New posts

Superliga 23/24: Runde 15: AGF - Viborg, søndag d. 12.11. kl 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 266
  • Views Views: Views 17K

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 37 78.7%
  • Uafgjort

Votes: 9 19.1%
  • Modstander sejr

Votes: 1 2.1%

• Total voters
    47
  • Poll closed .
Superliga 23/24: Runde 15: AGF - Viborg, søndag d. 12.11. kl 20.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
fejres.png

Unavngivet.jpg

Kamptråden bliver lidt anderledes denne gang.
Der er ikke en modstander fan - i stedet har jeg givet ordet til en af vores egne!

Før kampen skal der nemlig fejres et 30 års jubilæum for

tossehjørnet.jpg

Freddy Kirszner har ordet!

At være tosset med AGF igennem 30 år.

I vores lille gruppe der efterhånden tæller op til 50 personer til de store kampe, er vi blevet enige om, at vi startede for ca. 30 år siden. Men tja hvem tæller og hvorfor?
Udover at vi helt sikkert har været under påvirkning af øl og andet alkohol, skyldes denne lidt lemfældige omgang med tid også at Tossehjørnet ikke altid var Tossehjørnet! Eller det var vi bare hver for sig og alligevel samlet. I starten var vi forskellige fraktioner der mødtes i Tossehjørnet, så Tossehjørnet var altså stedet hvor vi mødtes på stadion.

Vi var en del der mødtes igennem Route 66 (pladeforretningen på Bruuns bro), hvis indehaver Martin Lindholm var en ægte tosse - fodboldtosse, musiktosse og mennesketosse. Han rummede skæve eksistenser, samlede folk op, der kunne bruge en hånd- som Rasmus T- der i dag er journalist på et kendt medie- og rejser rundt i verden- Ralle kaldte vi ham den gang.

Martin sørgede for, at vi havde et klublokale i Jægergårdsgade, hvor vi mødtes før og efter kampene. Vi kaldte os Mælkedrengen - ikke noget med hvid eller stolthed. Fordi vi var/er farveblinde, vi ser mennesker - sådan er det stadig!

Når vi forlod lokalet i Jægergårdsgade drog vi ud til søen, hvor vi mødtes med de andre tosser. Deriblandt Duck-stabbers, som i bund og grund bestod af Marc. Marc husker mange som ande-manden. Han kastede altid med fjer, når AGF scorede truttede han i sit andekald og råbte ”4-0”. Vi vandt sjældent 4-0, men det var et ritual, som mange andre ritualer. Det med 4-0 hænger stadig ved.

Ved søen kunne vi støde på de andre tosser. Og tosser ja det var/er vi. Den gang var der flere punks og metalhoveder- lidt skæve eksistenser, men det var ligemeget for vi var/er ikke interesseret i folk bankkonto, men i de mennesker de er- sådan er det stadig!

Vi kunne være alt fra 10 til en 30-40 stykker. Alle med en skæv humor- alle interesseret i fællesskabet og i fodbolden. Ikke noget med vold og racisme her.

Da det nuværende stadion blev bygget blev vi til den fælles fraktion- Tossehjørnet. Det var Marc, der sirligt havde sprayet bogstaverne på et stykke stof og det hang der altid. Han havde stadig duckstabbers- fordi han kunne!

Den dag i dag, er det stadig de samme værdier der er bærende- vi har intet medlemskab- blot et uforpligtende fællesskab med fælles interesser.

Da vi fik en af vennerne til at designe vores logo skulle der naturligvis være en and på for at hylde Marc. Han var syg på det tidspunkt- og han kunne sjældent komme med på stadion - så det fandt vi passende. Han døde desværre ikke længe efter. Hvorefter både klubben og Tossehjørnet ærede ham til en kamp på stadion.

Desværre tog Døden også Martin Lindholm for nogle års siden. Marc og Martin døde ikke lang tid efter hinanden. Det er stadig de værdier, som de stod for, vi står for i dag. Nemlig at hylde forskelligheden og plads til mennesker som de er.
Derfor sender vi naturligvis en skål i Top og Arnbitter samt kærlige tanker til de to.

Vi mødes stadigt ved søen to timer før kampstart og drøfter verdenssituationen. Naturligvis med en øl og en krammer, mens vi deler sorger og glæder.

Vi står for anden gang i Tossehjørnets historie overfor at der skal bygges et nyt stadion- og vi glæder os!.

Vi håber naturligvis at eksistere minimum 30 år mere. I dag er der heldigvis også kommet flere yngre mennesker til, som vi håber vil tage teten videre- når vi andre genforenes med Martin og Marc!

Nu til kampen:

Indbyrdes:

indbyrdes.jpg

pointudvikling - indbyrdes.jpg
kort - indbyrdes.jpg
hvordan scores der.jpg
scoring imod.jpg

Karantæne info:
Viborg: Anosike Ementa er i karantæne

AGF: Ingen i karantæne
Karantæne ved:
Næste gule kort: Magnus Kristensen
Gult kort - 4 points: Felix Beijmo
Gult kort - 6 points: Mikael Anderson

Liga (Top 6):
tabel.jpg

pointudvikling - indbyrdes.jpg

Last edited:
Jeg kan anbefale alle at kigge forbi søen før en hjemmekamp og hilse på Freddy og de andre. Freddy giver nogle enormt gode krammere og er en helt fantastisk god mand med masser af humor og varme.
Længe leve Tossehjørnet 🤘❤️

Det store drog Ementa er ikke med. Mindes han for en sjælden gang var god da vi tabte hos dem. Ellers har jeg altid synes han er en af de ringeste angribere i Superligaen. Men han scorede to mod sif sidste weekend så måske meget godt han ikke er med.

