New posts

Kamptråd Superliga 23/24: Runde 21: SIF - AGF, søndag d. 10.03. kl 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 219
  • Views Views: Views 9K

Hvad ender kampen?

• Total voters
    49
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga 23/24: Runde 21: SIF - AGF, søndag d. 10.03. kl 14.00
Citat, Uwe. september 2023

– Sauer er den næste. Han er en virkelig dygtig spiller, en intelligent spiller, der selvfølgelig lige skal vænne sig rent fysisk til at spille i Superligaen. Han er tæt på, og jeg kan se, at han er klar til at komme i spil.

Citat, Uwe. Januar 2024

- I forhold til Mathias Sauer besluttede vi, at vi ikke ville hente en ny angriber. Vi ville gerne have et spot på holdet offensivt for ham.

- Duelund bliver skadet
- Ind kommer en meget formsvag Bech
- Offensiven også i går stank
- Top 6 var sikret
- Man kunne spille frit.

Ingen Sauer. Man kan altid finde undskyldninger for ikke at bruge talenter!

Jeg forstår så godt, hvorfor Tobias Bech vælges frem for Mathias Sauer i går, men når man nu selv vælger den retorik er det bemærkelsesværdigt, hvor lidt spilletid Sauer har fået efter fire kampe.

I den forstand var et af få lyspunkter i går, at Jacob Andersen fik en masse minutter.

Det er dælme heller ikke mange minutter Julius Beck har fået i en situation, hvor både Polle og Knudsen har været ude. Og det er generelt min største bekymring i forhold til Uwe. At reserverne i stor udstrækning kun er reserver på papiret. Når det virkelig gælder, så omplacerer han hellere en rutineret spiller. Alt skal ske med måde, og selvfølgelig skal spilletid ikke forceres for enhver skyld. Men indimellem virker det som om visse spillere er så langt fra spilletid, at de kun ville få minutter, hvis vi havde problemer med overhovedet at stille hold.

Der er vi uenige. Jeg forstår simpelthen ikke en meget formsvag Bech bliver fortrukket. Jeg kunne måske forstå det, hvis top 6 var i fare og Uwe ville have noget mere rutine men under omstændighederne synes jeg, det var en forkert indskiftning og et skidt signal at sende.
Hakkeordenen på 10'er pladserne er jo klart Anderson, Duelund, Bech, Sauer. Når der er et resultat, man gerne vil hente (her forårets første sejr, der kan skabe lidt gejst i truppen), så synes jeg det er ok.

Havde måske tænkt Anderson --> Sauer efter 80 minutter havde været mere relevant.

Bjur var i øvrigt på bænken i går. Det var vist første livstegn fra ham denne sæson, hvor alle ellers har været skadede..

Der er vi uenige. Jeg forstår simpelthen ikke en meget formsvag Bech bliver fortrukket. Jeg kunne måske forstå det, hvis top 6 var i fare og Uwe ville have noget mere rutine men under omstændighederne synes jeg, det var en forkert indskiftning og et skidt signal at sende.

Pointen er lige netop, at en formsvag Tobias Bech (synes dog han var en af de bedre i en svag kamp i går) stadig er et bedre alternativ end Mathias Sauer. Der er også ræsonnement i at få Bech bedre integreret og spillet varm.

Jeg har ikke set noget fra Sauer, der viser mig, at han er på nippet af et gennembrud. Jeg undrer mig mere over Uwes udtalelser end fravalget i går. Dermed ikke sagt, at jeg f.eks. ikke ville have foretrukket Sauer ind i stedet for Anderson i slutfasen, men her valgte så Uwe så at parkere bussen med Tobias Anker.

I forhold til den generelle problematik om talenter og bredde er jeg enig i Tizzers pointe. Bredden bliver ikke spillet varm nok. Det er et argument for Mathias Sauer, men vurderet på indsatserne ser jeg ikke ham, som en spiller, der slår igennem i AGF. Jeg håber naturligvis at tage fejl.

Jeg er så i øvrigt enig i, at kommunikationen generelt er lidt vag for tiden, da der mangler en rød tråd i argumentationen.

Eksempler:
- Sauer (jf. ovenstående)
- At Uwe beklager sig over, at han ikke kan skifte Serra ind for tiden. Det er et reelt nok savn, men hvordan fanden kan AGF's trup være så ringe sammensat, at man kun har to angribere i truppen, hvis Uwe ofte vil sætte en ekstra ind i løbet af kampene?
- At Duelund beklager sig over banen på Ceres Park og lover bod og bedre på plastikken i Silkeborg. Banen virker tung, men OB kunne spille os tynde i anden halvleg og hvordan gik det lige med offensiven i Silkeborg?

