New posts

Superliga 23/24: Runde 14: Brøndby - AGF, mandag d. 06.11. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 265
  • Views Views: Views 15K

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 13 27.7%
  • Uafgjort

Votes: 14 29.8%
  • Modstander sejr

Votes: 20 42.6%

• Total voters
    47
  • Poll closed .
Superliga 23/24: Runde 14: Brøndby - AGF, mandag d. 06.11. kl 19.00
Jeg synes godt nok der var voldsomt negative kommentarer i dag ift. den kamp jeg så.
I 1. halvleg der skulle være så forfærdelig bliver Brøndby holdt nede på tre afslutninger og vi havde optræk til nogle rigtig gode omstillinger, men manglede kvalitet på den del. Så jeg kunne ikke se at halvlegen var SÅ forfærdelig, det er trods alt mod et af de mest formstærke hold på en af de sværeste udebaner.
Meget enig. Generelt er vi inde i en periode med syv point i tre kampe, og pilen peger i den rigtige retning. Efter den her 2. halvleg sad jeg med en følelse af, at vi nu endelig er tilbage! Nu kunne jeg kende holdet fra foråret igen med vores aggressive pres og gode beslutninger med bolden. Men herinde handler stort set alt om et katastrofalt transfervindue (til trods for at flere af de nye spillere er kampafgørende i øjeblikket), og om hvor elendige enkelte spillere er (selvom der er rigeligt med spillere der performer fantastisk, som man kunne kaste sit lys på).

Hvis man sad og længtes efter nogen at dele den her rigtig gode aften for vores klub med - så blev det ikke lige på GF Forum ;)

Han dækkede intet ved målet. Hverken den ene eller anden mand. Lå midt i ingenmandsland og den eneste der kunne se Vallys komme løbende.

Der er meget lidt kvalitet i det han lave med bolden. Man kan hverken slå et indlæg eller skyde så han har kun fart og det er det. Det er altså ikke godt nok på set her niveau. Én ting er øjetesten og noget andet er hans output. Der kommer intet fra ham. Beijmo har lige lavet flere assists som centerforsvarer end links har lavet i mere end 50 kampe som wingback (hvis jeg husker rigtigt).
Han holder sin kant som han skal. Han kan intet gøre ved det indløb som kommer fra midtbanen. Det er udelukkende Knudsen som ligger helt skævt. At han sent opdager Vallys og derefter træder væk fra kanten gør ikke knudsen mindre skyldig.

På det offensive er det links som lægger sukkerbolden til Beijmo? Ja han har 2 forfærdelige "skud" på mål.

Jeg ser ikke Links som vores svageste led.

I øvrigt enig i at Sundberg dømmer en god kamp. Det er et helt andet Brøndby hold, når de får en tidlig advarsel for et forhindre en omstilling, så er de nød til at spille fordbold i stedet, og det er de ikke specielt gode til.
Jeg synes han lavede en del markante fejl. På ti minutter fra minut 70 og 80 noterede jeg mig:

- Kvistgården skubber Links ud sf banen med to hænder i ryggen 1 m fra linjevogter. I stedet for frispark får vi indkast ved eget hjørneflag. Dermed kan BIF holde pres

- hovedskadesituationen skal give gult til Tschiembe (og Brøndby skal så ikke have liv at sætte ham ind så længe han er tydeligt groggy)

- Radosevic laver et karatespark i luften for til sidst at stemple en AgF’er. Gult kort.

