New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 139K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Hvis man holder familie og venner ude af ligningen og kun forholder sig til det sportslige, ville jeg også alle ugens dage, foretrække Bodø fremfor AGF som ungt stort talent.
Selvfølgelig kigger han på, hvor han udvikler sig bedst og eftersom han tilsyneladende har fravalgt Ajax og måske endda Dortmund, er det heller ikke pengepungen, som har været afgørende.

Med neutrale briller et virkeligt godt valg af ham.
Men det kan også med familie og venner i ligningen give mening, for han (og familien) kan føle at det vil være godt at komme lidt væk og Bodø vil være rimelig nemt sprogligt og kulturelt samtidig med at det er fint sportsligt. Økonomisk tror jeg også sagtens de kan konkurrere med AGF.

Den omvendte situation kan måske komme AGF tilgode en anden gang, især når akademiet er helt oppe og køre og har vist nogle resultater, men der hvor vi er i fødekæden nu, er jeg på sin vis mest glad for at et af vores talenter ikke tager til FCK eller FCM og jeg synes også det er værd at bemærke at de klubber slet ikke har været på tale her.

Økonomisk tror jeg også sagtens de kan konkurrere med AGF.

Jeg tvivler meget på, AGF og Bodø kan konkurrere med Ajax og Dortmund. Hvis jeg ikke husker helt forkert, tjente Viktor Fischer 5 mio. om året som Ajax A1 (deres ungdomshold) spiller.
Det er ikke sikkert, Mads Bro er i samme liga, da han er yngre end Fischer var men fortæller noget om lønniveauet.

Men det kan også med familie og venner i ligningen give mening, for han (og familien) kan føle at det vil være godt at komme lidt væk og Bodø vil være rimelig nemt sprogligt og kulturelt samtidig med at det er fint sportsligt

Nu tog jeg udgangspunkt i mig selv. Det eneste som AGF ville vinde over udlandet for mig, ville være familie og venner. Sportsligt not so much.

Jeg tvivler meget på, AGF og Bodø kan konkurrere med Ajax og Dortmund. Hvis jeg ikke husker helt forkert, tjente Viktor Fischer 5 mio. om året som Ajax A1 (deres ungdomshold) spiller.
Det er ikke sikkert, Mads Bro er i samme liga, da han er yngre end Fischer var men fortæller noget om lønniveauet.
Ja, men vi snakker jo om AGF ift Bodø.

Nu tog jeg udgangspunkt i mig selv. Det eneste som AGF ville vinde over udlandet for mig, ville være familie og venner. Sportsligt not so much.
Folk er forskellige og jeg kan i hvert fald godt relatere til gerne at ville lidt ud. MBH kunne givetvis også være skiftet til FCM eller FCK og mon ikke fx en Glad Egbedi også kunne have fundet en klub inde i Stockholm hvis det var. Det hele bliver alt for hurtigt sort/hvidt med sort som den dominerende farve: vi er elendige til talentudvikling og ingen talenter får nogensinde chancen i AGF. Selvfølgelig har vi stadig meget at indhente og det giver nogle tab undervejs, men jeg er ikke i tvivl om at vi allerede har flyttet os temmelig langt. For ikke så mange år siden var en spiller som MBH for længst blevet fisket af FCM.

Altså jeg snakker om økonomi og hvis økonomi har været et stort ønske fra Mads Bro, så valgte han nok ikke Bodø over Dortmund eller Ajax. Det var min pointe og en ros til Mads Bro for at fokusere på udvikling fremfor at tjene nogle hurtige millioner.
I forhold til AGF kontra Bodø, nej der tror jeg ikke der er den store forskel i den løn begge kan tilbyde, så et nej til AGF kan være pga. sportsudvikling og som du er inde på, ønske om at komme væk fra velkendte rammer.

Det hele bliver alt for hurtigt sort/hvidt med sort som den dominerende farve:

Jeg synes ikke, der er nogen i den her diskussion som gør det sort eller hvidt. Jeg og andre påpeger blot, at Bodø er en mere interessant klub for et (offensivt) talent end AGF, med deres fokus på udvikling af talenter og en offensiv spillestil.

Som AGF fan kan jeg da aldrig forstå nogen ikke gider klubben. Som neutral kan jeg sagtens forstå Bodø over AGF. Hvis det er sort eller hvidt, så ved jeg ikke rigtigt hvad.

