Det var også i den tid at der fra klubberne blev skruet kraftigt op for brug af vagter.. [..] men set i retrospekt var vagterne ikke uden skyld)
Jeg var også med på den, på forskellige måder, let mytiske Herning-tur, og jeg tror måske at noget af det, der gjorde den her stemning var blandingen af, at vi tidligt i kampen ved 0-2 troede, vi skulle være de første i landet til at baske de her uldjyder på deres nye, dumme ubesejrede hjemmebane, og måske de der 5 mål vi så indkasserede bagefter appellerede til ukueligeheden og måske til lidt selvironien omkring vores selvforståelse kort inde i kampen også.
Anyways så tænker jeg også altid på den kamp, når vagter helt klart bliver eskalerende faktorerer i urolighederne og med rette bør eje sin del af skylden

Den aften blev mærkværdigt mindeværdig for mig, fordi jeg aldeles urimeligt og uforvarende var ved at få lov at se et salatfad indefra, fordi nogle emsige vagter syntes, jeg havde slået lidt for hårdt til de der plastikbander, der sad i spænd oppe bagerst og som buldrede så herligt - helt ærligt, jeg trommede jo bare med og havde rytme okay. Lav det dog ordentlig hvis de ikke skal falde ned.
Det var i forbindelse med slutfløjt alligevel, og da de så trak mig ud af afsnittet og over mod politiets salatfad, så overhændede de mig ikke til politiet, men i stedet til netop en af de medbragte vagter fra Aarhus med ordene om at "her var en ballademager". Jeg har aldrig siden regnet ud, om folk faktisk blev anholdt af politiet der, eller om de bare blev "noteret" af vagterne, men modsat et par enkelte andre
ballademagere der allerede havde fået plads på bænken inde i vognen, blev jeg mødt af et skuffet blik og vink med hovedet af ham vagten her, før han gængede mig videre over mod vores busser, og det var omtrent lige dele uforståeligt held, at det var en af vores egne vagter, og lige så uforståeligt akavet at jeg blev sendt videre på den måde, fordi han var stamkunde i den Brugs, jeg fritidsjobbede i.
Skam fik en ny betydning for mig, den næste gang vi stødte sammen i Brugsen, mig lænket til kassen hvor jeg ikke kunne flygte fra ham, og målt på hans let smørede smil, så tror jeg han morede sig lidt mere, end jeg gjorde lige der

Han var sgu meget god, men de andre to konflikoptrappende, selviscenesættende børger på stadion var ikke uden skyld i hele den misere heller!! Det vil jeg bare gerne lige have lov at understrege.
Min ene makker kom i øvrigt ikke med bussen hjem, fordi han ikke kunne finde den i sin brandert. Skør aften.