New posts

Kamptråd Superliga 23/24: Runde 21: SIF - AGF, søndag d. 10.03. kl 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 219
  • Views Views: Views 9K

Hvad ender kampen?

• Total voters
    49
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga 23/24: Runde 21: SIF - AGF, søndag d. 10.03. kl 14.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Duelund ny.jpg

Vi skal møde Silkeborg på kunstgræs, så nu kan undskyldningen med en mudderbane ikke bruges

Det er igen Christian der svarer på spørgsmålene

I er 4 point foran Viborg
Bliver det jer selv der skal sikre Top 6 eller skal Viborg smide point?

Jeg tror vi skal holde med Brøndby på søndag, men et enkelt point mod jer virker ikke umuligt. I scorer trods alt ikke ret mange mål.

Jeres kampe i foråret har været elendige
Hvad skal der til for at vende det?

Jeg tror det kræver et lidt tilfældigt mål så vi kan prøve at komme foran i en kamp. Det har vi ikke prøvet siden vi vandt i Hvidovre tilbage i oktober.

Har du et bud på resultatet i kampen?
Hjertet siger 2-1 til os. Hjernen vil gerne sælge den for en grim 0-0

Indbyrdes:
indbyrdes.jpg

pointudvikling indbyrdes.jpg
kort - indbyrdes.jpg
scoring imod.jpgscorng for.jpg

Karantæne Info:

Silkeborg:
ingen i karantæne
AGF: ingen i karantæne
Karantæne ved:
Næste gule kort: Nicolai Poulsen og Magnus Knudsen
Gult kort 4 points: Felix Beijmo
Gult kort 6 points: Frederik Brandhof, Mikael Anderson og Tobias Bech

Vi skal møde Hvidovre i næste runde.
Følgende spillere har karantæne ved næste kort:
Ahmed Iljazovski, Magnus Fredslund, Lirim Qamili og Martin Spelmann

Liga (Top 6)
kort - top 6.jpg

pointudvikling top 6.jpg
stilling.jpg

Personligt mener jeg at de to kampe mod Silkeborg og Hvidovre skal bruges til at få de spillere der er kommet tilbage fra skader i omdrejninger
Så minutter i benene til Duelund og Mølgaard

Attachments

• pointudvikling top 6.jpg
    pointudvikling top 6.jpg
    67 KB · Views: 3
Jeg synes vi skal prøve Bech på toppen i stedet for PM men Uwe kommer aldrig til at bænke PM selvom han pt ikke tilbyder meget andet end straffespark. Der er ingen trussel i bagrummet.

Er fuldkommen enig! Havde faktisk også tænkt tanken med ham på toppen. Pm har godt nok været dårlig indtil videre - men stadig en dygtig angriber - trods alt

Ville være lidt tosset at gøre det netop som Beijmo er tilbage på højre wingback tænker jeg.
Men PM sammen med Bech kan gøres på flere måder. Fx var PM jo falsk 10'er bag Serra på et tidspunkt - og det fungerede fint.
PM skal kun ligge i den klassiske PM-rolle hvis man har tænkt sig at give ham de indlæg han er god til at score på i hvert fald.

Det er ikke så ofte man ser sådan en ”Flat Liner” graf for en modstander, de har jo ingen point fået i 5 kampe i streg! - Da jeg først så grafen troede jeg kort at det var en top 6 linje eller sådan noget?!?

Men Uwe har endnu ikke prøvet at vinde over Silkeborg og Kent Nielsen, så det kan være de får puls igen? :(

Det er ikke så ofte man ser sådan en ”Flat Liner” graf for en modstander, de har jo ingen point fået i 5 kampe i streg! - Da jeg først så grafen troede jeg kort at det var en top 6 linje eller sådan noget?!?
Silkeborg har fået to point - og lavet fire mål - i de seneste otte kampe. Havde AGF været i præcist samme situation, ville 99% af danske fodboldfans - og 100% af dette forum - betragte os som stærke nedrykningskandidater.

Presset er nok ikke helt så stort på Silkeborg, men lidt trykkede må vel efterhånden føle sig.

Silkeborg har fået to point - og lavet fire mål - i de seneste otte kampe. Havde AGF været i præcist samme situation, ville 99% af danske fodboldfans - og 100% af dette forum - betragte os som stærke nedrykningskandidater.

Presset er nok ikke helt så stort på Silkeborg, men lidt trykkede må vel efterhånden føle sig.
Men når man så ruller ned og ser den samlede graf, så er det desværre tydeligt at AGF’s linje ikke er meget bedre.

Og SIF har altid fået point mod AGF, siden Uwe kom til klubben, der er et eller andet som han ikke kan løse mod Kent Nielsen.