Altså jeg snakker om økonomi og hvis økonomi har været et stort ønske fra Mads Bro, så valgte han nok ikke Bodø over Dortmund eller Ajax. Det var min pointe og en ros til Mads Bro for at fokusere på udvikling fremfor at tjene nogle hurtige millioner.
I forhold til AGF kontra Bodø, nej der tror jeg ikke der er den store forskel i den løn begge kan tilbyde, så et nej til AGF kan være pga. sportsudvikling og som du er inde på, ønske om at komme væk fra velkendte rammer.

Jeg synes ikke, der er nogen i den her diskussion som gør det sort eller hvidt. Jeg og andre påpeger blot, at Bodø er en mere interessant klub for et (offensivt) talent end AGF, med deres fokus på udvikling af talenter og en offensiv spillestil.

Som AGF fan kan jeg da aldrig forstå nogen ikke gider klubben. Som neutral kan jeg sagtens forstå Bodø over AGF. Hvis det er sort eller hvidt, så ved jeg ikke rigtigt hvad.
Jeg tror Bodø kan betale lidt mere, de handler for lidt større beløb og det var jo også dem der købte Grønbæk af os og ikke omvendt, men hvis det kun handlede om økonomi kunne MBH bare tage til Ajax. I den samlede pakke kan det være ét element, men det handler sikkert om mange ting, der alt i alt gør Bodø til den mest interessante mulighed. Min pointe er at indtil han selv eller agenten fortæller at det var det ene eller andet der var afgørende bliver det ren spekulation og jeg er ikke overbevist om at det nødvendigvis har noget at gøre med hvad AGF gør eller ikke gør. Jeg tror ikke det er afgørende at vores gennemsnitsalder er lidt vel høj denne sæson eller om Callø skulle have haft lidt flere minutter, Bodø er altså ikke Norges FCN, og i denne sæson var vi længe det mest scorende hold, men der scores generelt mange mål i Eliteserien og Bodø er foran AGF på alle mulige måder. Det vil de vel være mindst de næste fem år, men vi må vi se hvor hurtigt bl.a. det nye stadion kan hjælpe os med at tage nogle store skridt fremad. Det er en lang proces, men talentfaciliteterne er blevet opgraderet gevaldigt og det kommer vi forhåbentlig til at se nogle resultater af indenfor de næste år.

Enig. Jeg tror bare ikke, vi ser en ny spiller til den plads, så længe Uwe mener, Anderson er en god reserve. Der er også Kahl.

Begge kan selvfølgelig være væk om godt en måned, hvilket jeg egentlig håber meget på.

Enig.
Adam Sørensen kan nok heller ikke lige se sig selv slå Links af, og vil vel hjem til DK for at få spilletid, siden han går fra Bodø til OB.
5 mio er meget for en 1.div klub (som jo dog ser sig selv som SL-klub, og er det efter sommer formentligt).

Folk er forskellige og jeg kan i hvert fald godt relatere til gerne at ville lidt ud. MBH kunne givetvis også være skiftet til FCM eller FCK og mon ikke fx en Glad Egbedi også kunne have fundet en klub inde i Stockholm hvis det var. Det hele bliver alt for hurtigt sort/hvidt med sort som den dominerende farve: vi er elendige til talentudvikling og ingen talenter får nogensinde chancen i AGF. Selvfølgelig har vi stadig meget at indhente og det giver nogle tab undervejs, men jeg er ikke i tvivl om at vi allerede har flyttet os temmelig langt. For ikke så mange år siden var en spiller som MBH for længst blevet fisket af FCM.
Han har jo spillet i FCM. Han kom til AGF derfra.

Enig. Jeg tror bare ikke, vi ser en ny spiller til den plads, så længe Uwe mener, Anderson er en god reserve. Der er også Kahl.

Begge kan selvfølgelig være væk om godt en måned, hvilket jeg egentlig håber meget på.

Det er vel ret beset Andersen, der er førstereserve. Herefter vel Kahl eller Bach. Andersson røg vel kun derud på grund af samtidige skader på de centrale pladsr og på HWB? Eller husker jeg forkert?

Er AGF så dårlig til talenter, som vi gør det?