Det handler i bund og grund nok om impulser og at forsvare sig selv og truppen, men det indikerer også, at AGF sportsligt er en meget hakkende fase. Spillemæssigt går det ikke som planlagt.

Hakkeordenen på 10'er pladserne er jo klart Anderson, Duelund, Bech, Sauer. Når der er et resultat, man gerne vil hente (her forårets første sejr, der kan skabe lidt gejst i truppen), så synes jeg det er ok.

Havde måske tænkt Anderson --> Sauer efter 80 minutter havde været mere relevant.

Bjur var i øvrigt på bænken i går. Det var vist første livstegn fra ham denne sæson, hvor alle ellers har været skadede..
Og deri ligger problemet. At man sætter en kronisk skadet lejespiller som Duelund så langt frem i køen frem for ens eget talent. Hvis ikke Sauer får spilletid her i foråret, hvornår skal han så, for efter sommerferien starter vi igen med "Vi skal liiiiiige sikre top 6 først, og så kan vi spille mere frit og give spilletid til talenter". I mine øjne bør Duelund være sidst i den hakkeorden af fitnessmæssige årsager og fordi han ikke er vores egen spiller.

Sauer og Beck har ikke fået noget der ligner en ærlig chance og det er virkelig skuffende, specielt for Sauer som var en af træningslejrens bedste i forhold til mål og det spil vi så i kampene.
Hvad Uwe siger og hvad han gør er åbenbart to fuldstændig forskellige ting.
Det er ekstremt skuffende at vi ikke engang prøver at skifte Beck, Bach eller Sauer ind i slutfasen med tanke på at top 6 er sikret.
Som mange har skrevet er det et dårligt signal at sende.

Sauer og Beck har ikke fået noget der ligner en ærlig chance og det er virkelig skuffende, specielt for Sauer som var en af træningslejrens bedste i forhold til mål og det spil vi så i kampene.
Hvad Uwe siger og hvad han gør er åbenbart to fuldstændig forskellige ting.
Det er ekstremt skuffende at vi ikke engang prøver at skifte Beck, Bach eller Sauer ind i slutfasen med tanke på at top 6 er sikret.
Som mange har skrevet er det et dårligt signal at sende.
Hvis jeg var et talent, der endnu ikke havde fået et gennembrud, så er jeg ikke sikker på, at jeg ville tilvælge Uwe som min nye træner. Så ville jeg nok i højere grad se hvad andre klubber kunne tilbyde.

AGF er på godt og ondt ikke SIF. 4 kampe uden sejr efter vinterpausen er ikke bare ok, trods ligegyldigt forår i tabellen. Holdet spiller svagt og ikke meget fungerer. Det giver rigtigt god mening at spille en mere etableret spiller fra midt i 1. halvleg, end at kaste en ung spiller ind.

Der skal flow i spillet, ro på resultaterne og overskud generelt. Så kan man give de unge mere spilletid. Hvis Sauer tager et dårligt tilbageløb og er medvirkende til en SIF-scoring i en periode hvor AGF-fans er klar til ubehagelige SMS'er o.l., kan man ødelægge langt mere end man gavner

Og deri ligger problemet. At man sætter en kronisk skadet lejespiller som Duelund så langt frem i køen frem for ens eget talent. Hvis ikke Sauer får spilletid her i foråret, hvornår skal han så, for efter sommerferien starter vi igen med "Vi skal liiiiiige sikre top 6 først, og så kan vi spille mere frit og give spilletid til talenter". I mine øjne bør Duelund være sidst i den hakkeorden af fitnessmæssige årsager og fordi han ikke er vores egen spiller.
Nu er strategien i Aarhus vel "bedste mand spiller, men der skal være plads til at føre talenter frem" - ikke "egne spillere under 20 år på alle pladser."

Det kan man være uenig i, men jeg er glad for, at Duelund er i truppen, trods hans problem med at ramme formen 100 % indtil.

AGF er på godt og ondt ikke SIF. 4 kampe uden sejr efter vinterpausen er ikke bare ok, trods ligegyldigt forår i tabellen. Holdet spiller svagt og ikke meget fungerer. Det giver rigtigt god mening at spille en mere etableret spiller fra midt i 1. halvleg, end at kaste en ung spiller ind.

Der skal flow i spillet, ro på resultaterne og overskud generelt. Så kan man give de unge mere spilletid. Hvis Sauer tager et dårligt tilbageløb og er medvirkende til en SIF-scoring i en periode hvor AGF-fans er klar til ubehagelige SMS'er o.l., kan man ødelægge langt mere end man gavner
Hvis er både skal flow i spillet, ro på resultaterne og overskud generelt før et talent får spilletid, så tror alle talenter kommer til at fravælge AGF som et godt sted at tage hen. De giver ingen mening at Uwe siger de ting om Sauer og stadig ikke gider spille ham når seniorspillerne leverer så ringe indsatser. Faktum er at Uwe skal være presset til det yderste før talenterne kommer ind.

