New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

  • Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 126K
En del brugere har efterspurgt konkrete målsætninger fra AGFs side for de kommende år. Der er vi ikke helt endnu, men nu er ambitionerne da i hvert fald på skrift:

Kan du dele dem med os, der ikke har abonnement på JP?
 
Kan du dele dem med os, der ikke har abonnement på JP?
“ Det er jo blot et stop ( guldet ) – et meget positivt stop – på en fortsat rejse. Når sæsonen begynder i slutningen af juli, har vi alle 0 point igen, og i AGF handler det om at bygge på mesterskabet, at fastholde en position i toppen af dansk fodbold, og, når muligheden er der, igen at række ud efter at vinde noget.
Og så skal vi jo på en rejse i Europa, hvor vores målsætning er at komme i et europæisk gruppespil. “
 
Badji synboliserede for mig SIBs tid hos os.

Jeg er med på at han gjorde noget godt for scouting, kulturen og infrastrukturen. Og havde nogle pletskud på transfermarkedet.

Men der var dæleme også nogle fejlskud i hans tid. Hvor man tænkte: "har han overhovedet set manden spille fodbold?"
Synes godt nok han fortjener bedre skudsmål den gode Stig Inge. Fraset at han, som du også er inde på, vist byggede vores scoutingafdeling, som var fraværende, inden han kom, og fraset kulturarbejdet, som han talte om, hver gang han fik chancen, og som jeg ikke skal kunne vurdere ham på, så er der transferdelen tilbage, som er meget synlig og let evaluer-bar for os fans.

"Nogle pletskud" dækker (ifølge AI, orker ikke tjekke op på det nu) over følgende 11 spillere: Bisseck, Mads Emil, Andersson, Kahl, Jesper Hansen, Knudsen (første gang), Dalsgaard, Arnstad, Bech, Kevin, Felix...det er alle KONGEtransfers i min bog, som blev til rekordsalg og/eller lige har været afgørende i, at VI BLEV DANSKE MESTRE med et budget til en 4-5 plads. Et budget 100-250 millioner kroner mindre end FCerne.

PC (bl.a. Paddy, Ting og Polle) og CV (bl.a. Seb, Carstensen, Knudsen anden gang) skal selvfølgelig også have deres del af æren for trupsammensætningen, men Stingeren har godt nok mange pletskud (ved siden af de ca. lige så mange fejl- eller semifejlskud).

Badji er heller ikke imø. så komplet ubrugelig, som han ofte bliver gjort til - selv om 9er-købene afgjort står tilbage som Sting Inges svage transferpunkt. Spillervurderinger har tendens til meget hurtigt at blive meget sort/hvide, og hvis Badji f.eks. havde fået Jannis spilletid i sidste sæson, var vi sgu nok blevet mestre alligevel 😎😎😎🤘🤘🤘
 
Synes godt nok han fortjener bedre skudsmål den gode Stig Inge. Fraset at han, som du også er inde på, vist byggede vores scoutingafdeling, som var fraværende, inden han kom, og fraset kulturarbejdet, som han talte om, hver gang han fik chancen, og som jeg ikke skal kunne vurdere ham på, så er der transferdelen tilbage, som er meget synlig og let evaluer-bar for os fans.

"Nogle pletskud" dækker (ifølge AI, orker ikke tjekke op på det nu) over følgende 11 spillere: Bisseck, Mads Emil, Andersson, Kahl, Jesper Hansen, Knudsen (første gang), Dalsgaard, Arnstad, Bech, Kevin, Felix...det er alle KONGEtransfers i min bog, som blev til rekordsalg og/eller lige har været afgørende i, at VI BLEV DANSKE MESTRE med et budget til en 4-5 plads. Et budget 100-250 millioner kroner mindre end FCerne.

PC (bl.a. Paddy, Ting og Polle) og CV (bl.a. Seb, Carstensen, Knudsen anden gang) skal selvfølgelig også have deres del af æren for trupsammensætningen, men Stingeren har godt nok mange pletskud (ved siden af de ca. lige så mange fejl- eller semifejlskud).

Badji er heller ikke imø. så komplet ubrugelig, som han ofte bliver gjort til - selv om 9er-købene afgjort står tilbage som Sting Inges svage transferpunkt. Spillervurderinger har tendens til meget hurtigt at blive meget sort/hvide, og hvis Badji f.eks. havde fået Jannis spilletid i sidste sæson, var vi sgu nok blevet mestre alligevel 😎😎😎🤘🤘🤘

Helt enig. Læg dertil de tre største salg i AGFs historie, afskedigelsen af David og ansættelsen af Uwe.

Kritikken af SIBs 9er indkøb er helt berettiget. Men helt overordnet var SIB fremragende for AGF.
 
Badji synboliserede for mig SIBs tid hos os.

Jeg er med på at han gjorde noget godt for scouting, kulturen og infrastrukturen. Og havde nogle pletskud på transfermarkedet.

Men der var dæleme også nogle fejlskud i hans tid. Hvor man tænkte: "har han overhovedet set manden spille fodbold?"

Det der bare også er faktuelt er, at SIB var den eneste sportschef i AGFs nyere historie, der både oplevede at have rekordbeløb at handle for, men også have en periode, hvor man bogstaveligt talt "ikke kunne se dem spille fodbold" - da der var covid-rejse-restriktioner.

Så scouting var helt helt anderledes, og begrænset.
Der var så mange underlige køb i fodbold i den periode. Og video blev brugt ekstra meget - og snyder ekstra meget.
Jeg er ikke i tvivl om hvorvidt det påvirkede SIBs succesrate. Min kritik i den forbindelse var, at når der nu var de restriktioner - så skulle han have købt mere "kendt" - end typer som Haugen, Kurminowski, Alberto mm.

Det var desværre lige den periode hvor han brugte rigtig mange penge først.
 

Latest posts

Back
Top