New posts

Kamptråd Superliga 23/24: Runde 24: AGF - FCM, søndag d. 07.04. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 262
  • Views Views: Views 11K

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 8 16.3%
  • Uafgjort

Votes: 15 30.6%
  • Modstander sejr

Votes: 26 53.1%

• Total voters
    49
  • Poll closed .
Men er det ikke også lidt en ligegyldig nyhed?

Altså der er en del inde at se kampen, at 2 tosser laver dette move er jo ligegyldigt. Det er vel bare en click-bait artikel.

Hvor mange småslagsmål og andet gøgl er der ikke fx efter Grøn Koncert.

Jeg vil nærmere vende det om, og sige det er godt nok lang tid siden jeg har oplevet "uro" på eller udenfor stadion.

EDIT: "Søndagens fodboldkamp mellem AGF og FC Midtjylland forløb uden det store behov for politiets indgriben, men det blev dog til enkelte sigtelser undervejs, oplyser Østjyllands Politi."

"Der var ikke en skid at lave for politiet, og man kunne have stået med halvt mandskab, men efter kampen valgte 2 tosser at stjæle et halsterklæde".

Journalistisk nu om dage er at læse politiets døgnrapport og lave en "ikke" nyhed ud af det. Suk.

"AGF fan sigtet for hacking" Tænkt eksempel. Men skal AGF så også stå til "ansvar"?

Medierne elsker at koble noget folk kan relatere til på deres click-bait nyheder, hvilket det her 100% er. "Familiefar sigtet for vold" er næsten en klassiker. You get my point ;)

EDIT: Min anke er blot at der faktisk er rekord lidt uro til AGFs kampe. Endda med mere publikum. Det kunne medierne fx også have som vinkel, men nej det sælger altså bedre med tidligere nævnte "nyhed".

@GTTJF Jamen jeg siger ingen steder at AGF skal stilles til ansvar for hvad der sker uden for stadion efter kampen. Det er ene og alene de to røvhuller der skal det. Men koblingen er tilstede alene på grund af det bliver beskrevet i relation til kampen (de frarøvede ting).

Jeg har heller ikke sagt at de skriver det er AGF-fans, jeg skrev faktisk at jeg formodede det var AGF-fans på grund af tidspunktet og lokationen.

I en fysisk hård kamp med en overbefolket central midtbane skaber vi ovenikøbet chancer nok til point, evt. 3, som vi havde fået med en neutral opmand.

Jeg tvivler meget på at en neutral opmand, som der så åbenbart ikke var til stede i går, ville, hvis han havde været til stede, have scoret det mål for os vi ikke selv formåede at score. :cool:

Bortset fra det ... så var jeg totalt fraværende i går og har kun set de smuler af kampen, som er uploadet diverse steder. Jeg kan ikke se hvordan en 50/50 situation som den vi så kan føre til et straffe og jeg fatter slet ikke hvor det røde kort kom fra. Det er så absurd, at jeg tænker at et DM er så meget værd, at pragmatiske FCM-bagmænd med penge må have besluttet sig for at hvis et DM ikke kan vindes, så må et købes og har betalt for resultatet: "Godaften Hr Sundberg, for en million til en konto i Schweiz/Cayman/whatever, kan I så garantere et tidligt mål til FCM og en udvisning til AGF, hvis de truer med udligning senere i kampen?"

Hvordan ellers? Så dårlig kan en dommer ikke være.

Jeg kunne have dømt en bedre kamp iført blomstrede badeshorts fra en liggestol på sidelinien med ryggen til banen mens jeg fik pedicure af to topløse blondiner og fadøl ad libitum direkte i et drop i armen. 💪

... og hvad angår VAR:

ronald mcdonald lol GIF by McDonald's CZ/SK

Jeg tvivler meget på at en neutral opmand, som der så åbenbart ikke var til stede i går, ville, hvis han havde været til stede, have scoret det mål for os vi ikke selv formåede at score. :cool:

Bortset fra det ... så var jeg totalt fraværende i går og har kun set de smuler af kampen, som er uploadet diverse steder. Jeg kan ikke se hvordan en 50/50 situation som den vi så kan føre til et straffe og jeg fatter slet ikke hvor det røde kort kom fra. Det er så absurd, at jeg tænker at et DM er så meget værd, at pragmatiske FCM-bagmænd med penge må have besluttet sig for at hvis et DM ikke kan vindes, så må et købes og har betalt for resultatet: "Godaften Hr Sundberg, for en million til en konto i Schweiz/Cayman/whatever, kan I så garantere et tidligt mål til FCM og en udvisning til AGF, hvis de truer med udligning senere i kampen?"

