New posts

Kamptråd Superliga 23/24: Runde 24: AGF - FCM, søndag d. 07.04. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 262
  • Views Views: Views 12K

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 8 16.3%
  • Uafgjort

Votes: 15 30.6%
  • Modstander sejr

Votes: 26 53.1%

• Total voters
    49
  • Poll closed .
Jeg vil gerne have offside stadigvæk måles igennem men med korrekte regler så det kan ses fra månen og self. ikke variere med antal af kameraer. Derudover vil jeg også gerne have hands reglerne lavet om så det er mere i spillets ånd. Synes første sæson med VAR var den bedste. Derefter er det gået ned af bakke. Der er så mange ting jeg ikke forstår mere. Feks albuer i feltet, holdesituationer i feltet, minimal kontakt situationer i felterne. Især holde situatonerne i feltet vil jeg rigtig gerne til livs. Den ændring der blev lavet med spray til dommerne i forbindelse med frispark og at man ikke må genere muren har virkelig forbedret den del af spillet feks.

@Stig: Hvis du gerne vil gå ned af den sti der: Wan-Bissakas venstre skinneben rammer faktisk Elliots højre fod, inden han går ned. Klippet ligger lidt nede i den tråd på X, som du selv henviser til.
Er det et tyndt straffe ? Ja. Men der er ikke noget ynkeligt over at lægge sig ned i feltet, når man faktisk bliver ramt. Det gør alle spillere. Også dem fra Arsenal ;-)

@Stig: Hvis du gerne vil gå ned af den sti der: Wan-Bissakas venstre skinneben rammer faktisk Elliots højre fod, inden han går ned. Klippet ligger lidt nede i den tråd på X, som du selv henviser til.
Er det et tyndt straffe ? Ja. Men der er ikke noget ynkeligt over at lægge sig ned i feltet, når man faktisk bliver ramt. Det gør alle spillere. Også dem fra Arsenal ;)
Det er godt set men er ramt nok til at der skal dømmes straffe? Det har jo ingen påvirkning af angriberen? Det underlige er at man må få en gedigen skuldertackling eller andre ting på overkroppen men benene er nærmest hellige. Der må knap nok pustes på dem.

Jeg vil som "enormt meget neutral og objektivt rendyrket og udskyldigt observerende" (sorry :ninja::cool::devilish::coffee: ) også påpege, at det også er helt håbløst i Premier League.
Se lige hvad Klopp og co. slap afsted med på udebane i går. Ingen kontakt fra Wan-Bissaka overhovedet - førend Elliot smider sig på ynkeligste vis.
Jeg hader VAR - men at dommerne ser den slags som straffe er også fuldstændigt sindssygt. Der er frispark til Mads Emil hvis noget som helst. Cho skubber Mads Emil i siden med armen også.

Øh ... Elliot fører bolden uden for Bissakas rækkevidde, hvorefter Bissakka rammer hans højre fod med sit venstre knæ (tydeligt i klippet) og derefter blokerer han Elliots højre fod med sit højre ben. Det er klokkeklart straffe. Elliot forsøger ikke at undgå kontakten, men det er sgu heller ikke hans opgave, når forsvareren kommer glidende på den måde.

At sige der ikke var kontakt er fuldstændig korrekt, hvis du dermed mener at Bissaka ingen kontakt havde med bolden.

Dét der er bare klodset forsvarsspil.

Det er virkelig et irriterende straffespark at få imod. Jeg kan til dels forstå at Sundberg i første omgang og direkte kan tro der er straffe. Cho er vildt god til den slags. Vi så det også i første kamp, hvor han lige akkurat når at stikke foden ud. Det var også hans eneste intention i den her situation, hvor han bare lige skal have foden først, men han går så meget i ryggen, at der på samme tid er frispark til MEM. Desværre hælder VAR nok til at det er en 50/50 situation, og så må dommerens vurdering af situationen i "live" stå ved magt. Det er egentlig også OK, for havde han dømt frispark, så var han heller ikke blevet kaldt ud. Det tror jeg ihvertfald ikke. Men det er vildt træls, for jeg synes ikke de der situationer skal give straffe, hvor det ene og alene er angriberens intention lige at få foden først og så bare smide sig. Men når nu det giver straffe, så er Cho bare snu nok til at opsøge det og skruppelløs nok til bare at kaste sig ned. Det må vi så bare selv være bedre til at opsøge også. Men det er to straffe de har fået i to kampe mod os, som ikke burde være dømt.

