Kamptråd Superliga 23/24: Runde 22: AGF - Hvidovre, søndag d. 17.03. kl 17.00
Det første spørgsmål er jo hvordan det er opgjort, men det er nok ikke antal km divideret med antal minutter, men må være den tid de faktisk er i bevægelse. En spiller der hele tiden er i bevægelse men oftest i lav fart, får dog så en lav gennemsnitsfart ift en der veksler mellem at stå stille og sprinte.Det kan der være noget om men vi har de tre langsomste angribere i superligaen på gennemsnitsfart (Tobias Bech, Serra og PM). Det virker umiddelbart som om de står noget stille og der ikke er bevægelse.
Antallet af sprinter pr. kamp er også helt i bund - selvom opbygningen er langsom, burde der så ikke være sprinter indimellem alligevel?
Jo mere jeg ser på de tal, jo mere forundret er jeg. Er vores taktik virkelig så anderledes end de andre hold?
Tobias Bach ser spændende ud men har meget lidt spilletid (til statistikken). Uwe har indikeret han skal spille wingback men jeg ville ønske han kunne bidrage længere fremme på banen og især med fart/vilje. Det har set spændende ud.
Samtidig er det værd at bemærke Duelund - der sker noget i den korte tid han er på banen. Topfarten er ikke eminent men han får flyttet fødderne i modsætning til de andreHan må meget gerne snart blive helt klar.
View attachment 3019
Jeg synes det er svært helt at bruge statistikken når det er uklart hvad tallene måler, antal eller distance, og om det er total eller gennemsnit, og det er svært at sammenligne med spillere i andre klubber jeg ikke har set så meget, men når man fx føler at der manglede aggressivitet og pres på modstanderen i sidste kamp, vil det vel også kunne aflæses i antallet af sprinter. Det må være et vigtigt tal fordi det også viser om spillerne forsøger at angribe hurtigt eller evt er med fremme og skal sprint tilbage. Manglende relationer kan måske påvirke det negativt fordi der er løb der ikke bliver taget hvis ikke der ligger en plan for dem eller hvis spillerne ubevidst føler de for ofte er forgæves, osv.
Det må kombineres med øjetesten, men det kunne jo være interessant nok fx at se statistikker for den slags i den første halve time mod FCM hvor vi overfaldt dem vs anden halvleg mod Hvidovre hvor vi virkede mentalt fraværende.
Anderson forsøger at komme i høj fart og udfordre og selvom hans afslutninger mangler noget er det en meget høj grad ham der skaber de dårlige situationer inklusiv dødbolde på gode steder. Det er afgørende at der er flere der tager offensive løb for at skabe afleveringsmuligheder eller skabe plads og det vil også hjælpe med en Duelund i vigør og kanter der kommer med frem osv, så modstanderne ikke bare kan afmontere det hele ved at stoppe Anderson.