New posts

Superliga 23/24: Runde 14: Brøndby - AGF, mandag d. 06.11. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 265
  • Views Views: Views 15K

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 13 27.7%
  • Uafgjort

Votes: 14 29.8%
  • Modstander sejr

Votes: 20 42.6%

• Total voters
    47
  • Poll closed .
Superliga 23/24: Runde 14: Brøndby - AGF, mandag d. 06.11. kl 19.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Beijmo.png

Så fik jeg svar fra Vestegnen
I skal for en gangs skyld spille en hverdagskamp
Føler I det så lidt som om I har spillet europæisk i år?

Haha nah .. Det er altid lort med mandagskampe, men jeg har noteret mig, at der er solgt over 23.000 billetter, så det er fint. Men selvom Aarhus er en slags udland, så tæller det ikke helt.

Udover os så har I FCK og Lyngby i de kommende to kampe
Hvordan tror du point udbyttet kommer til at se ud?

Jeg tror på vi kan lave 7p i de kampe. Men det er alle 3 svære kampe for os. Vi skal sikkert op på en lortebane i Lyngby, det har før været svært for os. FCK er ved at være slidte, men derby er bare derby. AGF kampen er en kamp jeg forvente vi vinder. Jeg mener vi er bedre end jer og skal vinde på hjemmebanen.
Har du et bud på resultatet i kampen?
Jeg tror vi kommer ud og dominerer. Jeres bedste kort er jeres defensiv. Den har vi værktøjer til at åbne. Jeg siger 2-0 til Brøndby. God tur herover. Det er altid fedt at have AGF på besøg på Brøndby Stadion

Indbyrdes:

indbyrdes.jpg
kort - indbyrdes.jpg
hvordan scores der.jpg
scoring imod.jpg
pointudvikling indbyrdes.jpg

Karantæne info:

Brøndby: Ingen i karantæne

AGF:
Karantæne: Frederik Brandhof
Næste gule kort: Magnus Knudsen
Gult Kort - 4 points: Felix Beijmo
Gult Kort - 6 points: Mikael Anderson

Liga (Top 6)
stilling.jpg

kort - top 6.jpg
pointudviling - top 6.jpg
Kampens dommer er Jakob Sundberg

Håber Knoester bliver klar til kamp, så vi ikke behøver at have spillere til at spille ude af position. Vi har manglet Beijmo på kanten. Og Bech skal op på toppen sammen med PM, så vi kan lave et højere pres. Serra skal kun være indskifter, da han ikke duer i presspil sammen med Mortensen. Det bliver sådan nogle alibiløb, som vi så med bl.a. Kurmi, og det har vi ikke råd til. Og lad så BIF gå 120 minutter i Randers, så de kan blive bare lidt møre til på mandag.

Håber Knoester bliver klar til kamp, så vi ikke behøver at have spillere til at spille ude af position. Vi har manglet Beijmo på kanten. Og Bech skal op på toppen sammen med PM, så vi kan lave et højere pres. Serra skal kun være indskifter, da han ikke duer i presspil sammen med Mortensen. Det bliver sådan nogle alibiløb, som vi så med bl.a. Kurmi, og det har vi ikke råd til. Og lad så BIF gå 120 minutter i Randers, så de kan blive bare lidt møre til på mandag.
Serra er syg til kampen i dag - så spørgsmålet er om han bliver klar

Vallys er i øvrigt ude af deres pokalkamp i aften pga. sygdom. Men jeg husker ham også som tvivlsom før vores første kamp, hvor han endte med at starte og være blandt de bedste.

Det er helt afsindigt så mange point vi smidt til Brøndby på uskarphed og defensive totalkiks med efterfølgende udvisning, det kunne være fint hvis det lige kunne gå den anden vej. Jeg er ikke voldsomt optimistisk med endnu flere spillere på tribunen, men ellers ville det nok være meget lige og dermed kan det også stadig lade sig gøre at hive både et og tre point med. Knoester må meget gerne blive klar, eller i det mindste Anker til 90 min, så vi ikke også skal stække højresiden ved at flytte Beijmo.