Sikke en gang brok..! 10 kampe og 1 nederlag..

Jovist, der mangler kvalitet mange steder og der skal klart forbedres ting. Men er Uwe´s generelle tanke ikke at vi skal være svære at spille imod, og så kommer der altså grimme point på kontoen.
Vi har det 5 største budget, ligger nummer 5. Sigter selvfølgelig højere..

husk lige på at det er superligaen og ikke CHL vi spiller i. Det er altså ikke kendt for at være en sprudlende liga, men en taktisk liga.

Angående talenter, som Uwe får kritik for ikke at bruge. Så er nedenstående et link fra sidste år, hvor vi ikke bruger mange talenter, men dem der er gode nok - spiller også ret fast.

Nu er strategien i Aarhus vel "bedste mand spiller, men der skal være plads til at føre talenter frem" - ikke "egne spillere under 20 år på alle pladser."

Det kan man være uenig i, men jeg er glad for, at Duelund er i truppen, trods hans problem med at ramme formen 100 % indtil.
Jeg har ikke noget imod at Duelund er i truppen, jeg mener bare ikke han skal være førstevalg. Men det er jo kun min mening udefra. Det kan være Sauer er luddoven til træning og Duelund flyver rundt. Jeg ser bare ikke Duelund bidrage med noget på banen, og derfor synes jeg det er nærliggende at giver Sauer chancen for at vise om han er en vi skal holde på eller måske leje ud til sommer.

Jeg har ikke noget imod at Duelund er i truppen, jeg mener bare ikke han skal være førstevalg. Men det er jo kun min mening udefra. Det kan være Sauer er luddoven til træning og Duelund flyver rundt. Jeg ser bare ikke Duelund bidrage med noget på banen, og derfor synes jeg det er nærliggende at giver Sauer chancen for at vise om han er en vi skal holde på eller måske leje ud til sommer.

Duelund bidrog da med et meget godt mål mod OB (og et clusterfuck mod FCM). Så han bidrager da.

Pointen er lige netop, at en formsvag Tobias Bech (synes dog han var en af de bedre i en svag kamp i går) stadig er et bedre alternativ end Mathias Sauer.

Og min pointe er, at det ved vi reelt ikke, for Sauer har ikke fået en ærlig chance bortset fra en pokalkamp mod et 2. divisionshold, hvor han i øvrigt var blandt banens bedste. Jeg gentager gerne igen. Man kan ALTID finde undskyldninger for ikke at bruge talenter. I går var en af de situationer, hvor det blev tydeliggjort.

Det var en perfekt mulighed for at se Sauer an og om han er et bedre alternativ til Bech som Duelund erstatter eller sågar Anderson på længere sigt. Det spørgsmål fik blafrer stadig i vinden. Vi må håbe Bech finder noget form inden vi skal møde de 5 bedste hold over 10 kampe for Dueland kan vi næppe regne med og Sauer er stadig ?????

Det er meget muligt, Sauer ikke viser nok til træning, det harmonerer bare helt igennem elendigt med, at Uwe så sent som i januar bruger Sauer som argument for ikke at købe en offensiv spiller. Elendigt signal ikke at bruge ham i går.

Hvis jeg var et talent, der endnu ikke havde fået et gennembrud, så er jeg ikke sikker på, at jeg ville tilvælge Uwe som min nye træner. Så ville jeg nok i højere grad se hvad andre klubber kunne tilbyde.
Hvis Sauer og Beck ikke får noget spilletid i den her sæson så ville jeg som du skriver også 100% søge væk til sommer.
Det kan der ikke være nogen tvivl om.
Sauer skal ikke spille sit talent på bænken.

Det var en perfekt mulighed for at se Sauer an og om han er et bedre alternativ til Bech som Duelund erstatter eller sågar Anderson på længere sigt. Det spørgsmål fik blafrer stadig i vinden. Vi må håbe Bech finder noget form inden vi skal møde de 5 bedste hold over 10 kampe for Dueland kan vi næppe regne med og Sauer er stadig ?????

Men var det perfekt mulighed? At skifte Sauer ind efter 35 minutter ved stillingen 0-0 i et forår, hvor AGF ikke har fundet melodioen?

Eller er det bedre at køre ham ind med indskiftninger efter 60-70-80 minutter, som jo er standardudskiftningstidspunktet for offensiv spillere i AGF:

Back