Kamptråd Superliga runde 19, AGF - AaB, søndag d. 23.02.2025 kl 14.00
Salling23
Kamptrådsekvilibrist

Denne uges udebanefan er Jesper Simoni.
Nogle af jer kender sikkert Jesper fra X, hvor han, som tidligere fodbolddommer, ofte har svaret på spørgsmål omkring dommerens ageren i kampe.
Hvis du skulle vælge en spiller fra AGF til AaB.
Hvem ville det så være og hvorfor?
Den AGF spiller jeg helst så i AaB er helt klart Mads Emil Madsen. Hans dynamik, drive, overblik og til tider flødefod, er alt det jeg elsker at se ved en fodboldspiller. Selvom han var skadet i perioder, var han for mig stadig efterårets profil i Superligaen.
Fans fra andre klubber har ofte en andet opfattelse af AGF end vi har.
Hvordan vil du beskrive AGF?
Der er ingen tvivl om, at fodboldfans generelt føler sig tæt forbundet til deres hjerteklub. Alligevel virker det til at AGF fans lige er 2 gram mere dedikeret. Det er gennem årene blevet, udefra set, en anelse karikeret. Man møder jo ikke en AGF fan, som ikke fyrer et “Kom så de hvi'e" af mellem hver anden sætning. Jeg er ikke i tvivl om, at I mener det bund seriøst, men når man så samtidig ikke har den mindste succes at hægte det op på, så bliver det lidt sjovt (tør man nævne Champions League næste år?)
Når vi så er færdige med at grine lidt af AGF, så må man også, især som AaB fan, lige træde et skridt tilbage og så se på hvor klubben er i dag sammenlignet med for bare 15 år siden. I dag fremstår AGF som en veldrevet klub med styr på økonomien, og hvor man udelukkende kigger frem mod rivalerne foran en.
I har hentet to unge spillere på leje (Isak Hansen-Aarøen og Travis Hernes).
Hvad er dit syn på det i forhold til klubbens egne talenter/strategi?
Der er ingen tvivl om, at der i AaB kredse er en lidt blandet holdning til, at man lejer unge spillere udefra. Personligt synes jeg at det er super fint. Tilgangen af Hansen-Aarøen, som jeg har store forventninger til, og Travis Hernes skal ikke blot ses som en øget konkurrence for vores egne talenter, men man skal også se det i det lidt større perspektiv. Ud over at AaB gerne vil være kendt for at udvikle unge talenter, og være et sted hvor man som top 5 klub kan sende nogle af sine største unge talenter på græs, så vil man, med en forhøjet kvalitet i truppen, jo også automatisk forøge værdien af egne talenter, hvis man som klub lykkes med at præstere.
I skal udover os møde FCN og FCK
Hvor mange points mener du det skal give?
Har du et bud på resultatet af vores kamp?
Kampen mod AGF bliver jo sæsondebut for AaB, da forårspræmien jo blev udskudt grundet frost i banen. Derfor er jeg meget spændt på hvor man som klub står efter en fin opstart. Man ser ind i et voldsomt hård program, som ud over AGF, hedder FCN på hjemmebane, FCK på hjemmebane, FCM på hjemmebane og en bundgyser mod Sønderjyske på udebane. I forhold til pointhøsten, så tror jeg på at der vil komme mindst én overraskelse, hvis vi lige tager sønderjyske ud af ligningen, så mon ikke man kan hive 1 point hjemme mod FCN og og så er spørgsmålet om de 3 point skal komme mod FCK eller FCM… Så helst at det blev mod FCM
Inden vi kommer så langt, så har vi jo vores indbyrdes opgør, og jeg må sige at forventningerne ikke nødvendigvis er så store. Der er ingen tvivl om at jeg tror det bliver noget tættere end vores omvendte møde i Aalborg, men det er jeres officielle debut på den midlertidige hjemmebane, med den hype og forventning det måtte give. 2-2 lyder som et resultat som i hvert fald AaB kan leve med

Karantæne info:
AGF har Mads Emil Madsen i karantæne
AaB har ikke nogen i karantæne
AGF:
Næste gule kort: Mads Emil Madsen (ikke aktuelt i denne kamp pga hans karantæne)
Gult kort 6 points: Mikael Anderson
I næste runde møder vi Randers, der har følgende i karantæne fare
Næste gule kort: John Björkengren og Normann Campell
Gult kort 6 points: André Rømer
Det store spørgsmål til kampen er hvordan Uwe løser midtbane kabalen.
Er det med både Arnstad og Poulsen eller hvad spiller vi med....
Last edited: