New posts

Kamptråd Superliga 23/24: Runde 24: AGF - FCM, søndag d. 07.04. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 262
  • Views Views: Views 11K

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 8 16.3%
  • Uafgjort

Votes: 15 30.6%
  • Modstander sejr

Votes: 26 53.1%

• Total voters
    49
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga 23/24: Runde 24: AGF - FCM, søndag d. 07.04. kl 18.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
stadion - kampbillede.jpg

Modstander fan i kampe mod FCM er Patrick Arff

Det er tæt i toppen
Hvem tror du løber med mesterskabet?

Lige nu og her, vil jeg smide mine penge på Brøndby. Men jeg ved også, at det er så tæt at svaret på næste tirsdag nok er et andet. Én runde kan ændre så meget når tre hold ligger så tæt, som tilfældet er lige nu. Jeg håber selvfølgelig, at det bliver os!

Vi har en del skader
Skal I have en spion ud og filme vores træning
;)

Vi har plantet en del hos jer, så jeg tænker at Jesper Hansen, Mikael Anderson, Mikkel Duelund, Frederik Brandhof, Tobias Anker og/eller Nikolai Pold nok skal dele det, hvis der er noget at dele 😄 Spøg til side, så tror jeg ikke det bliver så nødvendigt. Uanset jeres 11 udvalgte, ved vi nok godt, hvad vi cirka kan forvente at skulle op imod.

Har du et bud på resultatet i kampen?

Jeg rammer aldrig rigtigt, så det tør jeg ikke komme med denne gang. Men forhåbentligt ender det med 3 point til os, da jeg tænker I har et fokus på kampen mod Nordsjælland, og nok vil prioritere de fleste kræfter på den kamp.

I skal i de næste 2 kampe møde FCK og BrøndbyHvad forventer du dig af de to kampe?

6 point. Det skal vi bruge, hvis vi skal vinde mesterskabet, så det er ganske simpel

Indbyrdes
pointudvikling - indbyrdes.jpg

indbyrdes kampe.jpg
kort - indbyrdes.jpg
scoring imod.jpg
hvordan scorer de.jpghvilken kæde indbyrdes.jpg

Karantæne Info:

AGF

Magnus Knudsen er i karantæne
Karantæne ved:
Næste gule kort: Gift Links og Jacob Andersen
Gult kort 6 points: Frederik Brandhof, Mikael Anderson og Tobias Bech
FCM - ingen i karantæne

I næste runde møder vi Brøndby, der i denne skal møde Silkeborg
Karantæne ved:
Næste gule kort: Henrik Heggheim, Mathias Kvistgaarden og Mathias Greve
Gult kort 6 points: Josip Radosevic

Mesterskabsspillet
pointudvikling - top 6.jpg

kort top 6.jpg
stilling.jpg

• Like
Reactions: Exo
Man bliver helt trist når man ser "Sådan scores der" grafen:cry:

Ikke den store tiltro til denne kamp. Kun 1 ud 16 har stemt på en AGF sejr. Jeg har også stemt nederlag. FCM har bare mere kvalitet, vi halter lidt på skadesfronten og har nok tankerne mere på torsdagens kamp mod FCN. Ligner en oplagt udesejr.

Kampen torsdag fylder naturligvis og jeg tror også, at vi taber, men FCM har været dårlige i de sidste to kampe.

De blev spillet ud af brættet i Randers, var svineheldige med at vinde og imponerede ingenlunde hjemme mod FCN. FCM spiller ikke ret godt for tiden.

Vi spillede dem også ud af brættet den første halve time for nogle få uger siden, så samme kampbillede og mere skarphed kan sagtens give en sejr, men netop pga den forestående pokalsemifinale, der forhåbentlig ender som sæsonens næstvigtigste kamp, samtidig med at vores rolle i ligaen reelt er udspillet, tror jeg heller ikke helt på sejr. Skadeslazarettet hvor Beijmo er tilføjet og flere spillere kun er på vej tilbage og er ude af form taler selvfølgelig heller ikke for at vi skulle stå så godt. Vi taber dog stadig sjældent så vi skal da tro på det. FCM startede sæsonen skidt og kan godt være faldet en del tilbage i niveau, så hvis vi havde haft mandskab til et angreb på medaljerne var det nok dem vi skulle hente og så ville en sejr her selvfølgelig være påkrævet.

Det kan godt være at vi sparer enkelte spillere, men kampen bliver jo ikke "smidt". Det er en hjemmekamp og når først den bliver i fløjtet i gang, så går de 11 mand på banen jo 100% efter det.
Tænker også det bliver en ret lige kamp, men spillernes individuelle kvalitet og ikke mindst mulighederne på bænken taler god nok for, at det bliver ualmindeligt svært for os. Men altså, så længe TingAir er i luften er der jo altid muligheder...

For min skyld kan vi stille med U19
Faktisk kunne det være rigtigt godt at gøre det. Tænk bare på hvor meget hylen der vil komme fra FCK og Brøndby fans
Hvis AGF befinder sig i præcist samme situation som i mandags - uafgjort og med et offensivt hjørnespark i de allersidste minutter - så håber jeg, at man tager målmanden med frem. Man kan alligevel ikke rigtigt bruge uafgjort til noget, og skulle det gå galt, vil den kollektive nedsmeltning andetsteds alligevel være det hele værd.

