New posts

Kamptråd Superliga 23/24: Runde 24: AGF - FCM, søndag d. 07.04. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 262
  • Views Views: Views 11K

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 8 16.3%
  • Uafgjort

Votes: 15 30.6%
  • Modstander sejr

Votes: 26 53.1%

• Total voters
    49
  • Poll closed .
Kujon røvhuller

Men det er vel også en slags svar? Men inden VAR-haterne bliver mere røde i hovedet, skal vi også huske at det var dommeren på banen der dømte straffesparket.

Kujon røvhuller

Wow what the actual fuck... Det her det virker som en regulær bevidst handling fra Sundbergs side.. Det her håber jeg medierne bliver ved med at presse dem for, for det virker jo HELT hul i hovedet

Kujon røvhuller

Hvor er det utilfredsstillende 🤬
Jeg kan sagtens acceptere fejl - også store af slagsen. For det bliver man nødt til, når der er tale om mennesker. Men jeg finder det aldeles uacceptabelt, at de - trods løfter om åbenhed og transparens - ganske enkelt nægter at ytre sig om en kendelse, som er så kontroversiel, at selv fans af andre klubber undrede sig (og de plejer ellers ikke at være blege for at påstå det bare er tuderi fra AGF, når vi føler os bortdømt).

Hvor er det utilfredsstillende 🤬
Jeg kan sagtens acceptere fejl - også store af slagsen. For det bliver man nødt til, når der er tale om mennesker. Men jeg finder det aldeles uacceptabelt, at de - trods løfter om åbenhed og transparens - ganske enkelt nægter at ytre sig om en kendelse, som er så kontroversiel, at selv fans af andre klubber undrede sig (og de plejer ellers ikke at være blege for at påstå det bare er tuderi fra AGF, når vi føler os bortdømt).
Ikke bare fans af andre klubber... Har snakket med adskillige FCM-fans der ikke kan begribe at det straffespark blev dømt..

Som en bruger på Bold skriver i en kommentar til skadessituationen i AGF, så vil det vel være passende at stille med et rent reservehold mod BIF om ikke andet så for at kompensere for de point, dommeren forærede FCM i kampen mod AGF

Det manglende svar må jo betragtes som en indrømmelse af, at det var en klokkeklar fejl. Havde de fundet belæg for, at straffesparket var korrekt dømt, så havde de da med 100% sikkerhed oplyst om det.
Men nu har de konstateret, at det er en åbenlys fejl og det er jo enormt svært at stille sig op og indrømme, samt forklare hvorfor den ikke blev gennemgået af VAR, som jo i samme kamp meget tvivlsomt omstøder en dom (der ikke er åbenlys og i hvert fald ikke kan ses fra månen) til direkte rødt kort senere i samme kamp.

Det manglende svar må jo betragtes som en indrømmelse af, at det var en klokkeklar fejl. Havde de fundet belæg for, at straffesparket var korrekt dømt, så havde de da med 100% sikkerhed oplyst om det.
Men nu har de konstateret, at det er en åbenlys fejl og det er jo enormt svært at stille sig op og indrømme, samt forklare hvorfor den ikke blev gennemgået af VAR, som jo i samme kamp meget tvivlsomt omstøder en dom (der ikke er åbenlys og i hvert fald ikke kan ses fra månen) til direkte rødt kort senere i samme kamp.
Svært at forklare, at Mads Kristoffer havde for travlt med at onanere til en FCM fanplakat til at gøre sit arbejde.

Men det er vel også en slags svar? Men inden VAR-haterne bliver mere røde i hovedet, skal vi også huske at det var dommeren på banen der dømte straffesparket.
Er vi ikke tilbage ved, at protokollen måske havde haft fordel af han lige så den på en skærm?
Lige i denne har de vist ikke rigtig mulighed for at skride ind men det burde de måske have haft.

Som en bruger på Bold skriver i en kommentar til skadessituationen i AGF, så vil det vel være passende at stille med et rent reservehold mod BIF om ikke andet så for at kompensere for de point, dommeren forærede FCM i kampen mod AGF

Eller endnu bedre. Reservehold, så stamspillere kan komme til hægterne, men så slå Brøndby alligevel.

Eller Michael Johansen by proxy ;)

Det virker utrolig dumt ikke bare at gå ud og sige at de vurderede at Cho kom først og VAR ikke blandede sig fordi der var kontakt, men at de erkender at det var et meget tyndt straffe der ikke skulle være givet. Så kunne brokke os, men alle ville også hurtigt komme videre. Nu tænker man at der er lavet mere graverende fejl de forsøger at holde skjult.

Jan Carlsen har jo ikke ret når han siger at det er teknisk korrekt.

Han modsiger jo sig selv, når han starter med at sige at det er en minimal forseelse, herefter at de har gjort en del ud af at de ikke vil have soft penalties og så slutter af med at sige at det er teknisk korrekt dømt! Han trænger da vist til at læse det afsnit igennem igen, enten er det teknisk forkert, eller også er det ikke et soft penalty, det kan ikke være begge dele, når den type straffespark ikke længere må dømmes.