Det røde kort er virkelig også til debat. Men på gengivelserne ser det ud til at Anker lige gør et lille udfald med underarmen, og det vurderer de så til at fratage FCM en scoringsmulighed. Det er i bedste fald spekulativt, at det ville have udmundet sig i en oplagt scoringsmulighed, så et gult kort havde været passende, for at stoppe en omstilling, men ikke en oplagt scoringsmulighed. Desværre ser det ud til at lige giver bolden et lille tjat selvom det sikkert var ubevidst. Vi andre havde også skreget frispark og ihvertfald et gult kort.

De to situationer er det eneste jeg har set fra kampen, men det lyder til, at det ikke var helt skidt over 90 minutter. Men nu er den pokal satme vigtigt. Det er altså træls hvis vores sæson allerede mere eller mindre slutter den 11. april.

Det røde kort er virkelig også til debat. Men på gengivelserne ser det ud til at Anker lige gør et lille udfald med underarmen, og det vurderer de så til at fratage FCM en scoringsmulighed. Det er i bedste fald spekulativt, at det ville have udmundet sig i en oplagt scoringsmulighed, så et gult kort havde været passende, for at stoppe en omstilling, men ikke en oplagt scoringsmulighed. Desværre ser det ud til at lige giver bolden et lille tjat selvom det sikkert var ubevidst. Vi andre havde også skreget frispark og ihvertfald et gult kort.
Ja, umiddelbart er frispark og gult kort helt på sin plads. Det var i hvert fald min første tanke da jeg så det. Men det er godt nok spekulativt, at det fratager FCM en oplagt scoringschance når det sker så langt oppe på banen og med flere spillere som kunne have være nået på tværs. Det er simpelthen alt for spekulativt i min verden.

Gode pointer om straffet i øvrigt. Det er frusterende da det mest ligner et frispark på MEM, men som sådan håndteret efter protokollen (som man så kan synes er iditotisk). Og uden VAR havde der jo nok også været fløjtet for straffe.

Ja, umiddelbart er frispark og gult kort helt på sin plads. Det var i hvert fald min første tanke da jeg så det. Men det er godt nok spekulativt, at det fratager FCM en oplagt scoringschance når det sker så langt oppe på banen og med flere spillere som kunne have være nået på tværs. Det er simpelthen alt for spekulativt i min verden.
Jeg har den upopulære holdning, at tvivlen må komme det angribende hold til gavn i en sådan situation. Teoretisk eller ej, så må man ikke stoppe en potentiel friløber med hånden. Så jeg mener, at hvis der er frispark, så er der også rødt kort i den situation. For mig er det problematiske, at der overhovedet dømmes for frispark (forsætlig hånd på bolden), når bolden kommer fra den afstand med armen så tæt på kroppen. Argumentet er, at en refleksreaktion tæller som forsætligt handling, men, jeg synes, det er for søgt. Jeg tvivler på, at VAR havde dømt straffe, hvis der havde været tale om et indlæg, der blev blokeret på den måde. Vi er derfor igen ude i, at problemet er kendelsen på banen - var der ikke dømt frispark, så tror jeg, at Anker var gået fri. Men når frisparket er dømt, så hænger vi på et rødt kort, som bliver tåbeligt. Mit gæt er, at VAR kun forholder sig til, om der var tale om DOGSO, og ikke om der i det hele taget var frispark, da det er et skøn, og dommeren allerede har foretaget den vurdering.

• Like
Reactions: fsc
Det kan sagtens være bevægelsen der er udslagsgivende men på den anden side, har jeg det lidt: Hvor skal han gøre af armen? Den er inde ved kroppen og han er i bevægelse. Han kan ikke nå at fjerne armen pga. den korte afstand - det ligner reelt en umulig situation som forsvarsspiller. Er det virkelig intentionen med fodboldspillet i dag eller er det mere et udtryk for nidkære dommere som overgør tingene.

Det er virkelig et irriterende straffespark at få imod. Jeg kan til dels forstå at Sundberg i første omgang og direkte kan tro der er straffe. Cho er vildt god til den slags. Vi så det også i første kamp, hvor han lige akkurat når at stikke foden ud. Det var også hans eneste intention i den her situation, hvor han bare lige skal have foden først,

Vi skal vel bare lære af det og spille som de nuværende regler foreskriver. Jeg tror Fcm har fået 11 straffe i denne sæson og hvad er vi på - er det 5? Det gør en kæmpe forskel og især når vi kæmper lidt med at få scoret i åbent spil. Men det kræver nok at vi kommer noget mere ind i feltet som vi var de sidste 5 -8 minutter af kampen.

