New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 206K
Jeg tror bare han er så god en rytter, at han aldrig får lov til at sidder 1.00 minutter ude i hverken Flandern eller Roubaix med typer som Asgreen, Küng, Bisseger, Stuyven, Skuijns osv. hvis han får lov at sidde ude, så er det alene eller i en meget lille gruppe, hvor han brænder tændstikker af.

Han har trods alt kørt podie i både Flandern og Roubaix de sidste to år. Og en 4’er til et VM.

Mest realistisk i Flandern er nok, at smide Vacek, Skuijns eller Stuyven ud foran og så lade dem hjælpe med at lukke et hul på f.eks 30 sekunder.
Han sad derude med knap tre minutters forspring for to år siden, og dengang holdt han helt til sidste passage af Kwaremont. Det var en stærk gruppe, der var sluppet væk og havde hentet morgenudbruddet omkring 100km før mål, og derfor måtte de tre storfavoritter selv køre væk før Koppenberg for at hente den.

1000002022.webp
Mads er forbandet med vdp og Pogačar, som bare er i særklasse.

Han sad derude med knap tre minutters forspring for to år siden, og dengang holdt han helt til sidste passage af Kwaremont. Det var en stærk gruppe, der var sluppet væk og havde hentet morgenudbruddet omkring 100km før mål, og derfor måtte de tre storfavoritter selv køre væk før Koppenberg for at hente den.

View attachment 4532
Husker det godt, og faktisk nok hovedårsagen til jeg tror de ikke tør igen, og derfor jeg skrev som jeg gjorde.

Jeg tror mere på Roubaix end Flandern lige pt. Jeg tror lettere man kan slippe væk efter Arenberg og være på forkant der, end Flandern.

Når det er sagt, så kan han snildt køre på podiet i begge. Hvilket er vanvittigt i sig selv.

Det er næsten synd for ryttere som Mads P. at der lige i hans ære findes ryttere som Pogacar og M.v.D Poel.

Mads har uanset form ikke en chance i Flandern Rundt. Han skal satse på Gent Wevelgem og håbe på Paris Roubaix

Giver dig ret i de er absolutte favoritter, men selvfølgelig kan han vinde Ronde. Det bliver rigtig rigtig svært, men står sol og måne snorlige og er det rigtigt dårligt vejr, kan jeg godt se ham vinde hele pisset. Han er trods alt blevet 2’er i samme løb, omend det er nogle år siden.

Jeg har altså også svært ved at se Mads vinde Flandern, hvis MVDP og Pogacar kører.

Han er for god til, at han får lov at komme dem i forkøbet - medmindre han brænder alle sine tændstikker. Og han kommer på bagkant, når de accellererer.

Jeg kan se det ske, hvis en af dem ikke stiller op.

Hvis de begge stiller op, ser jeg kun de to mulige vindere. Det er ærgerligt, for det gør i min optik løbet langt mindre interessant.

Ift. Sanremo synes jeg heller ikke, det var specielt fedt cykelløb. Det var vamvittigt flot kørt, og det var interessant, at løbet blev afgjort på Cipressa.

Men det fede løbet er for mig, at når de rammer Pogio, er der så mange scenarier i spil, og det er virkeligt, virkeligt spændende, fordi der er 20-30 potentielle vindere, og fordi spændingen oftest lever hent indtil slutningen af nedkørslen. Det var fuldstændigt fraværende i går.

View attachment 4532
Et af de bedste løb i nyere tid og den eneste måde jeg kan se man kan slå de to store på i det løb.

Et af de bedste løb i nyere tid og den eneste måde jeg kan se man kan slå de to store på i det løb.
Som udgangspunkt ja. Men eftersom det nok ikke er muligt at få så stort et hul en gang mere, så arbejder de helt sikkert også med andre taktikker.

Sende et par forposter ud.

I fedtet vejr, eventuelt hvis det er koldt, så lave en udskilning tidligt.

Der er rigtig mange der gerne vil gøre løbet uforudsigeligt, selv van Aert efterhånden. Så det kan også blive et løb hvor man nærmest fra start bare vil se hvem der har mest i tanken på dagen

Som udgangspunkt ja. Men eftersom det nok ikke er muligt at få så stort et hul en gang mere, så arbejder de helt sikkert også med andre taktikker.

