New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 228
  • Views Views: Views 17K
Synes dog stadig kritikken holder, ift den arbitrære inddeling af puljerne. UEFA mangler som minimum at forklare baggrunden herfor og hvad der vægtes.
Jeg synes egentlig ikke at inddelingen kan kaldes arbitrær. Man har primært valgt at lægge de seedede nordeuropæiske hold i gruppe 1. Man kan så diskutere, om Vikingur Reykjavik eller Klaksvik så ikke også burde være i gruppe 1 i stedet for Lincoln Red Imps. Men Gibraltar regnes nok som Storbritanien.

Grundlæggende skal vi vel i dag bare håbe at de fem hold der er seedet i Q2 trækker så let modstand som muligt. Jeg tænker ikke at holdet fra Gibraltar kommer til at leve op til deres seedning, så de skal helst ikke trække et alt for stærkt hold i Q1, hvis det er i den parring vi lander i morgen. De armenske, azebajdjanske eller georgiske mestre gad jeg da godt slippe for, også på grund af afstanden.

Læs mere her hvis man er interesseret i proceduren: https://editorial.uefa.com/resource...b5-1000/ucl_1st_qr_-_draw_procedure_final.pdf

Og:
The 2026/27 UEFA Champions League second qualifying round draw will be held on Wednesday 17 June. Seedings, any groupings and the procedure will be available here from 08:30 CET on the day of the draw." Hvis man bare ikke kan vente, som mig, med at se hvem de mulige hold er :D

Grundlæggende skal vi vel i dag bare håbe at de fem hold der er seedet i Q2 trækker så let modstand som muligt. Jeg tænker ikke at holdet fra Gibraltar kommer til at leve op til deres seedning, så de skal helst ikke trække et alt for stærkt hold i Q1, hvis det er i den parring vi lander i morgen. De armenske, azebajdjanske eller georgiske mestre gad jeg da godt slippe for, også på grund af afstanden.

Ja, det er jeg enig i.
Så er spørgsmålet bare hvem de lettest mulige er.
Jeg tror der ligger nogle hold i den useedede del af Q1, som er bedre end koefficienten antyder.
Gyor fra Ungarn, Levski Sofia fra Bulgarien og Sabah fra Azerbaian vil jeg ikke være helt tryg ved.

Så er mestrene fra Gibraltar altså heller ikke ringere.
De kom sidste sæson ind i COL ligaspillet og lavede 7 points.
De slog i ligaspillet Lech Poznan og Sigma Oloumuc samt krydsede med Rijeka. De er ganske fine hjemme. Og ringe ude.

Helt enig mht. rejseafstande. Og vil være fint at Levski Sofia og ETO Gyor ikke trækker et af de fem hold der er seeded i Q2.

Så er mestrene fra Gibraltar altså heller ikke ringere.
De kom sidste sæson ind i COL ligaspillet og lavede 7 points.
De slog i ligaspillet Lech Poznan og Sigma Oloumuc samt krydsede med Rijeka. De er ganske fine hjemme. Og ringe ude.

Lyder lidt vildt - vi taler den der lillebitte ø som har ca. 40-50.000 indbyggere og vel kun et enkelt stadion med lidt kapacitet? Imponerende hvis de kan have et hold der præsterer i Europa 👊

Ja, det er jeg enig i.
Så er spørgsmålet bare hvem de lettest mulige er.
Jeg tror der ligger nogle hold i den useedede del af Q1, som er bedre end koefficienten antyder.
Gyor fra Ungarn, Levski Sofia fra Bulgarien og Sabah fra Azerbaian vil jeg ikke være helt tryg ved.
Enig, koefficienterne snyder nogle gange.

Der vil være 12 seedede hold i Q2, som bestemt ikke har lyst til at trække de tre useedede hold med lavest koefficient - Thun, Mjällby og AGF.

Alt i alt en positiv lodtrækning synes jeg - i hvert fald hvis man ikke vil på lange ture eller møde hold, der potentielt er bedre end deres koeffecient angiver.
Shamrock og Red Imps lodtrækningen er stadig attraktiv, da alternativet er Malta og Andorra hvis de taber deres første runde.

Potentielle ture til Albanien, Georgien og Azerbaijan er udelukket og det samme er de ungarske mestre fra Györ.

Borac - Levski er uden tvivl en af de mere trælse nu.
Ud over at begge hold formentlig er ganske udmærkede, så bliver den umulig at planlægge før om nogle uger,
da ingen af holdene må anses som værende storfavoritter.

Borac trak Levski Sofia.
Nok den hårdeste kamp i Q1.

Resten ser okay ud for os.
Ja, Borac - Levski er faktisk den jeg nødigst vil trække overhovedet. Så hellere et af de hold der også er seedet i Q3, så vi potentielt kan få en lettere 3. runde. Der er ingen af de hold vi kan trække, som vil være egentlige favoritter mod os. Mere noget 55-45 til f.eks. Lech Poznan, hvis vi skulle trække dem.

Men får vi vinderen af Gibraltar-Andorra SKAL vi selvfølgelig køre gruppespillet hjem allerede nu.

Ja, Borac - Levski er faktisk den jeg nødigst vil trække overhovedet. Så hellere et af de hold der også er seedet i Q3, så vi potentielt kan få en lettere 3. runde. Der er ingen af de hold vi kan trække, som vil være egentlige favoritter mod os. Mere noget 55-45 til f.eks. Lech Poznan, hvis vi skulle trække dem.

Men får vi vinderen af Gibraltar-Andorra SKAL vi selvfølgelig køre gruppespillet hjem allerede nu.
Beograd, Zagreb, Bratislava og Poznan vil være favoritter mod os.

Dels er det dygtige hold, og dels har de før vist deres internationale kunnen i knock out kampe og ligaspil.

Vi har nul rutine i det vi skal i gang med om lidt.

Latest posts

Back