Men det er utroligt vanskeligt for ham at kritisere en dommer, og derfor er hans klummer totalt ligegyldig ævl om alle de situationer som kan dømmes, og der er godt nok meget der kan dømmes i hans bog, selvom alle kan se at det ikke bør dømmes. Han forholder sig aldrig til om dommeren egentlig har afviklet kampen på en ordentlig måde hvor alle kendelser der kan dømmes er fordelt nogenlunde ligeligt mellem holdene.

Man kunne godt bruge noget xR (Expected Refereeing), hvor der blev hentet big data og analyseret på hvor ofte en forseelse bliver dømt på den ene eller den anden måde, sammenholdt med hvordan der blev dømt i den enkelte kamp. Det ville også give mulighed for at rate dommerne efter hvor ensartet de dømmer, og dermed er det langt nemmere at forbedre sin præstation, når man ikke skal forholde sig til en skrigeballon af en dommerformand i et telefonrør i VAR vognen. Så kan man i stedet forholde sig til hvordan der generelt bliver dømt, det ville også hurtigt kunne afsløre om der er hold der bliver forfordelt.

Han modsiger jo sig selv, når han starter med at sige at det er en minimal forseelse, herefter at de har gjort en del ud af at de ikke vil have soft penalties og så slutter af med at sige at det er teknisk korrekt dømt!
Stoppede du med at læse efter teknisk korrekt? Det fulde citat er

"Dommeren bliver nok snydt af et temmelig teatralsk fald fra offeret. Så teknisk korrekt, men ikke praktisk."

Han slutter ret præcist IKKE med at skrive det er teknisk korrekt. Han skriver jo oversat "Ja, Chos fod var der først, men aldrig i livet er det et straffespark"

Last edited:
Stoppede du med at læse efter teknisk korrekt? Det fulde citat er

"Dommeren bliver nok snydt af et temmelig teatralsk fald fra offeret. Så teknisk korrekt, men ikke praktisk."

Han slutter ret præcist IKKE med at skrive det er teknisk korrekt. Han skriver jo oversat "Ja, Chos fod var der først, men alsrig i livet er det et straffespark"
Kan slet ikke forstå dit argument? Han skriver jo ordret "teknisk korrekt"? Det forsvarer jo dommeren som T-knogle skriver? Jeg hader den tvetydighed som kommentatorer omgiver sig med. "Den kan dømmes" "Det er set før" "Det er teknisk korrekt". Deres udtalelser er med elastisk i metermål. Jeg er godt klar over at dommerhvervet har "skøn" med i sin beskrivelse men synes de glemmer "spillets ånd" efterhånden. Synes T-knogles XRef kunne være en mega spændende data parameter. Gad også have en Xfilm.. Jeg havde så store forventninger til VAR. Jeg regnede med at det ville skabe en langt større ensartethed i kendelserne. Det synes jeg ikke er tilfældet mere i superligaen. Om det gælder andre ligaer ved jeg ikke.

Kan slet ikke forstå dit argument? Han skriver jo ordret "teknisk korrekt"? Det forsvarer jo dommeren som T-knogle skriver? Jeg hader den tvetydighed som kommentatorer omgiver sig med. "Den kan dømmes" "Det er set før" "Det er teknisk korrekt". Deres udtalelser er med elastisk i metermål. Jeg er godt klar over at dommerhvervet har "skøn" med i sin beskrivelse men synes de glemmer "spillets ånd" efterhånden. Synes T-knogles XRef kunne være en mega spændende data parameter. Gad også have en Xfilm.. Jeg havde så store forventninger til VAR. Jeg regnede med at det ville skabe en langt større ensartethed i kendelserne. Det synes jeg ikke er tilfældet mere i superligaen. Om det gælder andre ligaer ved jeg ikke.
Karlsen siger, at det er en kendelse VAR ikke kan lave om, når den er dømt af dommeren, men at dommeren ikke skulle have dømt den. Der er nok kontakt til, at VAR ikke må kalde den tilbage, men så lidt, at det ikke skulle have været dømt. Teknisk korrekt, men ikke praktisk.

Karlsen siger, at det er en kendelse VAR ikke kan lave om, når den er dømt af dommeren, men at dommeren ikke skulle have dømt den. Der er nok kontakt til, at VAR ikke må kalde den tilbage, men så lidt, at det ikke skulle have været dømt. Teknisk korrekt, men ikke praktisk.
Ja og det er der jeg er uenig, hvordan kan det være teknisk korrekt når der er tale om et ‘Soft penalty’, og UEFA har udtalt at disse ikke må dømmes? - Så er det vel netop ikke teknisk korrekt, og noget som VAR dommeren skal nævne for banedommeren “Her ser der ud til at være tale om et ‘Soft penalty’ jeg kalder dig lige ud til skærmen” ville være den korrekte beslutning fra MKK.

Ja og det er der jeg er uenig, hvordan kan det være teknisk korrekt når der er tale om et ‘Soft penalty’, og UEFA har udtalt at disse ikke må dømmes? - Så er det vel netop ikke teknisk korrekt, og noget som VAR dommeren skal nævne for banedommeren “Her ser der ud til at være tale om et ‘Soft penalty’ jeg kalder dig lige ud til skærmen” ville være den korrekte beslutning fra MKK.

Det vil gå imod VAR-protokollen. Om det er soft er et skøn, og VAR må ikke ændre dommerens skøn. Fejlen er udelukkende dommerens.

Back