New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 307K
Svendgaard og William Laugesen er to af de meget unge på U19 som gør det godt.
Jeg synes i sær Laugesen udvikler sig rigtig flot lige nu - det samme kan siges om Otto Lyhne.
otto virker som en spiller med en enorm ambition og vilje. og går virkelig meget op i præstationen, uanset resultat. f.eks. i den u19 kamp mod viborg der endte 5-3, sluttede han af med at være virkelig utilfreds over at holdet mistede fokus og lukkede det sidste mål ind. den dreng brænder for god fodbold.

otto virker som en spiller med en enorm ambition og vilje. og går virkelig meget op i præstationen, uanset resultat. f.eks. i den u19 kamp mod viborg der endte 5-3, sluttede han af med at være virkelig utilfreds over at holdet mistede fokus og lukkede det sidste mål ind. den dreng brænder for god fodbold.
Fedt med spillere der brænder for det, men jeg har det nok sådan med vores ungdomsmålmænd, at jeg ikke forventer at se dem på vores 1. hold. Der er sjældent nogen superligahold det binder an med en 19-årig 1. målmand og det giver heller ikke mening at sidde på bænken i flere år.

Vi skal have fundet ud af en model, så vi kan videreudvikle på meget talentfulde målmænd (og andre talentfulde spillere, der ikke helt er klar til springet op i toppen af Superligaen). Igen giver det mening at kigge på samarbejdsklubber. I år har Aarhus Fremad haft stor held med at låne den 20-årige Kasper Kiilerich i Viborg og han ligner allerede nu en, som kan tage kampen op med Lund og Djukic i Viborg til næste sæson.

Det endte med en 4-0 sejr til GF. 2x mål af Hamza, 1x Bogere og 1x Laugesen🤍💙
Jeg er altså dybt imponeret af hvordan Bogere og Hamza bare er gået ind og har leveret fra dag 1. Jeg er med på det ikke er superliga endnu, men at kunne præstere med det samme på trods af så stor en kulturel omvæltning som det må være, er ret vildt.

Men nok heller ikke tilfældigt de er de to første der kommer herop. Tænker man har valgt de to mentalt mest robuste til at være de første.

Jeg er altså dybt imponeret af hvordan Bogere og Hamza bare er gået ind og har leveret fra dag 1. Jeg er med på det ikke er superliga endnu, men at kunne præstere med det samme på trods af så stor en kulturel omvæltning som det må være, er ret vildt.

Men nok heller ikke tilfældigt de er de to første der kommer herop. Tænker man har valgt de to mentalt mest robuste til at være de første.
Ja det er virkelig imponerende det må man bare sige.
Det skal også siges at de kender til Fredensvang/Akademi og de generelle omgivelser, da de har været heroppe af flere omgange - men når det er sagt så er jeg helt enig med dig. Det er faktisk Hamza der har stået stærkest i billedet i de kampe jeg har set oppe på Fredensvang.
Jeg tænker den næste der kommer op må være Elvis Torach - en meget spændende og utrolig dynamisk Wingback/Back? - var også en af spillerne der performerede bedst under deres U17 VM run.

Ja det er virkelig imponerende det må man bare sige.
Det skal også siges at de kender til Fredensvang/Akademi og de generelle omgivelser, da de har været heroppe af flere omgange - men når det er sagt så er jeg helt enig med dig. Det er faktisk Hamza der har stået stærkest i billedet i de kampe jeg har set oppe på Fredensvang.
Jeg tænker den næste der kommer op må være Elvis Torach - en meget spændende og utrolig dynamisk Wingback/Back? - var også en af spillerne der performerede bedst under deres U17 VM run.
Jeg tror også at de danske trænere i Uganda har meget fokus på at gøre spillerne klar til det der møder dem i AGF, man kan håbe at det er derfor de så hurtigt falder til, og at de fremtidige talenter der kommer op, vil være lige så klar.

Latest posts

Back