Uwe har haft held med nogle af sine eksperimenter, men Beijmo i tremandsforsvar er ikke en af dem. Stop det med det samme. Han løser ikke opgaven og er til gengæld stærkt savnet i højresiden. Håber virkelig Knoester er klar. Ellers må enten Anker eller Akoto kunne løse den opgave. Hvis de ikke kan det, hvorfor er de så overhovedet blevet hentet ind? Bliver mere og mere frustreret over det passive transfervindue, når det gælder indkøb. Lige nu får vi det hele i røven med en supertynd og træt trup, der slet ikke tåler karantænedage og skader. Selv Uwe virker mere og mere muggen over situationen. I den situation vi står i er det ubegribeligt, at vi ikke prøver Anker til slut i kampen mod Ishøj.Og hvorfor prøver man slet ikke Duncan? Er han fodboldinvalid eller får han kun løn, når han spiller kamp, så vi på den måde kan beholde endnu flere penge i den bugnende transferkasse?

Bliver mere og mere frustreret over det passive transfervindue, når det gælder indkøb.
Jeg klipper lige lidt i dit indlæg. Jeg forstår frustrationen og deler den delvist.
Men jeg er også nødt til at sige, at jeg synes Serra ligner en spiller i bevægelse fra flop-kolonnen til godkendt-kolonnen. Jeg aner ikke om han kan bevæge sig yderligere derfra, men hans formkurve har været stærkt opadgående.
Jeg er stadig forundret over, at man turde løbe an på, at Duelund kunne spille hele efteråret på nedsat kraft. Det virker halsløst på mig.
At MEM gik i stykker og var ude så længe, er sort uheld og har intet med et dårligt vindue at gøre.

Til gengæld må vi nok sige at Akoto ligner et fejlkøb - Uwe bruger ham kun nødtvunget og han gør sjældent en positiv forskel.

Jeg klipper lige lidt i dit indlæg. Jeg forstår frustrationen og deler den delvist.
Men jeg er også nødt til at sige, at jeg synes Serra ligner en spiller i bevægelse fra flop-kolonnen til godkendt-kolonnen. Jeg aner ikke om han kan bevæge sig yderligere derfra, men hans formkurve har været stærkt opadgående.
Jeg er stadig forundret over, at man turde løbe an på, at Duelund kunne spille hele efteråret på nedsat kraft. Det virker halsløst på mig.
At MEM gik i stykker og var ude så længe, er sort uheld og har intet med et dårligt vindue at gøre.

Til gengæld må vi nok sige at Akoto ligner et fejlkøb - Uwe bruger ham kun nødtvunget og han gør sjældent en positiv forskel.
Vores problem er især den venstre del af midterforsvaret. Hverken Akoto eller Mølgaard er gode der. De er begge højreback-typer. Dem har vi så en del af i truppen. Anker er den oplagte afløser for Knoester, men Anker er jo også først på vej tilbage fra siden skade og har måske endda fået et tilbageslag efter seneste kamp. I hvert fald blev han sparet i går, hvilket selvfølgelig giver mening, hvis han er det mindste tvivlsom. Uanset, så vil det være et stort sats at lade ham starte på Brøndby stadion. Beijmo er det mere sikre valg, med europæisk erfaring i midterforsvaret for Malmö.

I det hele taget vælger Uwe meget det sikre i øjeblikket og det var lidt synd til en kamp som den i går. Han er selvfølgelig blevet bombarderet af JN og LF med vigtigheden af pokalen i år, men det var en oplagt kamp at give et par af de unge, Mathias Saur og Jacob Andersen chancen fra start. Især Andersen har gjort det ret godt i de indhop han har haft og gjorde det også i går. Men til gengæld ros til Uwe for at prøve Julius Beck, som vel spillede en fin 1. halvleg, men også lavede en stor fejl i 2. halvleg, som havde kostet mål mod et bedre hold.

De sagde i Det hvide snit slutfløjt, at Uwe havde sagt, at Beijmo skulle spille venstre stopper mod Ishøj, fordi han skulle have så mange minutter som muligt på positionen. Det spekulerede de i, om det betød at Knoester var ude mod BIF og måske resten af efteråret.

Derudover er der sygdom i truppen (Serra, Brandhof), så Uwe er noget bekymret for, hvad han har at rykke rundt med på mandag.

Måske er det OT, men jeg synes godt nok ikke marginalerne ruller vores vej dette efterår. Her tænkes især på en voldsomt decimeret trup og et slutprogram, der næsten ikke kunne være hårdere for en decimeret trup.

Derudover er der spilletidpunktet for denne kamp. Når mine… ja, kalder dem vel egentlig på mærkværdig vis venner skriver og raser over spilletidspunktet på vores vegne, så er vi ved at være der, hvor der er et eller andet sted på nogle organiserende kontorer, og man tænker sit - og det er ikke for at gå i sølvpapirshatsmodus.