- Beujmo sparker bolden ud af banen ca 40 meter fra vores baglinje. Brøndby får lov at tage det på kanten af straffesparksfeltet, dvs et potentielt farligt sted

Når Brøndbys træner eller spillerne i interviews siger: "Vi ved ikke rigtig, hvad der gik galt i 2. halvleg", så er det et tegn på, at AGF har gjort noget rigtigt. Jeg husker utallige kampe, hvor AGF har været foran ved pausen, men sidenhen bliver for passive i 2. halvleg, fordi modstanderholdet gik efter struben. I dag var det med omvendt fortegn. På mange måder er det ikke en fordel at være foran efter 45 minutter. Der kan plante sig en falsk tryghedsfornemmelse oppe i hovedet på spillerne. Muligvis vil man gå på banen med samme taktik og udtryk, som fungerede fint i 1. halvleg. Modstanderholdet laver en masse modtræk og strammer op over hele linjen og blandt jævnbyrdige hold (som top 6 mandskaberne i superligaen), kan det være nok til at få kampen til at tippe.

Hvad der var mest opløftende i dag var, at vi på trods af de mange skader og en tynd bænk var i stand til at gå ind og vende slagets gang imod et tophold. Det skete også imod FCK. Så er det ikke tilfældigt, men godt arbejde i trænerteamet og selvfølgelig blandt spillerne. Nu mangler holdet bare skarphed oppe i modsatte felt.
Uwe trak Paddy lidt ned og markere Wass, så han fik mindre tid på bolden, mens Bech skulle løbe solen sort som forreste mand og stresse bagspillerne fra Brøndby

Det må have været en kedelig kamp 🫣

I sammendraget på Superliga har de kun de to mål. De er selvfølgelig også et studie i forsvarsfejl som spillere med fordel kan se igen og igen.

De sammendrag er en kæmpejoke. Tænk at man ikke har større ambitioner i forhold til at præsentere eget produkt. Det er marginalt mere fyldigt end at se to still-billeder fra kampen.

Azad Corlu siger noget interessant i Mediano Special podcasten omkring Brøndby-AGF kampen, han ser et træt FCK hold efter en lang halvsæson med mange kampe. De er begyndt at stille sig mere tilbage og er gået mere ned i et lavt pres, hvor de startede sæsonen med at presse højt. Det er risikabelt når deres største styrker ligger i offensiven, at stille sig for langt tilbage, men det er nødvendigt fordi spillerne ikke længere har energien til høj intensitet i særligt lang tid i kampene. Jeg tænker at det samme gælder for FC Nordsjælland, de har dog ramt trætheden noget tidligere end FCK, sandsynligvis fordi de ikke er vandt til mange europæiske kampe.

AGF er derimod ved at finde momentum, de nye spillere er ved at være godt integreret, og Uwe har fundet en offensiv konstellation som kan gøre ondt på modstanderne. Så selvom det bliver to vanskelige udekampe mod FCN/K, så er det nok et ret godt tidspunkt at de to kampe falder på i forhold til formkurver. Så selvom det er to “gratis” kampe, så kan der måske godt ligge en lille overraskelse og vente.

Azad Corlu siger noget interessant i Mediano Special podcasten omkring Brøndby-AGF kampen, han ser et træt FCK hold efter en lang halvsæson med mange kampe.

FCK restprogram hedder kampe den 8/11, 12/11, 25/11, 29/11, 3/12 (mod os), 6/12, 9/12 og den 12/12.

FCK vil stadig være favoritter men det er et voldsomt slutprogram sidst på efterårssæsonen og med tunge baner. Det må sætte sig fysisk og ikke mindst mentalt. Fortsætter vores fremgang, så er point i Parken bestemt realistisk men det afhænger også af en Anderson er klar og vi ikke får flere profil skader.

Uwe trak Paddy lidt ned og markere Wass, så han fik mindre tid på bolden, mens Bech skulle løbe solen sort som forreste mand og stresse bagspillerne fra Brøndby
Ja, han gjorde også mere end det. Når jeg ser den nye assistenttræder, Philipp Grobelny, så kommer jeg til at tænke på Ruben Selles. En ung nørd som cheftræneren lytter meget omhyggeligt til. Bagefter går Uwe ud og troller Viaplays journalister med lange taktiske genistreger. Uwe må være superligaens største trold. Han er vores trold, og jeg elsker hver gang han gør det, for han har selv været tv-journalist og han kender gamet ud og ind :love:

Håber i hvert fald de passer rigtigt godt på ham. Lød som en mindre hjernerystelse, så tænker han står over i Parken i hvert fald.
I Parken? Altså den 3. december? Vi har Viborg hjemme på søndag og derefter en udekamp mod FCN efter landskamppausen. Men jeg tænker også at han må være tvivlsom på søndag og det er et problem.