Hvordan ellers? Så dårlig kan en dommer ikke være.

Jeg kunne have dømt en bedre kamp iført blomstrede badeshorts fra en liggestol på sidelinien med ryggen til banen mens jeg fik pedicure af to topløse blondiner og fadøl ad libitum direkte i et drop i armen. 💪

Jeg vil som "enormt meget neutral og objektivt rendyrket og udskyldigt observerende" (sorry :ninja::cool::devilish::coffee: ) også påpege, at det også er helt håbløst i Premier League.
Se lige hvad Klopp og co. slap afsted med på udebane i går. Ingen kontakt fra Wan-Bissaka overhovedet - førend Elliot smider sig på ynkeligste vis.
Jeg hader VAR - men at dommerne ser den slags som straffe er også fuldstændigt sindssygt. Der er frispark til Mads Emil hvis noget som helst. Cho skubber Mads Emil i siden med armen også.

Dagen derpå er det svært ikke bare at være lidt opgivende overfor sådan en kamp og overfor VAR i det hele taget. I den situation der ligner en klar fejl af dommeren vælger VAR ikke at blande sig, i den situation hvor dommeren dømmer korrekt vælger VAR at ændre det til en fejl... Og ja alting kan jo fortolkes og protokollen er da helt sikkert blevet fulgt, men intentionen om at VAR skulle føre til færre fejl og en mere korrekt dømt kamp er i hvert fald svær at få øje på her. Uwe har nok også også en pointe i at dommerne måske nu dømmer med en formodning om hjælp fra vognen og så man faktisk flere fejl i sidste ende.

Vi kreerede ikke nok chancer til at vi kan sige at vi burde have scoret selvom Lössl måtte redde dem et par gange. Vi blev dog tilsyneladende også ramt dobbelt af straffesparket i den forstand at vi åbenbart havde svært ved lige at komme os over det, mens FCM nok samtidig fik et boost. Der skal lægges noget effektivitet på så vi bedre kan kapitalisere af de perioder hvor vi er bedst. Det kostede som bekendt også sidst mod FCM.

Spillemæssigt var det lidt op og ned og det skal stadig blive bedre, men i lyset af alle de skader og karantæner og med modgang i kendelserne er det opløftende at se at vi stadig er fuldt konkurrencedygtige ift det øjeblikkelige førerhold i rækken og ikke mindst opløftende at vi fandt ressourcer frem til at presse dem så meget i slutfasen trods undertal. Jeg håber det bare lige er noget med lidt stigende kampform til MEM og Duelund der kan være med igen osv, der gør at vi kan begynde at sætte noget mere sammen offensivt. Mølgaard og Beijmo er stadig store tab, men Andersen bliver stadig bedre, Akoto kom ind og gjorde det fint, Knoester får banket noget rust af og Bach kan tilføre noget fart på toppen osv.

Det bliver nok ikke mod FCN der skal eksperimenteres, men gad vide om man kunne lave en offensiv med Anderson, Duelund, Bech og Bach næste gang PM skal spares? Det giver da noget bevægelse. Serra nærmer sig dog forhåbentlig også et comeback.

Jeg vil som "enormt meget neutral og objektivt rendyrket og udskyldigt observerende" (sorry :ninja::cool::devilish::coffee: ) også påpege, at det også er helt håbløst i Premier League.
Se lige hvad Klopp og co. slap afsted med på udebane i går. Ingen kontakt fra Wan-Bissaka overhovedet - førend Elliot smider sig på ynkeligste vis.
Jeg hader VAR - men at dommerne ser den slags som straffe er også fuldstændigt sindssygt. Der er frispark til Mads Emil hvis noget som helst. Cho skubber Mads Emil i siden med armen også.

WHAT? Er det der et straffe? Efter VAR tjek? 😂😂😂

Man kan for fanden da ikke blive ved med at forsvare det lort?? Ja dommerne laver fejl, men det kan jeg leve med. Jeg kan ikke leve med så mange fejl når 3 dommeren sidder og kigger på en skærm, det gør det værre i min bog.

Vigtigt af alt, det dræber fodbold glæden.