Jeg har den upopulære holdning, at tvivlen må komme det angribende hold til gavn i en sådan situation. Teoretisk eller ej, så må man ikke stoppe en potentiel friløber med hånden. Så jeg mener, at hvis der er frispark, så er der også rødt kort i den situation. For mig er det problematiske, at der overhovedet dømmes for frispark (forsætlig hånd på bolden), når bolden kommer fra den afstand med armen så tæt på kroppen. Argumentet er, at en refleksreaktion tæller som forsætligt handling, men, jeg synes, det er for søgt. Jeg tvivler på, at VAR havde dømt straffe, hvis der havde været tale om et indlæg, der blev blokeret på den måde. Vi er derfor igen ude i, at problemet er kendelsen på banen - var der ikke dømt frispark, så tror jeg, at Anker var gået fri. Men når frisparket er dømt, så hænger vi på et rødt kort, som bliver tåbeligt. Mit gæt er, at VAR kun forholder sig til, om der var tale om DOGSO, og ikke om der i det hele taget var frispark, da det er et skøn, og dommeren allerede har foretaget den vurdering.
Havde det været på kanten af feltet havde det været acceptabelt at kalde det en potentiel friløber. Men midt på vores banehalvdel? Den køber jeg ikke - det forudsætter alt for mange ubekendte, som dommeren ikke kan vide hvordan falder ud. Det er jo ikke en ren friløber de går glip, hvor hele vores hold er på den forkerte side af hændelsen.

Det kan sagtens være bevægelsen der er udslagsgivende men på den anden side, har jeg det lidt: Hvor skal han gøre af armen? Den er inde ved kroppen og han er i bevægelse. Han kan ikke nå at fjerne armen pga. den korte afstand - det ligner reelt en umulig situation som forsvarsspiller. Er det virkelig intentionen med fodboldspillet i dag eller er det mere et udtryk for nidkære dommere som overgør tingene.
Inden jeg så highlight havde jeg forventet at se det som du skriver: en arm helt inde ved kroppen. Men når jeg ser den, så bokser han jo til bolden med underarmen, fordi den laver et udfald. Det er sikkert svært at undgå, men ikke desto mindre er det ok med et frispark. Det er jo fordi han bliver udvist fordi de mener der er en oplagt scoringsmulighed. Jeg har ikke noget imod frisparket, men jeg synes ikke man kan kalde det en oplagt scoringsmulighed. Ihvertfald ikke 100%, og så synes jeg ikke man kan give rødt. Frispark og gult kort, for det var trods alt en rimelig chance de havde. Men aldrig rødt kort.

Jeg kaldte den straks som rød. Men når Sundberg ikke gav den først må man så spørge - clear and obvious DOGSO?

Jeg kaldte den straks som rød. Men når Sundberg ikke gav den først må man så spørge - clear and obvious DOGSO?
Er det nødvendigt, når han helt har overset, at der er fratagelse af en chance (hvis han havde givet gult, så havde han vurderet, at det ikke var til rød, og så havde VAR nok ikke blandet sig. Men når han overser det helt, så har VAR bedre mulighed for at intervenere).

Jeg tvivler på, at VAR havde dømt straffe, hvis der havde været tale om et indlæg, der blev blokeret på den måde. Vi er derfor igen ude i, at problemet er kendelsen på banen - var der ikke dømt frispark, så tror jeg, at Anker var gået fri. Men når frisparket er dømt, så hænger vi på et rødt kort, som bliver tåbeligt. Mit gæt er, at VAR kun forholder sig til, om der var tale om DOGSO, og ikke om der i det hele taget var frispark, da det er et skøn, og dommeren allerede har foretaget den vurdering.
Det er vigtigt at pointere at Sundberg ikke dømte noget i første omgang og det er også det der gør det hele ekstra frustrerende. Ved straffesparket mener jeg det er en fejldom, men den vil VAR ikke blande sig i. Ved udvisningen mener jeg dommen er korrekt, men den vil VAR til gengæld godt blande sig i. I sidste ende er det Sundberg der dømmer det hele og protokollerne skal nok være overholdt, der er bare også noget andet psykologi og andre incitamenter involveret når VAR er med, at det får en indflydelse. VAR gjord Sundberg ringere og det må jo være stik modsat intentionen.

Kunne Sundberg have været kaldt ud hvis han havde dømt frispark og uddelt en advarsel? Det er vel oplagt at det ikke var sket om ikke andet og på den måde flytter VAR også kendelserne fra den ene yderlighed til den anden.

For mig er det interessant at Sundberg ikke har færdig evalueret endnu.. Der skal kigges med den store lup for i lov teksten og en spin doktor ind over før det kan forsvares... Der skal være kontant afklaring efter kampen så man ikke kan nå at fabrikere en eller anden historie om hvorfor man gjorde som man gjorde. Det svarer til at de kriminelle kan nå at afstemme deres historier inden man sender dem i retten. Total ugennemsigtigt

Back