New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Hvis vi får signet Bisseck er det vel netop sådan en case vi kigger ind i? Og til dels Jon, selvom han lige var forbi Vendsyssel først (og nu er ved at have udløb).

Og selvom Dreyer her på bagkanten ligner en no-brianer, så var det langt fra tilfældet da han blev hentet. Hvilket prisen på 7,5 mio jo også indikerer - der kan en god håndfuld klubber i superligaen jo være med.

Så det er lidt nemmere sagt end gjort. Og langt fra risiko-frit.
Så længe vi ikke vinder medaljer eller præsterer i Europa, så kan vi godt glemme alt om så store salg. Mon ikke Dreyers løn efter hjemkomsten også ligger på en niveau hvor få Superligaklubber vil være med.

Hvis vi får signet Bisseck er det vel netop sådan en case vi kigger ind i? Og til dels Jon, selvom han lige var forbi Vendsyssel først (og nu er ved at have udløb).

Og selvom Dreyer her på bagkanten ligner en no-brianer, så var det langt fra tilfældet da han blev hentet. Hvilket prisen på 7,5 mio jo også indikerer - der kan en god håndfuld klubber i superligaen jo være med.

Så det er lidt nemmere sagt end gjort. Og langt fra risiko-frit.
Ja vi har også vores i de to :-)
Nej det er bestemt ikke risikofrit. Der er eksempler på tab, Fischer måske? Sisto kan også blive, selvom jeg tror på han kommer...

Så længe vi ikke vinder medaljer eller præsterer i Europa, så kan vi godt glemme alt om så store salg. Mon ikke Dreyers løn efter hjemkomsten også ligger på en niveau hvor få Superligaklubber vil være med.
Helt enig ift. niveauet af salg. Det var mere konceptet som sådan jeg tænkte på.

Ift. Dreyer så kunne mange klubber nok godt betale lønnen, hvis de var sikre på at tjene 40-50 mio på ham 1½ år senere:)

Ja vi har også vores i de to :)
Nej det er bestemt ikke risikofrit. Der er eksempler på tab, Fischer måske? Sisto kan også blive, selvom jeg tror på han kommer...
Ja, det er to gode eksempler på, at der langt fra er garantier. Havde du spurgt mig da Fischer blev hentet, var jeg meget sikker på, at han ville brænde ligaen totalt af og være væk igen lige så hurtigt som Dreyer.

Sisto har jeg aldrig helt troet på. Virker som han er lidt speciel rent mentalt eller decideret har haft problemer med depressioner osv. Så ham tror jeg FCM brænder nallerne gevaldigt på rent økonomisk. Men de har jo råd til det...

Jeg tænkte også dengang at Dreyer var sådan en jeg ville ønske AGF kunne hente, han havde allerede vist nok til at det virkede som en oplagt god handel. Selvfølgelig er intet sikkert, så man skal jo gøre det nogle gange, så der er råd til at det kikser ind imellem. Vi var dog ikke i nærheden af at kunne betale hverken overgangssummen eller lønnen.

Overgangssummen kunne vi så bedre være med på nu, mens lønnen er ubekendt, men det er klart at de sportslige perspektiver også kunne være bedre. Med de positive briller på kan man dog netop hæfte sig ved at vi da er et skridt tættere på den slags handler nu. Vores salgspris er måske også flyttet lidt opad siden dengang, men der mangler naturligvis også en hel del.

Ja, det er to gode eksempler på, at der langt fra er garantier. Havde du spurgt mig da Fischer blev hentet, var jeg meget sikker på, at han ville brænde ligaen totalt af og være væk igen lige så hurtigt som Dreyer.