Der er nok ikke tvivl om, at som almindeligt talent er vejen kortere andre steder. Men når man får fat i noget ud over det sædvanlige, spiller de også. Og selv hvis de ikke spiller ret meget, kan de ryge, som fx Daghim.

Hausner, TK, Bisseck, Grønbæk, Daghim. Grønbæk fik spilletid, men på et hold i krise, og det var nok lige så meget det, der kostede med ham. Jakob Andersen har fået spilletid og har udviklet sig.

Så kan vi pege på dem, der ikke har fået spilletid, som fx Callø. Men hvis man er et stort talent er der ikke noget der tyder på AGF er ringere end så mange andre.

AGF kan ikke tilbyde jævnlige europæiske kampe (endnu), og der er ingen badebilletter til spilletid. Men der er plads til de dygtige.

Det er jeg helt uenig i. Andersen har været tilgængelig alle de gange, Anderson har spillet der.

Men ja, jeg glemte Bach. Der er håb endnu.

Det har du ret i. Den huskede jeg forkert. Til gengæld startede han på hwb, da Beijmo var ude og da Beijmo vikarierede i det centrale forsvar.

Så enten er han kun første reserve til højre, eller også har Uwe været betænkelig ved at bringe ham til venstre, når JJA og Kahl begge spillede i det centrale/når Dalsgaard var ude (det var tilfældet i de tre kampe, Minks var ude).

Begge dele er sandsynlige, men du har nok ret. Han er ikke for alvor i spil til venstre.

Er AGF så dårlig til talenter, som vi gør det?

Der er nok ikke tvivl om, at som almindeligt talent er vejen kortere andre steder. Men når man får fat i noget ud over det sædvanlige, spiller de også. Og selv hvis de ikke spiller ret meget, kan de ryge, som fx Daghim.

Hausner, TK, Bisseck, Grønbæk, Daghim. Grønbæk fik spilletid, men på et hold i krise, og det var nok lige så meget det, der kostede med ham. Jakob Andersen har fået spilletid og har udviklet sig.

Så kan vi pege på dem, der ikke har fået spilletid, som fx Callø. Men hvis man er et stort talent er der ikke noget der tyder på AGF er ringere end så mange andre.

AGF kan ikke tilbyde jævnlige europæiske kampe (endnu), og der er ingen badebilletter til spilletid. Men der er plads til de dygtige.

Debatten har vel mere gået på, hvilken træner der har bragt de spillere frem og det har ikke været den nuværende. Der er han måske mere i din boldgade, at bedste mand spiller og der ikke er plads til at investere i udvikling.

Hausner, TK, Bisseck, Grønbæk blev alle bragt af DN og der blev investeret i udvikling. Daghim fik vel 21 minutter i superligaen under Uwe, så det var nok ikke det han blev solgt på. Grønbæk og Hausner blev solgt videre hurtigt - måske de så skriften på væggen. TK og Bisseck var integrerede spillere inden Uwe og derfor oplagte at bruge.

Frederik Ihler søgte væk (som Grønbæk) og Sauer er sendt på udlejning. Måske de to bare ikke havde nivauet men det var et par af dem, vi havde lidt forhåbninger til inden.

Debatten har vel mere gået på, hvilken træner der har bragt de spillere frem og det har ikke været den nuværende. Der er han måske mere i din boldgade, at bedste mand spiller og der ikke er plads til at investere i udvikling.

Hausner, TK, Bisseck, Grønbæk blev alle bragt af DN og der blev investeret i udvikling. Daghim fik vel 21 minutter i superligaen under Uwe, så det var nok ikke det han blev solgt på. Grønbæk og Hausner blev solgt videre hurtigt - måske de så skriften på væggen. TK og Bisseck var integrerede spillere inden Uwe og derfor oplagte at bruge.

Frederik Ihler søgte væk (som Grønbæk) og Sauer er sendt på udlejning. Måske de to bare ikke havde nivauet men det var et par af dem, vi havde lidt forhåbninger til inden.

Men Bisseck blev mærkbart bedre under Uwe som jeg husker det. Og TK overtog Hausners plads under Uwe, vel at mærke efter David tilsyneladende havde smadret det for Hausner ved at give ham alt for meget ansvar.

Den skrift, Hausner så på væggen var vel iøvrigt, at han ville være det klare fjerdevang efter de to andre talenter og Tingager.

Latest posts

Back