Azad Corlu siger noget interessant i Mediano Special podcasten omkring Brøndby-AGF kampen
Jeg har nogle gange været lidt efter ham ift. hans analyser, men han var virkeligt skarp i det program. Og giver nogle meget spændende perspektiver frem mod de to pokalkampe. For Jesper Sørensen er helt sikkert sendt i tænkeboksen ift. hvad de skal gøre når der bliver lukket ned for linket mellem forsvar og Wass (og dermed linket mellem Wass og Vallys). Det hænger også sammen med en anden god pointe han havde, nemlig at BIF ikke kan ændre kampudtrykket fra bænken. De mangler simpelthen typerne og kvaliteten, til at kunne ændre deres udtryk, så det gør dem sårbare for modstandernes justeringer.

Modsat formåede Uwe faktisk (på trods af vores på papiret tynde bænk) at ændre vores udtryk i anden halvleg - både taktisk og intensitetsmæssigt. Synes generelt at Uwe er utroligt god til at få bragt de forskellige spillere i de positioner hvor de bedst kan udnytte deres styrker. Og få dem matchet godt ift. den modstander vi møder. Det er jo ikke fordi Jacob Andersen nødvendigvis er en bedre wingback end Kahl (endnu) - men hans spidskompetencer var præcis det vi havde brug for mod BIF til at ændre kampbilledet, hvorimod Kahls ikke rigtigt kunne komme til udtryk.

FCK restprogram hedder kampe den 8/11, 12/11, 25/11, 29/11, 3/12 (mod os), 6/12, 9/12 og den 12/12.
Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg hellere ville have haft den sidste kamp i Parken, efter at deres græstæppe den 12/12 har tredje hjemmekamp på 10 dage i december. Det kommer til at se frygteligt ud, og det havde måske været en fordel for os, da vi ikke har lige så mange teknisk dygtige spillere som FCK. Men det kunne satme være fedt hvis de lige kan samle et par skader op i slutningen af november frem mod vores kamp.

En sejr mod Viborg og en uafgjort i bare én af de sidste to kampe mod FCN/FCK vil være god afslutning på ligaefteråret. At sende BIF ud i pokalen og selv gå i semifinalen vil gøre efteråret til en succes på trods af mange udfordringer.

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg hellere ville have haft den sidste kamp i Parken, efter at deres græstæppe den 12/12 har tredje hjemmekamp på 10 dage i december. Det kommer til at se frygteligt ud, og det havde måske været en fordel for os, da vi ikke har lige så mange teknisk dygtige spillere som FCK. Men det kunne satme være fedt hvis de lige kan samle et par skader op i slutningen af november frem mod vores kamp.

En sejr mod Viborg og en uafgjort i bare én af de sidste to kampe mod FCN/FCK vil være god afslutning på ligaefteråret. At sende BIF ud i pokalen og selv gå i semifinalen vil gøre efteråret til en succes på trods af mange udfordringer.
Ja, hvis FCK kan blive nødt til at stille med reserver som Viktor Claesson, Jordan Larsson og hvem der ellers plejer at sidde på bænken, så bliver det jo a piece of cake...

En sejr mod Viborg vil vel sikre os top-6 i vinterpausen og dermed reelt også i hele grundspillet, da vores program efter nytår ser meget fornuftigt ud. Det vil også sætte os i en god position før FCN/FCK-kampene da det så er ren bonus, hvad vi kan få ud af de kampe. Men reelt skal vi jo nok lave 6 point i de tre kampe, hvis vi skal hægte os på top-5.

Back