Sisto har jeg aldrig helt troet på. Virker som han er lidt speciel rent mentalt eller decideret har haft problemer med depressioner osv. Så ham tror jeg FCM brænder nallerne gevaldigt på rent økonomisk. Men de har jo råd til det...
Ja begge lider nok af at være skreget op med interesse fra barcelona, til at blive bænket i superligaen. Fischer havde fck haft stort plus på hvis de havde solgt ham hurtigt igen, og Sisto ligner naturligvis en fejl, men jeg tror faktisk de får en smule sportslig afkast på ham og får solgt ham for måske ½ mio euro mere end de 2,5 mio de gav. Ved godt det er optimistisk ift han har det svært.

Jeg tænkte også dengang at Dreyer var sådan en jeg ville ønske AGF kunne hente, han havde allerede vist nok til at det virkede som en oplagt god handel. Selvfølgelig er intet sikkert, så man skal jo gøre det nogle gange, så der er råd til at det kikser ind imellem. Vi var dog ikke i nærheden af at kunne betale hverken overgangssummen eller lønnen.

Overgangssummen kunne vi så bedre være med på nu, mens lønnen er ubekendt, men det er klart at de sportslige perspektiver også kunne være bedre. Med de positive briller på kan man dog netop hæfte sig ved at vi da er et skridt tættere på den slags handler nu. Vores salgspris er måske også flyttet lidt opad siden dengang, men der mangler naturligvis også en hel del.
Ja det er samme prisklasse som Dawid og Eric - men lønnen er nok en del højere.

Tja.. Han er bedre end NP frem af banen. Så måske et direkte bytte der kunne være fint :D
Har han udviklet sig i Norge?

Han var vel 10-15% dårligere end NP defensivt men mindst 20% bedre offensivt ift pasningsspillet/kombinationsspil og offensive løb ift at sætte andre op. (var ikke farlig selv som sådan).

Så altså hvis DAP kan spille med Brandhof og PO foran, så siger jeg "go" :D
Måske man kan nøjes med at hente DAP uden at sende NP ud.
Men jeg frygter at NP er nøglen til at spille anderledes. Altså ift at David bruger ham som "sutteklud". Altså beklager hvis retorikken bliver skarp her, men jeg mener egentlig blot, at David har tendens til at ville afsikre så meget, at det bliver usundt for holdet som helhed i de formationer/trupsammensætninger hvor der ikke er raketter i offensiven til at spille i dybden som "modsvar" på at mangle central tilstedeværelse.

Attachments

• -aLC-j-h.jpg-medium.jpeg
    -aLC-j-h.jpg-medium.jpeg
    55 KB · Views: 158
Tja.. Han er bedre end NP frem af banen. Så måske et direkte bytte der kunne være fint :D
Har han udviklet sig i Norge?

Han var vel 10-15% dårligere end NP defensivt men mindst 20% bedre offensivt ift pasningsspillet/kombinationsspil og offensive løb ift at sætte andre op. (var ikke farlig selv som sådan).

Så altså hvis DAP kan spille med Brandhof og PO foran, så siger jeg "go" :D
Måske man kan nøjes med at hente DAP uden at sende NP ud.
Men jeg frygter at NP er nøglen til at spille anderledes. Altså ift at David bruger ham som "sutteklud". Altså beklager hvis retorikken bliver skarp her, men jeg mener egentlig blot, at David har tendens til at ville afsikre så meget, at det bliver usundt for holdet som helhed i de formationer/trupsammensætninger hvor der ikke er raketter i offensiven til at spille i dybden som "modsvar" på at mangle central tilstedeværelse.
og hvem er DAP

Daniel A. Pedersen. Tidligere middelmådig spiller på et middelmådigt AGF-hold. Ikke gode tegn, hvis han pludselig skulle være god nok igen.
Han var god i det sidste halve år i AGF, men fik for meget ødelagt især af en skade, samt formdyk samlet set i AGF.
Men han var i min optik ikke ringere end NP til meget af det vi har brug for pt, og især ikke ift kombinationsspillet, pasninger og offensive løb.
Det gav mening at opgradere ham dengang.

Og har ikke 100% styr på hans niveau nu. Men hvis han jvf. SIBs norske kilder har udviklet sig godt, og holder godt højt niveau, så er han vel en tilføjelse til truppen, som er nogenlunde oplagt nu hvor Hvidt er ude i lang tid.