Sende et par forposter ud.

I fedtet vejr, eventuelt hvis det er koldt, så lave en udskilning tidligt.

Der er rigtig mange der gerne vil gøre løbet uforudsigeligt, selv van Aert efterhånden. Så det kan også blive et løb hvor man nærmest fra start bare vil se hvem der har mest i tanken på dagen
Der burde være nok gode ryttere med interesse i at komme ud til at det kan kontrolleres. Som du selv siger er Wout nok også i den kategori. For mig handler det om at der findes et mod til at angribe kollektivt fra hele feltet. Det føles nogle gange som om rytterne stiller til start med ambitioner om sekundære placeringer når Poga/MvdP er med. Det er lidt at spille fallit

Jeg har altså også svært ved at se Mads vinde Flandern, hvis MVDP og Pogacar kører.

Han er for god til, at han får lov at komme dem i forkøbet - medmindre han brænder alle sine tændstikker. Og han kommer på bagkant, når de accellererer.

Hvis de begge stiller op, ser jeg kun de to mulige vindere. Det er ærgerligt, for det gør i min optik løbet langt mindre interessant.

Ift. Sanremo synes jeg heller ikke, det var specielt fedt cykelløb. Det var vamvittigt flot kørt, og det var interessant, at løbet blev afgjort på Cipressa.

Men det fede løbet er for mig, at når de rammer Pogio, er der så mange scenarier i spil, og det er virkeligt, virkeligt spændende, fordi der er 20-30 potentielle vindere, og fordi spændingen oftest lever hent indtil slutningen af nedkørslen. Det var fuldstændigt fraværende i går.

Enig i forhold til Flanderen, for at Mads({eller trek) skal vinde, tror jeg at de skulle turde tabe løbet, altså spille deres kort tidligt, Stuyen, Millan, Mads og selvfølgelig ciqqon med risikoen for at brænde ud for tidligt.
Brostensløbene er heldigvis lidt mere uforselige.
Spændende dit take på MSR
Jeg tror det her løb ender i top3 over noget af det bedste cyckling i denne sæson, 3 relativt forskellige rytterne med forskellige kompetencer som prøver at vinde på hver deres måde.(lidt forsimplet for Ganna nåede jo aldrig at angribe) men jeg synes virkelig det var fedt.

Spændende dit take på MSR
Jeg tror det her løb ender i top3 over noget af det bedste cyckling i denne sæson, 3 relativt forskellige rytterne med forskellige kompetencer som prøver at vinde på hver deres måde.(lidt forsimplet for Ganna nåede jo aldrig at angribe) men jeg synes virkelig det var fedt.

Der jeg sådan set ikke uenig i er den objektive betragtning. Det er mere min personlige præference, jeg giver udtryk for.

Der burde være nok gode ryttere med interesse i at komme ud til at det kan kontrolleres. Som du selv siger er Wout nok også i den kategori. For mig handler det om at der findes et mod til at angribe kollektivt fra hele feltet. Det føles nogle gange som om rytterne stiller til start med ambitioner om sekundære placeringer når Poga/MvdP er med. Det er lidt at spille fallit
Enig. Der burde kunne laves nogle udbrud med virkelig dygtige ryttere, således nogle kan sidde der og have en chance og andre have muligheden for at gøre hvad Phillipsen har gjort to år i Roubaix

Mads P. havde åbenbart været lidt småsyg efter Paris - Nice. Egentligt ikke overraskende givet hvor meget han kørte sig ud i det lortevejr. Men måske også en smule dumt. MvDP var i hvert fald en del mere afmålt men sine kræfter i Tirenno - hvilket var meget bevidst efter han ødelagde sit forår for nogle år siden ved at forhjulslire med Pogi, WvA og Alaphilippe i selvsamme løb (det år hvor Mads W'urtz var eneste ikke-superstjerne der vandt en etape).

På en ene side må man beundre Mads P's alt eller intet tilgang, men på den anden side virker det engang imellem også lidt dumstædigt. Ikke til at vide hvor meget det kostede i MSR, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om ikke en 100% frisk Mads P, havde kunnet holde Gannas hjul på både Cipressa og Poggio...

• Haha
Reactions: Tom

Latest posts

Back