Mon ikke Beijmo spiller venstre stopper fordi Uwe håber at få noget af det Yann gav. Altså få en spiller, der tør og kan tage de offensive løb, der bryder kæderne.

Hej Jer på Sjælland! Hvordan kommer i til BIF på mandag...? Alene-transport eller er der noget organiseret buskørsel fra f.eks Hovedbanen? ( jeg har en overnatning i Dronningens by og vil ud og se kampen...)

I det hele taget vælger Uwe meget det sikre i øjeblikket og det var lidt synd til en kamp som den i går. Han er selvfølgelig blevet bombarderet af JN og LF med vigtigheden af pokalen i år, men det var en oplagt kamp at give et par af de unge, Mathias Saur og Jacob Andersen chancen fra start.
Hvis jeg var journalist på Stiften, så ville jeg nok spørge Stig, om det giver mening at have et akademi, når vores talenter ikke kan starte i en kamp på hjemmebane mod et hold fra 3. division, og man hellere spiller to spillere ude af position (Links og Beijmo). Nuvel, det er selvfølgelig Uwes valg, og det skal det også være, men jeg er godt nok ikke enig i at det er godt at Beijmo spiller i centerforsvaret. Han er ikke god der, og vi har ikke en anden HWB i truppen. Det eksperiment må godt stoppe asap. Hvis vi nu havde et rimeligt alternativ på HWB så kunne det gå an, men det har vi overhovedet ikke når de hedder Bech og Links. Så smid dog i det mindste bare Andersen derud og se hvad han kan drive det til. De to andre er ihvertfald ikke svaret.

Jeg tror ikke vi får noget med hjem. Dertil er BIF bare for godt kørende og med deres kvalitet tror jeg ikke de får problemer med at dæmme op for vores ultra langsomme spillestil. 2-0 sejr til Brøndby :cry:

Sælger gerne denne kamp for at slå dem ud af pokalen

Tænkte ved mig selv i aftes, at vi ikke må tabe til BIF på mandag OG ryge ud i hvert fald.
Mareridtet er 3 nederlag, eller at vi går igennem perioden hvor vi taber mandag og ryger ud, selvom vi laver et resultat i den ene kamp i pokalen (som er ligegyldigt hvis vi ryger ud).

Paradoksalt nok kan vi gå videre uden at vinde en eneste kamp i ordinær tid.
Man kan dog ikke længere gå videre uden at sejre til sidst, da fx 0-0 hjemme og 2-2 ude ikke lader holdet gå videre på regl om udebanemål, da denne regl er slettet.
Så vi skal slå BIF i minimum den ene kamp, om det så bliver i ordinær, i forlænget eller straffe. Og de sidste to kræver jo, at BIF ikke har vundet den første kamp i Aarhus, hvis uafgjort i Brøndby skal sende os i forlænget.

Puha...

Jeg håber vi vinder mod BIF mandag. Og mener jo at pokalen lever så tilpas meget "sit eget liv", at man ikke kan sige at det får indvirkning på pokalkampene hvad der sker mandag. Omvendt mindes jeg faktisk, at den vanvittige kamp mod AaB, hvor Staff scorede, var få dage før vi skulle møde AaB i pokalsemifinalerne som næsten var en "fortsættelse" af det drama den kamp i Aalborg bød på inden. Eller husker jeg rækkefølgen omvendt?

Nuvel. Vi skal helst tage point i Brøndby på mandag, og så skal vi se om vi kan gå samlet videre. Ingen tror vel på 3 sejre - og vi bør nok ikke frygte 3 nederlag heller. Vi har haft fint styr på BIF i Brøndby, og der spilles 2 af 3 kampe. Det er mere i Aarhus, hvor vi får røde kort og kommer bagud 0-3 foran eget publikum... Hhmm... Irriterende trist at tænke på, at langt størstedelen af vores nedsmeltninger har været i Aarhus. Kan remse flere tilfælde op - men det vil jeg spare jer for.

Jeg tænker mest at vi taber mandag, vinder i Aarhus, og taber i Brøndby igen hvor BIF går videre.. Ja æv sådan er mentaliteten ift beskytter-tanke-gangen pt.
Holdet har dog vundet to kampe i træk, og gået videre i to pokalrunder, og Bech/Serra er kommet igang begge to, og taget over for Duelund. Hvis Mads Emil så lige pludselig også skal tilbage, og hjælpe vores opspil... Så tror jeg nærmest pludselig på mirakler :D

Back