Jeg hader iøvrigt United mere end Liverpool...Som jeg iøvrigt også hader, så jeg er helt objektiv 😁

Jeg tænker mest af alt, at det vi trænger til er, at VARs rolle i første omgang reduceres til, at de kan "buzze" dommer ud til skærmen hvis de mener der kan være tale om en fejl, men at det er kampdommer der skal dømme :D

Det minder mistænkeligt meget om hvordan det er nu... MEN: Læg mærke til at Sundberg jo netop aldrig ser de slows af det straffe. VAR kommer frem til, at de ikke 100% kan definitivt konkludere at der er lavet en klar og tydelig fejl.

Ligesom VAR ikke definitivt kunne konkludere Tingager skulle have straffe efter en arm i hovedet (måske offside), eller scorede mod OB på en bold der var inde.

MEN har vi ikke lyst til at kampdommer skal se den igennem igen? Og få chancen for at dømme om? Hvorfor skal han stå og glo inde på banen i 2-3 minutter uden at lave andet end at holde sig for øret? Hvorfor kan han ikke SE MED- og komme med sit besyv undervejs - ala "Jeg ser den nu fra en anden vinkel, hvor jeg kan se, at han jo slet ikke træder ned over foden, som jeg ellers troede".

Om jeg fatter at kampdommer skal stå på midten af banen, og så løbe derud efter 2-3 minutter.... Døm det da SAMMEN SOM TEAM?!?

To ting:

- Er Sundberg kommet med sin dommer evaluering?
- Hvordan kan mine medfans finde så mange positive ting frem i denne kamp?

Vi skaber 0,05 xG på to skud i første halvleg, vi skaber 0,37 xG i 2 halvleg på 5 skud (hvor 3 af dem er i 90+ minut). Det er jo langt under hvad man som minimum skal levere offensivt. Defensivt står vi fint imod. Men FCM er dælme heller ikke et godt hold. De har i længere tid været svineheldige med deres sejre og skaber meget lidt i deres kampe. Det vil være blasfemi hvis de bliver mestre IMO. Min største anke er stadigvæk vores dårlige omgang med bolden og mængden af dårlige beslutninger/ikke afstemte løbemønstre offensivt. Især symboliseret med Andersson og Bech som nærmest skal lave 1-2 vendinger rundt om sig selv før bolden må afleveres. Vi har ikke en effektiv kontra fase pt (kan måske komme med Bach). Derudover en top angriber som nærmest ikke rører bolden og taber samtlige nærkampe både i luften og på jorden. Ja Madsen vender et par gange fint men har ingen at spille til. Det var opløftende at se holdet forsøge da man blev reduceret men hvorfor spiller vi så hæmmet efter vi er bagud? Kiggede lige vores kampe igennem for sæsonen. Vi har ikke en eneste gang formået at vinde en kamp hvor modstanderen har scoret første mål... Det er sku da skræmmende læsning. Til sammenligning har SIF har gjort det 2 gange i sæsonen. FCN 3 gange.

Indtil nu synes jeg vores sæson har været ok i forhold til point høst. Især at vi kun har tabt 5 kampe total (desværre alle til vores konkurrenter i top 5 (undtaget VFF)). Modsat har vi kun vundet 1 kamp mod top 5 samt spillet en del uafgjorte.

Skader er self. en forklaring men for mig ser det mere mentalt ud. Vi virker forvirrede når vi er bagud. Der er ikke et tungt offensivt intensivt pres.

For mig personligt. Drop det. Bare få det lukket, det virker jo ikke, og har kun bidraget til at vi snakker mere om dommerne end nogensinde før.

Goal line teknologi er fint med mig.

Drop VAR, og så få undersøgt og implementeret tingene ordentligt hvis man vil prøve noget lignende igen.

Man kan jo ikke have et system hvor der f.eks i parken er 25 kamera vinkler, men i Hvidovre kun 5. Det er jo forvridning i sin ypperste form.

Hvor mange underskrifter skal det samles, for at tinget skal behandle saadan et folkeforslag eller hvad det nu hedder? - det er jo ved at blive for dumt.
Jeg kan leve med en VAR maalteknologi, men det saa vi jo fro kort tid siden at det er heller ikke legitimt.
Evt en post-var for svinestreger, men det eksisteter jo allerdede - det aergerlige er at Neestrup tabte, ellers vil der givetvis have vaeret meget fokus paa problemet.

Back