Kamptråd Superliga 24/25: Runde 15: AGF - FCK, søndag d. 10.11. kl 18.00
Salling23
Kamptrådsekvilibrist
Denne gang har jeg stillet mine spørgsmål til André Nielsen. Nogle af jer kender ham sikkert fra Twitter, hvor han er en del af Guldexpressen
Hvis du skulle vælge en spiller fra AGF til FCK, hvem ville det så være og hvorfor?
Så ville jeg vælge Nicolai Poulsen. Udelukkende for at bænke ham.
Men mere alvorligt, var det sværere end forventet. For I har efterhånden en del dygtige spillere, men spiller også et andet system end de i givet fald ville skulle hos os. Men jeg ville nok vælge Mikael Anderson. Han er bare vanvittigt god på sine bedste dage, og en type vi godt kunne bruge.
Folk fra andre klubber har ofte en anderledes opfattelse af AGF end vi har.
Hvordan vil du beskrive AGF?
Kedelige! Det var meget sjovere da alt virkede til at sejle, og I nærmest bookede billetter til CL kampe, efter to sejre i streg.
Lige nu ligner I en klub der har fået styr på tingene. Selvfølgelig stadig med meget passionerede fans, men nu med benene lidt mere solidt plantet i jorden. I ligner en reel titelbejler. Og det synes jeg i virkeligheden er meget fedt.
På trods af placeringen har I haft en noget svingende turnering.
Hvad er der galt hos jer?
Uha.. Det er flere ting. Det åbenlyse er at vi har en del nye spillere der skal spilles ind. Men jeg synes offensiven, som ikke er ny, er vores største problem. De er der - som jeg ser det - flere årsager til. Blandt andet Delaney / Lerager konstellationen på midtbanen. Den har styrket vores defensiv, hvad der var nødvendigt, men svækket offensiven. Og så har Moi været for anonym i for mange kampe, trods flere afgørende aktioner, og Achouri er slet ikke stemplet ind i denne sæson. Men jeg kan nævne mange ting som ikke har fungeret godt nok, og som både kan og skal forbedres. Og heldigvis for det, for hvis jeg troede at dette var topniveauet, ville jeg være bekymret. Og trods de svingende præstationer, glæder jeg mig trods alt over, at vi hænger på i toppen.
I skal udover os møde Lyngby og FCN.
Hvor mange points mener du I skal hente i de 2 kampe og har du et bud på resultatet af vores kamp?
6 point mod Lyngby og FCN. Lyngby skal vi altid slå, og FCN i Parken skal vi også vinde over.
Jeg har mest lyst til at sige 1-1 mod jer. Jeg tror det igen bliver en tæt og intens kamp (det er blevet nogle ret gode opgør de to klubber imellem). Men jeg kommer ikke til at sige andet end at vi vinder, så jeg går med 2-1 til os.
Karantæne info:
Ingen af de to hold har spillere i karantæne
AGF: Mikael Anderson har karantæne ved en 6 pointsstraf
Næste modstander er FC Nordsjælland, hvor Lucas Hey er en 6 points straf fra at have karantæne mod os
Det er sidste kamp på det gamle stadion, så Ceres fejre dagen med forskellige begivenheden gennem ugen
Der er i skrivende stund kun billetter tilbage på familietribunen
Last edited: