New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter SNowMan
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 94K
Superligaen 2024/2025
Tjah, meget uenig.

Elyonoussi spiller på det bedste hold i superligaen, som samtidig også fører ligaen, så hvis man vil tilføje den præmis også, skulle han havde performet endnu bedre end Nordli. Det har han bare ikke gjort.

Tjah, meget uenig.

Elyonoussi spiller på det bedste hold i superligaen, som samtidig også fører ligaen, så hvis man vil tilføje den præmis også, skulle han havde performet endnu bedre end Nordli. Det har han bare ikke gjort.
Det har Superligatrænerne så vurderet. Jeg stoler ret meget på deres vurdering, da de nok er nogle af de dygtigste og klogeste hoveder omkring Superligaen.

Han vinder på samtlige stats. Det kan godt være Elyonoussi har løbet hurtigst til pause, eller andet som SL trænerne mener er super vigtigt. Men disse offensive sats (Og andre man kunne have lyst til at tilføje), outperformer Nordli. Så gad egentlig godt vide, netop HVAD SL trænerne mener han gør så meget bedre.

Attachments

• Matchup.webp
    Matchup.webp
    28.9 KB · Views: 25
Han vinder på samtlige stats. Det kan godt være Elyonoussi har løbet hurtigst til pause, eller andet som SL trænerne mener er super vigtigt. Men disse offensive sats (Og andre man kunne have lyst til at tilføje), outperformer Nordli. Så gad egentlig godt vide, netop HVAD SL trænerne mener han gør så meget bedre.
Hvis jeg skulle gætte på, hvor Elyounoussi løber med titlen, tror jeg det handler om antallet af skud. Jeg tvivler stærkt på, at superligatrænerne har brugt andet end Kent Nielsen metoden (også kendt som øjetesten) til at sætte deres krydser. Elyonoussi har markant flere skud end Nordli - det gør ham mere synlig i kampene, som igen gør, at han bliver husket tydligere.
Dertil kommer, at han er et større navn.

Hvis Messi og Mads Emil løb rundt med præcis samme stats i kampen om Ballon d'Or, er der vel heller ingen tvivl om, hvem der ville vinde den? Heller ikke selvom Mads Emil havde scoret flere mål på færre skud og de spillede i en cirka lige svær liga.

Der er jeg helt enig. Han vinder på hans fame. Tager man et simpelt spadestik dybere er det tydeligt han ikke er efterårets spiller :) Det hjælper rigtig meget at spille i fck.

Eneste stat han vinder på, er han rammer pølsevognen oftere end Nordli :) Det er selvfølgelig også en vigtig stat at have på sig.

Det kan også være at trænerne har mere fokus på at tage leyoniusi ud af kampene og derfor er hans stats misvisende. Jeg synes ikke man kan stille det så firkantet op som du gør. Hvis det blot var en statistik ting behøvede de vel ikke spørge trænerne?

Man kan også sige FCK, har så mange strenge at spille på, at det burde frigive Ely endnu mere.

Hvis det bare var ét stat ville det også være lidt en billig baggrund, men det er samtlige offensive stats (25+) hvor kun antal skud er til Elys favør.

Er helt enig med GFFJF.

Afstemningen stinker af, Elyonoussi spiller for FCK eller også er statistik så misvisende fremfor øjentesten, at det kan være eneste saglige begrundelse for, Elyonoussi vinder.

Nordli har brændt banen af for Randers og er en meget, meget stor andel i, de er et af efterårets hold hvis ikke det bedste hold (ud fra forudsætninger) mens Elyonoussi ikke har skilt sig (så) væsentligt ud for det bedste, hold spiller for spiller. Et hold der endda kun er 3 point foran Randers.

Jeg vil også vælge Elyonoussi mellem de 2 men jeg vil alle ugens dage vælge Nordli som efterårets spiller af de 2.

Det er sjovt, så forskelligt data kan se ud, alt efter hvilken kilde man henter data fra, samt hvilke parametre man udvælger. Jeg faldt lige over disse på Bluesky. Brugeren hedder Danish Scout.
Her giver valget af Ellyonoussi mere mening. Han vandt med 4 stemmer mere end Nordli.

Attachments

• IMG_6584.webp
    IMG_6584.webp
    73.2 KB · Views: 24
ChatGPTs vurdering af sværhedsgraden i grundspillet for de syv realistiske kandidater baseret på det resterende kampprogram: (Ordret citeret).

1. FC København (FCK): Møder to stærke konkurrenter, FC Nordsjælland og FC Midtjylland, samt udfordrende udekampe mod Randers FC og Viborg FF.

2. FC Midtjylland (FCM): Har svære opgør mod FC København og FC Nordsjælland, kombineret med en tricky udekamp mod AaB.

3. Randers FC: Udfordrende kampe mod FC København og FC Midtjylland, samt vigtige opgør mod AGF og Viborg FF.

4. FC Nordsjælland (FCN): Skal møde FCK og FCM på udebane, hvilket gør programmet udfordrende, selvom de også har lettere kampe mod lavere rangerede hold.

5. AGF: Har både svære og lettere kampe, men de fleste af deres udfordringer ligger på udebane, som kan være en faktor.

6. Brøndby IF: Har et balanceret program, men udekampe mod Randers FC og Viborg FF kan være svære.

7. Silkeborg IF: Relativt overkommeligt program med kampe mod lavere rangerede hold, selvom Brøndby IF ude kan blive afgørende.

Konklusion:
FC København og FC Midtjylland har de sværeste programmer i de sidste runder inden slutspillet, mens Silkeborg IF ser ud til at have de mest overkommelige opgaver. Randers FC og FC Nordsjælland befinder sig også i den svære ende, men deres kombination af hjemmekampe og lavere rangerede modstandere gør programmet lidt lettere.

ChatGPTs vurdering af sværhedsgraden i grundspillet for de syv realistiske kandidater baseret på det resterende kampprogram: (Ordret citeret).

1. FC København (FCK): Møder to stærke konkurrenter, FC Nordsjælland og FC Midtjylland, samt udfordrende udekampe mod Randers FC og Viborg FF.

2. FC Midtjylland (FCM): Har svære opgør mod FC København og FC Nordsjælland, kombineret med en tricky udekamp mod AaB.

3. Randers FC: Udfordrende kampe mod FC København og FC Midtjylland, samt vigtige opgør mod AGF og Viborg FF.

4. FC Nordsjælland (FCN): Skal møde FCK og FCM på udebane, hvilket gør programmet udfordrende, selvom de også har lettere kampe mod lavere rangerede hold.

5. AGF: Har både svære og lettere kampe, men de fleste af deres udfordringer ligger på udebane, som kan være en faktor.

6. Brøndby IF: Har et balanceret program, men udekampe mod Randers FC og Viborg FF kan være svære.

7. Silkeborg IF: Relativt overkommeligt program med kampe mod lavere rangerede hold, selvom Brøndby IF ude kan blive afgørende.

Konklusion:
FC København og FC Midtjylland har de sværeste programmer i de sidste runder inden slutspillet, mens Silkeborg IF ser ud til at have de mest overkommelige opgaver. Randers FC og FC Nordsjælland befinder sig også i den svære ende, men deres kombination af hjemmekampe og lavere rangerede modstandere gør programmet lidt lettere.
Jeg må indrømme, at jeg er lidt ligeglad med, hvad en sprogmodel mener om sværhedsgraden i Superligaen

Konklusion:

Hvis man selv lige laver testen, vil jeg godt nok stille det noget skarpere op.

Alle hold undtagen Randers har nogle ganske overkommelige programmer.
De andre 6 hold i toppen bør kunne holde et snit på min 2 point i de sidste 5 kampe.
Hvis Randers samtidig ender med at sælge Nordli, kan de forhåbentligt sagtens blive Sorteper.

Jeg tror, at der skal 37 point til, for at slutte som nr 6, hvilket i øvrigt er uhørt højt.
Så når man taler om det lave pointsnit for nr 1, må man nok inddrage det høje snit for nr 6.
Det er bare en mega tæt række i år, når det gælder de 7 første.

Last edited:
Jeg må indrømme, at jeg er lidt ligeglad med, hvad en sprogmodel mener om sværhedsgraden i Superligaen
Men mon ikke den har fat i noget ift. vores problemer med udebane? AGF har ikke vundet en Superligakamp på udebane siden 23. august (AaB 0-4 AGF)
Kampene siden da har været: LBK v AGF 0-0, VFF v AGF 1-1, FCM v AGF 2-0, FCN v AGF 1-0, SiF v AGF 1-1

Bortset fra Lyngbykampen hvor vi skabte rigeligt til at vinde, er den simple forklaring vel kampprogrammet.

Det er meget få hold som vinder i Herning, Farum og Silkeborg. Så er der kun Viborg tilbage og det er heller ikke en let kamp.

Foruden kampen i Lyngby er jeg mere irriteret over pointhøsten på hjemmebane mod FCM, SIF og Randers.

Jeg er hamrende kritisk i forhold til ChatGPT som redskab til at få fakta frem. Det er modellen ikke bygget til at være.

Det er som en sprogmodel. Jeg arbejder et sted, hvor vi bruger betalingsversionen professionelt til kodesprog (noget af det sådan en sprogmodel er bygget til), og her kræver det stor opmærksomhed at få den til at give rigtige svar. Den brillierer mest i forhold til at finde løsninger på fejl i koder frem for til at selv at genere kode.

Jeg er hamrende kritisk i forhold til ChatGPT som redskab til at få fakta frem. Det er modellen ikke bygget til at være.

Det er som en sprogmodel. Jeg arbejder et sted, hvor vi bruger betalingsversionen professionelt til kodesprog (noget af det sådan en sprogmodel er bygget til), og her kræver det stor opmærksomhed at få den til at give rigtige svar. Den brillierer mest i forhold til at finde løsninger på fejl i koder frem for til at selv at genere kode.
Ud fra mine erfaringer (som jurist, hvor den også burde være på hjemmebane) så er det også stadig i kravlegårdsstadiet. Men det er jo ofte sådan med den slags teknologi, at det er overvurderet på den korte bane - men undervurderet på den lange.

Jeg huske stadig .com-boblen i start 00'erne, hvor luften gik ud af ballonen og det gik op for folk, at man ikke tjente penge bare fordi man var på nettet. Det ændrer ikke ved at internettet i dag er noget af det mest revolutionerende der er opfundet de sidste 100 år.

Man skal i øvrigt nok passe på med at fremregne for meget ud fra de seneste 10 kampe. Der kan ske meget over en vinterpause, både med truppernes sammensætning, skader og udtrykket på banen. Stillingsmæssigt ligger vi på den 4. plads budgettet berettiger til, så det er jo sådan set ok. (hverken mere eller mindre). Jeg tror fortsat FCN er favoritte til sorteper - og når først vi rammer slutspillet kan alting ske. Især i så tæt en liga.

Men hvis man nu er journalist og lige skal bruge et par vinkler 😜

Back