Men når man så ruller ned og ser den samlede graf, så er det desværre tydeligt at AGF’s linje ikke er meget bedre.

Og SIF har altid fået point mod AGF, siden Uwe kom til klubben, der er et eller andet som han ikke kan løse mod Kent Nielsen.

Tænker ikke det er så udpræget - når vi sidst i Aarhus holdt dem fra chancer til 89. minut - og var foran 1-0 og så endte i en cirkus-omgang til sidst efter at dommerteamet snød os for et tydeligt straffespark - som VAR slet slet slet ikke ønskede at bruge tid på - (endu en til samlingen af frustrerende domme) - og så var det som om SIF fik et gratis pust - og rendte ned og scorede 2 mål, mens vi var dårligt organiserede i slutminutterne.

Det er ikke for at gøre AGFs forår til en storslået succes, men fem point i fem kampe er trods alt noget bedre end nul point i kampe.

Uwe har trods alt kun mødt Kent Nielsen tre gange - og to af tre gange har Silkeborg udlignet i overtiden. Den forrige gang var Silkeborg godt nok bedste hold på banen, men sidst spillede AGF dem jo ud af brættet i de første 90 minutter.

Havde AGF været i præcist samme situation, ville 99% af danske fodboldfans - og 100% af dette forum - betragte os som stærke nedrykningskandidater.

Klart presset er større hos os. Den generelle interesse fra modfans og medier er større men ikke mindst har vi også et markant større budget. Hvis FCK havde leveret vores pointsnit i foråret, var de også blevet haglet ned.

Klart presset er større hos os. Den generelle interesse fra modfans og medier er større men ikke mindst har vi også et markant større budget. Hvis FCK havde leveret vores pointsnit i foråret, var de også blevet haglet ned.
Enig.

SIF's stime er dog også langt værre. De er gået helt i stå efter en forrygende første halvdel af efteråret.

Derfor er det også helt oplagt at vi sætter dem i gang. På plastikbanen har der også været langt mellem snapsene for AGF.

Jeg tror vi vinder:

- Silkeborgs dårlige angreb står over for vores stærke forsvar
- AGFs dårlige angreb står over for deres dårlige forsvar.

Silkeborgs defensive tilgang er meget passiv og tillader meget tid på bolden til modstanderen. Det bliver en kamp, hvor vi måske faktisk kan se en fordel i at have MEM og Duelund inde for at finde de gode pasninger, og hvor Links og Beijmo fra deres backs får bedre tid til at slå indlæggene.

SIF laver sgu nok en Randers i år - hvor de taber alt i foråret - undtagen liiiige nok til at sikre top 6 på baggrund af den gode start de havde på sæsonen.
Lad os håbe deres sejr først kommer i sidste runde - og ikke mod os.

På den led fint at vi møder dem nu, og ikke i sidste runde.
MEN - da SIF møder BIF i sidste runde, endda på udebane, så er jeg pænt sikker på at de vil gå til kampen hjemme mod os som sidste chance for at lave point.
Sports-psykologi fungerer bare ikke sådan 100% på den måde.

Så længe der er en "sidste chance selv hvis vi taber" - så har man normaltvist ikke adgang til de sidste % man ellers ville have i en alt eller intet-kamp.
Så jeg er glad for de har kampen mod Brøndby, og ikke blot mod os. De kan også håbe på at BIF slår Viborg senere på dagen etc - og have fokus på at et X nok vil være nok etc.

Alt sammen noget der MÅSKE lige fjerner 1,2 eller 3% fra det værste vi kunne kigge ind i.

Vigtigt at vinde denne kamp og få et overtag (eller i det mindste slippe for den der med at Uwe aldrig har slået dem), inden vi skal møde dem i Parken senere på foråret.

Det med at Uwe aldrig har slået de er muligvis en ting hos pressen/nogle fans. Tænker ikke den er det hos Uwe når vi har mistet 2 sejre mod dem i overtiden, og i den ene blev snydt for et straffespark ved stillingen 1-0 i 89'minut.

Tror mere han er træt af det - en frustreret over vi ikke har kunne slå dem.
Men ja - vinder vi i Silkeborg - så vi da måske lige have det ekstra i posen i en finale.

Det med at Uwe aldrig har slået de er muligvis en ting hos pressen/nogle fans. Tænker ikke den er det hos Uwe når vi har mistet 2 sejre mod dem i overtiden, og i den ene blev snydt for et straffespark ved stillingen 1-0 i 89'minut.
Eller måske netop derfor? Men selvfølgelig ved Uwe jo godt, at de ikke er bedre end os. Det kræver bare et kig i tabellen.

Back