Vi er 8 point fra FCK på 3.pladsen, og vi har 2 kampe imod dem endnu.
Vi spiller naturligvis alle kampe for at vinde - bare ikke for enhver pris pt. Pokalen er vigtigst - og derfor startede Links/PM og andre ude mod SIF, og der vil være spillere der starter ude mod FCM.

Men vi spiller for at vinde, og FCN møder FCK i weekenden, så altså spiller de uafgjort mens vi vinder, så er der 6 point op til FCK, og 8 point til FCM med 8 kampe igen, og 2 kampe imod FCK, og endnu en mod FCM.

Det sidste er ikke skrevet i sagaen.
Men hver runde føles det som om at det sidste punktum kan sættes. Fx hvis FCK vinder mod FCN, og FCM mod os. Så snakker vi jo 11 point til FCK og 14 til FCM med 8 kampe igen. Så er det jo selvklart slut må vi gå ud fra. Selvom en vild slutspurgt med 2 sejre mod FCK ville reducere afstanden til dem til 5 point der skal hentes på de 6 andre kampe (sker næppe).

Men søndag er ikke overstået endnu.
Og jeg forventer en underholdende kamp - og at AGF som altid har 3 point inde for rækkevidde.

Pokalen er selvfølgelig vigtigst, men jeg vil heller ikke sælge den her kamp på forhånd. Vi har noget at revanchere fra det sidste møde, momentum betyder også noget i forhold til returkampen mod FCN og vi er, som Stig skriver, endnu ikke helt væk i ligaen.

Jeg har det så uendelig svært med Thomas Thomasberg. Hans attitude, hans selvgodhed, hans tilknytning til alt der er bondsk og provinsielt og hans smiskende vaselinechef Claus Steinlein, som giver mindelser om Jess Ingerslevs perverse TV degn i anno ca. 1990. Jeg håber inderligt vi sætter en kæp i hjulet på deres gulddrømme. ... I de kommende uger følger rants om, hvor meget jeg også hader personer i Brøndby og FCK og hvor lidt jeg under DEM et mesterskab. #detskizofreneforår ...

Så skal der spares til mod FCN, så tror start bliver sådan her:

Peacock-Farrell
Mats Knuster - Tobias Anker - AJ
Links (byttes med Jacob Andersen efter 65.) - Mads Emil - Julius Bech (byttes med Duelund efter 70.) - Kahl
Tobias Bech - Mikael Anderson
Paddy (byttes med Tobias Bach efter 60.)

Smid ikke kampen - men spar så mange som muligt.
Det ville være så skidt at stå i semifinalen og skulle undvære de normalt faste startere.

Vi SKAL i den pokalfinale

Jeg siger bare, at et Brøndby mesterskab er værre end nærmest alt andet, og at hver sæson, FCK *ikke* bliver mestre er en gave til superligaen.
Jeg håber på FCK som mestre....de har SÅ mange flere midler at et par 100 mio ekstra ikke gør den store forskel. Er i tvivl om hvem af BIF/FCM jeg helst ser som mestre, hvcis det står mellemn dem....hælder til BIF da de nok skal brænde de penge af de får ind....modsat FCM der er lidt mere kløgtige....men ingen af de 3 er sgu rare at se som mestre.

Jeg håber på FCK som mestre....de har SÅ mange flere midler at et par 100 mio ekstra ikke gør den store forskel. Er i tvivl om hvem af BIF/FCM jeg helst ser som mestre, hvcis det står mellemn dem....hælder til BIF da de nok skal brænde de penge af de får ind....modsat FCM der er lidt mere kløgtige....men ingen af de 3 er sgu rare at se som mestre.
Et par år uden CL-milliarderne kan sagtens gøre FCK bløde i knæene. De er gearet efter CL-deltagelse. Plus de får sværere ved at rekruttere internationalt, hvis det er EL, der er bedste sellingpoint.

Jeg håber på FCK som mestre....de har SÅ mange flere midler at et par 100 mio ekstra ikke gør den store forskel.

Det er ikke ligegyldigt men det betyder langt mere for FCM og især BIF at få europæiske penge end det gør for FCK og derfor har det indirekte også en konsekvens for os. Ja, hele BIFs satsning er gearet på at komme som minimum i et EL gruppespil.
Så jeg hepper helt klart mest på FCK.

Dagens kamptrup:

Jesper Hansen, Bailey Peacock Farrel, Frederik Tingager, Tobias Anker, Mats Knoester, Michael Akoto, Eric Kahl, Jonas Jensen-Abbew, Jacob Andersen, Frederik Brandhof, Gift Links, Mikkel Duelund, Mads Emil Madsen, Tobias Bach, Julius Beck, Peter Bjur, Mikael Anderson, Tobias Bech, Janni Serra og Patrick Mortensen.

Altså et gensyn med Frederik Brandhof og Janni Serra i en kamptrup, mens Magnus Knudsen er ude med karantæne og der også fortsat er spillere på skadeslisten.

Back