Jeg tror godt vi kan holde 0’et inden kamp og score et par stykker selv. 2-0.

Og fed info omkring Tossehjørnet.

Det store drog Ementa er ikke med. Mindes han for en sjælden gang var god da vi tabte hos dem. Ellers har jeg altid synes han er en af de ringeste angribere i Superligaen. Men han scorede to mod sif sidste weekend så måske meget godt han ikke er med.

Jeg tror godt vi kan holde 0’et inden kamp og score et par stykker selv. 2-0.

Og fed info omkring Tossehjørnet.
Det var interessant at se om Ementa faktisk havde noget mere at komme med efter skiftet til Viborg, i AaB var det svært at se han var god til andet end at være stor, så der kunne Viborg vise evner til at se noget uforløst potentiale. Det er selvfølgelig bedre på et mere velfungerende hold, men der mangler vist stadig en del. Lærer han at hoppe og heade er der jo noget selvfølgelig, så skidt med at hans løb nok er de mest uelegante i ligaen, men det er en spiller de gerne måtte have haft med mod os, sådan en vores forsvar nok skal spise.

Alternativerne er vist med meget svingende kvalitet, men også nogle der på en god dag volder problemer. Vi skal kunne holde dem nede på højest et enkelt mål og så er vi forhåbentlig ved at finde noget offensiv kvalitet igen så vi kan lave et par stykker.

Jeg tror Viborg mere eller mindre har indstillet sig på ikke at komme i top-6 denne sæson, derfor er de måske heller ikke så utilfredse med at det er nu Friis har fået en bedre mulighed, men det betyder nok også at de vil være tilfredse med uafgjort. Jacob Poulsen kan måske også godt finde på at gøre noget nyt som så ikke er så indøvet, men også kan være en overraskelse vi skal være klar til at justere efter.

Viborg havde kæmpesucces med at losse lange bolde mod Amenta, der overmatchede Tingager i uhørt grad.

Det er glædeligt, at Amenta er ude på søndag, men Viborg har løftet sig på det seneste, så vi får rigeligt at se til. Fin sejr over SIF og de burde have vundet sikkert i Vejle. Det er sådant et underholdende og svingende hold. Højt topniveau, lavt bundniveau og et offensivt koncept.

Omvendt har AGF også vist noget holdbarhed i de sidste 3-4 kampe, hvor vores modstandere har haft svært ved at komme til chancer mod os. Det bliver nok også afgørende på søndag, da VFF er bedre offensivt end defensivt.

Hmm, OK, jeg kan ikke mindes Tingager nogensinde blive overmatchet i luften 😄
Jeg synes Ementas teknik er bedre end det ser ud til når han kommer væltende, men jeg ville dårligt kunne holde ud at se på en så stor spiller der ikke dominerer i luften, så hvis han er ved at få det med, kan han sagtens være et farligt våben det er fint de ikke har med.

Selv for Tingager var Ementa fysisk noget af en mundfuld, så fint han er ude.
Spændende at se hvem vi får klar til kampen. Der er vel stadig store spørgsmålstegn ved både Knoester og MEM? Og hvordan ser det ud med Anderson?
Meldinger fra formiddagens træning var, at det kun var reserverne (inkl. Kahl og Andersen), der var på banen, mens start 11 (inkl. Links) var på cyklerne.
Serra var ude at spille småbold med staben.

Salling - jeg læser med stor begejstring dine kamptråde og sætter pris på dit gode arbejde - tak for dem! Jeg håber, at du bliver ved med at finde energi til at lave dem. Det her var et superfint indblik i Freddys/jeres historie, som jeg ikke var bekendt med. Rigtig godt indslag.

Nå. Lad os lave firkløver-pesto på søndag! Må Psykolai være morteren og Knudsen være vores manglende nordsø-olie.

Salling - jeg læser med stor begejstring dine kamptråde og sætter pris på dit gode arbejde - tak for dem! Jeg håber, at du bliver ved med at finde energi til at lave dem. Det her var et superfint indblik i Freddys/jeres historie, som jeg ikke var bekendt med. Rigtig godt indslag.

Nå. Lad os lave firkløver-pesto på søndag! Må Psykolai være morteren og Knudsen være vores manglende nordsø-olie.
Psykolai😂

Det er nu altså kun et trekløver, hvis vi skal fluekneppe lidt.
Til gengæld er jeg enig i din første linje vedrørende Salling.

Hvis der er nogen der har overværet træning i denne uge, har Mikael Anderson så været med? Jeg må indrømme, at jeg er lidt bekymret for om han er rendt ind i en hjernerystelse efter det sammenstød i Brøndby.

Sif ligger til at tabe mod Randers. Holder det resultat kan vi spille os inden for to point fra sif på søndag. Det vil alligevel gøre det lidt mere spændende. Især fordi fcm-fcn også mødes.

1-1 er væsentligt bedre i mine øjne.

Randers har Vejle og OB hjemme i de to næste kampe, så de skal ikke have 3 points i aften. Generelt synes jeg også, at det vigtigere med Top 6 end at kigge højere op pt.

Der er trods alt mange points at spille om slutspillet.

Back