New posts

Superliga 23/24: Runde 15: AGF - Viborg, søndag d. 12.11. kl 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 266
  • Views Views: Views 18K

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 37 78.7%
  • Uafgjort

Votes: 9 19.1%
  • Modstander sejr

Votes: 1 2.1%

• Total voters
    47
  • Poll closed .
Det passede fint med hvad det så ud til på tv. Jeg tror forskellen fra 18 til 20 nok kostede et par tusinde.

Det var i øvrigt første hjemmekamp med Uwe der var under 10k på stadion.
Det er satme også et ukristeligt tidspunkt - det må være noget Fanden har fundet på i ren arrigskab.
Lav nu tre kampe lørdage og søndage, kl. 12 - 14 - 16 henholdsvis.

Sene søndagskampe og mandagskampe generelt gør at os - der har cirka 3 timers kørsel tur-retur fravælger stadion

Kan det passe, det officielle tilskuertal kun var små 8800? Det er kun 500 mere end kriseramte OB mod Hvidovre. Det er skuffende, synes jeg.
Det passer meget godt. Familietribunen var ikke så tæt befolket og kl 20 en søndag afskærer bare mange børn fra at komme og dermed også mange forældre. Havde det været kl 16 var der sikkert kommet 2000 flere.

Jeg har ellers "clean sheet" i efteråret men var der ikke på det tidspunkt. Det er et fantastisk lortetidspunkt.

Lørdagskampe er også ret lave på tilskueretal, og faktisk noget lavere end mandag. Lørdage laver folk alt muligt andet, hvorimod søndag = Superliga.

Læg 2 kampe kl 14. 2 x 16 og hovedkampen kl 18. Så er det fint nok med en mandagskamp kl 19.00 som den sidste

Paddy scorede forresten sit Superligamål nr. 70 for AGF i kampen 💪
Præcis.

På 150 SL-kampe for AGF. På 12.384 minutter i ligaen.
1 mål per 176,9 minutter spillet = altså mål oftere end hver anden kamp - over hele sin tid i AGF sammenlagt.
Det er fandme flot.

Og sikke mange dejlige mål på indlæg han har scoret siden Beijmo kom til. Har hele tiden holdt ved, at PM nok skulle blive ved med at score mål, såfremt han fik de indlæg. Og jeg fatter ikke at vi ikke mere hardcore har gået efter at opgradere den venstreside.

Nu ser vi om ikke Kahl skal sælges til vinter til Sverige, og en ny profil skal ind. Jeg tænker stadig Gift Links er den perfekte backup for en god profil (eller "perfekt" er måske så meget sagt, men "oplagt" = mere passende) med mere produkt i støvlerne derovre. Kahl burde stadig kunne sælges for et pænt beløb, hvor vi måske får 5-7 mio for ham.

Det synes jeg vi skal gøre.
PM skal mindst fortsætte i AGF til han har fået en indskiftning på det nye stadion hvis det står til mig. Han betyder så undeligt meget for mange andre ting end vores spil.
Han er i min optik den ultimative kulturbærer og kaptajn, og Uwe fremhæver ham ofte som super vigtigt mellemled mellem trup og ham.

Mål i åbent spil, scorer hver gang på straffe, og kan spille andre gode - og får han selv 1-2 chancer, så er der gode odds for en scoring.
Lad ham endelig fortsætte med det. Det er ikke mange spillere der har scoret over 10 mål i en sæson for os i SL. PM kommer til at gøre det 4 ud af 6 sæsoner med denne sæson. Den ene sæson han ikke lykkes var hans første, som kun var et halvt år med 9 mål i 12 kampe :D Hans anden mislykkedes sæson var den med hans knæskade. Der spillede han det der svarer til 22-23 kampe ift spilminutter, og nettede kun 6 gange.

Nu har han så 17 runder til at lave 3 kasser mere, så er han på 10+ igen i år.
Ganske enkelt imponerende.

Lad os se om Bech kan runde de 10 også. Det må vi næsten håbe, da Bech og PM pt har stået for 13 af 19 ligamål.
Serra har lavet 2, men næsten ikke spillet i ligaen heller. 15 af 19 mål altså scoret af de 3 forreste, hvor kun de 2 spiller nær hver gang.

Det er tæt på skandaløst få mål vi får fra holdets andre spillere. Ingen er på mere end 1 scoring, og kun 4 har altså scoret et mål, foruden PM, Bech og Serra.
KOM I GANG!!

Last edited:
Back