Og selvfølgelig kun aktuel fordi han er transferfri.

Og har ikke 100% styr på hans niveau nu. Men hvis han jvf. SIBs norske kilder har udviklet sig godt, og holder godt højt niveau, så er han vel en tilføjelse til truppen, som er nogenlunde oplagt nu hvor Hvidt er ude i lang tid.
Men det er vel ikke endnu en spiller med defensiv som styrke vi lige står og mangler? Vi skal have Duncan igang og derudover tror jeg også en del mere på Brandhof end DAP, som jeg vil kalde endnu en "Lund-gardering", som vi ikke rigtig har brug for.

Tobias sana set i Aarhus i dag. Er han mon på vej tilbage?
🤔

DAP mangler vel stadig at score for AGF, så hvis det skal nåes må man hellere komme i gang med de mindst 100 kampe det forventeligt tager.

Han var vel OK på det niveau vi befandt os på dengang og han kan måske også være bedre på et bedre hold, men det er i hvert fald ikke en spiller jeg forestiller mig kan flytte os derhen. Vi har hentet Oliver Lund, ambitionsniveauet for resten er forhåbentlig lidt højere.

For sjov kan vi godt tale DAP.

God spiller, men meget plaget af skader. Det er jo ikke sådan at fordi nogen har set sig sure på NP, så må en fremtidig midtbanespiller ikke kunne noget som helst defensivt. DAP er solid defensivt, men jeg husker det som om der også var en del fodbold i ham.
Synes for mig ikke det handler om at "se mig sur" på NP, men mere på, at jeg anser NP+PO som makkerpar som forsøgt + fejlet over 1,5 år.

Lagt sammen med at Hvidt er langtidsskadet, og jeg anser Duncan som en spiller der pt er mellem Brandhof og DAP (hvor DAP har en forfatning jeg gætter på). Altså så hvis vi får en ny 10'er ind, og så har Albert og den nye 10'er til at dække de to forreste centrale midtbanepladser, så vil Brandhof, DAP, Duncan og NP kunne dække den bagerste samt den midterste.

Jeg vil i princippet gøre meget for at have en mand imellem NP/PO.
Og det bunder sikkert i skingrende latterligt "overtro" eller i hvert fald bare evidens på resulater, indtryk etc, som jeg ikke sådan 100% kan bakke op. Men jeg synes ikke de to kan sammen godt nok, selvom jeg synes NP var fremragende sammen med Amini, og at PO var fremragende i Aalborg, og også har spillet rigtig gode kampe for os. Men som team/makkerpar er der bare noget hvor 1+1 hverken giver 2 eller 3, men snarere 1,5.

10'er muligheder: Albert, PO, ny 10er.
8'er muligheder: PO, Brandhof, Duncan, DAP
6'er muligheder: Brandhof, Duncan, NP, DAP.

Ideal-opstillingen hedder så måske:

10'er ny mand
8'er PO
6'er DAP

eller

10'er PO
8'er ny mand
6'er NP

Uden indkøb:
10'er PO
8'er: Brandhof
6'er: NP

Han er da ikke blevet fyret, er han? Så vidt jeg lige kan google mig til, var han med til den fest der løb en liiiiille smule af sporet i Bergen. Men det er Mikkel Andersen, der har forladt klubben.
Hørte at BTs transferpodcast meldte at DAP var blevet løst fra kontrakten også. Men har ikke hørt klippet selv.
Hvis han ikke er løst, så er han ikke aktuel som Hvidt-erstatning (altså hvis han koster en transfer).

Men som Hvidt-erstatning og supplering til centrale midtbane tror jeg godt han han gøre sig.
Har man penge til at hente noget endnu bedre vil jeg hellere det, selvfølgelig.

Og skal lige understrege at jeg tager det for givet at vi henter en 10'er eller offensiv 8'er, og at DAP vil være ekstra derefter inden vinduets luk.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back