger vi nu viaplay serier/film gennem hendes Telenor-mobil-abonnement. Der kan hun eksempelvis for 89kr ekstra få viaplay (film/serier) + TV2 play med. Så hun går fra 150kr til 239kr.

Det giver 89kr+199kr = 288kr med den løsning, hvor du så kun vælger viasats TV3-sportkanaler hos youtv.
Hvis du vil have ALLE kampene med, så skal du jo have eurosportplayer (eller andet discovery) til 119kr/md.

Men hvis man bare vil have alle AGFs kampe med (hvor du faktisk får alt sport viasat+discovery sender) så kan du altså nu få det via stream hos youtv 199kr + eurosportplayer 119kr = 318kr i alt.
Og så kan du jo spæde til med streamingtjenester/kanaler som du vil i youtv/andre steder som du vil.

YouTVs priser er selvfølgelig kun lave indtil de har bygget en stor kundebase op. Så stiger prisen også til 439kr der
Det der taler imod, hvis noget gør, er at de har 0 ekstra-udgifter på at køre support på folks udstyr som viaplay/netflix jo kører samme model på. Du står selv får det samme som der. Og tjenesten enten virker eller virker ikke :D Hvis du har internet, og tjenesten er oppe, så er du på. (Kan man da håbe) :D

Men ingen tvivl om, at der kommer en masse tovtrækkeri. Viasat kan jo hive deres aftaler med nuuday (dem der ejer yousee/youtv) tilbage så man ikke kan vælge viaplay længere som tjeneste for sine bland-selv point.

Men så kan man vælge det hos telenor og andre steder. Og hiver de alle de samarbejdsaftaler tilbage, så mister de jo sindssygt mange kunder. Om de er villige til det? Sikkert. Sker det lige foreløbigt, og uden der kommer til at ske andre ting? Dont know.

Men hvis man bare vil se det sport som viasat og discovery sender, så er det faktisk blevet billigere nu (318kr sammenlagt for eurosportplayer og viasats sportskanaler hos youtv). Og ja, så kan man give telenor 89kr ekstra på et tlf-abonnement, og så har man viaplay/TV2play med) og slutter i 407kr, som stadig er mindre end bare viaplay sport nu her, og du får endda TV2play og lidt andet godt med samtidig.

Et lille indspark til andre udlandsdanskere. Hvis man bor i udlandet, så kan man se alle AGF's kampe på bet 365, sålænge man bare har penge på kontoen. Hvis man caster det til et tv, så kommer det i fuld størrelse. Ingen kommentatorer godt nok.
Men i kampen mod FCK cuttede de signalet da dommeren fløjtede af. Pænt frustrerende, men stadig bedre end diverse pirat streams.

Latest posts

Back